Yncke Posted January 20, 2019 Posted January 20, 2019 Derde ronde. Welke van deze twee achtercovers vind jij de 'beste'? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. Dus ook de indiener mag zijn of haar backcover zoveel als nodig uitleggen en verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A 14-18: Los van de titellijst en af toe een kleurschakering heeft iedere album dezelfde achtercover. De prent maakt gewoon indruk. Jason Fly B Dit is ook een klassieker: Tom B yncke.be
Rik Posted January 23, 2019 Posted January 23, 2019 A: Er zijn al genoeg humoristische covers over in dit toernooi. Een heftige en realistische cover moet hier tegenwicht aan kunnen bieden. Dus collegae van de reep: Stem op cover A om in de finalerondes van dit toernooi niet overspoeld te worden door de Lucky's, Sams en sus en wissen... Omnia mutantur nihil interit
SPeeDy Posted January 23, 2019 Posted January 23, 2019 Deze LL is toch wel een topkandidaat voor de overwinning. Sorry Rik... Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day
Vittorio Posted January 23, 2019 Posted January 23, 2019 A. en B. hebben zo hun manco's. Krachtig beeld, maar veel te veel overbodige tekst, en dan bij LL ook nog eens in het Duits ('De man die sneller trekt dan zijn schaduw'). B. is natuurlijk wel zo sterk/iconisch dat je er moeiteloos een reclamecampagne op kunt baseren: Het is wel lang zoeken naar een alternatief voor dat houten vloertje op de achtergrond. De Finnen blazen die nerven nog verder op: Zo kan het ook:
Vittorio Posted January 23, 2019 Posted January 23, 2019 Maar dan nog liever zo: De man die het in zijn hoofd haalde op zijn schaduw te schieten En een van de leukste passages in dat album:
Madam Kito Posted January 23, 2019 Posted January 23, 2019 34 minuten geleden, Vittorio zei: A. en B. hebben zo hun manco's. Krachtig beeld, maar veel te veel overbodige tekst, en dan bij LL ook nog eens in het Duits ('De man die sneller trekt dan zijn schaduw'). Dat was gewoon de eerste versie die ik al googelend vond. Wel blij dat ik tot nu toe steeds voor een van de twee door mij genomineerde cover heb kunnen stemmen. De meeste andere covers die ik leuk vind geraken nooit ver.
Madam Kito Posted January 23, 2019 Posted January 23, 2019 46 minuten geleden, Vittorio zei: Het is wel lang zoeken naar een alternatief voor dat houten vloertje op de achtergrond. De Finnen blazen die nerven nog verder op: De integrales hebben de schutting weggewerkt.
Vittorio Posted January 23, 2019 Posted January 23, 2019 53 minuten geleden, Tom B zei: De integrales hebben de schutting weggewerkt. De oude integrales hadden nog gewoon alles weggewerkt: Jammer trouwens dat deze niet duelleert, ik realiseer pas door dit toernooi hoever die gele steunkleurtjes van Bonhomme terug gaan in de tijd (en hoezeer hij ook de sfeer van Jerry Spring oproept:
esteban² Posted January 23, 2019 Posted January 23, 2019 Ik ging voor Luke stemmen alhier, maar door alle (betere) alternatieven die hier gepost werden, ben ik van gedacht veranderd. Blame Vittorio. Niet dat het uitmaakt, de strijd is al gestreden. STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
Madam Kito Posted January 23, 2019 Posted January 23, 2019 Die met de zittende LL op dat pistool had ik ook zien passeren. Mooi gedaan. Ik bedacht me gisteren nog dat zijn opvolger het gestileerde dat Morris toch wel heel sterk had, ontbreekt. Zie je ook in die winkelreclame hierboven.
Vittorio Posted January 23, 2019 Posted January 23, 2019 56 minuten geleden, Tom B zei: Die met de zittende LL op dat pistool had ik ook zien passeren. Mooi gedaan. Vond ik ook. Blijkt al uit 1969 te stammen, voor een reclameuitgave van Tonimalt (cacaodrankje). Drukkwaliteit laat de wensen over: Uit dezelfde reeks (zonder schutting!):
Vittorio Posted January 23, 2019 Posted January 23, 2019 En deze moet ook nog getoond, met meer knoesten en meer pistolen. De zin ervan ontgaat me een beetje...
Vittorio Posted January 23, 2019 Posted January 23, 2019 De nieuwe Prestige-collectie van Hachette heeft een erg mooie rug maar een rare achtercover of misschien juist wel erg authentiek (cowboys schenen geplaagd te worden door aambeien):
Rork Posted January 24, 2019 Posted January 24, 2019 Deze keer heeft de icoonwaarde toch gewonnen. Maar A vindt ik niet zo heel bijzonder, het is een relatief donkere tekening en hoewel er ruimte is vrijgelaten voor de tekst moeten de laatste zinnen blijkbaar toch over de bajonet heen. B doet een goede promotie van de strip, maar of Lucky Luke in de strip zelf ook sneller schiet dan zijn schaduw heb ik eigenlijk nooit goed bekeken. Dat hij een aardig potje muntjes schieten en snooker speelt natuurlijk wel.
Madam Kito Posted January 24, 2019 Posted January 24, 2019 2 uren geleden, Rork zei: . B doet een goede promotie van de strip, maar of Lucky Luke in de strip zelf ook sneller schiet dan zijn schaduw heb ik eigenlijk nooit goed bekeken. Af en toe gebeurt dat wel eens.
Recommended Posts