Ga naar inhoud

Boekentopic


Recommended Posts

Ah ja, ik gebruik al enkele maanden Goodreads (en gebruik het ook voor comics).

Ik zou Gojira wel willen befrienden als hij daar tenminste geen problemen mee heeft :P

En mijn wishlist (zeker qua films en comics) is al belachelijk groot. :D

Voila request is aanvaard. Mocht ik jou zijn, ik zou toch interesse krijgen in The Dark Tower. Dat is immers het beste dat King ooit geschreven heeft. Het eerste boek is iets moeilijker om door te geraken, maar vanaf deel 2 was ik verslaafd.

Probeer zeker de boeken van Clive Barker als je wat cerebrale horror gemengd met de gooey stuff wil. Zijn Books of Blood zijn ideaal om zijn stijl gewoon te worden, bundelingen van kortverhalen. The Hellbound Heart is ook kort, was de basis boor de film Hellraiser. Daarna kan je The Damnation Game lezen.

Link naar reactie

Mijn favoriete schrijver is echter Jack Ketchum. Die maakt het soort brutale horror waar mensen de grootste monsters zijn. Ketchum is redelijk hardcore. Lees zeker The Girl Next Door van hem, gebaseerd op de Sylvia Likens case.

 

Charlie Stross' Laundry Files reeks van boeken is ook een aanrader.

Link naar reactie

Bedankt, alle tips staan genoteerd :)

Ik heb zelf The Dark Tower geprobeerd en geraakte niet door het eerste boek. Maar ik ben sowieso al niet geïnteresseerd in lange boekenreeksen.

You're missing a lot of good shit.

 

Ik vind dat soort uitspraken altijd raar... Good shit, is good shit. I WANT IT ALL.

En dat is de reden waarom ik altijd blut ben.

Link naar reactie
6 hours ago, Chimichanga said:

Ik ben nu begonnen aan Lolita van Vladimir Nabokov - wat een prachtige danspartij van volmaakte zinnen is me dat!

Ik vond het een fantastisch boek. Zo'n rijke zinsbouw heb ik nooit eerder ervaren. 

Ik heb ooit eens gelezen dat hij er zelf geen ruk aan vond omdat hij het niet in zijn moedertaal had kunnen schrijven, maar in het Engels.

In het Russisch, dan had het ten minste ergens op geleken...

 

Ik kan me voorstellen dat hij het nog meende ook...

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie
8 hours ago, Chimichanga said:

Grappig genoeg zijn hier al veel titels gepasseerd die ik herkende van films, maar geen idee had dat die waren gebaseerd op werk van Stephen King...

Ik heb twintig jaar geleden "Insomnia" van hem gelezen.

Het heeft me niet kunnen boeien, ik moest me er echt door worstelen.

 

Aan "The Mist" ben ik ooit eens begonnen, maar het pakte me ook niet.

 

Toen ik later de film zag, vond ik het spijtig dat ik niet doorgebeten had, tot ik las dat het einde van "The Mist" door Darabont was herschreven, terwijl het boek zelf van King eindigde op een manier die mij niet bevalt, als ik het geniale einde van de film in beschouwing neem.

 

Dus spijt het me uiteindelijk toch niet dat ik het boek niet uitgelezen heb...

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie
7 minutes ago, Chorasan said:

Ik vond het een fantastisch boek. Zo'n rijke zinsbouw heb ik nooit eerder ervaren. 

Ik heb ooit eens gelezen dat hij er zelf geen ruk aan vond omdat hij het niet in zijn moedertaal had kunnen schrijven, maar in het Engels.

In het Russisch, dan had het ten minste ergens op geleken...

 

Ik kan me voorstellen dat hij het nog meende ook...

Grappig hoe kunstenaars naar hun werk kijken. Woody Allen wou zelfs een gratis film maken in ruil voor het verbranden van de opnames van "Manhattan"...

Link naar reactie

Woody Allen over zijn eigen carrière:

"I've squandered an opportunity that people would kill for--I have had complete artistic freedom. Other directors don't get that in their lifetime. I have a very poor record given the opportunities I've had. Out of 40 films I should have 30 masterpieces, eight noble failures and two embarrassments, but it hasn't worked out that way. Many of the films are enjoyable by the mean standards of movies, but look at what has been accomplished by people who have done beautiful things — Kurosawa, Bergman, Fellini, Bunuel, Truffaut — and then look at my films. I have squandered my opportunities and I have nobody to blame but myself."

"You aspired to greatness when you were younger, but either through lack of industry or lack of discipline or simply lack of genius you didn't achieve greatness. The years go by and you realize: 'I'm this mid-level guy. I did the best I could.'"

Link naar reactie

Omdat ik het weer off-topic heb gebracht (sorry Yncke) Woody Allen heeft ook een boek geschreven, Mere Anarchy, een bundeling van korte komische verhalen voor The New Yorker. Persoonlijk raakte ik daar niet door, waarschijnlijk omdat hij constant beroemde schrijvers zoals Kafka parodeert, van wie ik nog nooit iets heb gelezen.

Link naar reactie

Uiteraard wist ik van zijn bestaan af, maar ik had het nog niet gelezen.

Er zit in een groot gat in mijn prozakennis. Ik heb vroeger gigantisch veel gelezen tot ik op mijn elfde gedegouteerd geraakte van Dirk Bracke-bagger en mijn zin in literatuur verloor. Toen zijn strips en films in de plaats gekomen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...