Ga naar inhoud

Kameraad Mausers Archief


Gast Kameraad Mauser

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

Ja, min of meer wel... Maar het blijft natuurlijk wel uitkijken met penseel. Je moet echt continu enkele stappen voor zijn in je gedachten aangaande de penseelstreken. Telkens weer inschatten: 'op dit punt starten en daar penseel opheffen. Hier echt fijn gaan want dit is een oog of neusvleugel...'

 

rrk1_zpscf32453a.jpg

Link naar reactie

Naar mij moet je niet luisteren en voor mij hoef je er niks aan te veranderen. Ik ben maar een pedante forummer.

Maar ik zie er een Guust Flater-type in - maar met een tekenstijl die er niet bij past. Rudy's gezicht/hoofd mag veel explicieter, komischer: my two cents.

 

En mijn aversie heeft ook veel te maken met het feit dat iedereen lyrisch is over Rudy, maar dat we nog geen afgewerkt strookje strip gezien hebben. Da's dan weer jouw schuld, Mauser!

 

Terug naar Robbedoes: die laatste Kwabbernoot is ook wel bijzonder geslaagd.

Jandorie, die er iets mee! Zo'n illegale uitgave, dat moet toch aanspreken.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Wel, ik wil de figuren toch goed kunnen weergeven. De handen te gedetailleerd? Kijk eens naar de uitwerking van Janry. Ik voeg noch toe noch laat ook geen zaken weg inzake het hoofd i.v.m. met Janry.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

 

Maar ik zie er een Guust Flater-type in - maar met een tekenstijl die er niet bij past. Rudy's gezicht/hoofd mag veel explicieter, komischer: my two cents.

 

Dat klopt voor een deel wel. Mijn humorstijl leunt dan ook dicht aan bij Franquin en Janry. Maar het verhaal rond Rudy is niet voluit humor zoals Guust.

Link naar reactie

Bof - over de 'lijven' heb ik geen klagen - integendeel: veel variatie en alle 'maten' komen aan bod (mis ik vaak bij andere tekenaars - nogal seksistische kijk op de dingen). Begrijp me niet verkeerd: ik kom hier wellicht nogal 'objectiverend' over, maar ik vind het gewoon jammer dat ik de vrouwen weinig aantrekkelijk vind (die van Rudy én de steak-punkers (die me aan de amazones van Chninkel doen denken)...

 

Mauser: zie het als een uitdaging, en opbouwende kritiek (die zeer gemakkelijk te formuleren is door een kijker die aan wal staat...)

(òÓ,)_\,,/

 

Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

vp_zps473c8c23.jpg

 

Ja, de vrouwen die opdraven in het Rudy-verhaal zijn niet direkt babes. Ik zou er makkelijk Dany-achtige vrouwen kunnen van maken, maar dan klopt er iets niet. Het zal waarschijnlijk niet geloofwaardig overkomen omdat het zal lijken of er personages van 2 verschillende tekenaars in 1 verhaal voorkomen.

 

Kijk, Rudy is een personage dat je kan situeren in de semi-realistische humorstijl. In de lijn van Robbedoes en consoorten. Met dat verschil dat de types geen voorhoofd hebben. Hun neus en ogen zijn ingepland waar het voorhoofd zich bevindt. Dat moet niet alleen voor de mannelijke figuren zijn maar ook voor de vrouwelijke figuren zo zijn. Allez, da's toch hetgeen ik ervan vind. Net alsof Franquin Guust in zijn humoristische stijl neerzet en juffrouw Jannie heel realistisch. Niemand gaat dat geloven.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Bof - over de 'lijven' heb ik geen klagen - integendeel: veel variatie en alle 'maten' komen aan bod (mis ik vaak bij andere tekenaars - nogal seksistische kijk op de dingen). Begrijp me niet verkeerd: ik kom hier wellicht nogal 'objectiverend' over, maar ik vind het gewoon jammer dat ik de vrouwen weinig aantrekkelijk vind (die van Rudy én de steak-punkers (die me aan de amazones van Chninkel doen denken)...

 

Mauser: zie het als een uitdaging, en opbouwende kritiek (die zeer gemakkelijk te formuleren is door een kijker die aan wal staat...)

Ik zie dat niet als kritiek hoor. Alle opmerkingen zijn welkom. Als de post-apocalyptische steampunk homicidal hellbitches soms Chninkeliaans overkomen is dat meestal te wijten aan het feit dat ik ze uit het hoofd teken en soms direkt in inkt en zo al eens een verhouding aangaande de oogafstand of neuslengte, jukbeeninplanting enz... scheeftrek.

Link naar reactie

Ik zie dat niet als kritiek hoor. Alle opmerkingen zijn welkom. Als de post-apocalyptische steampunk homicidal hellbitches soms Chninkeliaans overkomen is dat meestal te wijten aan het feit dat ik ze uit het hoofd teken en soms direkt in inkt en zo al eens een verhouding aangaande de oogafstand of neuslengte, jukbeeninplanting enz... scheeftrek.

 

Chninkel vind ik een top-strip! Dus dat zegt niks over je technisch kunnen... ;)

Kan je uitleg trouwens helemaal volgen! - ik wil geen andere vrouwen in de (hypothetische) Rudy-strip, gewoon eens zien hoe jij een babe zou tekenen...  ;)

(òÓ,)_\,,/

 

Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...