Yncke Posted November 20, 2020 Share Posted November 20, 2020 Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...? Kortom, welke van deze twee landschappen verdient het voor jou om dit duel te winnen? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. Dus ook de indiener mag zijn of haar landschap zoveel als nodig uitleggen en verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A Aâma 3 Frederik Peeters is een van de weinigen, na Moebius, die nooit geziene buitenaardse werelden volstrekt geloofwaardig kan vormgeven. Boekenmagazijn B Bedriegelijke eenvoud van George Herriman's Krazy Kat. bouncer yncke.be Link to comment
bouncer Posted November 29, 2020 Share Posted November 29, 2020 Een landschap dat enerzijds raadselachtig en voortdurend veranderlijk is, maar op de lange termijn er ook altijd is en hardnekkig trouw blijft aan zijn essentie. Link to comment
TDPB Posted November 29, 2020 Share Posted November 29, 2020 Nou, geloofwaardig is veel gezegd. Het ziet er meer uit als iemand opengereten ingewanden. Maar aangezien niemand weet hoe een buitenaardse wereld eruitziet, kan je tekenen wat je wil natuurlijk. Ik vind dit een moeilijke keuze. Moest die paal er niet staan zou ik zeker voor B kiezen. Link to comment
Tanuki Posted November 29, 2020 Share Posted November 29, 2020 Moest die paal niet pal in het midden staan, 't zou al een heel verschil maken. Link to comment
Captivant Posted November 29, 2020 Share Posted November 29, 2020 @bouncer, bewust gekozen voor een prent uit één van de laatste pagina's die Herriman kort voor zijn dood tekende? Het is het laatste optreden van de baksteen, die nu eens niet hard op een achterhoofd wordt geworpen en hier zijn rust vindt in het Krazy Kat universum. Lastige keuze dit keer. De absurde wereld van Krazy Kat versus de surrealistische van Aâma. Link to comment
bouncer Posted November 29, 2020 Share Posted November 29, 2020 2 uren geleden, Captivant zei: @bouncer, bewust gekozen voor een prent uit één van de laatste pagina's die Herriman kort voor zijn dood tekende? Het is het laatste optreden van de baksteen, die nu eens niet hard op een achterhoofd wordt geworpen en hier zijn rust vindt in het Krazy Kat universum. Lastige keuze dit keer. De absurde wereld van Krazy Kat versus de surrealistische van Aâma. Niet bewust, maar als eerbetoon had het zomaar gekund, in al zijn eenvoud is het wel een bewuste keuze om dit tegenover het andere prachtige en krachtige tekengeweld te zetten. Link to comment
cinco Posted November 29, 2020 Share Posted November 29, 2020 7 uren geleden, TDPB zei: Ik vind dit een moeilijke keuze. Moest die paal er niet staan zou ik zeker voor B kiezen. 6 uren geleden, Tanuki zei: Moest die paal niet pal in het midden staan, 't zou al een heel verschil maken. Elke paal is het potentieel begin van een hek. Link to comment
Kristof Berte Posted November 30, 2020 Share Posted November 30, 2020 14 uren geleden, cinco zei: Elke paal is het potentieel begin van een hek. Of van een galg, het hangt er maar vanaf hoe je't bekijkt. A is een wirwar die toch het oog leidt naar waar het moet, daar heb ik een zwak voor. B is niet bedrieglijk eenvoudig, het is gewoon eenvoudig. 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
Daan Posted November 30, 2020 Share Posted November 30, 2020 Mat volle overtuiging A gekozen. Ik heb Aâma nooit gelezen maar ik zou best eens door zo'n omgeving willen lopen, tof als installatie of iets voor een (pret-)park! Link to comment
Recommended Posts