Ga naar inhoud

Wie heeft zijn verzameling wel eens verkocht/uitgedund?


Bonte

Recommended Posts

Ik kan helaas niks wegdoen.

Blijf het zonde vinden en er zit natuurlijk redelijk wat bij waar je nauwelijks iets voor krijgt.

Dus heb 2 kasten erbij gekocht(had gelukkig nog een plekje vrij).

en er is ook nog plek over in de kasten.

Met de steeds toenemende verschijningen van de Integrales krijg ik wel steeds meer dubbel en begin dan te twijfelen om strips weg te doen.

Ik vind de Intergales mooier om te zien maar als ik een strip wil lezen ben ik toch geneigd om naar het album te grijpen.

Leest toch iets prettiger.

 

Link naar reactie
Op 1/8/2017 om 15:43, Paul_NL zei:

Wie heeft zijn verzameling ook wel is uitgedund, verkocht of is een andere hobby gestart? en met welke reden? Zou je er afstand van kunnen nemen of zweet je al bij de gedachte van het verkopen van je strips?

 

toen ik overstapte van JuniorPress naar Amerikaanse import, heb ik ook veel weggedaan. Omdat de nederlandse uitgaves me weinig meer deden.


En sinds kort speel ik met de gedachte om mijn 20.000 (vnl comics) eens goed door te spitten.

Op 1/8/2017 om 15:49, Bonte zei:

Ik heb dat regelmatig eens moeten doen en heb er telkens spijt van, nog steeds trouwens. Maar ja, de ruimte ontbreekt me om nog meer in huis te proppen.

ik had wel ooit spijt toen ik mijn immense collectie (dat vond ik tenminste toen ik 15 was... 4 stapels tot de knie) aan chick-comics (Tina, Debbie, Penny) verkocht had, maar ach. Daar heb ik ondertussen wel een punt achter gezet!

Op 1/8/2017 om 15:52, Timhardt zei:

Papier inruilen voor digitaal: nooit, er is meer aan een verhaal dan alleen het zijn, maar de lettering, de papierkwaliteit, de geur, de ruggen, de druk.....dat kan nooit vervangen worden.

 

2!!
Ik kan nooit overstappen op digitaal. Wellicht wel qua lezen, maar dan moet mijn interesse in comics/strips lezen ook fiks veranderen. Dan zou ik een comic dus gaan lezen zoals anderen een krant lezen. Dan zou het zijn om te lezen om het lezen , maar tot nog toe haal ik ook comics in huis voor het "hebben".

Op 1/8/2017 om 16:32, Chimi zei:

Ik sta op het punt hem eens uit te dunnen.

ja, ik ook. Ik heb nu zoveel en nu ik zelf begin met uitgeverijtje spelen, moet ik ook wat ruimte daarvoor gebruiken. Binnenkort komen er 4000 comics binnen dus :)

 

Maar het uitdunnen an sich doe ik dus omdat ik sommige series "wel leuk" vond om te lezen, maar uiteindelijk niet om te blijven houden.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
On 5/3/2019 at 11:52 AM, De gekke striplezer said:

Ik los dat op door dingen cadeau te doen. Maar er gaat niets naar de kringloopwinkel. Die vernietigen de jobs van de schrijvers tot de boekhandelaren en alles ertussen.

Kringloopwinkels zijn pure hypocrisie. Het is gesubsidieerde concurrentievervalsing.

2!

Niemand anders dan de lokale overheden mag een kringloopwinkel opstarten. Zij nemen ook enkel spullen en goederen aan zonder er voor te betalen. Maar zelf verkopen ze, diezelfde gratis verkregen goederen, terug voor harde cash. Plus dat ze zwaar gesubsidieerd zijn. Indien je als private persoon zo'n winkel zou opstarten (indien je vergunningen e.d. kan verkrijgen, hetgeen al een helse onderneming op zich is...) dan mag je opboksen tegen een kringloopketen die niet failliet kan raken wegen subsidiering en het zich kan permitteren om gratis verkregen spullen terug te verkopen net onder de marktprijs, terwijl jij als private ondernemer dit niet kan, want zonder enige winstmarge kom je direkt in schulden en ga je kopje onder.

