Veto Posted September 17, 2015 Posted September 17, 2015 Net item in het VTM-nieuws gezien. Er verschijnen binnenkort 6 Suske en Wiske-verhalen buiten de normale reeks. Een deel van de opbrengst gaat naar SOS Kinderdorpen. Te koop bij Het Laatste Nieuws : de strips worden vanaf 26 september 6 weken lang aangeboden bij Het Laatste Nieuws voor 6,90 euro. Na de actie worden de stripplaten geveild bij Veilinghuis Bernaerts. Het gaat om unieke samenwerkingen tussen striptekenaars en gelegenheidsscenaristen : - Het naderende noodlot : door Ivan Adriaenssens en Staf Coppens - Vredeskruid : door Kim en Pieter Aspe - De verwoede verzamelaar : door Jan Bosschaert en Jan Verheyen - De groffe grapjes : door Kris Martens en Alex Agnew (de tekenaar is een bandlid van Agnews groep Diablo Blvd.) - De Barabass : door Ilah en Ciska Schoeters - De Spitse Bergen : door Cambré en Tom Waes Meer info via linkje : http://www.knack.be/nieuws/bv-s-maken-eigen-suske-en-wiske-strip/video-iwatch-606217.html https://www.sos-kinderdorpen.be/news/suske-en-wiske-steunen-sos-kinderdorpen Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com
Veto Posted September 17, 2015 Author Posted September 17, 2015 Drie covers Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com
Veto Posted September 17, 2015 Author Posted September 17, 2015 En de laatste drie... Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com
Kool Thing Posted September 17, 2015 Posted September 17, 2015 Wat gaat dat geven? De cover van Ilah is wel heel zwak.... Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
marioboon Posted September 17, 2015 Posted September 17, 2015 Zijn het volwaardige albums? Hoeveel pagina's? Quote
Madam Kito Posted September 17, 2015 Posted September 17, 2015 Een paar voorspelbare namen, een paar verrassende namen. Wat zouden de traditionele Suske & Wiske lezers van sommige tekenstijlen vinden, is het eerste wat bij me opkomt bij het zien van de covers. Opvallend ook: de namen van de auteurs op de covers. Wat zouden de échte S&W-auteurs daarvan vinden? "De verwoede verzamelaar" ziet er héél leuk uit (gezellige details ook, die scheur in Lambiks broek bijvoorbeeld). Quote
Madam Kito Posted September 17, 2015 Posted September 17, 2015 Zijn het volwaardige albums? Hoeveel pagina's? Ik dacht dat een van de makers me eens zei dat het 20 pagina's waren. Het kunnen er ook 30 geweest zijn. In ieder geval niet de normale S&W-lengte. Quote
Guest Kontiki Posted September 17, 2015 Posted September 17, 2015 Het zijn albums van 24 strippagina's. Maar in elk album worden er nog pagina's over SOS Kinderdorpen vrijgemaakt. Quote
Theoak Posted September 18, 2015 Posted September 18, 2015 En hoe komen de Nederlandse verzamelaars aan deze albums? Quote
Guest Kontiki Posted September 18, 2015 Posted September 18, 2015 Knipogen naar Vlaamse vrienden? Er is trouwens een gelijkaardige actie voor Nederland in voorbereiding... Ik ga jou nu al te vriend houden. Quote
Kristof Berte Posted September 18, 2015 Posted September 18, 2015 De covers van Cambré en - vooral - Bosschaert zien er fantastisch uit, die van Kim lijkt me nog wel ok. De rest vind ik toch een pak minder. Ik veronderstel dat de scenaristen wel "een beetje" hulp zullen gekregen hebben, maar toch: Siska Schoeters, een scenario? Wantrouwen is op zijn plaats Quote 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook
Zwendel Posted September 18, 2015 Posted September 18, 2015 Bij mijn ouders hebben ze een HLN abo. Denk dat ik deze toch maar ga bestellen uit nieuwsgierigheid. Quote
Nuwanda Posted September 18, 2015 Posted September 18, 2015 Die cover van Kris Martens spreekt me wel aan, zeker wat betreft Wiske en Lambik. Zijn versie van Lambik doet me heel sterk denken aan enkele slechteriken/verklede monsters uit de oude Studio Vandersteentijd (De verzonken klok van de Rode Ridder, ik meen me ook een Robert en Bertrand verhaal te herinneren waarin zo'n personage met van die uitpuilende ogen voorkwam...) Quote
Krimson Posted September 18, 2015 Posted September 18, 2015 Ik heb net een voorstel gekregen , blijkbaar komen er ook luxes van uit op 200 exemplaren . Maar heel duur , dus ik pas. Quote
Guest Kontiki Posted September 18, 2015 Posted September 18, 2015 Is het niet omdat ze enkel in een verzamelbox te koop zullen zijn? Quote
Krimson Posted September 18, 2015 Posted September 18, 2015 ik kreeg een prijs door van 350 euro , zou idd een verzamelbox kunnen zijn Quote
roi de la bd Posted September 18, 2015 Posted September 18, 2015 Ik vind de Suske en Wiske van Ilah wel schattig en ik ben benieuwd hoe het is als ze een compleet verhaal maakt. Dat heb ik van haar nog nooit gezien. Quote
Campesino Posted September 19, 2015 Posted September 19, 2015 Nu nog Nederlandse uitgaven van Nederlandse tekenaars in kader van 70 jaar S&W. Quote A Veces Angel - A Veces Demonia - Pero Siempre Yo !
