Ga naar inhoud

Boekentopic


Recommended Posts

Van Neal Stephenson zijn een aantal boeken in het Nederlands verschenen:

 

Cryptonomicon (Nederlandse vertaling: Cryptonomicon) (1991)

Snow Crash (Nederlandse vertaling: Het Babelvirus) (1992)

The Diamond Age (Nederlandse vertaling: De Alchemist) (1995)

 

Lijkt erop dat ze alleen tweedehands te verkrijgen zijn: http://www.boekwinkeltjes.nl/su/?qs=neal+stephenson&qt=&qo=&zip=&dist=0〈=&img=0&t=1&n=1&prijsvan=0.00&prijstot=

 

Ik ben niet bekend met zijn werk maar zet het op m'n te lezen lijst.

Inmiddels heb ik via Marktplaats en Boekwinkeltjes Het Babelvirus (Snow Crash) en Cryptonomicon gekocht. Ik laat weten wat ik ervan vind. Helaas is latere werk zoals Reamde en Seveneves of wat ouder en zeer gewaardeerd werk als de Baroque-trilogy nooit vertaald.

Link naar reactie

 

 

 

 

Subject: HET IS ZOVER Fw: Avengerworld - The Avengers in Our Lives:

 

Het is zover!

Avengers World is eindelijk verschenen!

Sinds zaterdag jl. kun je deze verzameling herinneringen aan de Britse

tv-reeks uit de jaren 60 bestellen via deze site:http://www.hiddentigerbooks.co.uk/avengers_avengerworld_charity.htm

Het boek wordt uitgegeven ten voordele van scholen in Tanzania.

Meer gegevens op mijn blog:http://peter-motte.skynetblogs.be/archive/2016/02/08/the-avengers-avenger-world-8565811.html

 

 

Avengerworld: The Avengers in Our Lives

is momenteel met een flinke korting verkrijgbaar.

Maar haast je: het is maar een dag of twee geldig.

 

Peter Motte

 

From: "Hidden Tiger"

Subject: Avengerworld - The Avengers in Our Lives

 

 

> Hello All, and welcome to the Fourth /Avengerworld/ progress report!

> *Leap Year Special Offer!*

> With the charity totals standing at *£531.03*, I've decided to run a

> special two-day promotion in the hope that we can hit £600 (the amount

> needed for a water harvesting system for the Chanzige School) by

> midnight on 29th February, when the promotion will end.

>

> Prices on both the hardcover and paperback editions have been reduced,

> so if you're thinking of buying extra copies for friends or to prop up

> tables then now is the time to do it. ;-)

> /Using the promotional code LULURC at checkout the following discount

> prices will apply (including delivery)/

> *Avengerworld Hardcover 3D 72*

> *Avengerworld – Hardcover with Dustjacket - £13.80

>

<http://www.lulu.com/content/hardcover-book/avengerworld---the-avengers-in-o

ur-lives-hb/18224075>*

>

> *Avengerworld – Paperback - £11.99

>

<http://www.lulu.com/content/paperback-book/avengerworld---the-avengers-in-o

ur-lives/18224033>*

>

> If this code doesn’t work in your country, then “change store” to US –

> and it will!

> These discount codes are set against production costs so the revenues of

> our charity partner /Champion Chanzige/ will not be affected by you

> saving a pound, euro, dollar or five!

>

> This promotion is not exclusive to writers and other contributors -

> please feel free to share it with anyone else you think may be

> interested (but remember, the promotion will expire at midnight on the

> 29th).

Link naar reactie
  • 1 month later...

Inmiddels heb ik via Marktplaats en Boekwinkeltjes Het Babelvirus (Snow Crash) en Cryptonomicon gekocht. Ik laat weten wat ik ervan vind. Helaas is latere werk zoals Reamde en Seveneves of wat ouder en zeer gewaardeerd werk als de Baroque-trilogy nooit vertaald.

 

Ze zijn ook moei!lijk vertaalbaar.

Cypberpunk & cyberpunk-sf is meestal genietbaarder in het origineel.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Gelezen: Kelten en de Lage Landen. Goed boek, maar je blijft op je honger zitten omdat je weinig concreets over de Kelten te weten komt. De reden wordt door de auteur zelf aangehaald: er is eigenlijk weinig concreets over geweten.

 

905826324X.gif

 

Binnengekregen:

 

Spqr1_zpspsurz6tg.jpg

Deel je je bevindingen als je die laatste uitgelezen hebt?

Ik heb al zitten twijfelen om hem ook te kopen, maar ik heb er al zoveel over het oude Rome, en zo weinig plaats, en dan moet het écht wel de moeite lonen.

Ik meen me te herinneren dat je nogal wat geschiedenisboeken verorbert, dus zul jij vast in staat zijn te duiden of het een must read is of niet...

