Jump to content

Stripfestival Terneuzen - 5 November 2016

Recommended Posts

Posted

Het duurt nog meer dan een jaar, maar we zijn veel te enthousiast om dit verborgen te houden. Op 5 november 2016 krijgt Terneuzen zijn eigen stripfestival!

Het komende jaar zullen wij bekend gaan maken wat je kunt verwachten van dit evenement. De eerste tekenaars die zullen langskomen zijn ook al bekend. Terneuzenaren Alexander Neels (Bertus) en Ashwin Visser (Sir Rouge) zijn deze dag aanwezig om te signeren.

Hierbij de officiële website.

Posted

Mij benieuwen welke internationale tekenaars zullen komen!!  (Ik hoop op veel Fransen)  Jullie site is ieder geval praktisch en prima van opzet. Succes met de voorbereidingen!

Posted

Alvast weer een lokale - maar zeer gewaardeerde - gast:

We mogen met Iris Compiet een illustratrice van formaat verwelkomen. Met haar fantasierijke tekeningen en schilderijen werd zij al snel een graag gevraagd medewerkster voor diverse boeken over de hele wereld. Daarnaast maakt ze ook prachtig eigen werk. En dan komt ze ook nog uit Terneuzen!

Ben jij ook zo onder de indruk van het werk van Iris? Stem dan op Heksenkind bij de Hebban Fantasy Awards 2015.

iriscompiet_heksenkind1.jpg

Posted

Het is voor ons allemaal de eerste keer (vandaar dat we er zo vroeg mee begonnen zijn), maar we doen ons uiterste best om jullie tevreden te krijgen.

Vandaag heb ik een eerste preview voor de affiche gezien en daar zal het alvast niet aan liggen, want die is prachtig!

• 1 month later...
Posted

Is de lokatie van het festival al bekend? Ik heb iets gehoord maar ik weet niet of dat klopt en kan er niets van vinden op de site. Ik vind het in ieder geval heel leuk. :)

edit : Oh, sorry, het staat toch al op de site!  

• 2 weeks later...
Posted

Een nieuwe toevoeging, geen onbekende op de Reep.

De Vlaamse striptekenaar Yan Gevuld zal zijn opwachting maken op Stripfestival Terneuzen. Bekend van de reeksen ‘De Avonturen van Razor’ en vooral ‘Grueson’ die hij beiden zal meenemen om te signeren. Yan is een graag geziene gast en wie met hem een gesprek aanknoopt begrijpt direct waarom!

• 2 months later...
Posted

Een nieuwe tekenaar is bekend. 

Metalfans kennen Gunther Theys al vele jaren als bijvoorbeeld de frontman van de legendarische band Ancient Rites. Maar dat hij ook als striptekenaar zijn mannetje staat, zal hij laten zien op Stripfestival Terneuzen, waar hij het tweede deel uit de Van Roy en Crazy Sid reeks zal signeren.

Daarnaast zijn we nu ook te bereiken op stripfestivalterneuzen.nl

• 2 weeks later...
Posted

Welkom, Leuntje en Merien!

700x400_janwillemhament.jpg

Leuntje en Merien komen naar Stripfestival Terneuzen en zij nemen uiteraard geestelijk vader Jan Willem Hament mee. Leuntje en Merien zijn in korte tijd uitgegroeid tot hét uithangbord van de provincie Zeeland, dus mochten zij natuurlijk niet ontbreken op ons festival.

• 2 weeks later...
Posted

700x400_dankerjan.jpg?w=700

Je kunt geen stripfestival in Zeeland organiseren zonder de tekenaar van Zeeland In Strip uit te nodigen. Met gepaste trots presenteren wij dan ook Danker Jan Oreel als signerende tekenaar op Stripfestival Terneuzen. Oreel verzorgde ook de affiche, die wij volgende week wereldkundig maken. We kunnen alvast verklappen dat die prachtig is geworden!

Posted

Alvast weer een lokale - maar zeer gewaardeerde - gast:

We mogen met Iris Compiet een illustratrice van formaat verwelkomen. Met haar fantasierijke tekeningen en schilderijen werd zij al snel een graag gevraagd medewerkster voor diverse boeken over de hele wereld. Daarnaast maakt ze ook prachtig eigen werk. En dan komt ze ook nog uit Terneuzen!

Ben jij ook zo onder de indruk van het werk van Iris? Stem dan op Heksenkind bij de Hebban Fantasy Awards 2015.

Dat is leuk!! Ik zie haar te weinig!

Ik heb het genoteerd in mijn agenda en hoop tijd te hebben!!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

Posted

Een prachtige poster.

Worden deze op het festival verkocht?

En dan bij voorkeur zonder de tekstuele toevoegingen :e005:

Leg er dan maar vast 1 apart.

Of wellicht als een ex-libris :e012:

Posted

Een prachtige poster.

Worden deze op het festival verkocht?

