nobody Posted October 24, 2016 Posted October 24, 2016 De covers moeten in de andere draad, al jullie commentaar en andere zever mag hier. Quote
Zwendel Posted October 24, 2016 Posted October 24, 2016 Misschien ook in vetjes zetten dat de covers voor 24 november binnen moeten zijn, ik had bijna misbegrepen dat het 1 december was Quote
nobody Posted October 24, 2016 Author Posted October 24, 2016 Misschien ook in vetjes zetten dat de covers voor 24 november binnen moeten zijn, ik had bijna misbegrepen dat het 1 december was aangepast. Top initiatief (wederom)! bedankt Quote
Waldorf Posted October 24, 2016 Posted October 24, 2016 Ik scherp de kant van mijn toetsenbord waar ik de strafste verbale slagen mee uitdeel alvast. En nu twee covertjes zoeken. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
nobody Posted October 24, 2016 Author Posted October 24, 2016 Hop, en er zijn er al zeven. Gaat snel. Maar het toernooi gaat er niet vroeger om beginnen Quote
Sherpa Posted October 24, 2016 Posted October 24, 2016 Hier heb ik ook een grotere voor gezocht. Met google afbeeldingen, is dat niet zo moeilijk, mensen hint hint Definitie-vraagje: gaat het hier om de voorkant (van de eeuw) of om de cover (van de eeuw)? (Oeps, sorry, ik ben niet gewend dat reacties in een andere draad moeten.) Quote
Yncke Posted October 24, 2016 Posted October 24, 2016 Voor het toernooi telt voor jouw voorbeeld alleen het stukje waar dat meisje aan het hollen is. Quote yncke.be
JJL Posted October 24, 2016 Posted October 24, 2016 Kan inderdaad nog wel een verschil maken of de achterkant ook 'meetelt' (ofschoon dat bij dit album mijns inziens wel meevalt, maar zie bv. het album Michel van Ibanez, waarbij de helft van de covertekening op de achterkant staat). Quote
Yncke Posted October 24, 2016 Posted October 24, 2016 Da's waar, maar voor dit toernooi hadden we enkel de voorkant in gedachten. Het is niet zo voor de hand liggend om een flap + achtercover + rug + voorcover + flap in te scannen zonder je boek te beschadigen. Quote yncke.be
JJL Posted October 24, 2016 Posted October 24, 2016 Edit: heb mijn reactie op Yncke's opmerking in Toernooi Draadje geplakt (hoort daar meer thuis). Quote
Yncke Posted October 24, 2016 Posted October 24, 2016 Edit: heb mijn reactie op Yncke's opmerking in Toernooi Draadje geplakt (hoort daar meer thuis). En ik heb 't allemaal hier geplakt, om de cover inzendingen van de vragen gescheiden te houden. (Makkelijker administratie voor ons. ) Quote yncke.be
nobody Posted October 24, 2016 Author Posted October 24, 2016 Ondertussen al 14 covers ingediend. Quote
Guest bazarov Posted October 24, 2016 Posted October 24, 2016 Wat een vreselijk beperkt toernooi, cover van de eeuw (we hebben het over krap 16 jaar aan uitgaven) en Nederlandse uitgaves?!?!? Armoe cover van de eeuw. Jammer! Misschien zorgen de randvoorwaarden er net voor dat je niet terug grijpt naar je stokpaardjes? Heel misschien sta je wat langer stil bij de 'opgave'? Zo maar een bedenking... Quote
Metabaron Posted October 24, 2016 Posted October 24, 2016 Leuk toernooi en al een paar sterke inzendingen gezien. En, pfff, wat vind ik dit moeilijk. :-) Quote
JJL Posted October 25, 2016 Posted October 25, 2016 Wat een vreselijk beperkt toernooi, cover van de eeuw (we hebben het over krap 16 jaar aan uitgaven) en Nederlandse uitgaves?!?!? Armoe cover van de eeuw. Jammer! Kom kom, niet zo zurig. Mooiste cover aller tijden werd recent al georganiseerd (http://www.stripspeciaalzaak.be/Wedstrijd-Cover.htm) en er valt genoeg te kiezen uit de afgelopen 16 jaar. Quote
nobody Posted October 25, 2016 Author Posted October 25, 2016 Hij hoeft ook helemaal niet mee te doen We weten van wie het komt. Ondertussen zijn er al 26 covers. Quote
Zwendel Posted October 25, 2016 Posted October 25, 2016 Het zijn er inderdaad een hoop en ik heb ook bij de inzendingen de indruk dat men (ik ook) covers uit de recentste jaren kiest. Hier zijn ze allemaal http://www.catawiki.nl/catalogus/strips/soorten/19767-album?page=1&field=SO_3&order=a&external=0&view=g&page=1&vg=all&type=s&language=nl&area_id=19767&user_id=&stamp_filter=&filters%5Bin_wish_list%5D=&filters%5B6751%5D=&filters%5B6752%5D=&filters%5B6754%5D=&filters%5B6761%5D=&filters%5B6755%5D=&filters%5B6759%5D=&filters%5B6758%5D=Eerste+druk&filters%5B6760%5D=&filters%5B6797%5D=33439&filters%5Byear_from%5D=2001&filters%5Byear_to%5D=2016&filters%5Btitle%5D= Quote
