Ga naar inhoud

Boekentopic


Recommended Posts

Ik ben bezig in het tweede boek van Een veiliger oord van Hilary Mantell. Mantell doet het relaas van de Franse Revolutie vanuit het perspectief van drie hoofdrolspelers: Robespierre, Danton en Desmoulins. Origineel was dit een dikke klepper van 900 bladzijden, maar voor de Nederlandstalige markt is die in drie gehakt. Door de massa personages is het niet altijd gemakkelijk om te volgen, en de zes maanden tussen deel 1 en deel 2 hebben er ook geen goed aan gedaan om me in de flow te houden.

Desalniettemin is dit een must voor de geschiedenisliefhebber.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Zal het eens opsnorren.

 

Het gaat niet over drugs, he Koen. Het vertelt het weinig spannende leven van een weinig spannend man. Hij wordt geboren op het Amerikaanse platteland aan het einde van de 19de eeuw. Hij wordt hoogleraar in de letteren aan een kleine universiteit en heeft een ongelukkig huwelijk. Aan het eind gaat hij dood. And that's it.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ik lees quasi nooit fanfic, maar bij toeval kwam ik voorbij Harry Potter and the Methods of Rationality, en ik ben er ongelooflijk veel plezier aan aan het beleven. Wat als Harry Potters adoptievader een professor biochemie was? Dan krijg je brieven naar huis zoals deze:

 

Dear Mum and Dad:

Hogwarts is lots of fun. I learned how to violate the Second Law of Thermodynamics in Charms class, and I met a girl named Hermione Granger who reads faster than I do.

I'd better leave it at that.

Your loving son,
Harry James Potter-Evans-Verres.

 

Link naar reactie

Stoner was inderdaad goede lectuur. Misschien het beste boek dat ik dit jaar heb gelezen.

Maar ik ben nu bezig met Rushdie's eerste succes Middernachtskinderen en het is echt goed!

 

Juist - heb net, op basis van Stoner, ook Butcher's Crossing en Augustus aangeschaft.

 

Ben benieuwd...

(òÓ,)_\,,/

 

Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.

Link naar reactie

Ik snap wel waarom Crime and Punishment zo'n grote klassieker is, sommige stukken zijn op de dag van vandaag nog enorm goed en fascinerend maar zijn er nog mensen die wat teleurgesteld zijn met het einde?

 

 

Misschien lees ik te veel boeken waar de hoofdpersonages altijd sterven op het einde maar ik had het gevoel dat het beter had geweest als Rodion op het einde stierf

 

Link naar reactie

Ik ging er vanuit dat het een drugs en sex roman ging zijn, en dat is niet mijn ding.

 

You couldn't be more wrong...

 

Het gaat over een droevig leven/het leven van veel doorsnee burgers/het leven van een goed mens met verkeerde keuzes - zoiets (but no drugs and little sex)

(òÓ,)_\,,/

 

Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.

Link naar reactie

Ik wist trouwens ni da je via de goodreads app ook sommige boeken zomaar als e-book kunt lezen, het is wel niet altijd duidelijk waarom welke wel en andere niet. Ik veronderstel dat het iets te maken heeft met copyright?

Yep, maar jij leest tegenwoordig al die klassiekers en dan kom je dat al sneller tegen. Waarmee ik dus wil zeggen dat ik het niet wist. Merci!

 

Nu bezig in OFFSPRING van Jack Ketchum, het vervolg op Off Season. Wreed goed, en ik kies dat eerste woord niet zomaar...

Link naar reactie

Nick Davies: Hack Attack, over het schandaal dat het einde betekende voor de Engelse tabloid News of the World. Ik heb een zwak voor dit soort onderzoeksjournalistiek verhalen (en hun verfilmingen).

