esteban² Posted November 16, 2017 Share Posted November 16, 2017 Nog mensen die deze reeks kennen en/of volg(d)en? Ik ben absoluut geen fan van de typische Amerikaanse Comics, die schreeuwerige actie-tekeningen en vrij herkenbare superhelden-stijl zijn gewoon vaak mijn ding niet. Maar deze HE-MAN bundelingen heb ik in de laatste jaren dan toch allemaal aangekocht. Ik kon er niet aan weerstaan, immens grote fan van geweest als kind. En absoluut niet beklaagd. Wat een nostalgie! Dit is mijn jeugd in moderne stripvorm en, zonder er effectief al één gelezen te hebben, sla ik ze regelmatig eens open om naar de prentjes te kijken. Wat ik helemaal fantastisch vind, is het feit dat veel speelgoed (80s) er in verwerkt zit, toen ik bijvoorbeeld Spydor zag verschijnen zat ik met een big smile ... In ieder geval een aanrader voor élke fan. Bundelingen tot nu toe :* HE-MAN and The Masters of the Universe VOL 1 * HE-MAN and The Masters of the Universe VOL 2 : Origins of Eternia * HE-MAN and The Masters of the Universe VOL 3 * DC Universe VS. The Masters of the Universe * HE-MAN and The Masters of the Universe VOL 4 : What Lies Within * HE-MAN and The Masters of the Universe VOL 5 : The Blood of Grayskull * HE-MAN : The Eternity War VOL 1 * HE-MAN : The Eternity War VOL 2 Deze horen allemaal bij elkaar. The Eternity War uitgaves betekenden het einde en sloten het geheel af. Maar toen begon wel HE-MAN VS THUNDERCATS, een dubbele dosis nostalgie dus. Geen idee of hier al een VOL 1 (bundeling) van verschenen is. Quote Link to comment
esteban² Posted November 16, 2017 Author Share Posted November 16, 2017 Even corrigeren, de HE-MAN VS THUNDERCATS avonturen hebben wel een andere stijl : Quote Link to comment
carioca Posted November 16, 2017 Share Posted November 16, 2017 Dark Horse heeft bundels uitgegeven van de minicomics die vroeger bij de poppen zaten. Als je dan toch je jeugd wil herbeleven.. Quote Link to comment
esteban² Posted November 16, 2017 Author Share Posted November 16, 2017 I know. En nog veel meer zelfs. Zelf heb ik momenteel enkel nog maar de luxe versie van The Art of He-Man and The Masters of the Universe. Wat een prachtige editie is voor fans. Maar de rest komt er ook nog wel, ooit. Quote Link to comment
shiraz Posted November 17, 2017 Share Posted November 17, 2017 Ik heb alle Dark Horse uitgaves. Een voor een prachtige boeken! De DC trades heb ik ook allemaal gelezen. Leuke verhalen. Geen waw, maar dat hoeft niet, jeugdsentiment! ;-) Quote Link to comment
esteban² Posted November 17, 2017 Author Share Posted November 17, 2017 Vooral dat laatste is bij mij van tel. Benieuwd of de nieuwe filmversie (die al tien jaar op en af springt) het verhaal van de nieuwe comics zou volgen in zekere mate ... Quote Link to comment
shiraz Posted November 17, 2017 Share Posted November 17, 2017 http://www.imdb.com/title/tt5174754/?ref_=tt_rec_tti :-) Ik kijk ook al 10 jaar uit naar een nieuwe film! Hopelijk beter dan de nieuwste DC films.... Quote Link to comment
esteban² Posted November 17, 2017 Author Share Posted November 17, 2017 Heb je die effectief gezien? Een ware marteling. Sommige fanfilms zijn zo slecht of fout dat zeg net enorm leuk worden, maar deze ... Ik hoop in ieder geval dat er niet aan gedacht werd om de crossover-mogelijkheid te benutten, waarbij HE-MAN DC SuperHeroes ontmoet. Ugh. En hopelijk beter dan de toch wel heel matige DC verfilming van de laatste jaren. One can hope. Quote Link to comment
shiraz Posted November 17, 2017 Share Posted November 17, 2017 nee, geen enkele fan film gezien... Quote Link to comment
carioca Posted November 18, 2017 Share Posted November 18, 2017 Een fan film? Hilarisch./.. Ik vond de 30 jaar oude He-Man film anders ook wel behoorlijk fan achtig. Quote Link to comment
esteban² Posted November 18, 2017 Author Share Posted November 18, 2017 Nooit fan van geweest. Zelfs al kind kon ik al niet slikken wat ze met dat universum gedaan hadden ... Quote Link to comment
Spawn999 Posted November 20, 2017 Share Posted November 20, 2017 Poeh jeugdsentiment Misschien is Conan ook wat voor je. He-man was daarvan afgeleid Quote Tumblr Link to comment
