Martin Posted September 13, 2017 Share Posted September 13, 2017 Ik gebruikte tot nu toe Maxthon, maar wil overschakelen naar Google Chrome. Het is me echter onduidelijk hoe ik tabbladen plaats op de zoekpagina. Sommige zijn er blijkbaar vanzelf opgeraakt, en ondanks zoeken op internet vind ik niet het juiste antwoord. Het gaat om tabbladen zoals er hier reeds zeven staan. http://prntscr.com/gkpfok Quote Bij Sint-Joris! Link to comment
Waldorf Posted September 13, 2017 Share Posted September 13, 2017 Dat zijn de sites die jij het vaakst bezoekt. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Martin Posted September 13, 2017 Author Share Posted September 13, 2017 1 minute ago, Waldorf said: Dat zijn de sites die jij het vaakst bezoekt. Je kan ze dus niet zelf kiezen en vastzetten? OK, bedankt. Quote Bij Sint-Joris! Link to comment
esteban² Posted September 13, 2017 Share Posted September 13, 2017 Een minder bekende browser die je tot in de kleinste puntjes volledig naar je hand kan zetten, is Vivaldi. Enorm plezierig om mee te werken als je er even de tijd in steekt om er jouw ding van te maken. Allé, volledig terzijde zo. Quote Link to comment
nobody Posted September 13, 2017 Share Posted September 13, 2017 4 uren geleden, Martin zei: Je kan ze dus niet zelf kiezen en vastzetten? OK, bedankt. Ik begrijp die tabbladen ook niet. meestal heb ik ze niet, maar soms staan er daar plots drie of vier, en het zijn niet de sites die ik het meest heb bezocht. Ik klik die dan gewoon allemaal weg. Quote Link to comment
Bonte Posted September 13, 2017 Share Posted September 13, 2017 Ik gebruik een plugin om een andere pagina te tonen al werkt het wat trager, die tabbladen zijn nutteloze bagger. Quote Link to comment
156 Posted September 14, 2017 Share Posted September 14, 2017 Met firefox kun je ze gewoon rangschikken, pinnen of verwijderen. Quote Link to comment
Hamirubi Posted September 14, 2017 Share Posted September 14, 2017 13 uren geleden, esteban² zei: Een minder bekende browser die je tot in de kleinste puntjes volledig naar je hand kan zetten, is Vivaldi. Enorm plezierig om mee te werken als je er even de tijd in steekt om er jouw ding van te maken. Allé, volledig terzijde zo. En al zeker als je veel met tabbladen prutst. Heil Vivaldi! Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted September 14, 2017 Share Posted September 14, 2017 Wat is er verkeerd met Firefox? Quote Link to comment
156 Posted September 14, 2017 Share Posted September 14, 2017 Om de zoveel tijd is er wel weer eens iets waardoor ik me erger aan Firefox, of krijg ik zin om nog eens een andere browser te proberen, maar ik heb nog altijd niets beters gevonden. Quote Link to comment
Martin Posted September 14, 2017 Author Share Posted September 14, 2017 11 hours ago, Mask said: Om de zoveel tijd is er wel weer eens iets waardoor ik me erger aan Firefox, of krijg ik zin om nog eens een andere browser te proberen, maar ik heb nog altijd niets beters gevonden. Is Chrome niet sneller dan Firefox? Quote Bij Sint-Joris! Link to comment
156 Posted September 15, 2017 Share Posted September 15, 2017 8 hours ago, Martin said: Is Chrome niet sneller dan Firefox? Ik weet niet. Misschien dat je met benchmarks wel kunt aantonen dat de éne iets sneller is dan de andere, maar of er ook een echt merkbaar verschik is bij gewoon gebruik? Ze zouden dat ook gewoon psychologisch kunnen verwezenlijken. Stel dat Firefox direkt al een gedeelte, een foto, .. toont van wanneer het gedownload is, zodat je de pagina met stukje en beetje ziet opgebouwd worden, en dat Chrome eerst even wacht en dan een grote blok ineens toont, dan ga je de indruk krijgen dat Chrome sneller is. Wat ik wel ondervonden heb: op mijn iets oudere laptop van het werk begint bij het surfen met firefox de ventilator regelmatig geweldig hard te draaien en dan zie je het ledje van de HD constant flikkeren. Op mijn prive laptop, waar een SSD schijf inzit, maar wat betreft CPU en memory vergelijkbaar is, gaat surfen met firefox geweldig snel in vergelijking. (OS is in beide gevallen linux.) Ik heb thuis ook een Macbook, en ook daar vind ik Firefox toch heel wat beter en zeker niet trager dan die browser van Apple. Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted September 15, 2017 Share Posted September 15, 2017 SSD maakt ook wel degelijk een verschil. Volgende laptop of desktop moet zeker SSD bevatten. Nu ja, dat is nu al praktisch zo in de meeste computers die geproduceerd worden. Quote Link to comment
Bonte Posted September 15, 2017 Share Posted September 15, 2017 M'n volgende iMac zal een 512 GB SSD bevatten maar nu moet ik wel zien hoe ik m'n gegevens kan verdelen over verschillende harde schijven, m'n e-mail is al 250 GB en die kan ik niet zomaar extern zetten. Misschien eens tijd om met een schone lei te beginnen, alles staat toch op Gmail. Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted September 15, 2017 Share Posted September 15, 2017 De cloud, hé, Bonte. Quote Link to comment
156 Posted September 15, 2017 Share Posted September 15, 2017 Apple draait toch op Unix? Dat kan toch geen probleem zijn om schijven en partities eender waar te mounten? Quote Link to comment
Zwendel Posted September 18, 2017 Share Posted September 18, 2017 Op 9/15/2017 om 01:56, Martin zei: Is Chrome niet sneller dan Firefox? Ik heb Chrome lange tijd gehad en op de duur werd het vreselijk langzaam. Sindsdien heb ik Firefox. Dat gaat heel goed behalve als McAffee weer eens aan het prutsen is. Quote Link to comment
Zwendel Posted September 18, 2017 Share Posted September 18, 2017 Op 9/15/2017 om 14:19, Kameraad Mauser zei: De cloud, hé, Bonte. Gij geeft uw data cadeau aan Microschoft? Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted September 18, 2017 Share Posted September 18, 2017 37 minutes ago, Zwendel said: Gij geeft uw data cadeau aan Microschoft? Ik heb nergens gesteld dat ik een gebruiker van de cloud ben... Je moet een vijs los hebben om daar je data in te bewaren. Quote Link to comment
156 Posted September 18, 2017 Share Posted September 18, 2017 De overheid doet dat wel voor u... Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted September 18, 2017 Share Posted September 18, 2017 Helaas is dat altijd al deels zo geweest. Neem nu ID kaarten...pure geldverspilling en een manier om al uw persoonlijke data te verliezen en in handen te laten vallen van kwaadwillenden. Quote Link to comment
Yncke Posted September 22, 2017 Share Posted September 22, 2017 On 9/15/2017 at 2:21 PM, Mask said: Apple draait toch op Unix? Dat kan toch geen probleem zijn om schijven en partities eender waar te mounten? 't Is veiliger om over Darwin als 'grotendeels POSIX' te redeneren, dan om 't als een BSD kernel te beschouwen. Je moet het volgens de regeltjes van OS X - excuses - MacOS spelen of ja haalt jezelf toch een hoop miserie op de hals of 't is gewoon niet geïmplementeerd. Dat gezegd zijnde, met symlinks kom je al een heel eind. Quote yncke.be Link to comment
156 Posted September 28, 2017 Share Posted September 28, 2017 On 9/15/2017 at 1:56 AM, Martin said: Is Chrome niet sneller dan Firefox? First and foremost, Firefox Quantum is powered by an all-new, cutting-edge engine that doubles the browsing speed compared to last year's release of Firefox. The engine is engineered in such way that it also promises to consume with up to 30% less system memory, compared to Google's Chrome web browser this time. Upgrade to Firefox Quantum soon, or download the Beta today https://blog.mozilla.org/blog/2017/09/26/firefox-quantum-beta-developer-edition/ Quote Link to comment
Recommended Posts