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Als ze nu nog gratis audiobooks op goodreads zouden aanbieden is het helemaal compleet  :hartje:

 

Anyway, The Hitchhiker's Guide to the Galaxy gelezen, eerst vond ik het gewoon een grappig boek maar het is met momenten echt gevat en heb het vaak met een grote glimlach op mijn gezicht gelezen. Zaphod Beeblebrox is eigenlijk wel een enorm interessant personage, ik ben benieuwd om meer te lezen

Link naar reactie

Als ze nu nog gratis audiobooks op goodreads zouden aanbieden is het helemaal compleet :hartje:

 

Anyway, The Hitchhiker's Guide to the Galaxy gelezen, eerst vond ik het gewoon een grappig boek maar het is met momenten echt gevat en heb het vaak met een grote glimlach op mijn gezicht gelezen. Zaphod Beeblebrox is eigenlijk wel een enorm interessant personage, ik ben benieuwd om meer te lezen

Is het te vergelijken met de Discworldserie van Terry Pratchett?

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Vraag mij af of Kader Abdolah populair is in Vlaanderen? In Nederland zijn zijn boeken bestsellers, al moeten ook best wat mensen niets hebben van zijn media optredens. Zelf heb ik maar twee boeken gelezen van hem, Spijkerschrift en Het huis van de moskee, en beiden vind ik prachtig. Zijn nieuwe roman Papegaai vloog over de Ijssel, over immigranten die zich langs de rivier de Ijssel vestigen, heeft mijn interesse. 

Link naar reactie

Niet meteen fan. Ik (her)lees wel een Elsschot in de plaats.

 

Elsschot is (ik moet beter zeggen was) geweldig. Kaas, Tsjip en de leeuwentemmer,  Nu bezig met Bob den Uyl, een te vroeg overleden meester in de ironie. Ik ben vooral gek op de reisverhalen waar Bob dagenlange pogingen doet om bepaalde plekken te bereiken of waar hij met een scalpel de eigenaardige inwoners fileert en zichzelf ook niet spaart.

Link naar reactie
  • 1 month later...

Vorige week CALIBAN'S WAR (Deel 2 in The Expanse reeks) van James SA Corey uitgelezen. Erg entertainende en spannende space opera.

Nu bezig in 2001: A Space Odyssey van Arthur C. Clarke. Ja, dit is gewoon geniaal...

Binnenkort komt 2010 bij mij thuis binnen, maar 2061 en 3001 liggen ook al klaar. Ik denk dat ik wel eerst eindelijk ga beginnen aan NEPTUNE's BROOD van Charles Stross.

RED MARS van Kim Stanley Robinson heb ik zonet gekocht via iBooks.

 

12591698.jpg2001.jpg18yceqdpu3b99jpg.jpg515kVw2HKRL.jpg

Link naar reactie

Vorige week CALIBAN'S WAR (Deel 2 in The Expanse reeks) van James SA Corey uitgelezen. Erg entertainende en spannende space opera.

Nu bezig in 2001: A Space Odyssey van Arthur C. Clarke. Ja, dit is gewoon geniaal...

Binnenkort komt 2010 bij mij thuis binnen, maar 2061 en 3001 liggen ook al klaar. Ik denk dat ik wel eerst eindelijk ga beginnen aan NEPTUNE's BROOD van Charles Stross.

RED MARS van Kim Stanley Robinson heb ik zonet gekocht via iBooks.

 

12591698.jpg2001.jpg18yceqdpu3b99jpg.jpg515kVw2HKRL.jpg

de expanse reeks van de heren James SA Corey is inderdaad heel goed. Als je daar van houdt probeer dan ook Peter F Hamimton en Alastair Reynolds wat dat lijken twee van hun grootste invloeden te zijn.

Link naar reactie

de expanse reeks van de heren James SA Corey is inderdaad heel goed. Als je daar van houdt probeer dan ook Peter F Hamimton en Alastair Reynolds wat dat lijken twee van hun grootste invloeden te zijn.

Merci, ben ik op termijn ook van plan om te doen, maar er is nog zo veel dat ik moet lezen (ook buiten sci-fi).

2001 is uit, dat was zoals verwacht magnifiek. Ga me de RAMA omnibus ook aanschaffen...

Nu NEPTUNE'S BROOD!!!!

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...