acor Posted November 20, 2017 Share Posted November 20, 2017 Op 17-11-2017 om 13:26, shiraz zei: http://www.imdb.com/title/tt5174754/?ref_=tt_rec_tti :-) Ik kijk ook al 10 jaar uit naar een nieuwe film! Hopelijk beter dan de nieuwste DC films.... Oh my god!!! Die ziet er nog erger uit dan de versie met Dolph Lundgren. Quote Link to comment
esteban² Posted November 20, 2017 Author Share Posted November 20, 2017 7 uren geleden, Spawn999 zei: Poeh jeugdsentiment Misschien is Conan ook wat voor je. He-man was daarvan afgeleid Conan is niet echt helemaal mijn ding, met uitzondering van de films die deel uitmaken van mijn jeugd. Maar in principe heb ik daar ook weinig mee. Wat het afgeleide betreft. Ja en neen. Enfin, er bestaat in ieder geval een beetje discussie rond in hoeverre. Het was rumor, tot voor kort. Er staan wel wat 'valse feiten' op het wereldwijde web te lezen daaromtrent. Zoals het verhaal dat Mattel de rechten voor speelgoed van Conan (film) niet kreeg en dit als antwoord gaf. Maar niets wijst daar op en de data van beide projecten lopen ook helemaal niet samen. En voor sommigen is het feit dat HE-MAN een barbaar was al genoeg. Conclusies die wat mij betreft onterecht getrokken worden. En van de Conan voor de film, wel ... In The Art of He-Man and the Masters of the Universe, het ultieme naslagwerk, staat haarfijn uitgelegd hoe HE-MAN is ontstaan. Als fan wel een ontnuchtering, de hoofdreden laat weinig aan de fantasie over en is puur commercieel. Dat weet je ergens wel natuurlijk, maar zo zwart op wit al die inside documenten lezen, dat maakt de magie toch wel heel berekend en cijfergericht. Eigenlijk beperkt de Conan-verwijzing zich tot de broek van HE-MAN, zoals letterlijk staat te lezen. In het boek, waar zowat alle betrokkenen vol overgave aan meegewerkt hebben, zijn ze daar allemaal heel open en eerlijk over. Verder is hij minstens evenveel Frazetta en Flash Gordon, dat zijn zowat de referenties van Mark Taylor, hij creëerde Vikor, de eerste HE-MAN. (die onvermijdelijk wat aan Conan doet denken) Ze wilden ook hard inzetten op het Sci-Fi gehalte bij deze barbaar, dat kwam mede door de populariteit van Star Wars. Mattel had Star Wars namelijk aan zich voorbij laten gaan. Enfin, misschien heb je het boek zélf wel? In ieder geval dé absolute must-have bij uitstek als fan. 'k Ben er zowaar een klein beetje verliefd op. Die luxe-uitvoering is fenomenaal. @acor - Inderdaad, een gedrocht van een film. Het gekke is dan nog dat deze onder de fans met veel enthousiasme onthaald werd. Ik heb wel respect voor het idee op zich en het vele werk dat daar door een gigantisch team aan te pas gekomen is, maar het eindresultaat? Ugh. Té fout. Quote Link to comment
esteban² Posted November 20, 2017 Author Share Posted November 20, 2017 Dit is trouwens nog een tofke om te delen, HE-MAN was bij Mattel zowat de opvolger van BIG JIM, deze link (met 'valse feiten' als inleiding) toont een leuke vaststelling:http://jimsmash.blogspot.be/2009/01/big-jim-master-of-universe.html Quote Link to comment
Spawn999 Posted November 21, 2017 Share Posted November 21, 2017 Haha leuk om te lezen :), neuh ik ken de details niet. Ik dacht dat Mattel de rechten van Conan had om een speelgoedlijn van Conan op te zetten en daar van af zagen gezien de hoeveelheid geweld en bloot in de film. En daar voor in de plaats met He-Man kwamen. Ik ben er mee op gegroeid met het speelgoed en daarna kwam Mask en Transformers en GI Joe enz.... Memories Quote Tumblr Link to comment
esteban² Posted November 21, 2017 Author Share Posted November 21, 2017 Neen, dat verhaal klopt dus niet helemaal. :) Maar is wel Online terug te vinden, begrijpelijk dus. Wat GI Joe betreft, tussen mij en mijn neven was er grote rivaliteit op dat vlak. OF je was voor HE-MAN óf je was voor JOE. :D Geen tussenweg. Later zou dat opnieuw gebeuren met Sega óf Nintendo. Kids! Quote Link to comment
esteban² Posted November 29, 2017 Author Share Posted November 29, 2017 Best leuk. Quote Link to comment
SouthEast Comics Posted December 19, 2017 Share Posted December 19, 2017 Een oude jeugdsentiment van mij! Wat ik vroeger helemaal top vond, was toen ik He-Man samen met She-ra zag in een film. Alhoewel ik het in het Duits heb gezien, dus als kind verzinde ik maar mijn eigen dialogen erbij. Quote Volg mij: SouthEast Comics op Instagram Mijn comics: ComiXology Link to comment
