roi de la bd Posted January 10, 2017 Share Posted January 10, 2017 Aan de tekenaars hier : Gebeurt er nog iets op het (besloten) stripmakersforum? Ikzelf mocht er toendertijd niet op als 'ongewenste' amateurtekenaar. Toen voelde ik me wel buitengesloten maar dat is voorbij. Mijn vraag is dus enkel uit nieuwsgierigheid en niet uit jaloezie. groetjes Quote Link to comment
linthout Posted January 10, 2017 Share Posted January 10, 2017 Welk besloten stripmakersforum? Ik weet van niks. Quote Link to comment
roi de la bd Posted January 10, 2017 Author Share Posted January 10, 2017 www.stripmakers.com is volgens mij het adres. Je moet er door een ander lid voor voorgedragen worden of zo. Aan de ene kant verbaast het me dat ze je niet gevraagd hebben, meneer Linthout, maar aan de andere kant ook weer niet want dat forum is vooral een product van de vriendjespolitiek in de Nederlandse strip. Zo zag ik dat tenminste. Quote Link to comment
roi de la bd Posted January 11, 2017 Author Share Posted January 11, 2017 Ik dacht dat er wel vlaamse striptekenaars op het stripmakersforum (als het nog bestaat) zouden zijn maar misschien ook niet. Quote Link to comment
Peter Motte Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 www.stripmakers.com is volgens mij het adres. Je moet er door een ander lid voor voorgedragen worden of zo. Aan de ene kant verbaast het me dat ze je niet gevraagd hebben, meneer Linthout, maar aan de andere kant ook weer niet want dat forum is vooral een product van de vriendjespolitiek in de Nederlandse strip. Zo zag ik dat tenminste. Tja, het staat iedereen vrij zich te verenigen zoals hij wilt. Je wilt ook niet dat zomaar iedereen op je feestje binnenkomt. Maar met internetfora is natuurlijk al snel bekend dat er ergens een feestje is. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
roi de la bd Posted January 11, 2017 Author Share Posted January 11, 2017 Ja maar toch voelde ik me toen buitengesloten. Maar zoals eerder gezegd ik ben daar niet meer boos over. Maar goed, ik weet niet of dat forum nog bestaat vandaar mijn vraag (ongeacht hoe ik erover denk). Quote Link to comment
tuinmantvkijken Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 Site bestaat nog Quote Link to comment
roi de la bd Posted January 11, 2017 Author Share Posted January 11, 2017 De site wel, dat snap ik maar gebeurt er nog iets op dat forum was de originele vraag. Kun jíj inloggen om dat te checken? Quote Link to comment
roi de la bd Posted January 11, 2017 Author Share Posted January 11, 2017 Het stripnetforum bestaat ook nog maar daar gebeurt niks meer. Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 Net als enkele tekenaars van hier op de reep was/ben ik lid van zo'n forum. Maar het is toch al serieus een tijd geleden dat ik daar nog heb ingelogd. Het was altijd al wat stilletjes daar. Ik weet zelfs mijn paswoord niet meer... Maar na eens de site stripmakers.com te hebben bezien blijkt het dat we het over 2 verschillende fora hebben. Ik ben geen lid van stripmakers.com. Quote Link to comment
Peter Motte Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 Ja maar toch voelde ik me toen buitengesloten.. Dat is normaal. En dat is wat ik eigenlijk ook bedoel: met internet kom je zoiets te weten, als het niet op internet gebeurt, niet. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
linthout Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 www.stripmakers.com is volgens mij het adres. Je moet er door een ander lid voor voorgedragen worden of zo. Aan de ene kant verbaast het me dat ze je niet gevraagd hebben, meneer Linthout, maar aan de andere kant ook weer niet want dat forum is vooral een product van de vriendjespolitiek in de Nederlandse strip. Zo zag ik dat tenminste. Ha, maar dat heeft toch niets te maken met dit forum? Dat is een forum waar voor 90 procent Nederlanders opzitten. Dat ken ik wel en ik ben er ook lid van. Er gebeurt heel veel op, elke dag. Ik zelf kijk er zelden naar. De Getekende Reep interesseert me meer. Quote Link to comment
