shakeitupguy Posted November 20, 2017 Posted November 20, 2017 De volgende editie is reeds de 30ste en het zal dan ook 25 jaar zijn dat de beurs bestaat. Dubbele reden om heel wat nieuwe tekenaars naar Gent te krijgen, alsook tekenaars die eerder kwamen Quote
velden8 Posted November 20, 2017 Posted November 20, 2017 Hoe waren de eerste 5 jaren dan? Waren dit edities zonder beurs? Quote
Tweetie Posted November 20, 2017 Posted November 20, 2017 4 uren geleden, shakeitupguy zei: De volgende editie is reeds de 30ste en het zal dan ook 25 jaar zijn dat de beurs bestaat. Dubbele reden om heel wat nieuwe tekenaars naar Gent te krijgen, alsook tekenaars die eerder kwamen 2016 en 2017 waren jaren met twee beurzen, maar waren er nog meer jaren met meer dan een beurs? BTW proficiat met jullie jubileum. Quote
shakeitupguy Posted November 20, 2017 Author Posted November 20, 2017 1 hour ago, Tweetie said: 2016 en 2017 waren jaren met twee beurzen, maar waren er nog meer jaren met meer dan een beurs? BTW proficiat met jullie jubileum. Dank u. Alle eer gaat naar medeforummer E-mino die de beurs in 1993 opstartte met een paar vrienden. Ikzelf was er op de 2de editie en werd vrijwilliger op de 3de editie :-p Er waren telkens 2 beurzen in het opstartjaar 1993 (maart & november) en 1998 (mei & oktober). Tot en met 1998 waren enkel een paar tekenaars aanwezig zoals George Perez, Cam Kennedy, Batt, Steve Firchow, Steve Kyte (de allereerste tekenaar in 1995), mangatekenaar Koichi Otaka & Manga kenner Helen McCarthy. Van de 2 tekenaars die het meest op FACTS waren was Romano (15 edities) er reeds in 2000 terwijl Lectrr (17 edities) er pas in 2002 een tafeltje kreeg (ik zie hem nog zitten). De eerste acteur kwam er maar in 1999 met de komst van Richard Leparmentier (die ondertussen reeds overleden is). Quote
velden8 Posted November 21, 2017 Posted November 21, 2017 Kijk, dit zijn leuke facts om te weten Quote
shakeitupguy Posted January 3, 2018 Author Posted January 3, 2018 Ondertussen zijn er 2 weetjes op het forum te lezen : Fabio Bono brengt ons een bezoek tijdens de april editie. FACTS Fall valt dit jaar op 29&30 september, hetzelfde weekend als Breda. Ik hoop de tekenaars aankondigingen voor april te laten beginnen zo vanaf half januari (of vroeger, of later ). Quote
Tweetie Posted January 7, 2018 Posted January 7, 2018 Op 3-1-2018 om 12:11, shakeitupguy zei: Ik hoop de tekenaars aankondigingen voor april te laten beginnen zo vanaf half januari (of vroeger, of later ). Ooit gedacht aan een carriere in de politiek? Quote
Johan Posted January 11, 2018 Posted January 11, 2018 Op 20/11/2017 om 20:04, shakeitupguy zei: terwijl Lectrr (17 edities) er pas in 2002 een tafeltje kreeg (ik zie hem nog zitten). Hij heeft toen onmiddellijk kennisgemaakt met het fenomeen "tekeningen-jager" ;-) Quote
shakeitupguy Posted January 19, 2018 Author Posted January 19, 2018 De eerste tekenaars zijn nu officieel aangekondigd Quote
Tweetie Posted January 19, 2018 Posted January 19, 2018 Een Ier, twee Britten en zelfs een Griek. Veelbelovend begin. Quote
Tweetie Posted January 19, 2018 Posted January 19, 2018 Andere internationale telling: FACTS (BE) - DCC (NL): 4 - 0 Quote