Maatschappelijk nut...moeahaha...lui die dit staalhard durven te beweren blijken alvast niet het scherpste potlood te zijn in de doos.

Soit.

Link naar reactie
20 minuten geleden, Koen zei:

In welke kringwinkel vind je al die topstrips waardoor mensen wegblijven uit speciaalzaken ? 

Dat wil ik nu ook wel eens weten. Er liggen er soms. Zelden iets echt leuks.

ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar hier is dat voor een sociaal doel. Wie dat niet gelooft mag zijn scherp potlood steken waar de zon niet schijnt. 

Ik heb hier toevallig nog een berg van een paar honderd Donald Duck pockets liggen. Die gaan mooi naar de kringwinkel. Stripwinkels kopn. Niet en dan worden ze tenminste nog gelezen.

 

 

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Rommelmarkten vervullen perfect de rol van sociale instituten zoals een kringwinkel. Zonder centen van een ander te moeten wegnemen en te doneren aan geprivilegeerden.

Link naar reactie
Op ‎4‎/‎05‎/‎2019 om 20:40, Kameraad Mauser zei:

Rommelmarkten vervullen perfect de rol van sociale instituten zoals een kringwinkel. Zonder centen van een ander te moeten wegnemen en te doneren aan gepriviligeerden.

De kringloopwinkels in België zijn maatwerkbedrijven.  Dat betekent dat er hoofdzakelijk mensen tewerkgesteld zijn die het om welke reden dan ook moeilijk hebben om een job te vinden in het normale arbeidscircuit.  Uiteraard zijn dit gesubsidieerde jobs maar die centen komen dus niet ten goede aan "de geprivilegieerden", integendeel.  Ik ken overigens niet veel rommelmarkten die dezelfde maatschappelijke functie vervullen.

a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)

Link naar reactie

Sinds in de Leuvense kringwinkel een stripverzamelaar het diensthoofd is, is er geen oude antieke, oude of nieuwere strip die je nog gunstig kan aankopen. Al deze strips worden aangeboden op hun website waarna men kan bieden. Vroeger kon men al eens een leuke strip tegen ee gunstige prijs op de kop tikken. Is dit het doel van een kringloopwinkel? 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
16 hours ago, Theodoor said:

De kringloopwinkels in België zijn maatwerkbedrijven.  Dat betekent dat er hoofdzakelijk mensen tewerkgesteld zijn die het om welke reden dan ook moeilijk hebben om een job te vinden in het normale arbeidscircuit.  Uiteraard zijn dit gesubsidieerde jobs maar die centen komen dus niet ten goede aan "de geprivilegieerden", integendeel.  Ik ken overigens niet veel rommelmarkten die dezelfde maatschappelijke functie vervullen.

Rommelmarkten zorgen voor een aanvullend inkomen ( of hoofdinkomen ) voor diegene die spullen verkoopt, oftewel de marktkramer. Net zoals een bakkerij een maatschappelijke functie heeft, een supermarkt, een autodealer, een dokter,...

Link naar reactie
2 uren geleden, Ambreville zei:

Het doel van een kringloopwinkel is de beste prijs te krijgen voor spullen om hun sociale werking te ondersteunen. Dus ja, anders gaat maar de eerste strip-scavenger er mee lopen.

+2

 

De verzamelaars hebben dan gelijke kansen te bieden voor wat het waard is. Een kringwinkel zou wel gek zijn  om het voor een prikje te verkopen.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
17 hours ago, Theodoor said:

De kringloopwinkels in België zijn maatwerkbedrijven.  Dat betekent dat er hoofdzakelijk mensen tewerkgesteld zijn die het om welke reden dan ook moeilijk hebben om een job te vinden in het normale arbeidscircuit.  Uiteraard zijn dit gesubsidieerde jobs maar die centen komen dus niet ten goede aan "de geprivilegieerden", integendeel.  Ik ken overigens niet veel rommelmarkten die dezelfde maatschappelijke functie vervullen.