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Deel je je bevindingen als je die laatste uitgelezen hebt?

Ik heb al zitten twijfelen om hem ook te kopen, maar ik heb er al zoveel over het oude Rome, en zo weinig plaats, en dan moet het écht wel de moeite lonen.

Ik meen me te herinneren dat je nogal wat geschiedenisboeken verorbert, dus zul jij vast in staat zijn te duiden of het een must read is of niet...

Zal ik doen. Zal wel niet voor direct zijn, het is een dikke pil (>500 blz) klein gedrukt.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

In ben altijd wel meerdere boeken gelijktijdig aan het lezen. Van Steiner ligt er altijd wel een boek binnen handbereik. Na de nederlandstalige uitgaven ben ik dit jaar begonnen aan de duitstalige delen uit de Gesamtausgabe en dat valt beter mee dan ik verwacht had. Het duits leest even vlot als het engels. Ook aan het lezen momenteel: een boek van Swedenborg en The Fatal Shore, over de Britse kolonisatie van Australie.

 

Meestal duurt het dan ook wel een tijdje voor ik één boek uit heb, maar zo nu en dan zit er eentje bij dat in één ruk op een paar dagen tijd uitgelezen is. Dat is altijd verfrissend. Het laatste boek dat ik zo gelezen heb was "De dolende dame" van Pio Baroja uit de Spaanse Bibliotheek van MKW. (geweldige uitgeverij). Eerste deel uit een drieluik. Tweede deel ligt klaar.

 

badogroot.jpeg

 

 

 

En nou heb ik er weer zo eentje dat even vlot wegleest. Mijn eerste amerikaanse  detective: The Zebra-Striped Hearse van Ross MacDonald, gebundeld in Three Novels of the Early 1960s

 

9781598534795.jpg

Link naar reactie
Gast Bilal030

http://www.uitgeverijjurgenmaas.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/c/o/cover_hongerjaren_hr.jpg

 

Hongerjaren van Mohamed Choukri:

Heb nog nooit zo een rauw boek gelezen. Nihilistisch, confronterend, en hard is deze autobiografie van een van de bekendere schrijvers in Marokko. Mohamed Choukri beschrijft zijn armzalige jeugd waarin hij letterijk honger leed. Een coming of age van een kind dat moet zien te overleven op straat in Marokko tijdens de koloniale periode.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Normaal reageer ik hier niet, maar voor "De man in het hoge kasteel" van Philip K. Dick maak ik een uitzondering.
Het is een uitstekende roman.
Dick heeft de wereld waarin de asmogendheden WOII hebben gewonnen, heel goed uitgewerkt, waardoor geen moment denkt "dit kan niet".
En daarin heeft hij geloofwaardige personages neergezet, waardoor het verhaal meeslepend wordt door de diepgang van hun gedachten.
 

9789048831524.jpg

Link naar reactie

Ik heb het boek "Lucien!" bijna uit. Lucien Van Impe vertelt over zijn wielercarriere, en dan vooral over de Tour 1976, die hij als laatste Belg tot nog toe won.

En Freddy Maertens won toen ook maar liefst 8 ritten en de groene trui! Één rit heeft hij verkocht, en dat betreurt hij nu omdat hij dan het record van 9 ritzeges zou hebben, en nu het record van 8 ritzeges moet delen met Eddy Merckx.

Het was de eerste Tour die ik dagelijks volgde via de media. Wie had durven denken dat we 40 jaar later nog steeds geen nieuwe Tourwinnaar zouden hebben?

Trouwens: Lucien Van Impe ging ook in 1977 de Tour gewonnen hebben, indien hij niet in zijn rush naar de gete trui omver zou zijn gereden door een volgauto, zoals Greg Van Avermaet vorig jaar in de Classica San Sebastian met een motor overkwam. Maar zijn tijd werd niet aangepast, in tegenstelling tot die van Froome vandaag!

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Trouwens: Lucien Van Impe ging ook in 1977 de Tour gewonnen hebben, indien hij niet in zijn rush naar de gele trui omver zou zijn gereden door een volgauto, zoals Greg Van Avermaet vorig jaar in de Classica San Sebastian met een motor overkwam. Maar zijn tijd werd niet aangepast, in tegenstelling tot die van Froome vandaag!

 

Maar in 1977 deed ook Thevenet mee om de topplaatsen en dat was een Fransman  :e007:

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

1001004010967694.jpg

 

Deze zomer weer eens proberen wat Litteratuur te lezen.

 

De Kwestie Finkler ben ik maar tot pagina 100 geraakt. Het gaat over ene Treslove die twee Joodse vrienden heeft. Eentje ervan heet Finkler en met 'Finkler' wordt in dit boek eigenlijk Joods bedoeld.