dutch lines Posted December 19, 2017 Share Posted December 19, 2017 Er is een nieuwe She-Ra tekenfilm serie in productie genomen! Volgend jaar te zien op Netflix. Geproduceerd door DreamWorks. http://www.he-man.org/news_article.php?id=6934 Quote Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars. Link to comment
esteban² Posted December 23, 2017 Author Share Posted December 23, 2017 Ok! Dat moet volgend jaar mijn kerstkaart worden! Quote Link to comment
esteban² Posted December 29, 2017 Author Share Posted December 29, 2017 Op Netflix loopt momenteel een deel van de docu-serie The Toys that Made Us. Aflevering 3 gaat over HE-MAN. Een aanrader voor de fans. Quote Link to comment
shiraz Posted January 1, 2018 Share Posted January 1, 2018 On 29/12/2017 at 10:19 PM, esteban² said: Op Netflix loopt momenteel een deel van de docu-serie The Toys that Made Us. Aflevering 3 gaat over HE-MAN. Een aanrader voor de fans. Was een leuke aflevering! De MOTU Classics reeks is wel nogal aan de prijzige kant Quote Link to comment
esteban² Posted January 1, 2018 Author Share Posted January 1, 2018 Ja, dat klopt. Ik heb lang overwogen die in huis te halen, maar ondertussen zijn ze alleen maar nóg duurder geworden. Ik vervloek nog altijd de dag waarop mijn moeder mijn verplichtte de originele mannekes weg te geven alvorens ik een spelconsole kreeg. Mijn speelgoed was altijd piekfijn in orde en dit zou nu aardig wat waard geweest zijn. Ahja, destijds ging het naar een gezin waar geen geld was voor de Sint, dus er heeft een andere generatie van drie jongens ook kunnen mee spelen. Toch een soort van troost. Quote Link to comment
Spawn999 Posted January 2, 2018 Share Posted January 2, 2018 Ik had ze gegeven aan mijn buurjongen, die ze twee weken later verkocht op de rommelmarkt...... Quote Tumblr Link to comment
esteban² Posted January 2, 2018 Author Share Posted January 2, 2018 Dat doet ongetwijfeld pijn. Ik heb vernomen dat mijn exemplaren gewoon naar 't containerpark gegaan zijn een jaar nadat ik ze gaf, samen met al mijn Jurassic Park speelgoed. Schande! Quote Link to comment
esteban² Posted January 2, 2018 Author Share Posted January 2, 2018 'k Zou dan zeker de eerste aflevering van The Toys that Made Us checken, @Koen. Indien mogelijk. Nog méér spijt verzekerd. Maar ik kan begrijpen dat niet iedereen de plaats heeft voor al die dingen. Quote Link to comment
esteban² Posted February 19, 2018 Author Share Posted February 19, 2018 De huidige regisseur van de aankomende HE-MAN film, heeft het project alweer verlaten. Deze soap duurt nu al 10 jaar. I'll believe the movie is coming when I'm in the theatre watching it. ;) Quote Link to comment
Spawn999 Posted February 26, 2018 Share Posted February 26, 2018 Tegenwoordig zien de toys er zo uit Quote Tumblr Link to comment
Spawn999 Posted March 5, 2018 Share Posted March 5, 2018 Those were the days.... Quote Tumblr Link to comment
PanzerOfTheApes Posted March 5, 2018 Share Posted March 5, 2018 He-Man blijft cool, ook die nieuwe Quote Link to comment
esteban² Posted March 5, 2018 Author Share Posted March 5, 2018 Op 26/02/2018 om 09:03, Spawn999 zei: Tegenwoordig zien de toys er zo uit "Tegenwoordig"? Dat is van de tekenfilmserie uit de vroege jaren 2000. Die zijn ondertussen al 15 jaar oud. Ik heb daarvan enkele statues (niet de figuren), omdat ik de interpretatie énorm fijn vond. Rauwer, stouter, minder "speelgoed"-achtig. PS: Niet te geloven, dat blijkt dus Screech (Saved by the Bell) te zijn op die 80s He-Man foto. Quote Link to comment
esteban² Posted April 22, 2018 Author Share Posted April 22, 2018 Lol. He-Man zit boordevol zo'n momenten, zowel in de strips als in de boeken als in de tekenfilms. In other news ...https://www.cbr.com/masters-of-the-universe-movie-directors/ Zou het ... ? Ik geloof die ontwikkelingen op den duur niet meer. Quote Link to comment
linthout Posted April 22, 2018 Share Posted April 22, 2018 Ik ken He-Man totaal niet. Ik vond vroeger al dat het er afschuwelijk uit zag. Dus nooit gelezen of gezien. He-Man zit boordevol zo'n momenten schrijf je... Dan vraag ik me af: is dat absolute domheid van de makers of is het wel degelijk grappig bedoeld? Is dat een humoristische reeks? In dat geval moet ik het dringend nog een keer bekijken... Quote Link to comment
Recommended Posts