Ga naar inhoud

Het Laatste Woord


Yncke

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

Vandaag identificeerde ik mij als een 57 jarige tas koffie. Venezolaanse weliswaar...Nu voel ik me wel wat ondergepriviligeerd en eigenlijk een beetje als koffie dat minder kansen heeft...Eens zien of ik niet ergens terecht kan voor compensaties...

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
3 hours ago, Lav said:

Geslacht en gender zijn 2 verschillende dingen. Taal is iets mooi omdat het nuancering bevat maar helaas wil niet iedereen dat accepteren.

Er bestaan enkel 2 geslachten en meerdere genders.

Genderdysphoria is een reëel feit. Maar na de transities  m -->f en f -->m blijven nog steeds 2 genders over.

Link naar reactie

Again, gender is niet hetzelfde als geslacht.

Kort uitgelegd; geslacht is wat er fysiek tussen uw benen hangt, gender is waarmee je u in uw hoofd met identificeert los van het lichamelijke. 

Het dus niet enkel om bvb iemand met een piemel die psychologisch gezien liever een preut heeft maar bvb mensen die oprecht genderloos voelen of net dat ze oprecht de twee voelen

Link naar reactie

En natuurlijk zijn er mensen die het in het extreme nemen en voor ieder fantasie een label willen en ik stoor me ook aan SJW die niet meer rationeel naar de  feiten kijkeb of mensen die zich als een eenhoorn identificeren En zoals wel vaker zijn degene die het hardst roepen net degene die extreem daarin zijn maar het neemt het feit niet weg dat er nog steeds legit meerdere genders zijn 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Dat komt omdat jij een racistische empathieloze blanke mannelijke Europeaan bent. Opgegroeid in een zeer gepriviligeerde patriarchale kapitalistische omgeving. Mar er zijn nog tal van andere mensen op de wereld. De aarde is meer dan uw blanke Europa. Je zal de prijs betalen voor het lijden van miljoenen anderen door uw patriarchale denken doorheen de blanke Europese koloniale overheersing.

Ik vind dit niet uit, hoor. Da's de mantra van veel egalitaire linkse gelijkheidsdenkertjes uit de SJW kringen.

:e007:

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
6 hours ago, Lav said:

En natuurlijk zijn er mensen die het in het extreme nemen en voor ieder fantasie een label willen en ik stoor me ook aan SJW die niet meer rationeel naar de  feiten kijkeb of mensen die zich als een eenhoorn identificeren En zoals wel vaker zijn degene die het hardst roepen net degene die extreem daarin zijn maar het neemt het feit niet weg dat er nog steeds legit meerdere genders zijn 

Maar er kan daar toch niets aan gedaan worden door de maatschappij. Naar het voorzien van faciliteiten enz. Wie zich als transgender uit, die wordt toch niet onderdrukt door anderen?
 Hetgeen ik altijd zie terugkomen is: het ijveren om wetgeving aan te passen, zelf in politiek structuren participeren en trachten wetten erdoor te krijgen gebaseerd op restricities op gebied van vrije meningsuiting, compensaties voor bepaalde mindrheidsgroepen enz... Waardoor de persoonlijke vrijheid van velen ingeperkt wordt. Beetje bij beetje. Vandaar dat er ook een boel tegenkanting is.

Link naar reactie
4 uren geleden, Kameraad Mauser zei:

Maar er kan daar toch niets aan gedaan worden door de maatschappij. Naar het voorzien van faciliteiten enz. Wie zich als transgender uit, die wordt toch niet onderdrukt door anderen?
 Hetgeen ik altijd zie terugkomen is: het ijveren om wetgeving aan te passen, zelf in politiek structuren participeren en trachten wetten erdoor te krijgen gebaseerd op restricities op gebied van vrije meningsuiting, compensaties voor bepaalde mindrheidsgroepen enz... Waardoor de persoonlijke vrijheid van velen ingeperkt wordt. Beetje bij beetje. Vandaar dat er ook een boel tegenkanting is.

Ik denk dat er heel wat dingen gemoderniseerd kunnen worden als er minder vast gehouden wordt aan "klassieke" genderpatronen en daarmee bedoel ik dat er bvb in openbare wc's bij de mannen ook een verzorgingstafel voor kinderen aanwezig zou kunnen zijn maar niet zo zeer 5 verschillende soorten labels voor op een wc deur te plaatsen.

