nobody Posted January 2, 2017 Share Posted January 2, 2017 Derde ronde. Welke van deze twee covers vind jij de beste, leukste, mooiste, enz...? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Zeg wat je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. De indiener van de cover mag natuurlijk zoveel mogelijk uitleg geven, en zijn of haar keuze verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A Even voor de kast gaan staan voor mn tweede cover te kiezen. Lang getwijfeld aan Amarillo van Blacksad (die zou ik zo aan de muur hangen ), maar uiteindelijk toch voor één van mn favoriete tekenaars gegaan: Munuera. Bart 01 B En maar gelijk een tweede cover die mij kon bekoren (evenals het verhaal overigens). Eenvoudig van opzet, maar met een sterk beeld. JJL Link to comment
Bart 01 Posted January 5, 2017 Share Posted January 5, 2017 Blanche en haar peerd to the win! Een paar keer werd al geschreven dat de munuera te Disney is. Alhoewel ik het persoonlijk dan toch Disney met een haakje aan vind, is dat net wat die cover zo sterk maakt voor mij. Sprookjesachtig, maar toch hangt er een somber gevoel rond het hoofdpersonage. Dit zijn twee covers waar er goed nagedacht werd over het ontwerp en de plaatsing van de titel, auteurs en uitgeverij. Sterk. Sfeer en opzet verschillen volledig. Nu maar hopen dat er genoeg stemmers in een romantische bui zijn ... :-) Link to comment
Zwendel Posted January 5, 2017 Share Posted January 5, 2017 Geen van de twee, maar ik stem voor A omdat ik die tekenstijl van B maar niks vind. Link to comment
retep Posted January 5, 2017 Share Posted January 5, 2017 Á, wat een lelijke cover is die B. Link to comment
sjaakie Posted January 5, 2017 Share Posted January 5, 2017 Geen van de twee, maar ik stem voor A omdat ik die tekenstijl van B maar niks vind. dit dus. Link to comment
Kool Thing Posted January 5, 2017 Share Posted January 5, 2017 B. Ik blijf het lastig hebben dat de manen van het paard de rand raken Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Guest Chorasan Posted January 5, 2017 Share Posted January 5, 2017 A. Wat die tekst op die cover van B staat te doen, is me een raadsel. Alleen al daarvoor begrijp ik niet hoe die cover de eerste ronde kon overleven... Link to comment
Tweetie Posted January 6, 2017 Share Posted January 6, 2017 Zit dicht bij elkaar, 27 - 28, terwijl ik cover B toch veel sterker vind. Link to comment
Bart 01 Posted January 6, 2017 Share Posted January 6, 2017 Tyler Cross voters: it's not too late to change your mind ! Link to comment
the pope Posted January 6, 2017 Share Posted January 6, 2017 Sommige mensen vinden B blijkbaar heel lelijk. Zij hebben ongelijk. Link to comment
Chorasan Posted January 6, 2017 Share Posted January 6, 2017 Over smaak kun je niet discussiëren natuurlijk. Maar ik ben er toch vrij zeker van dat indien je willekeurig een aantal mensen op straat aanklampt en vraagt om de mooiste covers te kiezen uit een aantal hier geselecteerde voorbeelden, dat er een heel andere uitkomst zou naar voor komen. Of het nou om strips gaat, om films of om muziek, op specifieke liefhebbersfora wordt er meestal veel meer elitair gekozen ;-) "I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves DvDkes Link to comment
the pope Posted January 6, 2017 Share Posted January 6, 2017 Over smaak kun je niet discussiëren natuurlijk. mìjn smaak staat niet ter discussie, dat klopt. Link to comment
Yncke Posted January 6, 2017 Share Posted January 6, 2017 Dit toernooi heeft in ieder geval al geen gebrek gehad aan spannende duels. yncke.be Link to comment
Bart 01 Posted January 7, 2017 Share Posted January 7, 2017 28 - 29 Spannend! Wat is het maximum aantal stemmen op een duel eigenlijk tot nu toe? Link to comment
Zwendel Posted January 7, 2017 Share Posted January 7, 2017 Over smaak kun je niet discussiëren natuurlijk. Maar ik ben er toch vrij zeker van dat indien je willekeurig een aantal mensen op straat aanklampt en vraagt om de mooiste covers te kiezen uit een aantal hier geselecteerde voorbeelden, dat er een heel andere uitkomst zou naar voor komen. Of het nou om strips gaat, om films of om muziek, op specifieke liefhebbersfora wordt er meestal veel meer elitair gekozen ;-) Bijna alle covers waarvoor ik gestemd heb zijn er al uitgevlogen. Zal wel aan mij liggen Link to comment
