Ga naar inhoud

De Strip Vlogger


Recommended Posts

Ik zag dat er al andere topics zijn over stripbesprekingen en bij deze wil ik graag mijn bijdrage daaraan leveren :e002:

 

Ongeveer een jaar geleden ben ik van start gegaan met stripbesprekingen op mijn eigen YouTube kanaal. Maar ik had eind 2014 al de eerste stappen gezet. Inmiddels heb ik naast besprekingen, ook verschillende verslagen van beurzen en interviews toegevoegd aan mijn kanaal, waaronder een uitgebreid interview met Wilbert van der Steen (Ayak + por).

 

Hier kun je mijn besprekingen en alle andere video's vinden: https://www.youtube.com/channel/UCModT9vbpevGodwnlbulItg

 

Mijn meest recente toevoegingen zijn besprekingen van Jonge Wolven, Tom Poes en de Krakers en Reborn, alsook een verslag van de Tom poes expositie in het Muiderslot.

 

Elke dinsdag en donderdag post ik nieuwe video's. De komende week staan op het programma: Dad - Papa's schatten en Flip - Zoekt het hogerop.

 

Oh, en je kan het nodige ook vidne op mijn website: www.destripvlogger.nl.

 

Goed, bedankt voor de mogelijkheid om mijzelf te introduceren :e007:

 

Veel kijkplezier,

Marcel

Link naar reactie

Ik heet je ook welkom. Ik ben echter geen fan van je hyper actieve filmpjes, ( je doet me teveel denken aan pierre de tv-kok). Ik vroeg me trouwens af of aan de mensen waar vragen aan gesteld zijn van te voren toestemming gevraagd was om te filmen.

Ik ken Pierre de TV kok (gelukkig) niet :e012: maar het is in ieder geval niet mijn bedoeling om hyper actief over te komen. Alleen is visuele media over het algemeen sneller dan de geschreven media, omdat je daar zelf het tempo kan bepalen. Ik moet helaas rekening houden met het feit dat de aandacht span op YouTube erg kort is.

 

Uiteraard als ik mensen interview, weten ze dat dit gefilmd wordt. Als ze dit niet willen, geven ze dat aan en dan laat ik het.

Link naar reactie

grappig in tegenstelling tot mr EGO vind ik de filmpjes dus al

iets te lang en traag. desondanks welkom

Oei, dat wordt lastig...het moet dus korter en sneller, maar niet hyper :e007:

 

Laat ik gewoon mijn best doen om leuke stripboek besprekingen te brengen en interviews met stripmakers, iets waar ik zeker meer aandacht aan ga geven. En ik hoop dat veel mensen het leuk vinden om ze te kijken :e012:

 

Maar eh, bedankt voor de welkom. Ik denk in ieder geval dat ik hier meer feedback op mijn video's zal krijgen en hoewel ik uiteindelijk toch op mijn manier mijn video's zal blijven maken, ben ik blij met alle opbouwende kritieken die ik krijg :e002: En geloof me, ik ben misschien wel mijn ergste criticus!

Link naar reactie

Traag, hyper... Ongeacht de stijl is het altijd fijn om iemand enthousiast over strips te zien spreken. Ook al gebruik je erg vaak het woord 'leuk' :P

 

Dank je. En ja, ik weet het. Maar al doe ik nog zo mijn best, tien takes later zeg ik nog steeds te vaak 'leuk'...Ach, in ieder geval positief! :e007:

Link naar reactie

Ik vond vooral het filmpje met Peter van der Heijden erg leuk. Nu helaas een stem uit het dodenrijk.

 

Dat was erg leuk om te doen. Het was de bedoeling om daarnaast ook nog een interview te doen over Strip 2000, maar dat is er helaas nooit van gekomen.

Link naar reactie

Leuk,StripVlogger dat je jou hier nu ook hebt aangemeld. Ik heb je al een paar keer zien voorbij lopen op diverse beurzen (zoals afgelopen zondag op de Internationale Signeerdag-ben trouwens wel benieuwd naar het verslagje daarvan). En volg je vlog al enige tijd via FB en je Youtubekanaal.

Doe zo verder! En tot op één of andere volgende beurs! ;-)

En hopelijk komt er eens een vlogje over één van mijn albums... (S.D.S.1,mss?) :e012:

Link naar reactie

De positieve instelling van de Strip Vlogger werkt inspirerend. Goed zo!

 

 

Inderdaad, zijn enthousiasme is inspirerend.

 Dank jullie. Dat is ook mijn insteek. Ik ben wel eerlijk, maar het gaat mij om het delen van mijn liefde voor strips en de strips die ik ontdek.

