Ga naar inhoud

waarde eerste druk


paladin

Recommended Posts

bij voorbeeld luc orient  de sporen van de doctor x goede staat 15,00

                   ravian De vogels van de meester goede staat        10,00

                   storm De diepe wereld goede staat 20,00

                   ian kaledine De witte nacht goede staat 5,00

                   trigie in de greep van het kwaad 6,00  ect ect

 

Link naar reactie

Als je de waarde louter gebruikt bij catalogiseren zoals ik doe, bijvoorbeeld eerste drukken van Lucky Luke

in perfecte staat, geeft het een "rijk" en goed gevoel om deze te registreren tegen de gemiddelde waarde 

vraagprijs verkoper op catawiki.

Bij verkoop en vooral als je er snel vanaf wilt, liggen de prijzen natuurlijk ver van elkaar af, de gehanteerde

voorbeelden van Paladin, als catalogus prijs voor een goed gevoel gewoon doen, bij daadwerkelijk verkoop

1,50/2 euro en de Luc Orient voor 7,50/10 euro.

 

 

 

 

Link naar reactie
Op 17/8/2018 om 15:26, paladin zei:

Maar wat is dan de waarde 3,00 4,00??

De waarde hangt natuurlijk ook sterk van de verkoopmethode af. 

Als je één exemplaar aan een particulier verkoopt is drie-vier euro redelijk, maar als je het onderdeel van een verzameling aan een stipwinkel verkoopt zla het maar een fractie van dat bedrag zijn.

Link naar reactie
On 8/17/2018 at 3:26 PM, paladin said:

Maar wat is dan de waarde 3,00 4,00??

Om zo'n klein verschilletje maak je je toch geen zorgen?

Verder fluctueren die waarden geweldig. Je kunt er moeilijk een lijn in trekken. Je kunt het dus moeilijk hebben over DE waarde. Die waarde bestaat eigenlijk niet.

 

Ik vind bijv. 20 euro voor  storm De diepe wereld in goede staat ook wel veel, maar het hangt er ook wel een beetje vanaf wat je moet "goede staat" bedoelt.  Die aanduidingen zijn nogal rekbare begrippen.

Je kunt soms "nieuwstaat" vermelden, maar daarmee zijn twee problemen: je zou ten eerste kunnen stellen dat je dat alleen maar mag gebruiken als het echt nieuw is, dus zoals "nieuw in de winkel", en ten tweede veronderstelt dat dan eigenlijk dat je een handelaar van nieuwe strips bent, en dus belastingen e.d. in orde moet brengen.

De aanduiding "bijna nieuwstaat" vind ik dus beter voor 2dehands strips, maar je moet er niet van schrikken als sommige exn in "bijna nieuwstaat" in betere staat zijn dan sommige exn die je in de winkel nieuw koopt, en die dus in "nieuwstaat" zijn.

Ian kaledine De witte nacht in goede staat voor 5,00  euro en Trigie in de greep van het kwaad in goede staat 6,00  vind ik eigenlijk redelijke prijzen.

Maar zoals gezegd, het hangt er vanaf wat die "goede staat" precies is.

 

En er zijn natuurlijk ook andere elementen. Als je Storm-verzameling op één album na compleet is, en je vindt dat nergens, dan is 20 euro niét te veel. Het wordt wél een probleem als je voor AL je Stroms in "goede staat" 20 euro betaalt.

En zelfs dan is het soms nog onzinnig. Voor 1000 euro heb je dan 50 strips, de meeste reeksen zijn zo lang niet, maar de meeste mensen geven wel 1000 euro extra uit om een auto met meer opties te hebben.

Ik ken iemand die 1300 euro/jaar betaalt aan parkeergeld voor zijn Ferrari.

Dus, ja ....

 

Uiteindelijk ligt de keuze bij jou, en moet je je gewoon goed informeren.

 

Link naar reactie
Op 22/8/2018 om 10:19, bouncer zei:

Als je de waarde louter gebruikt bij catalogiseren zoals ik doe, bijvoorbeeld eerste drukken van Lucky Luke

in perfecte staat, geeft het een "rijk" en goed gevoel om deze te registreren tegen de gemiddelde waarde 

vraagprijs verkoper op catawiki.

Bij verkoop en vooral als je er snel vanaf wilt, liggen de prijzen natuurlijk ver van elkaar af, de gehanteerde

voorbeelden van Paladin, als catalogus prijs voor een goed gevoel gewoon doen, bij daadwerkelijk verkoop

1,50/2 euro en de Luc Orient voor 7,50/10 euro.

 

 

 

 

Ter verduidelijking na vragen van enkele forumleden, de eerste drukken die ik bezit zijn van na 1968, de

 eerdere Lucky Luke's zijn herdrukken maar wel uit de 60 er jaren dus op het houthoudende papier waarin

de kleuren zo mooi uitkomen.

Mijn strip budget is ongeveer 60 euro per maand, en is zoals de meeste forumleden wel weten ( afgezien Paul_NL )

niet toereikend voor mooie eerste drukken van Lucky Luke's uit strip/catawiki winkels.

Meestal tik ik ze dan ook op de kop bij oude vrouwtjes het liefst ongelezen in de garage, en nee

verkopen doe ik voorlopig nog niet, maar wie weet ?

 

 

Link naar reactie

Oude stripjes voor 1960, die in een zeer goede tot quasi nieuwstaat zijn, zullen hun waarde volgens mij nog lange tijd blijven behouden. Misschien zelf nog stijgen. De mindere kwaliteiten dalen in prijswaarde, valt toch op de laatste jaren. De hedendaagse verzamelaar is zeer kritisch geworden. 

Het overgrote deel na 1960 is toch gedaald in waarde de voorbije jaren, zelf de zeer goede staten.

Feit is dat ook wel een serieus bedrag wordt gegeven voor sommige recente uitgebrachte HC (Elfen 1, Sucubus , ... ) als daar ooit en herdruk van komt is het gedaan met die hoge bedragen. Net zoals met Long John Silver 1 geweest. 

Om maar een voorbeeld te geven: Lucky Luke 4, Avonturen in het westen is eentje van de moeilijkere uitgaves. Ik heb deze al weten geveild worden voor 300 euro in goede staat, en dan in quasi nieuwstaat ging hij 1600 euro. Serieuze verschillen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...