Kurt M. Posted March 7, 2013 Posted March 7, 2013 En weerom een grote die ons verlaat. RIP Didier Comès Quote
Kool Thing Posted March 7, 2013 Posted March 7, 2013 damn... een van mijn absolute 'helden'. Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
shakeitupguy Posted March 7, 2013 Posted March 7, 2013 Dorpsgek van Schoonvergeten hoort in iedere zichzelf respecterende stripcollectie thuis. Zo ook in de mijne. 25 jaar geleden was dit zelfs verplichte striplectuur in mijn les Frans. Dank voor de mooie verhalen, Comès. Quote
Nuwanda Posted March 7, 2013 Posted March 7, 2013 Wat een trieste tijden zijn het toch.... Naast de Dorpsgek, denk ik meteen aan het fel onderschatte Eva (imho) Quote
Guest Kontiki Posted March 7, 2013 Posted March 7, 2013 Ik heb onlangs nog maar begrepen dat zijn laatste strip, De Laatste, effectief ook zijn laatste strip was. Quote
Yncke Posted March 7, 2013 Posted March 7, 2013 Ik ga dit weekend eens de Dorpsgek herlezen, als eerbetoon. Quote yncke.be
lordofindifference Posted March 7, 2013 Posted March 7, 2013 Wat een trieste tijden zijn het toch.... Naast de Dorpsgek, denk ik meteen aan het fel onderschatte Eva (imho) Inderdaad, dorpsgek en eva zijn magistraal... Ik heb deze als jonge puber leren kennen, via het toenmalige 'Wordt Vervolgd' en was meteen verkocht. Pas later heb ik de link gelegd naar het even prachtige ' de schaduw van de raaf' , dat ik als kind las in Kuifje, maar toen nog niet naar waarde kon schatten... Bedankt mijnheer Comès, en het ga u goed in wat hierna komt... Quote
niemand Posted March 7, 2013 Posted March 7, 2013 Bedankt mijnheer Comès, en het ga u goed in wat hierna komt... ² RIP Quote
Guest Kontiki Posted March 7, 2013 Posted March 7, 2013 Als puber wilde ik eens wat anders lezen dan de strips uit Robbedoes en de Vlaamse klassiekers. Dankzij een promotie in De Striep kon je voor weinig geld verzamelalbums van Wordt Vervolgd kopen. Zo leerde ik anderssoortige strips kennen. Dorpsgek, De Chninkel, Het Besloten Land en De Gezellen van de Schemering sprongen er voor mij uit. Dat waren pure ontdekkingen. Zonder die verhalen was mijn belangstelling voor strips misschien uitgedoofd, zoals bij zovelen op die leeftijd. Quote
marioboon Posted March 7, 2013 Posted March 7, 2013 Zijn tentoonstelling van originelen in Angoulême was voor mij één van de hoogtepunten daar. Zo'n zuivere platen! Quote
Timhardt Posted March 7, 2013 Posted March 7, 2013 Dorpsgek laat ontdekt, maar zeer kunnen appreciëren. RIP. Quote
Guest Kameraad Mauser Posted March 7, 2013 Posted March 7, 2013 Heel jammer. Bedankt voor de strips, mijnheer Comès. Quote
Suske Posted March 7, 2013 Posted March 7, 2013 Een interessante hommage is te vinden op de site van BDZoom (franstalig): http://bdzoom.com/12...igre-casterman/ Quote Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986
stilte Posted March 7, 2013 Posted March 7, 2013 Ik deel de vele mooie woorden hierboven, hij behoorde ook tot mijn favoriete "inlandse" auteurs. Dank u voor wat u ons bracht! Quote I was taught to dream this dream people call human life I was thought to dream
niemand Posted March 8, 2013 Posted March 8, 2013 Ik ga al zijn strips eens herlezen, de komende weken. Als eerbetoon Ik vind dat naast Dorpsgek en Eva ook De Wezel in uw collectie moet zitten, Koen. Of misschien heb je m al. Dan is het tijd om de rest te kopen ;-) Quote
Tuizentfloot Posted March 8, 2013 Posted March 8, 2013 Ik associeer Comès altijd met een zekere tristesse.Niet alleen om de thematiek van zijn strips, maar ook met zijn carrière. Toen 'De dorpsgek van Schoonvergeten' verscheen, werd de strip afgekraakt als grafisch jatwerk van Pratt, en bij al zijn latere strips werd was er steeds kritiek geleverd dat deze het niveau van 'De dorpsgek' niet meer haalden. Een van mijn favoriete stripauteurs is heengegaan... Quote