Guest Kontiki Posted September 19, 2015 Posted September 19, 2015 Dat is in voorbereiding. Op onze site staat nu ook alle info met wat meer/andere uitleg en plaatjes. Je kan er ook het mooie persdossier downloaden als pdf. Quote
Nuwanda Posted September 19, 2015 Posted September 19, 2015 Die cover van Kris Martens spreekt me wel aan, zeker wat betreft Wiske en Lambik. Zijn versie van Lambik doet me heel sterk denken aan enkele slechteriken/verklede monsters uit de oude Studio Vandersteentijd (De verzonken klok van de Rode Ridder, ik meen me ook een Robert en Bertrand verhaal te herinneren waarin zo'n personage met van die uitpuilende ogen voorkwam...) Net op de SSZ gezien. Het binnenwerk is alvast (te) veel minder.... Quote
SPeeDy Posted September 20, 2015 Posted September 20, 2015 Al lang gestopt met S&W maar deze ga ik niet laten schieten. En als er dan nog eens een mooi goed doel aan hangt dan is dit helemaal ok. Knap! Quote Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day
Waldorf Posted September 22, 2015 Posted September 22, 2015 Jammer dat je dat rioolblad er moet bij kopen, maar ik denk dat ik dit toch ook in huis haal. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
Guest Kontiki Posted September 22, 2015 Posted September 22, 2015 In sommige stripwinkels zal je die reeksen ook kunnen kopen. Nog goed voor onze Nederlandse vrienden. Quote
Simon Posted September 22, 2015 Posted September 22, 2015 Ik heb thuis een abonnement op het laatste nieuws en ik vroeg me af of ik deze kan bestellen via het laatste nieuws zelf of dat ik speciaal hiervoor naar een krantenwinkel moet. Quote
Guest Kontiki Posted September 22, 2015 Posted September 22, 2015 Normaal gezien moet je daar als abonnee een aparte brief voor krijgen. Quote
Zwendel Posted September 25, 2015 Posted September 25, 2015 Effe bij mijn ouders langsgeweest, zat nog niks bij de krant. Hopelijk morgen... Quote
Simon Posted September 25, 2015 Posted September 25, 2015 Bij mij zat er ook nog niets bij. Ik hoop op morgen. Quote
Tom91 Posted September 26, 2015 Posted September 26, 2015 Is iemand deze al gaan halen in de krantenwinkel? Hoe is de kwaliteit van de cover? Leek me maar iets flinterdun te zijn op het nieuws.. Quote
Simon Posted September 26, 2015 Posted September 26, 2015 Deze morgen zat er een brief bij voor de abonnees. Quote
Kobus Posted September 26, 2015 Posted September 26, 2015 Is er op een of andere manier nog in Nederland aan te komen? Quote
Suske Posted September 26, 2015 Posted September 26, 2015 Is iemand deze al gaan halen in de krantenwinkel? Hoe is de kwaliteit van de cover? Leek me maar iets flinterdun te zijn op het nieuws.. De kwaliteit van het boekje is zeer goed, maar zoals eerder vermeld is het zeer dun. Het verhaal zelf telt maar 22 platen. De tekeningen vind ik fantastisch. Als Charel Cambré met Amoras stopt mag hij meer verhalen voor de reguliere reeks maken. Quote Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986
kurt cassauwers Posted September 26, 2015 Posted September 26, 2015 Wilde er net eentje gaan halen, maar bij de krantenwinkel in ons dorp waren er maar 10 afgeleverd! Dus alles was al op, maar wel kunnen nabestellen Quote
bouwertje Posted September 26, 2015 Posted September 26, 2015 ik heb ze al alle zes goed he :-) Quote
Tom91 Posted September 26, 2015 Posted September 26, 2015 De kwaliteit van het boekje is zeer goed, maar zoals eerder vermeld is het zeer dun. Het verhaal zelf telt maar 22 platen. De tekeningen vind ik fantastisch. Als Charel Cambré met Amoras stopt mag hij meer verhalen voor de reguliere reeks maken. Ook gehaald, volledig met je eens, best tevreden met de uitgave! Tekeningen vind ik ook prachtig! Quote
Madam Kito Posted September 26, 2015 Posted September 26, 2015 Jammer dat je dat rioolblad er moet bij kopen, maar ik denk dat ik dit toch ook in huis haal. Ik moest er de krant niet eens bij te kopen. Voor het geld dat ze ervoor vragen (meer dan voor een gewoon album) valt de kwaliteit van de boekjes toch wel wat tegen. Normaal krijg je zoiets gratis als bijlage. Maar het is voor het goede doel, dus we gaan maar zwijgen. Blijkbaar hebben ze alle tekenaars een standaardvragenlijstje voorgeschoteld, met als resultaat dat Charel ook moet antwoorden op de vraag hoe hij het vond om eens Suske en Wiske te kunnen tekenen. Quote
Guest Kontiki Posted September 26, 2015 Posted September 26, 2015 Is er op een of andere manier nog in Nederland aan te komen? Beetje geduld uitoefenen. Verschillende stripwinkels zullen ze te koop aanbieden, in principe gewoon aan de nieuwprijs. Betaal je zeker niet blauw aan "exclusieve aanbiedingen". Quote
Zwendel Posted September 26, 2015 Posted September 26, 2015 Beetje geduld uitoefenen. Verschillende stripwinkels zullen ze te koop aanbieden, in principe gewoon aan de nieuwprijs. Betaal je zeker niet blauw aan "exclusieve aanbiedingen". Abonnees kunnen ze trouwens twee keer bestellen. Via overschrijving en afhalen bij Standaard Boekhandel. Quote
linthout Posted September 27, 2015 Posted September 27, 2015 Hoe kom je daar al aan? Krijgen abonnees ze alle zes meteen mee? Ik zie Krimson (?), Jerom, Sidonia en Suske en Wiske.En wie is die voorste op de cover? Een klein onherkenbaar Lambikske? Quote
Recommended Posts