shakeitupguy Posted January 19, 2018 Author Posted January 19, 2018 18 minutes ago, Tweetie said: Andere internationale telling: FACTS (BE) - DCC (NL): 4 - 0 Ik vind nochtans dat Hum een mooie naam aan hun stand op DCC heeft aangekondigd. Quote
Tweetie Posted January 19, 2018 Posted January 19, 2018 1 uur terug, shakeitupguy zei: Ik vind nochtans dat Hum een mooie naam aan hun stand op DCC heeft aangekondigd. Klopt, maar nog niet op het moment dat ik dit postte. Vooruit: FACTS (BE) - DCC (NL): 4 - 1 Quote
shakeitupguy Posted February 1, 2018 Author Posted February 1, 2018 We zijn blij om deze 5 talentvolle Italiaanse tekenaars aan te kondigen. Uitgeverij Daedalus is weer van de partij op de FACTS Spring en Fall edities en Luca Erbetta zal met Spring aan hun stand zitten. Stefano Raffaele komt in samenwerking met uitgeverij Microbre waar speciaal een integrale van Sarah zal van worden gedrukt. Hij komt enkel op de beurs tekenen. Riccardo Federico heeft het laatste jaar in de schijnwerpers gestaan voor zijn bijdrage aan de Batman - Dark Knights : Metal rage.het Quote
Tweetie Posted February 1, 2018 Posted February 1, 2018 4 uren geleden, shakeitupguy zei: We zijn blij om deze 5 talentvolle Italiaanse tekenaars aan te kondigen. Jullie zijn goed bezig. Het steekt alleen wel erg af met wat op de DCC/Stripdagen aan activiteiten zien. En jullie hebben niet eens COMIC in de naam. Quote
klarelijn Posted February 2, 2018 Posted February 2, 2018 20 uren geleden, Tweetie zei: Jullie zijn goed bezig. Het steekt alleen wel erg af met wat op de DCC/Stripdagen aan activiteiten zien. En jullie hebben niet eens COMIC in de naam. Facts, your Belgian Comic con.. inderdaad, comic zit niet in de naam. Tweety was toch geen blinde vink? Quote
shakeitupguy Posted February 2, 2018 Author Posted February 2, 2018 21 hours ago, Tweetie said: Jullie zijn goed bezig. Het steekt alleen wel erg af met wat op de DCC/Stripdagen aan activiteiten zien. En jullie hebben niet eens COMIC in de naam. Thx. Raad eens waarvoor de C bij FACTS staat? Quote
klarelijn Posted February 2, 2018 Posted February 2, 2018 23 uren geleden, Tweetie zei: Jullie zijn goed bezig. Het steekt alleen wel erg af met wat op de DCC/Stripdagen aan activiteiten zien. En jullie hebben niet eens COMIC in de naam. Dat Silvester Tweety nooit te pakken kreeg is onbegrijpelijk. Quote
Guest Lecram Posted February 3, 2018 Posted February 3, 2018 Deze Tweety zou een blinde oude kat nog in 1 minuut te pakken hebben..... Quote
shakeitupguy Posted February 7, 2018 Author Posted February 7, 2018 Onder het motto, het moeten niet altijd comic-tekenaars zijn, aankondigen wij een klepper van een schrijver uit de comics wereld : Brian Azzarello. Bekend van 100 bullets, Brother Lono, Wonder Woman, Joker, Luthor, Hellblazer, The Dark Knight III: The Master Race, Superman: For Tomorrow, Before Watchmen (Comedian & Rorschach), Moonshine en nog zoveel meer. Haal die comics en TPB's maar boven om van een handtekeningen te laten voorzien Quote
mojo Posted February 9, 2018 Posted February 9, 2018 Nice! Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”
shakeitupguy Posted February 22, 2018 Author Posted February 22, 2018 We zijn verheugd deze 5 tekenaars te mogen verwelkomen op FACTS. Stefano Carloni (Vorsers) zal bij uitgeverij Daedalus komen zitten. Carlos Ezquerra is uiteraard bekend van Judge Dredd en daar bestaan ook Nederlandstalige uitgeven van Quote
