Jump to content

[Eerste Ronde (19)] Cover 25 Vs. Cover 46

Yncke

66 members have voted

1. 1. Welke cover vind jij de 'beste'?

• A
      37
    • B
      29

Recommended Posts

Posted

Welke van deze twee covers vind jij de beste, leukste, mooiste, enz...?

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Zeg wat je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

De indiener van de cover mag natuurlijk zoveel mogelijk uitleg geven, en zijn of haar keuze verdedigen.

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

A

post-585-0-56930700-1477373934.jpg

Dit vond ik destijds ook een hele mooie cover, die me op de een of andere manier sterk aan de stijl van Mucha deed denken. De weerspiegeling in het water maakt de tekening wat druk, maar geeft tegelijk een extra dimensie aan de tekening.

De Wortel

B

post-585-0-21732500-1477787333.jpg

Grand Prix - Renaissance (2010) - Marvano

Deze keuze is puur grafisch, het album zelf sprak mij minder aan. Maar de cover dekt de lading: nazi's en autoraces. De kruisende diagonalen van de racebaan, de wagens die de diagonaal naar rechts volgen, de vlaggen die haast perfect verticaal zijn ingeplant... Hier is over nagedacht. Er zit snelheid en diepte in, zonder truken van de foor met inkleuring of digitale effecten. Zelfs de lettering van de naam van de auteur ten opzichte van de titel is áf. Topwerk van een vakman.

Kristof Berte

Posted

Grand Prix inderdaad, de uitleg van Kristof Berte is dan ook perfect :)

Maar wie van jullie twee stemde dan (nog) niet, of verkeerd?

Want een van de huidige twee stemmen op Marvano is de mijne :-)

Posted

Ik ga toch voor A en dit puur om de weerspiegeling, het is een vaak gebruikte truc maar het geeft net dat extra beetje. 

B mooi maar meer ook niet

Posted

Ik ga voor Grandprix. De weerspiegeling heeft het voor mij gedaan... ipv een gewone weerspiegeling zie je een piratenschip. Goed gedaan, maar slecht uitgewerkt omdat de dame en de titel alle aandacht opeisen. Teveel ideeën...

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Create New...