Ga naar inhoud

Strips Beschermen


Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik ben al lang lid van dit forum, maar nooit echt actief geweest.

Misschien wordt ik dat ook niet, maar in ieder geval heb ik een vraagje.

 

Ik hoor overal dat je je stripboeken kunt beschermen met plastic hoesjes.

Maar, en daar komt ie al, waar koop ik die?

Ik zoek het formaat Donald duck pocket, en het formaat van de standaard Nederlandse stripboeken.

 

Is voor die 2 formaten een beschermoplossing??

Het hoeft niet per se iets van een bepaald merk te zijn, maar gewoon een makkelijke oplossing om mijn stripboeken te beschermen.

Ze liggen namelijk nu weg te rotten in het stof :o

 

Alvast hartelijk dank,

 

Deystorm

Link naar reactie

Ik gebruik een oplossing van stevige mapjes voor Standaard Uitgeverij uitgaven, die kosten 0,75 per stuk maar niet voor de pockets.

Je kunt ook slappe mapjes nemen die een stuk goedkoper zijn, daar is ook meer keuze bij formaten.

 

Akim dus maar ook:
Barabas
http://www.profbarabas.nl/shop/strip-bescherm-hoesjes-c-191.html

Marktplaats
http://www.marktplaats.nl/a/boeken/stripboeken/m1036839152-plastic-hoesjes-om-strips-in-te-bewaren-stripmapjes.html

Rajapack
Veel keuze maar grotere aantallen, ook thermolassen is een optie.
http://www.rajapack.nl/plastic-zakken.html
 

thermolasapparaat-pbs200_PDT00331.jpg?im

Link naar reactie

Ik stop mijn strips niet in boterhamzakjes, dat is toch geen gezicht, bovendien worden die plastieken zakjes afgesloten met een ferme plak rand. Als die eens per ongeluk aan je boek wordt geplakt heb je een serieus sticker probleem en moet je weer met wasbenzine in de weer.

Link naar reactie

Hallo allen,

 

Bedankt voor alle antwoorden.

Ze liggen niet weg te rotten, zo erg bedoelde ik het niet.

Excuses.

 

Het hoeven ook geen sluitende hoezen te zijn, want ik wil mijn strips nog wel, af en toe, willen kunnen lezen.

Wat kan ik nu het beste doen?

 

Alvast bedankt voor alle moeite,

 

Deystorm

Link naar reactie

Als je reguliere verzameling netjes in een boekenkast uit direct zonlicht staat dan kun je je afvragen of het handig is om alles in zakken te stoppen. Het is geen gezicht en je pakt ze dan ook niet zo snel meer om even te lezen.

 

Kijk, als ik hier een (Franse) eerste druk Kuifje in de Soviet-Unie in mint-conditie heb liggen zou ik er ook wel bescherming omheen doen, maar ik heb nauwelijks albums die 100 Euro of meer waard zijn dus mijn aantal ingepakte boekjes is beperkt tot een handvol.

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Als je reguliere verzameling netjes in een boekenkast uit direct zonlicht staat dan kun je je afvragen of het handig is om alles in zakken te stoppen. Het is geen gezicht en je pakt ze dan ook niet zo snel meer om even te lezen.

 

Kijk, als ik hier een (Franse) eerste druk Kuifje in de Soviet-Unie in mint-conditie heb liggen zou ik er ook wel bescherming omheen doen, maar ik heb nauwelijks albums die 100 Euro of meer waard zijn dus mijn aantal ingepakte boekjes is beperkt tot een handvol.

 

Erik

 

Ja Erik, daar heb je volkomen gelijk in.

Dus als ik het goed begrijp, hoeven er helemaal geen zakjes omheen.

Zolang ik ze maar goed en netjes neerzet, toch?

 

Bedankt voor je heldere uitleg, daar kan ik wat mee!

 

Groeten,

Deystorm

Link naar reactie

- hou ze uit zonlicht

- hou ze weg van vocht

- zorg voor een stabiele temperatuur

- zorg voor een stabiele vochtigheid

 

Hoeveel de vochtigheidsgraad idealiter moet zijn, weet ik niet.

Het is hetzelfde als boeken bewaren. Papier is papier is papier.

 

Voor dit soort zaken hebben we in Nederland de KB.

 

https://www.kb.nl/organisatie/onderzoek-expertise/conservering/het-behoud-van-boeken-en-papier

Link naar reactie

Voor zover ik weet is plastic niet aan te raden. Je hebt voor papier een ander soort stof nodig. 'k Weet niet welke.

 

Die PVC die men vroeger gebruikte is niet meer in de handel (die was niet goed). Het is nu bijna allemaal PE en dat is goed genoeg. Als je veel geld wil uitgeven is er Mylar dacht ik.

Link naar reactie
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...