Ga naar inhoud

FACTS - Your Belgian Comic Con : 29&30 september 2018 - 25 jaar


shakeitupguy

Recommended Posts

4 uren geleden, shakeitupguy zei:

De volgende editie is reeds de 30ste en het zal dan ook 25 jaar zijn dat de beurs bestaat. :e005:

Dubbele reden om heel wat nieuwe tekenaars naar Gent te krijgen, alsook tekenaars die eerder kwamen :e005:

2016 en 2017 waren jaren met twee beurzen, maar waren er nog meer jaren met meer dan een beurs?

 

BTW proficiat met jullie jubileum.

Link naar reactie
1 hour ago, Tweetie said:

2016 en 2017 waren jaren met twee beurzen, maar waren er nog meer jaren met meer dan een beurs?

 

BTW proficiat met jullie jubileum.

Dank u. Alle eer gaat naar medeforummer E-mino die de beurs in 1993 opstartte met een paar vrienden.

Ikzelf was er op de 2de editie en werd vrijwilliger op de 3de editie :-p

 

Er waren telkens 2 beurzen in het opstartjaar 1993 (maart & november) en 1998 (mei & oktober).

Tot en met 1998 waren enkel een paar tekenaars aanwezig zoals George Perez, Cam Kennedy, Batt, Steve Firchow, Steve Kyte (de allereerste tekenaar in 1995), mangatekenaar Koichi Otaka & Manga kenner Helen McCarthy.

Van de 2 tekenaars die het meest op FACTS waren was Romano (15 edities) er reeds in 2000 terwijl Lectrr (17 edities) er pas in 2002 een tafeltje kreeg (ik zie hem nog zitten).

De eerste acteur kwam er maar in 1999 met de komst van Richard Leparmentier (die ondertussen reeds overleden is).

 

 

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

We zijn blij om deze 5 talentvolle Italiaanse tekenaars aan te kondigen.:e005:

 

Uitgeverij Daedalus is weer van de partij op de FACTS Spring en Fall edities en Luca Erbetta zal met Spring aan hun stand zitten.

 

Stefano Raffaele komt in samenwerking met uitgeverij Microbre waar speciaal een integrale van Sarah zal van worden gedrukt. Hij komt enkel op de beurs tekenen.

 

Riccardo Federico heeft het laatste jaar in de schijnwerpers gestaan voor zijn bijdrage aan de Batman - Dark Knights : Metal rage.het 

 

 

Website-FabioBono-360px-300x300.jpgWebsite-StefanoRaffaele-360px-300x300.jp


Website-LucaErbetta-360px-300x300.jpgWebsite-MatteoLolli-360px-300x300.jpg


Website-RiccardoFedderici-360px-300x300.

 

Link naar reactie

Onder het motto, het moeten niet altijd comic-tekenaars zijn, aankondigen wij een klepper van een schrijver uit de comics wereld : Brian Azzarello.  :e005: Bekend van 100 bullets, Brother Lono, Wonder Woman, Joker, Luthor, Hellblazer, The Dark Knight III: The Master Race, Superman: For Tomorrow, Before Watchmen (Comedian & Rorschach), Moonshine en nog zoveel meer.

 

Haal die comics en TPB's maar boven om van een handtekeningen te laten voorzien

 

Website-BrianAzzarello-360px.jpg

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 2-2-2018 om 21:34, Devil zei:

Dat Silvester Tweety nooit te pakken kreeg is onbegrijpelijk.

Krijgt FACTS nog tekenaars van strips te pakkenwaar je gewoon kunt aanschuiven met een ticketje? Het zijn er tot nu 2 (Erbetta en Carloni) en dat is zeker niet te veel.

Link naar reactie
2 uren geleden, Gast FEITEN zei:

Krijgt FACTS nog tekenaars van strips te pakkenwaar je gewoon kunt aanschuiven met een ticketje? Het zijn er tot nu 2 (Erbetta en Carloni) en dat is zeker niet te veel.

Erbetta en Carloni zitten allebei bij de Daedalus stand. Ook bij de stand van de FACTS organisatie kun je (maximaal 4) tickets krijgen. Volgens mij zit Fabio Bono in ieder geval bij de organisatie te tekenen. Aangezien ik niet zie welke andere tekenaars er ook nog zijn bij de organisatie, denk ik dat die nog aangekondigd moeten worden.

Link naar reactie
Op 20-11-2017 om 14:54, shakeitupguy zei:

De volgende editie is reeds de 30ste en het zal dan ook 25 jaar zijn dat de beurs bestaat. :e005:

Dubbele reden om heel wat nieuwe tekenaars naar Gent te krijgen, alsook tekenaars die eerder kwamen :e005:

fijn voornemen maar ik begrijp Feiten wel een beetje. 2 namen en 1 die zo te zien zich als comic tekenaar opstelt.

ik blijf dan ook nieuwsgierig naar de nieuwigheden en ga er vanuit dat de voorjaarseditie van 2017 een slechte uitzondering was.