Guest FEITEN Posted February 27, 2018 Posted February 27, 2018 Op 2-2-2018 om 21:34, Devil zei: Dat Silvester Tweety nooit te pakken kreeg is onbegrijpelijk. Krijgt FACTS nog tekenaars van strips te pakkenwaar je gewoon kunt aanschuiven met een ticketje? Het zijn er tot nu 2 (Erbetta en Carloni) en dat is zeker niet te veel. Quote
Tweetie Posted February 27, 2018 Posted February 27, 2018 2 uren geleden, Gast FEITEN zei: Krijgt FACTS nog tekenaars van strips te pakkenwaar je gewoon kunt aanschuiven met een ticketje? Het zijn er tot nu 2 (Erbetta en Carloni) en dat is zeker niet te veel. Erbetta en Carloni zitten allebei bij de Daedalus stand. Ook bij de stand van de FACTS organisatie kun je (maximaal 4) tickets krijgen. Volgens mij zit Fabio Bono in ieder geval bij de organisatie te tekenen. Aangezien ik niet zie welke andere tekenaars er ook nog zijn bij de organisatie, denk ik dat die nog aangekondigd moeten worden. Quote
klarelijn Posted February 28, 2018 Posted February 28, 2018 Op 20-11-2017 om 14:54, shakeitupguy zei: De volgende editie is reeds de 30ste en het zal dan ook 25 jaar zijn dat de beurs bestaat. Dubbele reden om heel wat nieuwe tekenaars naar Gent te krijgen, alsook tekenaars die eerder kwamen fijn voornemen maar ik begrijp Feiten wel een beetje. 2 namen en 1 die zo te zien zich als comic tekenaar opstelt. ik blijf dan ook nieuwsgierig naar de nieuwigheden en ga er vanuit dat de voorjaarseditie van 2017 een slechte uitzondering was. Quote
shakeitupguy Posted February 28, 2018 Author Posted February 28, 2018 8 hours ago, Tweetie said: Erbetta en Carloni zitten allebei bij de Daedalus stand. Ook bij de stand van de FACTS organisatie kun je (maximaal 4) tickets krijgen. Volgens mij zit Fabio Bono in ieder geval bij de organisatie te tekenen. Aangezien ik niet zie welke andere tekenaars er ook nog zijn bij de organisatie, denk ik dat die nog aangekondigd moeten worden. Good thinking. Quote
klarelijn Posted February 28, 2018 Posted February 28, 2018 Volgens mij zijn we dus eens... 2 Daedalus en bij de organisatie Bono Daarvan is de tarievenlijst ook al netjes gepubliceerd.. Hij zal 15 tekeningen maken per dag bij aankoop van een Rode Ridder album of een Franstalige strip. A4 hoofd /torso in inkt : 50€ Volledig figuur in inkt : 150€ Volledig figuur in kleur : 250€ Wie het eerst komt, het eerst maalt. Gratis handtekeningen & kleine 1 minuut schetsen Quote
shakeitupguy Posted March 1, 2018 Author Posted March 1, 2018 Niet alleen FACTS bestaat 25-jaar in 2018. Ook the X-Files gaan al zo lang mee. Ideaal om Gillan Anderson te ontmoeten op de komende FACTS. Onze volgende comic aankondiging (heel binnenkort) zal over een thema gaan en draait ook rond een 25-ste verjaardag waar we heel wat Amerikaanse tekenaars voor hebben uitgenodigd. Indien men niet van het thema houdt, don't worry, sommige hebben heel wat andere werk gemaakt tijdens hun lange carrière waarond zelfs stripalbums Quote
dutch lines Posted March 1, 2018 Posted March 1, 2018 1 uur terug, shakeitupguy zei: Niet alleen FACTS bestaat 25-jaar in 2018. Ook the X-Files gaan al zo lang mee. Ideaal om Gillan Anderson te ontmoeten op de komende FACTS. Quote Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.
