Ga naar inhoud

Kameraad Mausers Archief


Gast Kameraad Mauser

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

Het origineel is donkerrood. Maar om een of andere reden scant Xsane het heel wat lichter in. Aangezien ik niet ga sjoemelen door te kleuren digitaal aan te passen...

 

Soit, verf is op. Eerst boodschappen doen, bier in huis halen en me klem zuipen.

 

leoacryl_zps97312b27.jpg

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

De naam is Röllö.  Ik zou graag iets doen dat nogal visueel is wat betreft de humor, aangaande die vikingfiguurtjes en hetgeen de figuren zeggen uitdrukken in klanknabootsingen.

 

soit, we zien wel...

 

woman1_zps28d14bee.jpg

Link naar reactie

ziet er weer mooi uit beste man. dat meisje oelalala

en de vuurzeug ziet er knap uit.

 

p.s. ik zat eerst een verhaaltje te tikken over hoe een zeug "vrouwlijk is".

       en te denken hoe je een mannelijk varken noemt.... een beer dus. hahaha

       iemand bijzonder in gedachte toen je die tekende?

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

ziet er weer mooi uit beste man. dat meisje oelalala

en de vuurzeug ziet er knap uit.

 

p.s. ik zat eerst een verhaaltje te tikken over hoe een zeug "vrouwlijk is".

       en te denken hoe je een mannelijk varken noemt.... een beer dus. hahaha

       iemand bijzonder in gedachte toen je die tekende?

Thx.

 

De vuurzeug is een creatie dat afkomstig is van Peter Moerenhout, ook aanwezig hier op het forum. Dus je zal je moeten richten tot de beste man in kwestie. Ik vind het een leuke creatie, mocht Peter ooit nog eens een scenariootje liggen hebben dat hij uitgewerkt wil zien, dan hoeft hij niet ver te lopen. Maar die schetsen zijn gewoon spielerei. Het is ook iet dat mij ten zeerste bevalt, zo'n drukke arceerstijl, er zit een oldschool sfeer in wat heel goed zou passen voor politieke cartoons. Ik heb een zwak voor de stijl daterende uit de Golden Age of Illustration, zoals J.M. Flagg, Leyendecker, Frazetta, Jeff Jones, Wrightson,...

 

Kijk, de beste retep mag dan wel liggen zeuren dat ik mijn tijd verpruts met allerlei randactiviteiten die niet zoveel met strip te maken hebben, maar mijn illustratieve interesse reikt verder dan enkel maar strips. Daarbij komt dat enkel maar een inkomen distilleren uit het maken van een strip praktisch onhaalbaar is hier in onze lage landen. Tenzij je voor een studio werkt of een goedlopende familiestripreeks lopen hebt. Wat ook niet zomaar uit de lucht komt vallen. Dus richt ik mij met graagte op allerlei illustratieve nevenactiviteiten.

 

Straks eens zien om een Rudy in aquarel uit te werken, dan zijn de gemoederen weer bedaard... :e011:

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

 Richt je toch eens op je goeie projecten, ik zal het spellen: R.U.D.Y.

Weet ik wel.

 

 En die Robdoezen waren ook heel goed, i grant you that !

Dank u beleefd.

 

Die rare mannetjes en dan nu weer een vuurzeug ? Waar gaat dat nu weer over Mausert, wat een brol.

Oppassen nu retep: straks geen dedi.

 

 

:e011:

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Wat een twijfel en dilemma stijloefeningen kunnen teweegbrengen. Ik heb nu een nieuw Pentel brushpen aangeschaft, wat een heerlijke lijn oplevert. Nu had ik al een Pentel Brushpen die ik bijgeknipt had omdat ik van mening was dat er altijd wat teveel inkt in de harenbundel/tip aanwezig was, wat een te vette lijn opleverde te pas en te onpas. Het probleem lag niet noodzakelijk in het feit dat er teveel inkt in de tip was maar dat ik mijn tekeningen te klein tekende - in potlood geeft dat geen probleem - waardoor de details automatisch verzonken in te vette lijnen die vlekken worden en het effect van de tekening volledig verknoeiden. Denk maar aan de fijne lijn bij het weergeven van een neusvleugel of een ooglid, fijn haartje,...

 

Nu met het groter tekenen en naar verloop van tijd ook het beter beheersen van de brushpen - is feitelijk een penseel en een van de  moeilijker tekenmaterialen om onder de knie te krijgen - levert het mij wel een lijnstijl op die mij ten zeerste aanstaat: het houdt het midden tussen de fijnheid van een fineliner en de zwier van een penseel en ook van een pen die al reeds een tijd gebruikt is - mijmert bij de pentrekken van Jones, Frazetta, ook wat Mucha...- wat resulteert in een ietwat gebroken lijn ( alsof je een slechte fotokopie genomen hebt van een zwartwit tekening of tekst die wat geërodeerd is )

 

Maar nu heb ik naast het bijgewerkte penseelstiftje nog een nieuw en nog een andere Pentel waarmee ik ook een lijn kan creëeren die in een zelfde stijl resulteert. Plus dat ik dan nog met fineliners aan de slag kan. Ik weet gewoon niet wat genomen. Zou ik combineren? Ik raak er niet aan uit...ik ga daar weer mijn slaap voor laten...

 

 

De nieuwe  Pentel vandaag aangeschaft:

brushuncuttedex_zps937b075b.jpg

 

 

 

Mijn vorige en bijgewerkte Pentel penseelstift:

 

brushcuttedex_zpsec73f7f4.jpg

Ik kan geen afstand doen van mijn bijgewerkte penseelstift. Het voelt aan als verraad. Maar ik kan ook het nieuwe wapen niet verstoten...

 

het is net als een nummer uitgevoerd door 2 goeie bands, er is geen betere versie.

 

 

 

Soit, ik ga bier zuipen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...