Ga naar inhoud

C (de draad van Comès)


Recommended Posts

:e001: Wat een trieste tijden zijn het toch....

Naast de Dorpsgek, denk ik meteen aan het fel onderschatte Eva (imho)

 

Inderdaad, dorpsgek en eva zijn magistraal...

Ik heb deze als jonge puber leren kennen, via het toenmalige 'Wordt Vervolgd' en was meteen verkocht.

Pas later heb ik de link gelegd naar het even prachtige ' de schaduw van de raaf' , dat ik als kind las in Kuifje, maar toen nog niet naar waarde kon schatten...

 

Bedankt mijnheer Comès, en het ga u goed in wat hierna komt...

Link naar reactie

Als puber wilde ik eens wat anders lezen dan de strips uit Robbedoes en de Vlaamse klassiekers. Dankzij een promotie in De Striep kon je voor weinig geld verzamelalbums van Wordt Vervolgd kopen. Zo leerde ik anderssoortige strips kennen. Dorpsgek, De Chninkel, Het Besloten Land en De Gezellen van de Schemering sprongen er voor mij uit. Dat waren pure ontdekkingen. Zonder die verhalen was mijn belangstelling voor strips misschien uitgedoofd, zoals bij zovelen op die leeftijd.

Link naar reactie

Ik associeer Comès altijd met een zekere tristesse.Niet alleen om de thematiek van zijn strips, maar ook met zijn carrière. Toen 'De dorpsgek van Schoonvergeten' verscheen, werd de strip afgekraakt als grafisch jatwerk van Pratt, en bij al zijn latere strips werd was er steeds kritiek geleverd dat deze het niveau van 'De dorpsgek' niet meer haalden.

Een van mijn favoriete stripauteurs is heengegaan...

Link naar reactie
  • 1 year later...

Nooit iets gelezen van hem. Alsnog mijn innige deelneming.

Zal 'De dorpsgek van Schoonvergeten' lezen binnenkort.

Heb hem verleden week voor het eerst gelezen (hij is op Catawiki voor weinig geld te koop). Ik moet zeggen dat het anders was dan ik verwacht had. In plaats van een bucolisch drama is het een bucolische revenge slasher helemaal in de tijdsgeest van de slasher films van die tijd. . Goed dus.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...