nobody Posted October 25, 2016 Author Posted October 25, 2016 Zoek nou maar gewoon twee covers die aan de voorwaarden voldoen Quote
nobody Posted October 25, 2016 Author Posted October 25, 2016 Al 33 covers. Als het zo verder gaat, gaan we toch eerder starten dan 1 december Quote
Kool Thing Posted October 26, 2016 Posted October 26, 2016 Goede keuze om je te beperken tot deze eeuw. Zo zit je niet in het vaarwater van Het stripmuseumpeiling over Coverkunst en vermijden we echte jeugdnostalgie en de grote klassiekers. Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
Tweetie Posted October 26, 2016 Posted October 26, 2016 Goede keuze om je te beperken tot deze eeuw. Zo zit je niet in het vaarwater van Het stripmuseumpeiling over Coverkunst en vermijden we echte jeugdnostalgie en de grote klassiekers. In ieder geval zal op deze manier " Het gele teken" eens een keer niet winnen. Quote
Marinelli Posted October 26, 2016 Posted October 26, 2016 Het gaat inderdaad hard, met al verschillende leuke inzendingen ... Ik pijnig nog even verder mijn geheugen. Quote
SPeeDy Posted October 26, 2016 Posted October 26, 2016 Is wel niet gemakkelijk. Eigenlijk goed dat keuze beperkt is tot deze eeuw en enkel Nl, anders was ik nog dagen bezig geweest met zoeken. Ik had al een Andreas klaarliggen, maar te oud. Grappig: 2 keuzes die ik in gedachten had bleken al in de thread te staan. Eigenlijk heb ik dus nu al 4 kansen op de overwinning :-) Keuzes die het bij mij net niet gehaald hebben (misschien tip voor anderen?): Sky Doll 4, Elfen 7, Krasse Knarren 1 (velen vonden dit een slechte cover, maar die sprong er zo uit tussen alle andere strips dat je die toch direct vastnam en doorbladerde dus eigenlijk een steengoede cover), Anders 2, Ayak en Por 1. Quote Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day
JJL Posted October 26, 2016 Posted October 26, 2016 Is wel niet gemakkelijk. Eigenlijk goed dat keuze beperkt is tot deze eeuw en enkel Nl, anders was ik nog dagen bezig geweest met zoeken. Ik had al een Andreas klaarliggen, maar te oud. Grappig: 2 keuzes die ik in gedachten had bleken al in de thread te staan. Eigenlijk heb ik dus nu al 4 kansen op de overwinning :-) Keuzes die het bij mij net niet gehaald hebben (misschien tip voor anderen?): Sky Doll 4, Elfen 7, Krasse Knarren 1 (velen vonden dit een slechte cover, maar die sprong er zo uit tussen alle andere strips dat je die toch direct vastnam en doorbladerde dus eigenlijk een steengoede cover), Anders 2, Ayak en Por 1. EDIT: inmiddels in het andere draadje gezien welke covers je in gedachten had die al zijn genomineerd! Quote
JJL Posted October 27, 2016 Posted October 27, 2016 Gegeven dat dit jaar Calvin & Hobbes in de sneeuw als beste stripplaatje uit de bus kwam, vraag ik mij af of deze cover (2002) nog genomineerd zal worden: Quote
nobody Posted October 27, 2016 Author Posted October 27, 2016 Gegeven dat dit jaar Calvin & Hobbes in de sneeuw als beste stripplaatje uit de bus kwam, vraag ik mij af of deze cover (2002) nog genomineerd zal worden: Die is van 1997, in het Engels, dus nee. Quote
Tweetie Posted October 27, 2016 Posted October 27, 2016 Die is van 1997, in het Engels, dus nee. In het Nederlands is deze pas in 2002 uitgekomen. Hij is Nederlandstalig en met een eerste Nederlandse uitgave van na 2000, dus voldoet aan alle regels, dus mij lijkt het dat deze wel moet kunnen. Quote
nobody Posted October 27, 2016 Author Posted October 27, 2016 In het Nederlands is deze pas in 2002 uitgekomen. Hij is Nederlandstalig en met een eerste Nederlandse uitgave van na 2000, dus voldoet aan alle regels, dus mij lijkt het dat deze wel moet kunnen. Nee, het is de allereerste uitgave die telt. Welke taal dan ook. Het stond eerst nog omschreven in de regels, maar dat werd wel heel ingewikkeld, en we hebben het vereenvoudigd. Maar de meesten hadden het door, en later is het er nog eens bijgezet: http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/3415-nieuw-toernooi/?p=244577 Quote
nobody Posted October 27, 2016 Author Posted October 27, 2016 Ik heb het er weer bijgezet, maar nu is het plots veel eenvoudiger, dan toen we de tekst aan het opstellen waren, en we aan alle mogelijke covers en uitgaven enz dachten. In de praktijk is het gelukkig wat makkelijker gebleken. Quote
knobbel Posted November 2, 2016 Posted November 2, 2016 Top initiatief :-). Heb ook een keuze gemaakt (maar mijn nr 1 stond er al tussen). Quote
Recommended Posts