Ga naar inhoud

Bonneville 2 - Marvano's laatste strip


carioca

Recommended Posts

Ja, was voor mij ook een verrassing, ook al heb ik van zijn recente reeksen  weinig gelezen. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
15 hours ago, carioca said:

http://www.stripspeciaalzaak.be/StripFacts.php#Bonneville

 

Ik zag dit nieuwtje voorbijkomen en moest even slikken.

 

Ja, raar ... Alsof ie d'er nauwelijks geweest is.

Ik heb nochtans voor een van zijn trilogieën de correcties gedaan (Grand Prix).

Zijn eerste strips verschenen in een speciale uitgave van Robbedoes. Dat herinner ik me nog goed. Het is een vreemd een auteur die je zag beginnen, ook te zien stoppen.

Hij lijkt voortdurend onder de radar te zijn gebleven, maar dat komt waarschijnlijk doordat er geen striptijdschriften meer zijn. Tijdschriften brengen toch altijd meer leven in de brouwerij dan boeken. Ook dan internet, want wat op internet staat, kan verdwijnen, maar een tijdschrift vind je soms jaren later nog terug op zolder.

Link naar reactie
18 uren geleden, marioboon zei:

Een striptekenaar die op z'n 65 met pensioen gaat/kan... 

respect!

Dat vind ik dus zo apart. Aan het einde van 'De Joodse Brigade'zag ik in een interview voorbijkomen dat hij dacht dat ie tot zijn dood zou moeten blijven tekenen. Dan vraag ik me af waarom Marvano nu dus met pensioen kan? Heeft de recente uitgave van "De eeuwige oorlog"bij Titan het zo goed gedaan??

 

 

7 uren geleden, Peter Motte zei:

Hij lijkt voortdurend onder de radar te zijn gebleven, maar dat komt waarschijnlijk doordat er geen striptijdschriften meer zijn.

Ik vind de interviews met hem vaak fantastisch. Deel je mening ook over de tijdschriften. 

Link naar reactie
3 uren geleden, carioca zei:

Dat vind ik dus zo apart. Aan het einde van 'De Joodse Brigade'zag ik in een interview voorbijkomen dat hij dacht dat ie tot zijn dood zou moeten blijven tekenen. Dan vraag ik me af waarom Marvano nu dus met pensioen kan? Heeft de recente uitgave van "De eeuwige oorlog"bij Titan het zo goed gedaan??

 

Om de zoveel jaar worden de filmrechten hernieuwd dus dat zijn telkens een paar 1000den euro onverwacht geld. Marc is ook nog werknemer geweest van Kuifje en uitgever, en als dat in loondienst was scheelt dat ook weer een slok op de pensioenborrel. Als zelfstandige is je pensioen heel mager maar met wat spaargeld en misschien een echtgenote die ook wat inkomsten heeft plus de occasionele originelenverkoop en een afbetaald huis... 

 

Of misschien is ie het gewoon beu op dit moment? Who knows. Not our business.

 

Link naar reactie

Een zelfstandige zal zelf zijn pensioen moeten opbouwen. Hoe beter de zaken gaan hoe beter het pensioen. Het zal eerder zo zijn dat een hoop zelfstandigen er niet, nauwelijks of te laat aan denken. En natuurlijk zullen er genoeg zelfstandigen zijn die niet zo veel verdienen, maar de keuze hebben gemaakt voor baas over eigen tijd in plaats van voor een baas te werken. Dat heeft voordelen, maar ook nadelen.

Link naar reactie
Op 17/8/2018 om 22:09, Kameraad Mauser zei:

Kool Thing voor SSZ, wellicht...

Neen. Ik pas . Ik was (zwaar) fan van Marvano tijdens Eeuwige Oorlog. Het werk van de laatste jaren boeit me veel minder. Elk interview begint bij mij vanuit pure liefde of nieuwsgierigheid en hier heb ik dit niet. Iemand anders misschien wel.

 

En nu ben ik ff weg. Ik moet mijn wasmachine leegmaken. De plicht roept.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...