Kristof Berte Posted January 7, 2017 Share Posted January 7, 2017 Het filmische bij B trekt mij enorm aan. De tagline, de titels, het orange & teal effect dat in deze góed werkt... Dit is grafisch echt top. Misschien wel de meest doordachte cover die ertussen zit. A is een tekening - een heel erg mooie tekening zelfs - maar er zit minder 'idee' achter. Ik heb beide albums ook gelezen, en B geeft beter dan inhoud en de sfeer van het album weer dan A. EDIT: en ik beschouw mezelf écht niet als een elitaire stemmer. Het gaat niet altijd over 'mooi' zijn, het gaat over een goede cover. 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
nobody Posted January 7, 2017 Author Share Posted January 7, 2017 28 - 29 Spannend! Wat is het maximum aantal stemmen op een duel eigenlijk tot nu toe? 68 De finale van het vorig toernooi had 74 stemmen, maar de twee eerste rondes van het vorig toernooi hadden gemiddeld per duel veel minder stemmen dan dit toernooi. Link to comment
nobody Posted January 8, 2017 Author Share Posted January 8, 2017 29-30 nu Het blijft spannend. Link to comment
Tweetie Posted January 8, 2017 Share Posted January 8, 2017 30-31 en nog steeds spannend. Link to comment
Tweetie Posted January 9, 2017 Share Posted January 9, 2017 Yay! Weer 32-32 gelijk. Volgens mij kent deze ronde de best scorende verliezer. Link to comment
the pope Posted January 9, 2017 Share Posted January 9, 2017 Hopla, retep is zijn dubbelaccounts aan het aanspreken... Link to comment
the pope Posted January 9, 2017 Share Posted January 9, 2017 Yay! Weer 32-32 gelijk. Volgens mij kent deze ronde de best scorende verliezer. nog niet lucky luke had er 33 Link to comment
knobbel Posted January 9, 2017 Share Posted January 9, 2017 nog niet lucky luke had er 33 Betoveringen nu ook ;-). Link to comment
Tweetie Posted January 10, 2017 Share Posted January 10, 2017 Oei, het staat weer 34-34. Deze ronde kent dus in ieder geval de hoogst scorende verliezer. Link to comment
Bart 01 Posted January 10, 2017 Share Posted January 10, 2017 Ola: 35-34 Kuzuri: tijd om af te fluiten Link to comment
Tweetie Posted January 10, 2017 Share Posted January 10, 2017 Oei, er had iemand een voorspelling voor de kwartfinales die nu gevaar loopt. Link to comment
nobody Posted January 10, 2017 Author Share Posted January 10, 2017 Ah, hij past z'n post toch gewoon aan Link to comment
Tweetie Posted January 10, 2017 Share Posted January 10, 2017 Verreweg het meest spannende duel uit het toernooi: nu weer 35-35. Nog twee dagen te gaan. Link to comment
Chorasan Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 We mogen stilaan zeggen dat gerechtigheid is geschied. Al begrijp ik niet goed dat het tot gisteren zo nipt was en nu plots zo'n verschil? "I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves DvDkes Link to comment
retep Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 Hopla, retep is zijn dubbelaccounts aan het aanspreken... Zo fanatiek zijn wij nu ook weer niet ! Link to comment
Bart 01 Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 Dat is hier catawiki niet hé Meer stemmen dan de finale van vorig jaar in elk geval. Link to comment
nobody Posted January 11, 2017 Author Share Posted January 11, 2017 76 stemmen! het duel blijft nog 10 uur open. (morgen geen nieuwe kwartfinale) Link to comment
the pope Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 We mogen stilaan zeggen dat gerechtigheid is geschied. Al begrijp ik niet goed dat het tot gisteren zo nipt was en nu plots zo'n verschil?Retep. Dubbelaccounts. Einfach. Link to comment
Tweetie Posted January 12, 2017 Share Posted January 12, 2017 Al begrijp ik niet goed dat het tot gisteren zo nipt was en nu plots zo'n verschil? Ik had hier gisteren een individuele verwijzing naar toe gemaakt vanuit het het "toernooi" draadje, omdat het hier met 35-35 zo spannend was. Kennelijk heeft dat wat mensen hier naar toe getrokken. Link to comment
nobody Posted January 12, 2017 Author Share Posted January 12, 2017 77 stemmen! nog 10 minuten. Link to comment
Recommended Posts