Ga naar inhoud

Kameraad Mausers Archief


Gast Kameraad Mauser

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

Er zijn 17 dooien gevallen en de rest van het beurspubliek is nu werkzaam in een goelag. Bosschaert is gepromoveerd tot hofschilder.

 

Maar de fotograaf heeft natuurlijk enkel foto's genomen van voorbereidende studies en bovenbeschreven actie niet vastgelegd.

 

Nota aan mezelf: de fotograaf uit de weg laten ruimen.

 

De foto's staan op de site Stripfestival Ieper.

 

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10201820281365512.1073741825.1136684547&type=1&l=959ae2f5dd

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
Gast Kameraad Mauser

Je bent de 2e die deze opmerking maakt aangaande de vrouwenfiguur. Maar het komt doordat de navel iets te hoog getekend is. Enfin, zoals je wel kunt raden heb ik het weer allemaal uit het hoofd getekend.

 

Omdat het eigenlijk voorbereidende schetsen zijn voor een figuur in zo'n pose, dan gaat al de aandacht naar de stand van de figuur, vandaar...

Link naar reactie
  • 3 months later...
Gast Kameraad Mauser

Een tijdje geleden wat nieuwe fineliners aangekocht en andere diktes. Ik was een beetje vergeten dat met de 0.7/0.9 er zeer aardige lijnvoering kan verkregen worden. Eigenlijk de ideale dikte die het equivalent is van een klassieke pen. Doordat ik nu al geruime tijd het pen//penseelstiftinkten min of meer onder de knie heb, evenaarde het onlangs moeiteloos de klassieke penlijnvoering.

 

 

5e2f2716-95f3-45f2-8d6a-4dc241eb190b_zps

Link naar reactie

Een tijdje geleden wat nieuwe fineliners aangekocht en andere diktes. Ik was een beetje vergeten dat met de 0.7/0.9 er zeer aardige lijnvoering kan verkregen worden. Eigenlijk de ideale dikte die het equivalent is van een klassieke pen.

 

Zelf gebruik ik meestal een 0.2 of 0.3, waarvan ik dan de punt 'breek' door er (te) hard op door te drukken. Zorgt voor een soort penseeleffect, hele precieze lijnen waarmee je vlot in dikte kan variëren. Alles boven de 0.5 vind ik persoonlijk moeilijk om fijne lijnen mee te trekken, zeker als het preciezer moet zijn dan een schets.

 

Alleszins, knappe tekening, mooie schaduweffecten... Iets waar ik zelf helemaal niet goed in ben.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...