Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (23)] pagina 25 vs. pagina 27


nobody

[Eerste Ronde (23)] pagina 25 vs. pagina 27  

61 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke pagina vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 02-01-18 at 07:00

Recommended Posts

Welke van deze twee pagina's vind jij de beste, leukste, mooiste, grappigste, belangrijkste, ...?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen.

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar pagina zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

image.png.ba12d8e8670b9fd877fd889220fa58

 

Na lang wikken en wegen,een klassieker van zo'n 70 jaar !! oud, en sinds kort pas ontdekt.

 

Bouncer

 

 

 

B

 

5a12975b8e7b8_paginaloup.jpg.c5ee96776b1

 

Mijn eerste inzending is een alleenstaande gagpagina van de tekenaar Loup. Ik ken de pagina uit Fluide Glacial, waarvan ik vroeger oude nummers verzamelde. Over Loup weet ik niet zo veel, behalve dat hij dus voor Fluide Glacial tekende. 

Deze pagina is schitterend in zijn eenvoud. De opeenvolgende plaatjes staan niet in afzonderlijke kaders maar het geheel staat wel in 1 kader. Ondanks het ontbreken van de kaders is het toch heel duidelijk wat er gebeurt. En ik vind het een hele leuke gag! Dat ook nog eens. :) 

 

cartoonesk

 

 

Link naar reactie

Loup lijkt inderdaad niet zo heel veel strips te hebben gemaakt maar met name Jigsaw puzzles. Catawiki vermeldt maar een album van zijn hand die in het Nederlands is vertaald. Daarnaast nog wat bijdragen aan andere albums. Het overzicht van franse albums lijkt echter incompleet want diegene die Lambik noemt staan er niet bij.

 

Zeer mooie tekening met een goede dynamiek. Het 'afbreken' van de pijp geeft een mooi gevoel van lengte. Ik heb hier voor B gestemd.

Link naar reactie
22 uren geleden, esteban² zei:

B is steeds opnieuw een gniffel waard, A is voor mij een ongelooflijke (filmische) cliché-plaat die mij absoluut niets doet.  Maar het is wel mooi naar de kadertjeswereld gebracht, dat is een feit.

Afscheid nemen van een geliefde misschien wel voor altijd, je voelt bijna de leegheid van de achterblijvende

Terry en het doet je niets ?

Esteban, ik had van jouw toch wat meer empathie verwacht.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...