cinco Geplaatst: 6 februari 2021 Geplaatst: 6 februari 2021 Eén van de aangenaamste verrassingen tijdens mijn stripqueeste in 2020. En dan had ik nog niet dadelijk door om wie het precies ging. Ik had nog nooit gehoord van die dochter van Leopold I. Een bladzijde uit de geschiedenis van het Belgisch koningshuis dat ik nooit meegekregen heb. Al zijn er blijkbaar heel wat bladzijden rond te tekenen en te schrijven, rond deze Belgische prinses en haar niet te benijden lot. Quote
shakeitupguy Geplaatst: 6 februari 2021 Geplaatst: 6 februari 2021 Weetje : Betty Davis vertolkte haar in de film Juarèz in 1939. sanderg 1 Quote
cinco Geplaatst: 6 februari 2021 Auteur Geplaatst: 6 februari 2021 In de strip is ze wat gecutified. In het echt doet ze me denken aan één van die dames in het kaartspel. sanderg 1 Quote
cinco Geplaatst: 6 februari 2021 Auteur Geplaatst: 6 februari 2021 Keizerin Charlotte is eigenlijk onrechtstreeks een prequel voor de royalty-strips van Cambré. Onofficieel deel van het shared Saksen-Coburg comic book universe. Quote
cinco Geplaatst: 11 februari 2021 Auteur Geplaatst: 11 februari 2021 de methodische ontmaagding versus haar verlangende dromen boordevol onstuimige seksuele passie Quote
cinco Geplaatst: 12 februari 2021 Auteur Geplaatst: 12 februari 2021 Ook veel symboliek en leidmotieven in het verhaal. Ik ga bij een herlezing daar nog wat extra op letten. Quote
cinco Geplaatst: 3 maart 2021 Auteur Geplaatst: 3 maart 2021 Ben benieuwd hoe diep er gaat worden ingegaan op die latere duistere jaren van Charlotte in het laatste album. Het is niet bepaald een happy end dat deze dame heeft gekend en er is veel potentieel om deze verstripping dan ook naar heel donkere hoeken van de menselijke psyche te leiden. Quote
Waldorf Geplaatst: 3 maart 2021 Geplaatst: 3 maart 2021 Ze heeft de rest van haar leven in Meise gesleten. Ik kijk ook al uit naar deel 3, maar ik vind nog geen nieuws over wanneer dat verschijnt. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
cinco Geplaatst: 3 maart 2021 Auteur Geplaatst: 3 maart 2021 24 minuten geleden, Waldorf zei: Ze heeft de rest van haar leven in Meise gesleten. Met haar geestestoestand is het nooit meer goedgekomen. Een afdaling in de waanzin, daar valt creatief veel mee te doen in een beeldverhaal. Quote
cinco Geplaatst: 3 maart 2021 Auteur Geplaatst: 3 maart 2021 Bij een herlezing heb ik pas gerealiseerd dat dit die serres van Laken zijn die ook de inspiratie vormden voor de dierentuin in Zoo. Quote
cinco Geplaatst: 3 maart 2021 Auteur Geplaatst: 3 maart 2021 Ook in lay-out en kleurkeuze levert deze reeks opvallende bladzijdes. Zeker geen sinecure om dat aristocratische gevoel over te brengen Vooral die dubbele pagina met het huwelijk is een pareltje. Quote
cinco Geplaatst: 15 mei 2021 Auteur Geplaatst: 15 mei 2021 Zelfs over die papierkeuze voor Keizerin Charlotte is nagedacht. Quote
sanderg Geplaatst: 17 mei 2021 Geplaatst: 17 mei 2021 Erg goede strip dit en voor mij een aangename kennismaking met het werk van Bonhomme.. wacht met smart op het derde deel.. hoeveel delen komen er eigenlijk? Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg
bammar Geplaatst: 17 mei 2021 Geplaatst: 17 mei 2021 18 minuten geleden, sanderg zei: Erg goede strip dit en voor mij een aangename kennismaking met het werk van Bonhomme.. wacht met smart op het derde deel.. hoeveel delen komen er eigenlijk? Een drieluik Quote
sanderg Geplaatst: 17 mei 2021 Geplaatst: 17 mei 2021 Zojuist, bammar zei: Een drieluik Dank je! Daar houd ik van- mooi afgeronde reeksen in niet teveel delen zoals bijvoorbeeld ook Rani Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg
