Ga naar inhoud

meest herlezen albums


cinco

Recommended Posts

4 minuten geleden, cinco zei:

 

Ik zou dan tot en met 16 gaan.

Dan heb je De Meester van de Bergen en De Wolvin er ook nog bij.

Maar 13 is inderdaad een degelijk boekeinde voor een herlezing.

Alles na 13 zit ook al een stuk verder. Maar heb 33-38 staan en nog niet gelezen (deel 37 wel gelezen om een of andere reden) dus deze zomer waarschijnlijk nog eens alles herlezen vanaf deel 1. Dan zitten De Meester van de Bergen en Wolvin er ook weer bij ;) 

Link naar reactie
11 minuten geleden, Daan zei:

Dat zou voor mij wel eens Betty en Dodge kunnen zijn... Of Asterix of Guust, maar die laatste heb ik al jaren niet meer herlezen...

Betty en Dodge is een heel leuke serie :D Moet wel na x aantal jaren nog eens deel 7 en 8 van BD Must aanschaffen maar das voor komende maand ergens :D Ik heb wel het gevoel dat er slechts weinig exemplaren verkocht zijn van de laatste delen.

Link naar reactie

Als de kinderjaren meegeteld moeten worden, zijn titels als Suske en Wiske, Jommeke en Kiekeboe onvermijdelijk.  En de eerste 25 Urbanus-albums.  Daarnaast denk ik dat de Robbedoes & Kwabbernoot van Tome & Janry en een paar Thorgal-avonturen het meest gelezen werden.  Qua gag-albums is het waarschijnlijk De Gowap.  Ik vond dat ontzettend grappig.  Veel andere titels bladerde ik vooral keer op keer door omwille van de tekenstijl, ik wou dat leren.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
5 minuten geleden, esteban² zei:

 Qua gag-albums is het waarschijnlijk De Gowap.

 

Wat is de gowap???

 

(effe zoeken)

 

 

Wuhh?? Dat is dus de eerste keer in mijn leven dat ik van die stripreeks heb gehoord of er een afbeelding van heb gezien. En het is dan ook nog een strip van de late nineties. Toen kwam ik nochtans al vaak in stripwinkels.

Vreemd. Nooit zien liggen.

 

afbeelding.png.bf02a69f2a89ba7d8123cbe47968055c.png

Link naar reactie

De gags liepen in een magazine dat wij in 't middelbaar onderwijs verplicht moesten nemen.  iD (idee) ofzoiets, heette dat.  Zo was de figuur mij al opgevallen, maar vooral ook het tekenwerk van Curd Ridel, dat vond ik geweldig.  In de tweede helft van de jaren 90 kwam ik een album tegen in een stripspeciaalzaak, mijn geluk kon niet op.  Ik heb ze ook nooit of te nimmer elders gezien.  Het was vast geen goede verkoper, want er zijn maar twee albums verschenen.  Er zijn er 7, maar in 't Frans lukt het mij niet.  Niet alle gags zijn duidelijk zonder de tekst te begrijpen.  Er is ook een tekenfilmserie uit voortgekomen.

 

Er is ook Angela & Renée, zelfde humor (soms iets braver), maar dan met een bestaand dier.  Zelfde verhaal hier, slechts twee albums in 't Nederlands verschenen.  Er zijn er 9.  Deze heb ik destijds nooit gevonden.

image.png.f0f780e2879a5fdad01292d1f505901a.png
 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Op 30/1/2021 om 14:48, cinco zei:

 

Wat is de gowap???

 

(effe zoeken)

 

 

Wuhh?? Dat is dus de eerste keer in mijn leven dat ik van die stripreeks heb gehoord of er een afbeelding van heb gezien. En het is dan ook nog een strip van de late nineties. Toen kwam ik nochtans al vaak in stripwinkels.

Vreemd. Nooit zien liggen.

 

afbeelding.png.bf02a69f2a89ba7d8123cbe47968055c.png

 

Het grappige of bijzondere van de Gowap is dat het oorspronkelijk een strip was van Midam (van Kid Paddle). Die eerste stroken stonden in Kuifje weekblad, toen die op zijn einde liep.

 

 

midam_gowap1993.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...