Link naar reactie

Na een drukke, hectische week, eindelijk weer eens hier en meteen maar even de updates van de afgelopen week posten.

 

ik heb vier albums gelezen, waarvan twee grimmige, duistere albums, maar wel erg goeie: Kathy's Kat, big Bill is dood, Promise - Incubus en het debuut van Syndikaat voorman Marc de Lobie en Rik Wielheesen: Tara

 

Zaterdag komt er ook nog een interview met de makers van Tara.

 

 

 

 

Link naar reactie

Omdat Strip 2000 eenmaal per maand een presentatie avond organiseert, waarbij ook enkele auteurs van nieuw te verschijnen albums, aanwezig zijn, heb ik vaker de gelegenheid om korte interviews te doen. Zo heb ik bij de presentatie van Tara, gesproken met de makers ervan: Marc de lobie en Rik Wielheesen.

 

Link naar reactie

Hoewel ik bij aanvang erg veel Strip 2000 titels besprak (en nog steeds zal blijven bespreken), probeer ik een gevarieerd aanbod aan strips voorbij te laten komen. Zo besprak ik voor Boekenkrant Strips het tweede deel van Claire DeWitt, een western-horror strip en vandaag voor mijn eigen vlog, het nieuwe album van De Kiekeboes!

 

 

Link naar reactie

Ik kijk al uit naar jouw bespreking van het Rode Ridder album nummer 250.

 Ik zelf ook :-) Hoewel ik de reeks vroeger wel gelezen heb, is dat ook inmiddels al 30 jaar geleden, dus ik heb wat gemist :-) Maar een goed moment om de draad weer eens op te pakken.

Link naar reactie

Nadat ik voor BK Strips al Claire DeWitt besprak, heb ik er ook nog een (wat langer) vlog over gemaakt voor mijn eigen kanaal. Hierbij kijk ik naar beide albums uit de reeks. En zojuist heb ik een vlog online gezet over de reeks Alexander de Grote.

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Voor de verandering loop ik weer eens achter met het posten van mijn nieuwe vlogs, dus bij deze even inhalen. Ik zal proberen ze sneller te posten hier :-)

 

Van nieuw naar oud(er):

 

Agent 212 - Een neus voor gevaar

Vrouwen in 't wit - Doe maar alsof je thuis bent

Victor & Vishnu - Op water en brood

J.ROM - Bloedmaan

Franka - Geheim 1948

Diep in de Zee / Insecten

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Ik begrijp je kritiek, Paul en kan me er ook in vinden. Toen ik begon, maakte ik gewoon video's over strips en zei wat ik wilde zeggen. Maar de laatste tijd, krijg ik uit alle hoeken tips, adviezen en suggesties hoe ik mijn video's wel of niet moet maken. Eén van de zaken die mij parten spelen, is de tijd van de video. helaas is over het algemeen de aandacht-span op YouTube kort. Mensen gaan dus geen video over een stripboek kijken, die langer is dan 10 minuten. Dus hou ik het kort....maar dan kan ik niet veel zeggen.

 

Ik wil gaan proberen om minder te vertellen waar het album over gaat en meer aangeven wat ik er wel of niet leuk aan vindt. Daarnaast merk ik dat ik bepaalde albums prima vindt om te lezen, maar niet om er vlogs over te maken. Zoals de laatste twee albums (Vrouwen in 't wit en Agent 212). Daar was ik trouwens ook niet zo heel enthousiast over!

 

Het is een feit dat ik een fan ben van Strip 2000. Ik vindt wat zij doen geweldig en ja, ik vindt zelf tot op heden bijna alles wat zij uitbrengen, erg leuk. Bijna...zo heb ik pas al een album besproken, wat niet helemaal mijn ding was. En ik heb zelfs laten weten dat er een uitgave bij zat, die ik niet ga bespreken, omdat dat helemaal niet mijn ding is. Maar de albums die ik bespreek, vindt ik ook echt leuk. Sorry :e007:

 

In ieder geval ben ik bezig met albums, waar ik (hopelijk) minder oppervlakkig over zal zijn. Zo staan Onafscheidelijk en De Man van Nu op het programma. Daar ga ik mijn best voor doen om inhoudelijk betere vlogs over te maken.

 

Vloggen is wat arbeidsintensiever...voorbereiden, opnemen, monteren. Maar ik vindt het leuk om te doen, dus dat scheelt. Maar ik denk dat een recensie schrijven, sneller gedaan is. In ieder geval kun je daarbij makkelijker iets corrigeren!

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...