Ga naar inhoud

Strips Die De Verwachting Niet Waar Maakten?


Timhardt

Recommended Posts

On 10/7/2014 at 8:19 AM, Paul_NL said:

Een nieuwe dag, een nieuw topic! :e002:

Hebben jullie wel is (wellicht op aanraden van) een strip gekocht welke zeer goed stond aangeschreven maar waar je na afloop toch niet kapot van was?
Vooropgesteld: dit is natuurlijk allemaal relatief en subjectief, maar wellicht wel een leuk onderwerp!
 

 

portugal van pedrosa.

3 schimmen vond ik super, maar portugal was één grote ergernis.

ook vb. vluchtweg naar de zon vond ik niets, terwijl ik wel (te hoge?) verwachtingen had.

Link naar reactie

Folies Bergere

 

Ik had het album blind gekocht vanwege de lovende kritieken, ook hier op de reep. Nou ja, het zal wel niet mijn ding zijn maar ik vond het niet wat. Het verhaal komt niet echt op gang en was weinig boeiend. Enkel wanneer dat meisje tussen de loopgraven opduikt werd het eventjes intrigerend. En dan is er ook zo'n mannetje die continu loopt te rijmen "haar op je ..." dat slaat helemaal de plank mis: bij Jan Jans en de Kinderen, 30 jaar geleden was het wel grappig dat Jeroentje altijd rijmde "poep aan je schoen" maar in Folies vond ik het irritant. 

 

Ik denk dat het album zaterdag al in de ramsj-verkoop gaat in Breda, sorry...

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Smaken hé... Zaken als 'Portugal', 'Een nacht in Rome' en 'Folies Bergère' vind ik dan weer zeer, zeer goed.

 

Ik heb eerder te maken met stripreeksen die na enkele albums beginnen tegen te vallen, iets wat helaas voor de meeste reeksen geldt.  

 

Voorbeelden Koen voorbeelden........

Link naar reactie

Mwa... 't is gewoon iets wat in alle kunstvormen voorkomt.  Een cd die sterk begint met 3 goeie songs en de rest vulsel, een thriller-roman met een intrigerend plot dat gaandeweg in mekaar zakt, een stripreeks die sterk begint maar na wat succes uitgemolken wordt in plaats van het te houden bij 8 goede albums, enz...

dat klinkt ook zeer herkenbaar. er zijn weinig reeksen zijn tot op het einde goed blijven. op een gegeven ogenblik wordt het een herhaling van hetgeen al geweest is. veelbesprioken voorbeelden voor mij: thorgal, jeremiah. uitzonderingen totnutoe: walking dead.

Link naar reactie

Hoe fantastisch ik Walking Dead ook vind, met elke nieuwe titel weer een beetje meer, hoop ik wel dat ze op het juiste moment weten te stoppen voordat ze over hun hoogtepunt zitten. Hoe langer het duurt, hoe meer ik een KABLAMMA als slot verwacht.

Link naar reactie

Hoe fantastisch ik Walking Dead ook vind, met elke nieuwe titel weer een beetje meer, hoop ik wel dat ze op het juiste moment weten te stoppen voordat ze over hun hoogtepunt zitten. Hoe langer het duurt, hoe meer ik een KABLAMMA als slot verwacht.

 

 

Goed kan het niet aflopen, zoveel is nu toch wel zeker (hoop ik, voor Kirkman, maar hem kennende (nu ja) weet hij het ook wel).

Maar : ik heb net de laatste HC gelezen, Engelstalig, de tiende dus, oftewel 120 comics, en ik vind het nog steeds beter worden.

Link naar reactie

Hoe fantastisch ik Walking Dead ook vind, met elke nieuwe titel weer een beetje meer, hoop ik wel dat ze op het juiste moment weten te stoppen voordat ze over hun hoogtepunt zitten. Hoe langer het duurt, hoe meer ik een KABLAMMA als slot verwacht.

ja, ik ook.

ik wilde eigenlijk stoppen na deel 16, ook uit schrik dat het bergaf ging. maar delen 17 en 18 behoorden tot de besten...en nu ga ik ook delen 19 en 20 halen (engelse versie, de hc's met 2 delen in 1 hc.)

Link naar reactie

The Boys is in het begin ook wel TE puberaal, maar na een TP of 3, 4 begint het te dagen dat Ennis weldegelijk iets te zeggen heeft ook.

Empowered heb ik ook stopgezet na deel 7. Net zoals Warrens vorige reeksen, begint het wat gewoontjes (ik ga de ontstaansgeschiedenis van deze reeks hier niet uit de doeken doen), wordt het geniaal, om daarna te lang te duren en weer weg te zakken. Zijn vorige reeksen hadden dat ook allemaal. jammer, want als Adam Warren in goeie doen is, is hij geniaal (en ik gebruik dat woord niet graag of veel). ;) Hij moet alleen op tijd stoppen.

Link naar reactie

Ik ben met die tv-serie gestopt. Hoofdzakelijk omdat ik het spoor bijster werd nadat de uitzendingen op 2BE ineens naar Jim gingen of omgekeerd, herhalingen in plaats van een nieuw seizoen werden uitgezonden en ik het in feite niet goed genoeg vond om op dvd te kopen. Online kijken doe ik sowieso niet, daar heb ik de juiste toestellen niet voor.