Veto Posted March 9, 2013 Posted March 9, 2013 Ben ook altijd fan geweest van het werk van Comès. Stond nog op het verlanglijstje van Gert en ik om hem te interviewen voor Brabant Strip... Als eerbetoon herlees ik komende week sowieso 'De dorpsgek van Schoonvergeten'. Een klassieker inderdaad. Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com
Guest Kontiki Posted March 9, 2013 Posted March 9, 2013 Een zeer uitgebreid portret staat nu ook bij ons online. Quote
Guest Bilal Posted March 9, 2013 Posted March 9, 2013 Nooit iets gelezen van hem. Alsnog mijn innige deelneming. Zal 'De dorpsgek van Schoonvergeten' lezen binnenkort. Quote
Kool Thing Posted March 9, 2013 Posted March 9, 2013 Nooit iets gelezen van hem. Alsnog mijn innige deelneming. Zal 'De dorpsgek van Schoonvergeten' lezen binnenkort. Fantastisch dat je nog zo'n strips kan en mag ontdekken Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
stilte Posted December 22, 2014 Posted December 22, 2014 Neh, opdat er géén discussie meer zou zijn, C = Comès Quote I was taught to dream this dream people call human life I was thought to dream
nobody Posted December 22, 2014 Posted December 22, 2014 Groot gelijk. Even de vorige draad gaan zoeken om te linken. Momentje. Edit : verdorie, de zoekfunctie van de vorige Reep slaat altijd een hele periode over, en de Comès draad vind ik dus niet zo. beetje geduld dus. Quote
nobody Posted December 22, 2014 Posted December 22, 2014 http://www.stripdatabank.be/stripforum/viewtopic.php?t=9881 Is al ouder dan ik dacht. Dat komt omdat ik die strips in 2011 of 2012 ook nog eens heb herlezen. Edit : ik zocht een andere draad dan die die jij postte, koen. Quote
nobody Posted December 22, 2014 Posted December 22, 2014 Blijkbaar was er nog een ouwere draad : http://www.stripdatabank.be/stripforum/viewtopic.php?t=2016 Tiens, wie heeft die opgestart ? Quote
stilte Posted December 22, 2014 Posted December 22, 2014 Zoveel draadjes al over de man die net niet de beste Belgische strip ooit creëerde, dat verdient wel een verzamelend draadje met hoofdletter C! Quote I was taught to dream this dream people call human life I was thought to dream
Boekenmagazijn Posted December 22, 2014 Posted December 22, 2014 dat verdient wel een verzamelend draadje met hoofdletter C! Vraagje terzijde: hoe kan het dat niet alle woorden in de titel met een hoofdletter beginnen? Is er een trucje om de default-instelling van dit forum te omzeilen? Quote
Yncke Posted December 22, 2014 Posted December 22, 2014 Vraagje terzijde: hoe kan het dat niet alle woorden in de titel met een hoofdletter beginnen? Is er een trucje om de default-instelling van dit forum te omzeilen? We zijn 't aan het onderzoeken. Update: Lo and behold, the power of Bonte! Quote yncke.be
Sprinkhaan Posted December 22, 2014 Posted December 22, 2014 Foei, Stuvio! De Dorpsgek is prachtig. Probeer de zwart-wit editie ergens op de kop te tikken. Quote
Zwendel Posted December 23, 2014 Posted December 23, 2014 Nooit iets gelezen van hem. Alsnog mijn innige deelneming. Zal 'De dorpsgek van Schoonvergeten' lezen binnenkort. Heb hem verleden week voor het eerst gelezen (hij is op Catawiki voor weinig geld te koop). Ik moet zeggen dat het anders was dan ik verwacht had. In plaats van een bucolisch drama is het een bucolische revenge slasher helemaal in de tijdsgeest van de slasher films van die tijd. . Goed dus. Quote
Recommended Posts