De geprivilegeerden zijn alvast diegene die zo'n winkel runnen. En de overkoepelende structuur waarbij die grijze muizen een riant, geïndexeerd salaris mogen binnenslepen.  Meestal ook benoemingen. 

Maar ja, we moeten dat ergens normaal vinden. Bemerkingen daaromtrent zijn not done en getuigen volgens de voorstanders van dergeljike bureaucratie als kille, onwetende egoïsten die niet snappen hoe een optimale maatschappelijke ordening moet plaatsvinden.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
2 hours ago, Ambreville said:

Het doel van een kringloopwinkel is de beste prijs te krijgen voor spullen om hun sociale werking te ondersteunen. Dus ja, anders gaat maar de eerste strip-scavenger er mee lopen.

Een veiling dus.

Stel je voor dat we moeten bieden bij de bakker of in de supermarkt...

Link naar reactie
29 minuten geleden, Kameraad Mauser zei:

Een veiling dus.

Stel je voor dat we moeten bieden bij de bakker of in de supermarkt...

Die vergelijking slaat op niets. Maar in alle gevallen wordt een prijs bepaald door vraag en aanbod. Een veiling is daarvoor een goed instrument als er geen brede markt is.

 

https://www.dekringwinkel.be/centrum/16/page/Missie-en-visie.html

 

Dit is toch duidelijk. Een sociaal nut terwijl een rommelmarkt een verzamelplaats is voor koopjesjagers en marginalen.

 

 

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Maar een rommelmarkt is een sociaal nut. Net als alle andere winkels en bedrijven. D.w.z. dat het personeel in zo'n kringwinkel best wel kan gaan verkopen op een rommelmarkt. En zo zien voor hun inkomen. Ipv een kost voor de maatschappij zijn door te teren op belastinggeld. En dan nog in het bijzonder de leidinggevenden en de papierschuivers die de overkoepeling en de federatie vormen. Net zoals de rest van het middenveld, hetgeen een vergaarbak is voor nuttelozen en zij die zeer makkelijk door het leven willen walsen op kosten van een ander.

Koopjesjagers...hetgeen jij dus ook doet wanneer het dedi's en commisies betreft...

Link naar reactie
30 minuten geleden, Kameraad Mauser zei:

Maar een rommelmarkt is een sociaal nut. Net als alle andere winkels en bedrijven. D.w.z. dat het personeel in zo'n kringwinkel best wel kan gaan verkopen op een rommelmarkt. En zo zien voor hun inkomen. Ipv een kost voor de maatschappij zijn door te teren op belastinggeld. En dan nog in het bijzonder de leidinggevenden en de papierschuivers die de overkoepeling en de federatie vormen. Net zoals de rest van het middenveld, hetgeen een vergaarbak is voor nuttelozen en zij die zeer makkelijk door het leven willen walsen op kosten van een ander.

Koopjesjagers...hetgeen jij dus ook doet wanneer het dedi's en commisies betreft...

Niet te vergelijken. Bij dedi's koop ik altijd een boek. Vaak zijn dat luxes. Op commisies heb ik nog nooit gepingeld en de prijs betaald die de artiest vraagt.

Die 'nuttelozen' moeten niet leven op kosten van een ander maar mogen gerust een duwtje krijgen in de goede richting. Niet iedereen heeft zijn lot op elk moment in handen. Het is dan fijn dat je hier leeft en niet in de Verenigde Staten. Wat mij betreft, gebruik gerust mijn belastingsgeld. Dan is het nuttig besteed.

 

 

 

Link naar reactie
Op 3/5/2019 om 11:10, boomvavavoom zei:

En sinds kort speel ik met de gedachte om mijn 20.000 (vnl comics) eens goed door te spitten.

nou ik ben er mee begonnen en heb meer dan 400 comics apart gezet. Terug te vinden voor eenieder in de TE KOOP topic :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...