Ga naar inhoud

Einde van de boekenbeurs?


lukoste

Recommended Posts

Op 22/6/2021 om 15:00, Peter Motte zei:

De BB klaagde al jaren over de moeilijke bereikbaarheid.

 

Moeilijke bereikbaarheid? Zwaanst na nie ej!

Er was wel meer mis met de boekenbeurs, maar kom niet af met de bereikbaarheid. Alsof Kortrijk op een knooppunt van spoorlijnen ligt, zelfs de Orient Express stopt in Antwaarpe!

Link naar reactie

Toch klaagden ze erover. Te weinig parkings, denk ik. En als je met het openb. verv. ging, was het niet eenvoudig.

Wat Kortrijk betreft: ze zullen waarschijnlijk minder bezoekers hebben, maar moeten dat er echt zo veel zijn? De BB te A was in het begin ook maar kleinschalig.

Link naar reactie
10 minuten geleden, acor zei:

Het station van Kortrijk is effectief een knooppunt voor diverse lijnen en krijgt dus veel reizigers te verwerken die in Kortrijk de overstap dienen te maken.

Evenveel als 't Centraal Station in Antwerpen? Op een gemiddelde dag stappen in Antwerpen 40.000 mensen op de trein, in Kortrijk 8000. (cijfers NMBS)
 

 

1 uur geleden, Peter Motte zei:

Te weinig parkings, denk ik.

Dit is een valabel punt. Hoewel ik op 25km van de Boekenbeurs woon, nam ik daar nooit de auto voor. Ik deed het met de trein en de tram. Veel eenvoudiger. Naar Kortrijk zou ik sowieso de auto nemen en ik zie dat er zelfs een snellader in de relatief nabije omgeving is (al is 't er maar eentje). Naar Antwerpen zou ik me parkeren in  een parkeergarage met laadpunten en, wederom, tram, bus of Vélo nemen.

 

Link naar reactie
16 hours ago, Tanuki said:

 

Moeilijke bereikbaarheid? Zwaanst na nie ej!

Er was wel meer mis met de boekenbeurs, maar kom niet af met de bereikbaarheid

Als de trein in Berchem stopte, was 't nog te doen als je je wandelschoenen aan had.

Als je van Centraal moest komen... ulgh...

 

16 hours ago, Tanuki said:

 Alsof Kortrijk op een knooppunt van spoorlijnen ligt,

Poperinge, Gent-Antwerpen, Brugge, Lille-Flandres (Fr.), Oudenaarde-Brussel. Alleen de Limburgers kunnen klagen dat ze vanuit hun hoofdstad een overstap moeten doen om in Kortrijk te geraken.

Link naar reactie
26 minuten geleden, Tanuki zei:

Evenveel als 't Centraal Station in Antwerpen? Op een gemiddelde dag stappen in Antwerpen 40.000 mensen op de trein, in Kortrijk 8000. (cijfers NMBS)

Antwerpen is dan ook een grotere stad dan Kortrijk.

 

Waarom zouden dergelijke evenementen enkel in Antwerpen georganiseerd mogen worden? Die stad bereiken is een verplicht nummertje aanschuiven met de wagen waar ik de laatste jaren geen zin meer in had. Eerst op de E17, daarna op de ring en daarna tot aan de locatie. Dan nog hopen dat je de auto kwijt kon raken ergens in de buurt.

 

Kortrijk Xpo is een uitstekend locatie voor het nieuwe evenement. 

Link naar reactie
48 minuten geleden, Tanuki zei:

Evenveel als 't Centraal Station in Antwerpen? Op een gemiddelde dag stappen in Antwerpen 40.000 mensen op de trein, in Kortrijk 8000. 

 

 

Is dat dan als vertrekpunt, als overstappunt of allebei? Sowieso bewijzen die cijfers niets. Alleen dat A. Centraal een druk punt is voor de nmbs. Dat heeft niets met de potentiële capaciteit van Kortrijk te maken. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...