Tweetie Posted March 1, 2018 Posted March 1, 2018 2 uren geleden, shakeitupguy zei: Onze volgende comic aankondiging (heel binnenkort) zal over een thema gaan en draait ook rond een 25-ste verjaardag waar we heel wat Amerikaanse tekenaars voor hebben uitgenodigd. Indien men niet van het thema houdt, don't worry, sommige hebben heel wat andere werk gemaakt tijdens hun lange carrière waarond zelfs stripalbums. Hm: * 25 jaar Vertigo met Chris Bachalo? * 25 jaar Hellboy met Mike Mignola ? * 25 jaar Death of Superman non-event? Quote
mojo Posted March 1, 2018 Posted March 1, 2018 Ik denk niet dat Mignola komt, maar een Hellboy thema zou wel geweldig zijn. Er zijn genoeg andere tekenaars die in het universum gewerkt hebben: Guy Davies, Duncan Fegredo, Ben Stenbeck,.... Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”
Tweetie Posted March 1, 2018 Posted March 1, 2018 Ik denk zelf eerder aan het Vertigo thema; * het is breder, dus je hebt meer keus aan tekenaars, ook uit groot-Brittannie wat niet zo ver weg is * de al aangekondigde Brian Azzarello past ook in het Vertigo thema Maar dit is pure speculatie om de tijd door te komen.... Quote
Jason Fly Posted March 2, 2018 Posted March 2, 2018 Raffaele cancelled. Quote Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips... ••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••• Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop
Tweetie Posted March 2, 2018 Posted March 2, 2018 6 uren geleden, marioboon zei: Image is ook 25 jaar Bijna. Volgens Wikipedia is Image in 1992 opgericht, dus is het 26 jaar. Quote
shakeitupguy Posted March 2, 2018 Author Posted March 2, 2018 Bongo Comics viert in 2018 zijn 25-jarig bestaan. Om dit te vieren hebben we maar liefst 5 Amerikaanse tekenaars uitgenodigd die oa aanThe Simpsons, Futurama en/of Radioactive Man reeksen hebben meegewerkt. Andrew Pepoy : hij heeft een heel lang palmares gaan van Fables, Batman, The X-Men to zelfs enkele Europese strips (Lanfeust Odyssey 1, De zoektocht van Alunys) Tone RodriguezJames Lloyd : ook bekend van Adventure TimeHilary BartaJohn Delaney : ook bekend van Justice League & Superman Adventures Voor deze gelegenheid zullen we ook heel wat Simpsons & Futurama comics/TPB's aanbieden en komen er heel leuke workshops (more info later). Quote
devilcreator Posted March 2, 2018 Posted March 2, 2018 En vele van hen komen voor de eerste keer in Europa, dus ik zou hen zeker niet laten liggen op FACTS. En misschien komen er nog verrassingen, maar dat laten we weten als ze finaal zijn. Quote
Guest Kontiki Posted March 2, 2018 Posted March 2, 2018 Ik zet me al schrap om met mijn neefjes Simpsonfiguurtjes te tekenen in een workshop. Quote
shakeitupguy Posted March 3, 2018 Author Posted March 3, 2018 Zoals steeds kan je op deze pagina alle informatie vinden over hoe de tekeningen te bemachtigen op FACTS. Deze informatie bevat steeds de informatie die we van de tekenaar hebben ontvangen : http://facts.be/nl/hoe-tekeningen-verkrijgen-op-facts/ Voor diegenen die wachten op tekenaars waarbij je een ticket nodig hebt om aan te schuiven, heb even geduld en bekijk zeker onze komende stripnaamaankondigingen. Verwacht jullie ook nog aan een hele mooie stripnaam wiens nieuwste strip FACTS als absolute primeur zal mogen aanbieden en waarvoor de meesten hier wel gaan voor willen aanschuiven (lees = lange rijen ). Quote
Tweetie Posted March 3, 2018 Posted March 3, 2018 2 uren geleden, shakeitupguy zei: Zoals steeds kan je op deze pagina alle informatie vinden over hoe de tekeningen te bemachtigen op FACTS. Deze informatie bevat steeds de informatie die we van de tekenaar hebben ontvangen : http://www.getekendereep.com/forum/6-stripbeurzen/ Die link is waarschijnlijk niet de bedoeling, waarschijnlijk is de bedoelde link op een of andere manier door de site vervangen. Quote
Recommended Posts