Ga naar inhoud

Star Wars


niemand

Recommended Posts

lol. Ik was echt niet van plan om te kijken. Heb zelfs de drie prequels nog nooit gezien, maar mijn zoon is sinds 1.5 maand into starwars geraakt. En nu bijna alle fan- en criticireacties toch wel lovend zijn, ga ik wel eens langs. Zo ergens binnen 14 dagen, of zo. 

 

als hij strips leest, zijn er goeie te over (ook stinkers natuurlijk) maar echt heel veel echt goeie strips.

Link naar reactie

Net The Complete Saga blu-ray set in huis gehaald. Ik was zo onder de indruk van The Force Awakens, dat ik die andere films nu ook wel eens wil zien. Yep, nooit gezien (WTF denk je nu waarschijnlijk), of althans niet al te bewust. Episode II wel eens in de bioscoop gezien, en af en toe een stukje van de eerste trilogie op tv, maar vond het toen vrij oubollig eruit zien of in ieder geval niet genoeg uitnodigen er echt eens voor te gaan zitten. Ben benieuwd wat ik ervan ga vinden dit weekend.

Link naar reactie

Net The Complete Saga blu-ray set in huis gehaald. Ik was zo onder de indruk van The Force Awakens, dat ik die andere films nu ook wel eens wil zien. Yep, nooit gezien (WTF denk je nu waarschijnlijk), of althans niet al te bewust. Episode II wel eens in de bioscoop gezien, en af en toe een stukje van de eerste trilogie op tv, maar vond het toen vrij oubollig eruit zien of in ieder geval niet genoeg uitnodigen er echt eens voor te gaan zitten. Ben benieuwd wat ik ervan ga vinden dit weekend.

 

Ik vind The Force Awakens wel stuuukken beter dan alle eerdere films maar misschien dat ze jou meer kunnen bekoren. In ieder geval alvast awesome dat je hem zo goed vond.

 

(en ja ik gebruik de laatste twee dagen veel te veel het woord awesome maar dat is ie ook gewoon :P )

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie
 

Star Wars sucks. There... I said it. Dune rules.

 

 

De 6 boeken zijn goed. De daarna verschenen uitmelkerij boeken zijn kut. 

Het is wachten op een goeie Dune verfilming. Lynch zijn film was op zich wel een goeie film, maar het was een slechte Dune verfilming. Dan zijn de twee tv mini reeksen beter, maar de FX sucken dat het niet schoon is. 

 

En ook: Star Wars suckt niet. Gij weet niet waarover ge het hebt. Zoals altijd, eigenlijk. 

Link naar reactie

De 6 boeken zijn goed. De daarna verschenen uitmelkerij boeken zijn cut. 

Het is wachten op een goeie Dune verfilming. Lynch zijn film was op zich wel een goeie film, maar een het was een slechte Dune verfilming. Dan zijn de twee tv mini reeksen beter, maar de FX sucken dat het niet schoon is. 

 

En ook: Star Wars suckt niet. Gij weet niet waarover ge het hebt. Zoals altijd, eigenlijk.

 

Heb je de documentaire jodorowsky's dune al gezien? Indien niet is het zeker een aanrader

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Daar is moed voor nodig!

Ik weet het. Maar iemand moet het eens zeggen hé.

 

 

Kijk: Star Wars zuigt. Het is simplistisch en voor kinderen. There. Deal with it.  En Vader zijn helm is te groot.

Link naar reactie

De 6 boeken zijn goed. De daarna verschenen uitmelkerij boeken zijn kut. 

 

Degene die Keven J. Anderson heeft leren lezen en schrijven mag zich diep schamen. Het zou één ongeletterde meer zijn waar niemand om had getreurd... Dankzij het feit dat ik de Dune boeken in huis heb én Timothy Zahn's Thrawn Trilogy (waar alle hiaten in Star Wars vakkundig ingevuld worden) heb ik daarna geregeld boeken uit beide reeksen gekregen... met als gevolg dat ik uit beide merchandise boeken van Kevin heb... ongelooflijk hoe hij het paradepaardje robot/cyborg/menselijke gevoelens iedere keer van stal weet te halen.

 

Dat gezegd hebbende, Zahn's werk is voor mij de enige 7, 8 & 9. Daarnaast het feit dat J.J. Abrams mij door zijn belachelijke Cloverfield camera aktie koppijn deed krijgen...brrr.... om maar te zwijgen over de te lang gerekte reeksen van hem die op tv werden gepleurd

Link naar reactie

De trailer van Star Trek Beyond is ronduit lelijk. Luid en chaotisch. Net het tegenovergestelde van wat je van ST moet verwachten. Simon Pegg heeft al moeten verduidelijken http://vertigoweb.be/simon-pegg-geen-fan-van-star-trek-beyond-trailer/

 

Star Trek 2009 was leuk en goed, Into Darkness was al een heel stuk minder, maar ik kon 'm ook smaken. De trailer van Beyond laat echter het ergste vermoeden. 