En dan bij voorkeur zonder de tekstuele toevoegingen :e005:

Leg er dan maar vast 1 apart.

Of wellicht als een ex-libris :e012:

Ik zal het in ieder geval even overleggen met Danker Jan Oreel. Als er voldoende interesse is, behoort het wat mij betreft zeker tot de mogelijkheden!

• 2 weeks later...
Posted

Degenen die Het Atelier hier op de Reep in de gaten houden, kennen hem al, maar Terneuzen mag nu ook kennis maken met Wim Vlieg.

700x400_wimvlieg.jpg?w=700

In de tweede helft van 2016 lanceert Wim Vlieg in eigen beheer zijn nieuwe album Selina De Schrijver, dat hij komt signeren op Stripbeurs Terneuzen 2016.

Posted

Wederom een Reper toegevoegd en dat is niemand minder dan Kristof Berte (the artist formerly known as Bashdrive). Wij zijn fan!

Monsterlijk goed: Kristof Berte!

700x400_kristofberte.jpg?w=700

Aanstormend talent Kristof Berte brengt later dit jaar zijn Lise Op Monstereiland uit bij het gerenommeerde Strip2000. Grijp op Stripfestival Terneuzen de kans om hem aan het werk te zien, want dat is absoluut de moeite waard!

Posted

Het is de eerste keer dat iemand mij 'aanstormend' noemt (persoonlijk beschouw ik mezelf eerder als 'langzaamaan slenterend'), maar tis wel een mooi compliment :)

"Lise op Monstereiland" zal nog niet beschikbaar zijn, maar ik voorzie prints, origineel werk en teken op eenvoudig verzoek allerhande dédi's op losse bladen en schetsboeken.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

Posted

Als je gaat publiceren bij 's lands leukste uitgeverij (mening), dan mag je dat best aanstormend noemen, vond ik :-)

En al helemaal als 't zo'n toffe strip belooft te worden! ;-)
Posted

Jullie hebben gelijk, weg met de valse bescheidenheid! Ik ben zo aanstormend als een kudde wilde mustangs en ik heb een topstrip gemaakt!

Allez ja... misschien toch... hopelijk ;)

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

Posted

700x400_walterell.jpg?w=700

Walterell – ook bekend als Walter Laureysens – komt op Stripfestival Terneuzen zijn reeks Killroy Was Here signeren. Deze heroïc fantasy strip wordt niet alleen door Walterell getekend, maar ook geschreven en ingekleurd. Daarnaast tekende hij voor studio Vandersteen bijna 200(!) Bessy-verhalen.

Posted

Vizid op visite

700x400_vizid.jpg?w=700

Terneuzen heeft De Vliegende Hollander, buurgemeente Hulst heeft Reinaart De Vos. In 2015 kwam daar met Foxy een moderne stripversie van uit, gemaakt door de Vlaamse illustrator Vizid (David Audenaert). Hij zal op Stripfestival Terneuzen tevens zijn nieuwe strip presenteren.

Posted

Doomsday: 5 11 16

700x400_marioboon.jpg?w=700

Mario Boon werkt al vele jaren in de wereld van strips, maar hij is de laatste jaren vooral bezig met zijn post-apocalyptische reeks Doomsday. Daarnaast illustreerde deze creatieve duizendpoot kinderboeken, diverse stripboeken en was hij zelfs betrokken bij de ontwikkeling van Texas Strangers bij de Amerikaanse uitgeverij Image. Op 5 november zal Mario zijn werk signeren op Stripfestival Terneuzen.

• 3 weeks later...
Posted

Ben Vranken presenteert…

700x400_benvranken.jpg

Uitgeverij XTRA komt naar Stripfestival Terneuzen en zij nemen tekenaar Ben Vranken mee. In zijn duidelijk herkenbare stijl maakte hij illustraties voor tal van klanten en bracht daarnaast ook enkele albums uit, waaronder het bejubelde Schroot. Op Stripfestival Terneuzen zal Vranken zijn nieuwe album presenteren.

Posted

Voor de beursliefhebbers zal dit geen verrassend nieuws zijn, maar wij zijn er erg trots op.

Romano stormt Terneuzen binnen

700x400_romano1.jpg?w=700

Hij is misschien wel de populairste striptekenaar van Nederland en dus mag Romano Molenaar niet ontbreken op Stripfestival Terneuzen. De auteur van (onder andere) Storm en J.Rom was ook actief voor de Amerikaanse grootheden DC en Marvel. Voor ieder wat wils, dus de rij bij Romano zal weer lang zijn!

• 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
Posted

700x400_mariodekoninck.jpg?w=700

Cartoonist AAaRGh… tekent al jaren allerlei bizarre vondsten en woordgrappen voor diverse bladen en websites. Daarnaast begon hij een tijdje geleden met Familie De Koninck, een reeks waarin zijn kinderen – die vaak al even creatieve hersenkronkels blijken te hebben als papa – de hoofdrol opeisen.