Ga naar inhoud

Star Wars


niemand

Recommended Posts

Inderdaad, blijkbaar was de vorige aankondiging van de originele versies weer een gerucht: http://www.forbes.com/sites/benjaminmoore/2015/09/22/is-the-original-unaltered-star-wars-trilogy-finally-coming-to-blu-ray/

 

Ik heb deze box
post-585-0-83837700-1445861340_thumb.jpg

maar blijkbaar zijn er nog recentere uitgaves? 

En is daar dan door Lucas ook vanalles aan veranderd?

Of was dat voor de BR? 

 

Een BR met de originele versie zou ik ook zeker kopen. 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Vier zendt vanavond (en de volgende vrijdagen) de 6 Star Wars films uit.  Ze hanteren hierbij de chronologie van de verhaallijn (dus  I - II - III - IV - V - VI) en niet de volgorde waarin de films verschenen (IV - V - VI en later de prequels I - II - III).  Zelf heb ik (lang geleden) de eerste trilogie gezien (IV - V - VI).  Nu zou ik alle films willen bekijken met mijn vrouw en onze twee tienerdochters die nog geen enkele Star Wars film hebben gezien.

Zelf denk ik dat we de films best bekijken in de volgorde waarin ze oorspronkelijk zijn uitgebracht, vooral met het oog op de identiteit van Darth Vader.  Da's ook de reden dat ik de film van vandaag aan het opnemen ben i.p.v. rechtstreeks te bekijken (+ ook dat mijn dochters de Rode Duivels aan het werk willen zien :rolleyes:)

 

Mijn vraag is: in welke volgorde zouden de Star Wars-adepten onder jullie ons aanraden om de films te bekijken?

a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)

Link naar reactie

 

Gisteren Star Wars Battlefront gekocht maar kon het vandaag pas spelen. Normaal gezien koop ik niet graag iets van EA en pre-order ik ook niet graag (omdat dat 1 van de problemen zijn die de game industrie ergens wat kapot maken) maar ik kon het bij dit toch niet laten. Ik ben echter alles behalve teleur gesteld, als star wars fan is dit gewoon pure fun, het is objectief gezien niet de allerbeste shooter op de markt maar toch plezier gegarandeerd voor alle fans (die ook graag fps gamen).

 

Het meeste wist ik al via trailers enz, maar toch nog een paar leuke verrassingen

Coole graphics, en leuke details zoals van alles voetstappen op Hoth en random ongedierde en jawa's op tatooine

Awesome filmmuziek in game
Wilhelm Scream zit ook in game

Link naar reactie

Daarin verschillen de meningen. Als je de grootste spoilers uit de originele trilogie al weet kan het echt geen kwaad om ze per nummer te bekijken (de meeste mensen kennen de relatie tussen bepaalde hoofdpersonages sowieso al). Een alternatieve kijkvolgorde die ik ook goed vind is beginnen met Episode I, dan IV, V en VI en eindigen met II en III. 

 

Op het net zijn er ook veel aanhangers van deze volgorde: 

post-8-0-75086800-1448748668_thumb.png

Link naar reactie

boe!

 

De prequels zijn niet afschuwelijk. 

als je het Internet moet geloven, dan zit de oorspronkelijke trilogie ook slecht en ongeloofwaardig in elkaar (en dat is ook zo) maar we liggen daar niet van wakker. 
en ik lig daar bij de prequels ook niet van wakker. 

 

nee, I is geen goeie film, maar ik kan me daar toch mee amuseren. 

en ja, III is WEL een goeie film. II zit ergens tussen in. 

 

IV en vooral V zijn natuurlijk zeer goed, als je de fouten door de vingers ziet. VI is in het zelfde bedje ziek als I. 

 

end nerd mode

Link naar reactie

Vroeger vond ik Return of the Jedi de leukste film... Vooral het beginstuk in het paleis van Jabba en het einde met Luke bij Vader en Sidious. Momenteel vind ik episode III, V en VI een beetje van hetzelfde niveau. Mensen die de originele trilogie zoveel beter vinden dan de prequels beoordelen voornamelijk op basis van nostalgie. 

Link naar reactie

Ik vind Episode III beter dan Episode IV... In al die films zitten fouten trouwens. Zelfs Episode I vind ik underrated, de fans verwachtten gewoon teveel van die film toen die uitkwam en nu heeft die een slechte naam. (Oké, Jar Jar Binks is niet het beste personage maar Darth Maul is zowat de interessantste Sith met uitzondering van Vader).  

Link naar reactie

Alles wat op tv gekomen is, is canon, ook de ouwe tekenfilm reeksen en de Hollyday Special, en de Ewoks films. Allemaal dingen die beter vergeten worden. 

 

The Clone Wars is zeker de moeite. Let op: dat begint met een film. 

 

Rebels vind ik trouwens ook zeer goed. Toch zeker het tweede seizoen. Het eerste was nog een beetje zoeken. 

Link naar reactie

De prequels zijn niet afschuwelijk. 

als je het Internet moet geloven, dan zit de oorspronkelijke trilogie ook slecht en ongeloofwaardig in elkaar (en dat is ook zo) maar we liggen daar niet van wakker. 

en ik lig daar bij de prequels ook niet van wakker. 

 

nee, I is geen goeie film, maar ik kan me daar toch mee amuseren. 

en ja, III is WEL een goeie film. II zit ergens tussen in. 

 

IV en vooral V zijn natuurlijk zeer goed, als je de fouten door de vingers ziet. VI is in het zelfde bedje ziek als I.

 

Deze week heb ik IV nog eens bekeken. Het blijft een goeie, amper gedateerde film met een paar goeie scènes maar het verhaal is toch wel héél simpel. En wetend wat er in de vervolgfilms gebeurt (de death star wordt krachtiger opnieuw gebouwd) ook behoorlijk overbodig.

Het blijft ook vreemd om je film midden in een verhaal te beginnen met een samenvatting van wat voorafging.

Link naar reactie

De Star Wars saga bevat veel fouten, dat weten we allemaal. Zeker als je de prequels en de originele trilogie met elkaar gaat vergelijken. Dit moet me echter wel van het hart. Onlangs heb ik nog eens naar Return of the Jedi gekeken. Het was al duidelijk dat zowel Sidious als Vader Luke wilden opleiden. Waarom redt Vader de keizer dan eigenlijk als Luke hem probeert te vermoorden met zijn lightsaber? Vlak daarna wilt de oude dan dat Luke Vader uit de weg ruimt. Beide personages wilden de ander eigenlijk uit de weg.  

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...