roi de la bd Posted January 11, 2017 Author Share Posted January 11, 2017 Ik snap wel wat je bedoelt, Peter. Als je in de echte wereld niet voor 'n feestje wordt uitgenodigd, kom je daar normaal gezien niet achter. En @Kameraad Mauser : bedankt voor je reactie. Quote Link to comment
roi de la bd Posted January 11, 2017 Author Share Posted January 11, 2017 Bedankt, meneer Linthout. Er gebeurt toch nog steeds vanalles daar. Wat dat interesseert me niet maar ik had er al 'n tijdje niets over gehoord vandaar mijn vraag (op 'n forum wat er inderdaad niet veel mee te maken heeft, excuus daarvoor). Ik wens ze veel plezier op hun besloten feestje. Quote Link to comment
linthout Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 Roi de la bd, waar kan ik je werk zien? Quote Link to comment
roi de la bd Posted January 11, 2017 Author Share Posted January 11, 2017 Zie privé-bericht (als 't gelukt is met versturen met mijn mobiel) Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 @roi de la bd: geen zin om een draadje te openen in het subforum "het atelier" hier op de reep? Quote Link to comment
roi de la bd Posted January 11, 2017 Author Share Posted January 11, 2017 Waarschijnlijk niet, Kameraad. Ik schrijf hier al een tijdje anoniem als stripliefhebber en dat bevalt me wel en mijn tekenstijl is nogal herkenbaar. Vroeger kreeg ik het op andere forums al eens zwaar te verduren en dat wil ik liever niet meer. Groetjes Quote Link to comment
Yncke Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 Een beetje wachten (om niet op te vallen) en dan een tweede account onder je auteursnaam, en goed opletten dat je niet mist van posten? Maar 't is jouw keuze, natuurlijk, 'zwaar te verduren' is niet leuk en ik kan me inbeelden dat dat de goesting wegneemt. Anderzijds, ik vind het in het atelier behoorlijk gemoedelijk aan toe gaan... Quote yncke.be Link to comment
roi de la bd Posted January 11, 2017 Author Share Posted January 11, 2017 Hoi, Yncke. Ik bedoel meer dat ik op die forums persoonlijk werd aangevallen. Niet zo leuk inderdaad. Zolang kritiek op mijn tekeningen opbouwend is kan ik daar wel tegen. Quote Link to comment
Tom MDP Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 Dat ken ik wel en ik ben er ook lid van. Er gebeurt heel veel op, elke dag. Ik zelf kijk er zelden naar. De Getekende Reep interesseert me meer. 2 Al kijk ik er wel eens geregeld naar, maar posten doe ik er zelden tot nooit. Roi de la bd, waar kan ik je werk zien? 2 Quote Link to comment
roi de la bd Posted January 11, 2017 Author Share Posted January 11, 2017 Als ik dat vertel ben ik niet meer anoniem maar je mag me gerust een pm sturen, Tom. Quote Link to comment
linthout Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 Ik heb me altijd afgevraagd waarom haast iedereen op zo'n forum anoniem wil zijn. Quote Link to comment
roi de la bd Posted January 11, 2017 Author Share Posted January 11, 2017 Internet is niet het echte leven. Ook bekende (nederlandse) tekenaars die voorheen op andere openbare forums schreven kregen veel te verduren. Dat is ook o.a. een reden geweest om dat besloten forum te starten. Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted January 12, 2017 Share Posted January 12, 2017 Ik heb me altijd afgevraagd waarom haast iedereen op zo'n forum anoniem wil zijn. Omdat je anders niet gemeen kan uithalen zeker? Quote Link to comment
