Ga naar inhoud

6 Keer 'sus En Wis' Voor Sos Kinderdorpen


Veto

Recommended Posts

Net item in het VTM-nieuws gezien.

Er verschijnen binnenkort 6 Suske en Wiske-verhalen buiten de normale reeks.

Een deel van de opbrengst gaat naar SOS Kinderdorpen.

 

Te koop bij Het Laatste Nieuws : de strips worden vanaf 26 september 6 weken lang aangeboden bij Het Laatste Nieuws voor 6,90 euro. Na de actie worden de stripplaten geveild bij Veilinghuis Bernaerts.

 

 

Het gaat om unieke samenwerkingen tussen striptekenaars en gelegenheidsscenaristen :

 

- Het naderende noodlot : door Ivan Adriaenssens en Staf Coppens

 

- Vredeskruid : door Kim en Pieter Aspe

 

- De verwoede verzamelaar : door Jan Bosschaert en Jan Verheyen

 

- De groffe grapjes : door Kris Martens en Alex Agnew (de tekenaar is een bandlid van Agnews groep Diablo Blvd.)

 

- De Barabass : door Ilah en Ciska Schoeters

 

- De Spitse Bergen : door Cambré en Tom Waes

 

Meer info via linkje :

 

http://www.knack.be/nieuws/bv-s-maken-eigen-suske-en-wiske-strip/video-iwatch-606217.html

 

https://www.sos-kinderdorpen.be/news/suske-en-wiske-steunen-sos-kinderdorpen

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Een paar voorspelbare namen, een paar verrassende namen. Wat zouden de traditionele Suske & Wiske lezers van sommige tekenstijlen vinden, is het eerste wat bij me opkomt bij het zien van de covers. Opvallend ook: de namen van de auteurs op de covers. Wat zouden de échte S&W-auteurs daarvan vinden?

 

"De verwoede verzamelaar" ziet er héél leuk uit (gezellige details ook, die scheur in Lambiks broek bijvoorbeeld).

Link naar reactie

De covers van Cambré en - vooral - Bosschaert zien er fantastisch uit, die van Kim lijkt me nog wel ok. De rest vind ik toch een pak minder. Ik veronderstel dat de scenaristen wel "een beetje" hulp zullen gekregen hebben, maar toch: Siska Schoeters, een scenario? Wantrouwen is op zijn plaats :)

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Die cover van Kris Martens spreekt me wel aan, zeker wat betreft Wiske en Lambik. Zijn versie van Lambik doet me heel sterk denken aan enkele slechteriken/verklede monsters uit de oude Studio Vandersteentijd (De verzonken klok van de Rode Ridder, ik meen me ook een Robert en Bertrand verhaal te herinneren waarin zo'n personage met van die uitpuilende ogen voorkwam...)

Link naar reactie

Die cover van Kris Martens spreekt me wel aan, zeker wat betreft Wiske en Lambik. Zijn versie van Lambik doet me heel sterk denken aan enkele slechteriken/verklede monsters uit de oude Studio Vandersteentijd (De verzonken klok van de Rode Ridder, ik meen me ook een Robert en Bertrand verhaal te herinneren waarin zo'n personage met van die uitpuilende ogen voorkwam...)

Net op de SSZ gezien. Het binnenwerk is alvast (te) veel minder....

Link naar reactie

Is iemand deze al gaan halen in de krantenwinkel? Hoe is de kwaliteit van de cover? Leek me maar iets flinterdun te zijn op het nieuws..

De kwaliteit van het boekje is zeer goed, maar zoals eerder vermeld is het zeer dun. Het verhaal zelf telt maar 22 platen.

De tekeningen vind ik fantastisch. Als Charel Cambré met Amoras stopt mag hij meer verhalen voor de reguliere reeks maken.

Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986

Link naar reactie

De kwaliteit van het boekje is zeer goed, maar zoals eerder vermeld is het zeer dun. Het verhaal zelf telt maar 22 platen.

De tekeningen vind ik fantastisch. Als Charel Cambré met Amoras stopt mag hij meer verhalen voor de reguliere reeks maken.

Ook gehaald, volledig met je eens, best tevreden met de uitgave! Tekeningen vind ik ook prachtig!
Link naar reactie

Jammer dat je dat rioolblad er moet bij kopen, maar ik denk dat ik dit toch ook in huis haal.  :e002:

Ik moest er de krant niet eens bij te kopen.

Voor het geld dat ze ervoor vragen (meer dan voor een gewoon album) valt de kwaliteit van de boekjes toch wel wat tegen. Normaal krijg je zoiets gratis als bijlage. Maar het is voor het goede doel, dus we gaan maar zwijgen.

Blijkbaar hebben ze alle tekenaars een standaardvragenlijstje voorgeschoteld, met als resultaat dat Charel ook moet antwoorden op de vraag hoe hij het vond om eens Suske en Wiske te kunnen tekenen. :e009:

Link naar reactie

Is er op een of andere manier nog in Nederland aan te komen?

Beetje geduld uitoefenen. Verschillende stripwinkels zullen ze te koop aanbieden, in principe gewoon aan de nieuwprijs. Betaal je zeker niet blauw aan "exclusieve aanbiedingen".

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...