Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (8)] Plaatje 63 Vs. Plaatje 42


Yncke

  

44 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk plaatje vind jij het 'beste'?

    • A
      19
    • B
      25


Recommended Posts

Welk van deze twee plaatjes vind jij het beste, leukste, belangrijkste, enz...?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Zeg voor wie je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. De indiener van het plaatje mag natuurlijk zoveel mogelijk uitleg geven, en zijn of haar keuze verdedigen. :)

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde.

De verliezer valt af.

 

A:

 

63.jpeg

 

dus mijn tweede prent, uit Aquablue 2 (1989).

 

orlando

 

B:

 

42.jpg

 

Een mooi prentje maken is een kunst, een prentje maken dat een verhaal vertelt, dat is de negende kunst. En bij dit prentje heb ik luidop 'waw' gezegd. Twee kadertjes, een enkel strookje, een halve krantenstripdag, en een hele scène wordt verteld. Wat vooraf ging, wat gebeurde, hoe het eindigde. Waw

 

Yncke

Link naar reactie

A gestemd. 

Vatine  :hartje:

 

Toen ik pas ging werken, in Waregem (1991, nu ja, ik werkte al een tijdje, ahum), kreeg ik van een collega drie zakken Blitz HC's cadeau (uit het faillissement waarschijnlijk, haja). Ik had na mijn studententijd het striplezen bijna volledig opgegeven. Uit deze drie zakken, waar ik het meeste van las, heb ik alleen de eerste twee Aquablue HC's gehouden. I loved it. En toen ben ik herbegonnen met strips. 

 

Ik hou er nog steeds van, alhoewel de HC's van alle opeenvolgende uitgeverijen, ondertussen vervangen zijn door de SC's van Daedalus. Door gebeurtenissen waar ik nu niet meer over wil nadenken.  :e007:

Ik las onlangs Niourk 1,2,3 en Vatine is nog steeds een topartiest. Ik hou echt van zijn stijl. 

Link naar reactie

2 plaatjes die me niks doen.  Niet gestemd.

 

Als je alleen maar stemt voor plaatjes waar je stijve tepels, vochtige ogen of oorsuizingen van krijgt ben je vlug rond, natuurlijk. Eigenlijk is het leuker om eens na te denken bij plaatjes die je niets doen, dan blindelings te stemmen voor je eigen favorieten.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Als je alleen maar stemt voor plaatjes waar je stijve tepels, vochtige ogen of oorsuizingen van krijgt ben je vlug rond, natuurlijk. Eigenlijk is het leuker om eens na te denken bij plaatjes die je niets doen, dan blindelings te stemmen voor je eigen favorieten.

 

Ja, ik heb ook al verschillende keren gelezen dat mensen niet stemmen omdat ze de plaatjes (reeksen) niet kennen, of omdat de plaatjes hen op het eerste zicht niks doen. Ik begrijp dat ergens niet. 

Ik heb ook al gestemd op plaatjes die ik niet ken, of die me op het eerste zicht niks doen (omdat ik ze niet ken). Maar dan kijk ik gewoon wat langer en wat nauwkeuriger. 

 

Ik stem op elk duel. :)

Link naar reactie

Uiteraard op A gestemd, wegens een eigen keuze. Mijn verhaal is wat gelijkaardig aan dat van Kuzuri. Ik ontdekte Aquablue ook met Blitz/Oranje begin jaren '90. Hoewel ik nog altijd een groot liefhebber van Vatine ben, blijven die eerste Aquablues de grootste indruk nalaten. Zeker die eerste verschijningen van de Uruk-Uru (reuzerog) vond ik indrukwekkend. 

 

B is ook verdienstelijk maar me van gedachte doen veranderen over A, is niet gelukt.  :e002:

Link naar reactie

Ik ben fán van Munuera! Daarom alleen al kies ik voor B. Volgens mij staan er wel 'betere' plaatjes in De Campbells.Die losse figuren op de tussenpagina's zijn ma-gi-straal bijvoorbeeld. Maar ik snap de keuze wel, vanwege de achterliggende dynamiek.

 

Vatine en Aquablue kunnen mij ook wel bekoren, en de plaat is uiteraard goed, maar niet uitzonderlijk. Niourk vind ik grafisch sterker bijvoorbeeld.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Gestripgroet, waarde confraters,

 

Lange en nauwkeurige observatie en bestudering van gezegd plaatje (zie opmerking hierboven), laten mij het volgende concluderen:

 

1)      Wanneer  men iemand neerslaat, zegt dat niet, en ik citeer, “PONK”. En mocht dat dan nog PONK zeggen, dan zoudt u dat van zo ver zeker niet horen.