Treslove is geintrigeerd en gefrustreerd tegenover Joden en begint zich in te beelden dat hij ook Joods is.

Ik zag niet goed wat de bedoeling was en even gaan kijken en de auteur is blijkbaar een Britse Jood die over zijn identiteit als Britse Jood schrijft.

 

Ja sorry, die navelstaardereij ala Woody Allen is aan mij niet besteed.

Link naar reactie

9041410961.gif

 

Egypte: Het verhaal van eenoude beschaving door de ogen van haar ontdekkers. Dit beschrijft hoe er archeologisch onderzoek gedaan werd naar de Egyptische dynastiën. Dit begint al bij de jongere dynastiën die onderzoek deden naar de oudere. Het boek focust zich op bepaalde archeologen en zoektochten: de hiërogliefen, Belzoni, Flinders Petrie,... Het boek is zeker geen exhaustieve beschrijving maar leest heel aangenaam en je krijgt een goed inzicht hoe er vroeger met archeologie omgesprongen werd.

 

Spqr1_zpspsurz6tg.jpg

 

SPQR. Ik vorder nogal moeizaam in dit boek. Het probeert in de geschiedenis van Rome de werkelijkheid/feiten van de mythologie/fantasie te scheiden. Op zich interessant. Het is echter vrij gedetailleerd en soms loop je wel wat verloren in oa. de verschillende Scipio's.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Pff, ik blijf een liefde-haat relatie met goodreads hebben. Het is zo handig maar ook o zo verleidelijk om te veel op uw wishlist te zetten.

Anyway, eerder deze week heb ik steppenwolf van Hermann Hesse uitgelezen, heel goed maar ook wel vrij hard gedateerd.

Nu ben ik aan do androids dream of electric sheep van philip k Dick bezig. Een klassieker maar ik ben erg blij dat ik nog steeds klassiekers zoals deze moet ontdekken, het leest enorm vlot en ben benieuwd om meer van deze auteur te lezen (heb voorlopig enkel nog maar man in the high castle gelezen maar scanner darkly staat ook al een tijdje op mijn wishlist)

Link naar reactie
  • 1 month later...

Normaal reageer ik hier niet, maar voor "De man in het hoge kasteel" van Philip K. Dick maak ik een uitzondering.

Het is een uitstekende roman.

Dick heeft de wereld waarin de asmogendheden WOII hebben gewonnen, heel goed uitgewerkt, waardoor geen moment denkt "dit kan niet".

En daarin heeft hij geloofwaardige personages neergezet, waardoor het verhaal meeslepend wordt door de diepgang van hun gedachten.

 

9789048831524.jpg

Heb die ook besteld. Dat is er eentje van Philip K. Dick die ik nog niet gelezen had.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Vorige week heb ik het mezelf aangedaan naar de boekenbeurs te trekken, vooral ook omdat ik mijn dochter vorig jaar beloofde om dat met haar eens te doen. Zij kocht een boek van Mark Thijsmans, dat hij ook signeerde. Ik kocht de nieuwe van Stefan Hertmans (De bekeerlinge), Yucca van Peter Terrin (een groot stylist) en Van Peel tot evenaar van Michael Van Peel. Het viel allemaal wel mee.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

The Big Sleep door Raymond Chandler

Gewoonweg verslavende lectuur, machinegeweerzinnen doordrongen met sarcasme, I love it! Ik zal binnenkort de film ook eens kijken.

 

Hoe de wereld perfect functioneert zonder mij door Joost Vandecasteele

Een bundel kortverhalen waarin Joost Vandecasteele tegen de grens van de waanzin aanscheurt en daarin soms ook iets te ver uit de bocht vliegt.

 

Trouwens, ik ben een tijdje geleden Goodreads gejoind. Zijn nog andere repers lid? Dit is mijn account https://www.goodreads.com/review/list/61225550-lennert?shelf=read ;)

Link naar reactie

The Big Sleep door Raymond Chandler

Gewoonweg verslavende lectuur, machinegeweerzinnen doordrongen met sarcasme, I love it! Ik zal binnenkort de film ook eens kijken.

 

Hoe de wereld perfect functioneert zonder mij door Joost Vandecasteele

Een bundel kortverhalen waarin Joost Vandecasteele tegen de grens van de waanzin aanscheurt en daarin soms ook iets te ver uit de bocht vliegt.

 

Trouwens, ik ben een tijdje geleden Goodreads gejoind. Zijn nog andere repers lid? Dit is mijn account https://www.goodreads.com/review/list/61225550-lennert?shelf=read  ;)

 

Sorry, ik moet de onnozelaar uithangen...

Welke verfilming?

 

:) :) :)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...