Kristof Berte Posted January 12, 2017 Share Posted January 12, 2017 Nogal een geluk dat ik nog niet zo heel lang geleden mijn nickname veranderd heb naar iets volstrekt onherkenbaars! (Het Atelier is hier inderdaad behoorlijk opbouwend en bemoedigend + ik wil ook wel wat werk zien ) Quote 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted January 12, 2017 Share Posted January 12, 2017 Ik ben zelfs buiten het forum anoniem en wil dat ook zo zijn. 2! Een houding die zeer aan te bevelen is. Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted January 12, 2017 Share Posted January 12, 2017 Ook ik ben nu wel benieuwd naar het werk van roi de la bd. Quote Link to comment
linthout Posted January 12, 2017 Share Posted January 12, 2017 Omdat je anders niet gemeen kan uithalen zeker? Ha...Daar had ik nog niet aan gedacht...Laat ik vlug mijn forumnaam veranderen!!! Quote Link to comment
roi de la bd Posted January 12, 2017 Author Share Posted January 12, 2017 Voor mij heeft dat een andere reden. Heb je me vaak gemeen zien uithalen naar anderen, Kontiki? Ik probeer altijd positief over strips te schrijven. Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted January 12, 2017 Share Posted January 12, 2017 Anonimiteit en privacy zijn heel normale verschijnselen. Een mens heeft daar gewoon nood aan. Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted January 12, 2017 Share Posted January 12, 2017 Voor mij heeft dat een andere reden. Heb je me vaak gemeen zien uithalen naar anderen, Kontiki? Ik probeer altijd positief over strips te schrijven. Ik viseerde niemand, hoor. Quote Link to comment
roi de la bd Posted January 12, 2017 Author Share Posted January 12, 2017 Okay! Quote Link to comment
Aloys Oosterwijk Posted October 17, 2023 Share Posted October 17, 2023 Beetje laat wellicht dat ik reageer maar dat Stripmakerforum ‘n elitair besloten clubje zou zijn is niet waar. Dat het wat ontoegankelijk is (geworden) heeft meer een technische reden: de boel is enige tijd geleden gecrasht. We zijn bezig het weer op de been te krijgen maar zo eenvoudig is dat nog niet. Er wordt aan gewerkt is mij verzekerd. Quote Link to comment
Joe Dredd Posted October 17, 2023 Share Posted October 17, 2023 Beetje laat zegt hij, maar 6 jaar hoor hahaha Quote Link to comment
Waldorf Posted October 18, 2023 Share Posted October 18, 2023 Welkom op de getekende reep, @Aloys Oosterwijk! Aloys Oosterwijk 1 Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
roi de la bd Posted October 18, 2023 Author Share Posted October 18, 2023 Geen probleem, @Aloys Oosterwijk. Bedankt voor je reactie. Neemt niet weg dat ik me toen "buitengesloten" voelde maar daar ben ik allang over heen! groetjes aan de stripmakers op desbetreffende forum. Aloys Oosterwijk 1 Quote Link to comment
sporoi Posted October 18, 2023 Share Posted October 18, 2023 Zo blijkt dat de getekende reep grondig gelezen wordt op het internet, ook al zijn het soms die delen waarvan het stof centimeters dik geworden zijn. Reageren op een topic van 6 jaar geleden is een kunst op zich. Een toenmalige site met als concept voorgedragen te moeten worden door een ander lid, maar een elitair besloten clubje ? Nee nee, dat waren we echt niet hoor. Quote Link to comment
Ambreville Posted October 18, 2023 Share Posted October 18, 2023 Google kent die kunst wel https://www.google.com/search?q=stripmakersforum&oq=stripmakersforum&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUyBggAEEUYOTIGCAEQRRg8MgYIAhBFGDzSAQgzNTEyajBqN6gCALACAA&sourceid=chrome&ie=UTF-8 Quote Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted October 18, 2023 Share Posted October 18, 2023 16 hours ago, Aloys Oosterwijk said: .... Stripmakerforum ...We zijn bezig het weer op de been te krijgen maar zo eenvoudig is dat nog niet. Er wordt aan gewerkt is mij verzekerd. waar is dat te vinden? Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Recommended Posts