 

2)      Het slachtoffer bevindt zich duidelijk in de wildernis. Slachtoffer draagt enkel op wat lijkt een onderboek, van het type "gestreepte boxershort". Boven zijn schoenen. In de wildernis!

 

3)      Gezegd slachtoffer was duidelijk bezig zich te ontlasten (number one). Iedere man kan u bevestigen dat hij dat niet doet met zijn broek op de enkels bij rechtstaande afwatering. Gezien punt 1) (PONK) is de man met enige snelheid en verrassing neergeslagen en vervolgens ter aarde gestuikt. In een fractie van een seconde, als het ware. Dat is niet genoeg tijd om de zwaartekracht genoeg greep te laten krijgen op zo’n licht kledingstuk (zeker niet rekening houdend met de weerstand van behaarde benen).

 

Tot daar mijn wel onderbouwd en goed doorwrocht werkstuk. Gezien deze conclusies, lijkt het me duidelijk: u dient A te kiezen. 

 

Welgenegen,

--kuzuri

Link naar reactie

B klopt natuurlijk wel niet  :e011:

deze tactiek wordt in andere draadjes ook gebruikt. 

Later meer

 

(alles is goed om stemmen naar A te halen)  :e007:

 

 

Gestripgroet, waarde confraters,

 

Lange en nauwkeurige observatie en bestudering van gezegd plaatje (zie opmerking hierboven), laten mij het volgende concluderen:

 

1)      Wanneer  men iemand neerslaat, zegt dat niet, en ik citeer, “PONK”. En mocht dat dan nog PONK zeggen, dan zoudt u dat van zo ver zeker niet horen.

 

2)      Het slachtoffer bevindt zich duidelijk in de wildernis. Slachtoffer draagt enkel op wat lijkt een onderboek, van het type "gestreepte boxershort". Boven zijn schoenen. In de wildernis!

 

3)      Gezegd slachtoffer was duidelijk bezig zich te ontlasten (number one). Iedere man kan u bevestigen dat hij dat niet doet met zijn broek op de enkels bij rechtstaande afwatering. Gezien punt 1) (PONK) is de man met enige snelheid en verrassing neergeslagen en vervolgens ter aarde gestuikt. In een fractie van een seconde, als het ware. Dat is niet genoeg tijd om de zwaartekracht genoeg greep te laten krijgen op zo’n licht kledingstuk (zeker niet rekening houdend met de weerstand van behaarde benen).

 

Tot daar mijn wel onderbouwd en goed doorwrocht werkstuk. Gezien deze conclusies, lijkt het me duidelijk: u dient A te kiezen. 

 

Welgenegen,

--kuzuri

 

 

Piraten trekken zich daar allemaal niets van aan. :P

 

 

4) Piraten horen op zee.  :e007:

Link naar reactie

Het tekstje van Kuzuri bevat natuurlijk veel waarheden. Ik overdenk mijn keuze nog eens.

 

Er vanuit gaand dat het tekstje van Kuzuri veel waarheden zou bevatten ( let op de voorwaardelijke wijs :) ), als je daarom je keuze zou veranderen is dat dan niet eerder een keuze van uit het negatieve ?  Wat is er aan plaatje A dat het voor jou méér aanspreekt dan B ??

Ik stel de vraag uit nieuwsgierigheid hé Stuvio, niet om te trollen...  Zelf vind ik het plaatje A niet uitzonderlijk, maar wel goed gemaakt uiteraard

Link naar reactie

2)      Het slachtoffer bevindt zich duidelijk in de wildernis. Slachtoffer draagt enkel op wat lijkt een onderboek, van het type "gestreepte boxershort". Boven zijn schoenen. In de wildernis!

Want iedereen weet dat de piratenflair - niet te verwarren met de vrijbuiterlibelle, die geeft werkelijk waardeloze modeadviezen! - expliciet gestreepte broeken afraadt, aangezien dat teveel op een gestreepte boxershort lijkt.
Link naar reactie

A gekozen. Zeer indrukwekkend. Ik herinner mij deze scene nog goed en was toen al diep onder de indruk ervan. B doet mij vrij weinig.

 

Ik ben blij dat men in Vlaamse jeugdkamers nog onder de indruk mag zijn van een lelijke, maar indrukwekkende rog. Hoe een piraat die pipi doet het kan halen van een gargantuesk zeewezen dat zich verheft boven het water, gaat mijn petje te boven. Een overwinning voor Olivier Vatine zit er duidelijk niet meer in, maar toch dank Diogenes voor deze reactie die bijzonder herkenbaar is. 

 

(ik hou van de pathetisch-theatrale stijl die Kuzuri introduceerde en die het absurde van het toernooi mooi in de verf zet  :e012: )

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...