Ga naar inhoud

[Derde Ronde (6)] achtercover 12 vs. achtercover 10


Yncke

Welke achtercover vind jij de 'beste'?  

64 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke achtercover vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 30-01-19 at 07:00

Recommended Posts

Derde ronde. 

 

Welke van deze twee achtercovers vind jij de 'beste'? 

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar backcover zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

12.jpg.7a4be2d27ac63ae3bc9a9f058a3b9f31.

 

14-18: Los van de titellijst en af toe een kleurschakering heeft iedere album dezelfde achtercover. De prent maakt gewoon indruk.

 

Jason Fly

 

 

B

 

10.jpg.15e95f2ead8665012d768bc7e177c118.

 

Dit is ook een klassieker:

 

Tom B

Link naar reactie

A: Er zijn al genoeg humoristische covers over in dit toernooi. Een heftige en realistische cover moet hier tegenwicht aan kunnen bieden. Dus collegae van de reep: Stem op cover A om in de finalerondes van dit toernooi niet overspoeld te worden door de Lucky's, Sams en sus en wissen...

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

A. en B. hebben zo hun manco's. Krachtig beeld, maar veel te veel overbodige tekst, en dan bij LL ook nog eens in het Duits ('De man die sneller trekt dan zijn schaduw').

 

B. is natuurlijk wel zo sterk/iconisch dat je er moeiteloos een reclamecampagne op kunt baseren:

 

2012-03-29-lucky-luke-xl.jpg

 

Het is wel lang zoeken naar een alternatief voor dat houten vloertje op de achtergrond. De Finnen blazen die nerven nog verder op:

 

Verso_185077.jpg

 

Zo kan het ook:

 

Verso_331283.jpg

Link naar reactie
34 minuten geleden, Vittorio zei:

A. en B. hebben zo hun manco's. Krachtig beeld, maar veel te veel overbodige tekst, en dan bij LL ook nog eens in het Duits ('De man die sneller trekt dan zijn schaduw').

Dat was gewoon de eerste versie die ik al googelend vond.

Wel blij dat ik tot nu toe steeds voor een van de twee door mij genomineerde cover heb kunnen stemmen. De meeste andere covers die ik leuk vind geraken nooit ver.

Link naar reactie
53 minuten geleden, Tom B zei:

De integrales hebben de schutting weggewerkt.

 

 

ll.jpg

De oude integrales hadden nog gewoon alles weggewerkt:

 

Verso_23363.jpg

 

 

Jammer trouwens dat deze niet duelleert, ik realiseer pas door dit toernooi hoever die gele steunkleurtjes van Bonhomme terug gaan in de tijd (en hoezeer hij ook de sfeer van Jerry Spring oproept:

 

Verso_276314.jpg

Link naar reactie

Deze keer heeft de icoonwaarde toch gewonnen. Maar A vindt ik niet zo heel bijzonder, het is een relatief donkere tekening en hoewel er ruimte is vrijgelaten voor de tekst moeten de laatste zinnen blijkbaar toch over de bajonet heen. B doet een goede promotie van de strip, maar of Lucky Luke in de strip zelf ook sneller schiet dan zijn schaduw heb ik eigenlijk nooit goed bekeken. Dat hij een aardig potje muntjes schieten en snooker speelt natuurlijk wel.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...