Link naar reactie
8 hours ago, Tweetie said:

Erbetta en Carloni zitten allebei bij de Daedalus stand. Ook bij de stand van de FACTS organisatie kun je (maximaal 4) tickets krijgen. Volgens mij zit Fabio Bono in ieder geval bij de organisatie te tekenen. Aangezien ik niet zie welke andere tekenaars er ook nog zijn bij de organisatie, denk ik dat die nog aangekondigd moeten worden.

Good thinking. :e002:

 

 

Link naar reactie

Volgens mij zijn we dus eens...

2 Daedalus en bij de organisatie Bono

 

Daarvan is de tarievenlijst ook al netjes gepubliceerd..

Hij zal 15 tekeningen maken per dag bij aankoop van een Rode Ridder album of een Franstalige strip.

A4 hoofd /torso in inkt : 50€
Volledig figuur in inkt : 150€
Volledig figuur in kleur : 250€

Wie het eerst komt, het eerst maalt.
Gratis handtekeningen & kleine 1 minuut schetsen

Link naar reactie

Niet alleen FACTS bestaat 25-jaar in 2018. Ook the X-Files gaan al zo lang mee. Ideaal om Gillan Anderson te ontmoeten op de komende FACTS.


Onze volgende comic aankondiging (heel binnenkort) zal over een thema gaan en draait ook rond een 25-ste verjaardag waar we heel wat Amerikaanse tekenaars voor hebben uitgenodigd. Indien men niet van het thema houdt, don't worry, sommige hebben heel wat andere werk gemaakt tijdens hun lange carrière waarond zelfs stripalbums :e007:

 

 

 

 

FACTS18-GillianAnderson-facebook-750x400

Link naar reactie
2 uren geleden, shakeitupguy zei:

Onze volgende comic aankondiging (heel binnenkort) zal over een thema gaan en draait ook rond een 25-ste verjaardag waar we heel wat Amerikaanse tekenaars voor hebben uitgenodigd.

Indien men niet van het thema houdt, don't worry, sommige hebben heel wat andere werk gemaakt tijdens hun lange carrière waarond zelfs stripalbums.

Hm:

* 25 jaar Vertigo met Chris Bachalo? 

* 25 jaar Hellboy met Mike Mignola ? 

* 25 jaar Death of Superman non-event?

Link naar reactie

Ik denk niet dat Mignola komt, maar een Hellboy thema zou wel geweldig zijn. Er zijn genoeg andere tekenaars die in het universum gewerkt hebben: Guy Davies, Duncan Fegredo, Ben Stenbeck,....

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Ik denk zelf eerder aan het Vertigo thema;

* het is breder, dus je hebt meer keus aan tekenaars, ook uit groot-Brittannie wat niet zo ver weg is 

* de al aangekondigde Brian Azzarello past ook in het Vertigo thema 

 

Maar dit is pure speculatie om de tijd door te komen....   

Link naar reactie

Raffaele cancelled.

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Bongo Comics viert in 2018 zijn 25-jarig bestaan.
Om dit te vieren hebben we maar liefst 5 Amerikaanse tekenaars uitgenodigd die oa aanThe Simpsons, Futurama en/of Radioactive Man reeksen hebben meegewerkt.

 

Andrew Pepoy : hij heeft een heel lang palmares gaan van Fables, Batman, The X-Men to zelfs enkele Europese strips (Lanfeust Odyssey 1, De zoektocht van Alunys)

Tone Rodriguez
James Lloyd : ook bekend van Adventure Time
Hilary Barta
John Delaney : ook bekend van Justice League & Superman Adventures

 

Voor deze gelegenheid zullen we ook heel wat Simpsons & Futurama comics/TPB's aanbieden en komen er heel leuke workshops (more info later).

 

Website-ToneRodriguez-360px.jpgWebsite-AndrewPepoy-360px.jpg

 

Website-JamesLloyd-360px.jpgWebsite-HilaryBarta-360px.jpg

 

Website-JohnDelaney-360px.jpg

 

Link naar reactie

Zoals steeds kan je op deze pagina alle informatie vinden over hoe de tekeningen te bemachtigen op FACTS.

Deze informatie bevat steeds de informatie die we van de tekenaar hebben ontvangen :

 

http://facts.be/nl/hoe-tekeningen-verkrijgen-op-facts/

 

Voor diegenen die wachten op tekenaars waarbij je een ticket nodig hebt om aan te schuiven, heb even geduld en bekijk zeker onze komende stripnaamaankondigingen.  Verwacht jullie ook nog aan een hele mooie stripnaam wiens nieuwste strip FACTS als absolute primeur zal mogen aanbieden en waarvoor de meesten hier wel gaan voor willen aanschuiven (lees = lange rijen :e007:).

Link naar reactie
2 uren geleden, shakeitupguy zei:

Zoals steeds kan je op deze pagina alle informatie vinden over hoe de tekeningen te bemachtigen op FACTS.

Deze informatie bevat steeds de informatie die we van de tekenaar hebben ontvangen :

 

http://www.getekendereep.com/forum/6-stripbeurzen/

Die link is waarschijnlijk niet de bedoeling, waarschijnlijk is de bedoelde link op een of andere manier door de site vervangen. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...