Ga naar inhoud

Boekentopic


Recommended Posts

Op 27-6-2017 om 09:10, The Alderwood zei:

Laat maar weten wat je ervan vond.

Ik kan het warm aanbevelen.

 

Edit: ik breid even uit: 

 

Amos Oz vertelt in Verhaal van liefde en duisternis de geschiedenis van zijn gootouders en ouders die afkomstig zijn uit Polen, Oekraïne en Litouwen en die in de jaren dertig emigreerden naar Palestina, waar Oz dan zelf geboren werd in 1939. Het is een magistraal geschreven familiekroniek met kleurrijke figuren, bijna zoals Garcia Marquez' 100 jaar eenzaamheid, maar dan over echte mensen. Hij heeft het ook over zijn moeder, die zelfmoord pleegde toen hij 12 was. 

 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
38 minuten geleden, Yncke zei:

Ik had er ook nog nooit van gehoord, maar heel erg bedankt voor de tip, inderdaad een sterk boek!

Whiii! :D

 

Ik ken niets van Bijbelverhalen, soms lijkt me dat jammer omdat ik weet dat ik zo verschillende lagen van intertekstualiteit in veel verhalen niet helemaal zie of begrijp. Ik ken Cain and Abel bvb van naam en dat ze broers zijn (niet?) en van de sandman reeks :P

Link naar reactie
9 minuten geleden, Zwendel zei:

Dat was de erfzonde denk ik, omwille van Kain zijn wij intrinsiek slechte mensen.

Gij heiden! De erfzonde hebben we ons op de nek gehaald door de vruchten van de boom van de kennis van goed en kwaad (de appel!) te eten. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Gelezen: De Vijfde Evangelist. Het leven van Jezus herbekeken met als achtergrond de geschriften van de Joodse geschiedschrijver Flavius Josephus. Hij probeert na te gaan hoe het leven van Jezus echt verlopen moet zijn aan de hand van de geschiedkundige gegevens van Flavius Josephus. Goed boek, interessant.

 

Jezus-en-de-vijfde-evangelist-Fik-Meijer

 

Nu begonnen aan:

 

20160601+Ijzeren+koninkrijk.jpg

Link naar reactie
Op 18-8-2017 om 08:40, Waldorf zei:

Gisteren ben ik begonnen in De Mensengenezer van Koen Peeters. Mijn vrouw vond het zeer goed, ik ben benieuwd.

Na een maand en tien dagen is ie nog niet uit. Een teken dat het niet erg boeit... Zonde, want het begon erg goed.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Op 27-9-2017 om 16:19, Zwendel zei:

Gelezen: De Vijfde Evangelist. Het leven van Jezus herbekeken met als achtergrond de geschriften van de Joodse geschiedschrijver Flavius Josephus. Hij probeert na te gaan hoe het leven van Jezus echt verlopen moet zijn aan de hand van de geschiedkundige gegevens van Flavius Josephus. Goed boek, interessant.

 

Jezus-en-de-vijfde-evangelist-Fik-Meijer

 

Nu begonnen aan:

 

20160601+Ijzeren+koninkrijk.jpg

Heb ik ook alle twee in mijn boekenkast. Van Clark heb ik ook "Slaapwandelaars" gelezen, waarin hij de aanloop naar de 1ste wereldoorlog beschrijft. Er is er nu net eentje uit van hem over keizer Wilhelm II. Gezien ik zijn eerdere twee heel graag las, koop ik die zeker ook nog.

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...