Ik vind dat het net wel hoog tijd is voor gewoon een algemene bewustmaking dat niet iedereen hetzelfde is en dat niet iedereen hetzelfde soort leven (thuisje, kindje, enz) zoekt. Dit gaat verder dan gender, bvb niet iedereen wil trouwen of kinderen of zoekt zelfs een monogaam leven maar mensen worden door een maatschappij wel bijna geconditioneerd om te leren wat voor een leven je naar zou moeten streven. Want het is uiteraard gemakkelijker om in te spelen op een maatschappij die compleet uniform is dan een waar het individu net centraal staat. Dat er hier en daar een paar special snowflakes zijn die bijna een karikatuur van zo'n gedachtegang maken kan je niet vermijden.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Wat betreft toiletten, mij best hoor. Niemand zou zich gedwongen moeten voelen om te kiezen tussen 2 toiletten op straffe van vervolging en boete. Maar of het effectief zal helpen? Ik las zo om de zoveel tijd eens reacties van vrouwen aangaande gendertoiletten en alhoewel men soms vloekt op het feit dat er nu en dan wachtrijen ontstaan bij toiletten voor vrouwen, ze toch liever deze toiletten verkiezen waar er geen mannen komen. Het zich veilig voelen is blijkbaar heel belangrijk en begrijpelijk. En dat zal niet helpen met mannentoiletten om te vormen naar vrouwentoiletten met extra verzorgingstafel. Vrouwen willen geen mannen in hun ruimte waar ze zich terugtrekken om aan de behoeftes te voldoen.

En dat niet iedereen het klassieke pad volgt van heterorelatie met 2.4 kinderen, uiteraard niet. Maar ik zie niet in wat er momenteel als hinderpaal is zodat de alternatieve relatievormen en monogame levensvormen hun gang kunnen gaan. Behalve de huidige wetgeving. Overheid moet zich helemaal niet moeien met relatievormen en huwelijkscontracten.

"maar mensen worden door een maatschappij wel bijna geconditioneerd om te leren wat voor een leven je naar zou moeten streven."

Dat heeft dus alles te maken met de standaard samenlevingscontracten die de overheid opstelt en andere samenlevingsvormen bestraft. Vandaar: geen overheid in de persoonlijke levenssfeer.

Link naar reactie
1 uur geleden, Kameraad Mauser zei:

Wat betreft toiletten, mij best hoor. Niemand zou zich gedwongen moeten voelen om te kiezen tussen 2 toiletten op straffe van vervolging en boete. Maar of het effectief zal helpen? Ik las zo om de zoveel tijd eens reacties van vrouwen aangaande gendertoiletten en alhoewel men soms vloekt op het feit dat er nu en dan wachtrijen ontstaan bij toiletten voor vrouwen, ze toch liever deze toiletten verkiezen waar er geen mannen komen. Het zich veilig voelen is blijkbaar heel belangrijk en begrijpelijk. En dat zal niet helpen met mannentoiletten om te vormen naar vrouwentoiletten met extra verzorgingstafel. Vrouwen willen geen mannen in hun ruimte waar ze zich terugtrekken om aan de behoeftes te voldoen.
 

Ik zeg nergens dat de wc's gemengd moeten worden, je begrijpt me verkeerd, ik zeg puur en alleen maar dat men niet gewoon ervan moet uit gaan dat enkel vrouwen soms alleen met kinderen op stap zijn en dus degene zijn die pampers verversen buiten huis. 

 

1 uur geleden, Kameraad Mauser zei:



En dat niet iedereen het klassieke pad volgt van heterorelatie met 2.4 kinderen, uiteraard niet. Maar ik zie niet in wat er momenteel als hinderpaal is zodat de alternatieve relatievormen en monogame levensvormen hun gang kunnen gaan. Behalve de huidige wetgeving. Overheid moet zich helemaal niet moeien met relatievormen en huwelijkscontracten.

"maar mensen worden door een maatschappij wel bijna geconditioneerd om te leren wat voor een leven je naar zou moeten streven."

Dat heeft dus alles te maken met de standaard samenlevingscontracten die de overheid opstelt en andere samenlevingsvormen bestraft. Vandaar: geen overheid in de persoonlijke levenssfeer.

Inderdaad, maar kunnen we niet concluderen dat dit nu nog steeds wel het geval is en het beter is als de overheid op z'n minst afstand zou nemen van dat klassiek beeld?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...