Link naar reactie

Ik ben met die tv-serie gestopt. Hoofdzakelijk omdat ik het spoor bijster werd nadat de uitzendingen op 2BE ineens naar Jim gingen of omgekeerd, herhalingen in plaats van een nieuw seizoen werden uitgezonden en ik het in feite niet goed genoeg vond om op dvd te kopen. Online kijken doe ik sowieso niet, daar heb ik de juiste toestellen niet voor.

Ik ben gestopt na S2 omdat dat S echt wel te lang duurde.

Maar ben via dvd toch verder beginnen kijken, en S3 en 4 zijn van een heel ander kaliber. Zéér goed. Vind ik.

Link naar reactie

Ik kamp met tijdgebrek. Films of programma's die te lang duren vind ik al snel vervelend. Een zegen van een digirecorder (die ik gebruik voor zaken die net niet goed genoeg zijn om ze te kopen) vind ik dat je programma's op dubbele snelheid kan afspelen. Je kan de ondertitels of de dialogen nog net volgen. Oké, dan zie je de mannetjes op je scherm wel als slapstickfiguurtjes bewegen...

Link naar reactie

Wat bedoel je ?

 

Wel, als Rick en co bijvoorbeeld naar een centrale zouden gaan waar onderzoekers zouden zitten die de oorzaak zijn voor de hele zombie-plaag. En dan een halfbakken uitleg over mislukte proefnemingen op mensen die tot de zombieplaag geleidt hebben.

 

Dat hoop ik ten stelligste van niet! Ik hoop op een einde waarbij de oorzaak van alles vaag blijft. (maar net als Kontiki op iets onvergetelijks)

Link naar reactie

Wel, als Rick en co bijvoorbeeld naar een centrale zouden gaan waar onderzoekers zouden zitten die de oorzaak zijn voor de hele zombie-plaag. En dan een halfbakken uitleg over mislukte proefnemingen op mensen die tot de zombieplaag geleidt hebben.

 

Dat hoop ik ten stelligste van niet! Ik hoop op een einde waarbij de oorzaak van alles vaag blijft. (maar net als Kontiki op iets onvergetelijks)

Dat heb jij niet goed gezien. Er is géén uitleg. Die onderzoekers waren net de uitleg aan het zoeken van de infectie, maar vonden er geen. En toen was er KABLAM!

 

Wat ze wel vonden, is dat iedereen het heeft, gebeten of niet. Maar dat is in de strip ook zo gezegd.

Link naar reactie

Dat heb jij niet goed gezien. Er is géén uitleg. Die onderzoekers waren net de uitleg aan het zoeken van de infectie, maar vonden er geen. En toen was er KABLAM!

 

Wat ze wel vonden, is dat iedereen het heeft, gebeten of niet. Maar dat is in de strip ook zo gezegd.

jaja, dat weet ik wel, maar het kan nog steeds dat DAARVOOR een team onderzoekers voor de plaag heeft gezorgd, in een poging om een superwezen te scheppen. Hoop van niet dus.

Link naar reactie

Batman Year One vind ik zeer goed. Hush is leuk. De andere die je aanhaalt zijn events. Die vallen altijd tegen, tenzij je een echte super hero die hard bent. Ik heb Civil War gelezen, en vond die best ok, maar het is maar wat het is. Deze draad ging over algemeen aanvaarde klassiekers die je toch tegen gevallen zijn, dacht ik. ;)

Link naar reactie

preacher en transmetropolitan vond ik ferm tegenvallen na al de lofbetuigingen.

Bone vind ik jammer dat ik die in het Engels gekocht heb, anders had ik 'm cadeau gedaan aan mijn nichtje. Ik vind het zelf maar redelijk. Gaat wel goed vooruit en is goed geschreven maar ik vond het nergens geweldig.

Elfquest maar dat is al lang geleden. Ik herinner me nog hoe ik na een aantal jaar geen strips meer gekocht te hebben de bibliotheek ontdekte. Een van de eerste dingen die ik meenam was aldebaran en elfquest (omdat het fantasy was, ik er al veel goeds over had gehoord en er al zo veel van verkocht waren). Het eerst heb ik gekocht, elfquest heb ik meegegeven aan de zigeuners. Maar ik vond het even later bij het sluikstort terug dus als de zigeuners het zelfs al niet moeten ... :P (ok ok, ik overdrijf een beetje)

Het gekroonde hart vol verwachting gekocht. Jodorowsky én moebius begot. Ik vond het maar wat slapjes.

 

 

In de reeks onbevredigende eindes:

Rasl. Schitterend getekend, boeiend verteld. Begon geweldig maar het einde was wat rap rap afgeraffeld.

Blankets van hetzelfde. In een cocon het fantastische verhaal gelezen. Prachtig verteld. Heerlijk getekend. Maar ik vond het einde wel een afknapper. Had er meer van verwacht na zo'n schitterend boek.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...