Ik hoop echt dat de nieuwe reeks, Star Trek Prime, vanaf 2017, terugkeert naar de roots van ST. Maar het zijn voor een stuk dezelfde mensen die ook achter de nieuwe films zitten dus...

 

En dit is het laatste wat ik daar over zeg op deze draad ;)

Link naar reactie

I AM

The 1%

 

12376259_10208288216182646_4961926823032

 

 

Ik hoor er niet meer bij... De hele reeks gekeken. Ik moet zeggen dat Episode I en II mee veel karakter hebben gekost om af te kijken. Je zou denken met de technologie die toch al aardig gevorderd was t.o.v. eind jaren '70, begin jaren '80 ze beter cgi hadden kunnen maken. Het was niet om aan te zien. Lege sets, alles zag er blikkerig uit, geen sfeer, slechte dialogen, houterig geacteerd en etc... Daarna werd het gelukkig wat beter met episode III. M'n verwachtingen voor de originele trilogie waren inmiddels behoorlijk laag. Ja ik weet dat episode I t/m III slecht gewaardeerd waren, maar dit had ik niet verwacht. Mijn idee dat episode IV t/m VI oubollig en blikkerig zouden moeten doen overkomen zijn echter finaal onderuit gehaald na het zien van de films. Ik heb genoten! A New Hope kwam soms inderdaad wat oubollig over, maar dan met name door de slechte kapsels haha... Ik werd wel meteen in het verhaal gezogen dat voor mij het meest werd uitgediept in The Empire Strikes Back. Ik vond dat echt het beste deel en een bijna perfect film. Het avontuur, de sfeer, het mysterie rondom The Force, de verdere uitwerking van de karakters etc. Ook episode VI was genieten. Heerlijke actie, gevechten in space en lekker spannend. Mijn idee was altijd dat Darth Vader een of ander 1-dimensionaal figuur was. De slechterik van het hele spel. Maar dat had ik totaal mis. Met name ook door het kijken van episode I t/m III weet ik dat dat niet zo is. In die zin hebben die drie films er voor mij aan bijgedragen dat de hele verhaallijn en de ontwikkeling van de hoofdpersonages nog meer 3-dimensionaliteit hebben gekregen. Wellicht dat ze die nog eens opnieuw moeten gaan maken, zodat ze net zo goed in kwaliteit zijn als episode IV t/m VII.

 

Anyway dat is mijn 2-cents, dus van iemand die de films voor het eerst heeft gezien...

Link naar reactie

Mijn gevoel is altijd geweest dat A New Hope best wel een aardige avonturenfilm in de ruimte was, maar dat het succes ervan George Lucas in z'n bol is geschoten en dat hij daarna Belangrijke Films wou maken. Alleen, met Star Wars kan dat maar erg moeilijk, of je moet al heel goed zijn in de psychologie van mensen. Forbidden Planet was bijv. wel gigantisch goed. Nog altijd een fantastische film die ik iedereen durf aanbevelen.

Met de reeks vanaf Phantom Meance hadden veel mensen het gevoel dat Lucas vooral wou tonen wat voor fantastische FX zijn bedrijf Industrial Light and Magic kon maken, zonder erg veel aandacht te hebben voor de film als FILM. In de extra's bij Phantom zie je hem echt domme dingen doen in de montagekamer, zoals personages die ergens in het beeld stonden TIJDENS DE MONTAGE ergens anders te zeggen. Dus knippen en plakken met de filmbeelden. Geen wonder dat de film er slecht uitziet. De richting waarin ze kijken loopt dan helemaal in de soep, of ze gaan zich wat buigen voor een stuk decor dat er plots niet meer is. Dat soort dingen. Dat er iets fout zat, had hij tijdens de opname moeten zien, niet achteraf.

Als je die obsessie voor "kijk 's, zonder acteurs!" voegt bij zijn megalomane scenario's, dan krijg je draken van films.

Nadat hij Star Wars aan Walt Disney had verkocht, hebben ze hem zelfs uit het kantoor van JJ Abrams moeten sturen, want Lucas hand "nog wat ideeën".

Hij is ook nogal een egotripper. Op de boekversie stond ZIJN naam, niet die van Alan Dean Foster, de echte schrijver.

Altijd een puber gebleven, die Lucas.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Misschien vanwege het "the light always prevails" concept dat doorheen de saga vloeit? Beetje vergelijkbaar met religieuze opwekkingsbewegingen.

Binnenkort een studie die zal aantonen dat Star wars aanhangers vgl zijn met mensen die wijsheid halen uit de zogezegde inspiratiequotes komende van oplichter en meesterkwakzalver Deepak Chopra dewelke veeelvuldig rondcirculeren op het net en facebook. De studie toonde alvast aan dat zo'n mensen duidelijk minder intelligent zijn dan mensen die cynischer zijn. :e007:

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...