Ga naar inhoud

[Derde Ronde (1)] achtercover 8 vs. achtercover 15


Yncke

Welke achtercover vind jij de 'beste'?  

66 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke achtercover vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 25-01-19 at 07:00

Recommended Posts

Derde ronde. 

 

Welke van deze twee achtercovers vind jij de 'beste'? 

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar backcover zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

8.jpg.3c76c6723772c99dcb539075f9d18c4a.j

 

Sam - De backcover van Sam weet de geest van de reeks perfect te vatten. In de achtergrond zitten tal van leuke details zoals Jan Bosschaert ze graag tekent.  Sam die contact maakt met de lezer vind ik goed gevonden, het voorkomt een koude backcover met eenvoudigweg een lijst aan albums. Het contrast tussen de rode sportwagen en de blauwe achtergrond, met de slingerende weg, werkt perfect. Knap gemaakt en aangenaam om kijken.  

 

pudifar

 

 

B

 

15.jpg.28dbe9c9644db026941331a9813b6436.

 

Deze backcover is van de Deense uitgave van " de zevenslaper" van Agent 327. Door de opbouw een van de meest originele backcovers die ik ben tegengekomen.

 

Rik

Link naar reactie

B: Origineel, maar ik zou het boek er niet door kopen.

A: Mooie cover! Krijg er wel een naar gevoel bij. Heb ik ook altijd in films, als er iemand in de auto opzij kijkt om met een passagier te praten, vaak seconden lang. Vreemd dat ze zich nooit te pletter rijden. Gaat helaas wel voor Sam gelden. Ze kijkt naar rechts, 3 meter van de afgrond, met -gezien de snelheidslijntjes en stofwolken- minstens 80 km/uur. Die rijdt gegarandeerd het ravijn in. Daarom -postuum- A.

Link naar reactie

Voor mij B.

 

A heeft alles voor een goede achtercover: een flaptekst (tl;dr), overzichtje albums en een mooie tekening (de opmerkingen daarover hebben me nooit weerhouden op A te stemmen). B heeft slechts een intrigerend lijntje met wat gezichten erachter en een hoop geel. De spiedende blik van 327, onzekerheid van Miss Hair en altijd tevreden glimlach van Ahasveros (of Aaahsvrrôhs voor mensen die nog honderden jaren achteruit ... eh ... achterop, achterlijk zijn.) maken me dusdanig nieuwsgierig dat ik zou willen weten wat er in het album staat. Daarom cover B boven cover A.

Link naar reactie
39 minuten geleden, Rork zei:

Voor mij B.

 

A heeft alles voor een goede achtercover: een flaptekst (tl;dr), overzichtje albums en een mooie tekening (de opmerkingen daarover hebben me nooit weerhouden op A te stemmen). B heeft slechts een intrigerend lijntje met wat gezichten erachter en een hoop geel. De spiedende blik van 327, onzekerheid van Miss Hair en altijd tevreden glimlach van Ahasveros (of Aaahsvrrôhs voor mensen die nog honderden jaren achteruit ... eh ... achterop, achterlijk zijn.) maken me dusdanig nieuwsgierig dat ik zou willen weten wat er in het album staat. Daarom cover B boven cover A.

2

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...