cinco Geplaatst: 3 juni 2021 Auteur Geplaatst: 3 juni 2021 Op 3/3/2021 om 20:13, cinco zei: Vooral die dubbele pagina met het huwelijk is een pareltje. deze tekening in zwart-wit Quote
Aleksandr Geplaatst: 3 juni 2021 Geplaatst: 3 juni 2021 Op 17/5/2021 om 18:07, bammar zei: Een drieluik eens haar echgenoot keizer Maxi gefusilieerd werd was het echt kommer & kwel voor Charlotte van België misschien laten ze de laatste 60jaar (weduwschap) wel vallen wegens waanzin? Quote
cinco Geplaatst: 3 juni 2021 Auteur Geplaatst: 3 juni 2021 13 minuten geleden, Aleksandr zei: eens haar echgenoot keizer Maxi gefusilieerd werd was het echt kommer & kwel voor Charlotte van België misschien laten ze de laatste 60jaar (weduwschap) wel vallen wegens waanzin? Met die waanzinperiode valt toch ook nog visueel veel interessants te doen. Quote
Ambreville Geplaatst: 3 juni 2021 Geplaatst: 3 juni 2021 14 minuten geleden, cinco zei: Met die waanzinperiode valt toch ook nog visueel veel interessants te doen. In Belgie werd 'waanzin' vaak gebruikt om een familielid te laten interneren waar je niets mee kon aanvangen. Er zit wel vertelmogelijkheid daar. Quote
Aleksandr Geplaatst: 3 juni 2021 Geplaatst: 3 juni 2021 in de middeleeuwen werd zo een ex-koningin/heerseres (of andere hinderlijke adelijke) voor de rest van het leven in een klooster <geparkeerd> Quote
cinco Geplaatst: 3 juni 2021 Auteur Geplaatst: 3 juni 2021 Dit kan boeiende pagina's opleveren: De keizerin kreeg vlagen van hysterie en woede, afgewisseld met heldere momenten. Volgens sommigen bleef zij tot haar dood volhouden keizerin van Mexico te zijn. "Haar bruidsjurk, verlepte bloemen en een gevederd Mexicaans afgodsbeeld hingen bij haar aan de muur. Volgens berichten bracht ze haar dagen door in gesprek gewikkeld met een levensgrote pop gekleed in een keizerlijk gewaad". Zij sprak deze pop aan met 'Max' en beweerde dat hij het hart van Maximiliaan bezat. Quote
Aleksandr Geplaatst: 3 juni 2021 Geplaatst: 3 juni 2021 <het hart van Maximiliaan bezat> aiaiai, dat moet stinken, vanuit Mexico meegebracht en dan 50-60 jaar in een pop Quote
Waldorf Geplaatst: 4 juni 2021 Geplaatst: 4 juni 2021 12 uren geleden, Aleksandr zei: in de middeleeuwen werd zo een ex-koningin/heerseres (of andere hinderlijke adelijke) voor de rest van het leven in een klooster <geparkeerd> Johanna van Castilië, de vrouw van Filips II. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
Aleksandr Geplaatst: 4 juni 2021 Geplaatst: 4 juni 2021 trouwens, had Catharina II niet hetzelfde gedaan met haar echtgenoot Peter 3? Quote
cinco Geplaatst: 16 juni 2021 Auteur Geplaatst: 16 juni 2021 Quote Haar bruidsjurk, verlepte bloemen en een gevederd Mexicaans afgodsbeeld hingen bij haar aan de muur. Volgens berichten bracht ze haar dagen door in gesprek gewikkeld met een levensgrote pop gekleed in een keizerlijk gewaad. Zij sprak deze pop aan met 'Max' en beweerde dat hij het hart van Maximiliaan bezat. Dit klinkt toch alsof het uit een scenario van een horrorfilm komt terwijl het in werkelijkheid een stuk geschiedenis van de Belgische monarchie is. Quote
cinco Geplaatst: 21 juni 2021 Auteur Geplaatst: 21 juni 2021 Niet alleen in de Lucky Lukes van Bonhomme valt het kleurgebruik op. Ook in Keizerin Charlotte zijn er erg uitgesproken kleurkeuzes. Quote
cinco Geplaatst: 13 augustus 2021 Auteur Geplaatst: 13 augustus 2021 Dit moment was zo duister. Quote
cinco Geplaatst: 21 januari 2022 Auteur Geplaatst: 21 januari 2022 Hopelijk dit jaar deel 3? Er zijn echt wel veel sterke nieuwe reeksen uitgekomen de laatste jaren. En deze is één van mijn favorieten geworden. Quote
Ambreville Geplaatst: 21 januari 2022 Geplaatst: 21 januari 2022 1 hour ago, cinco said: Hopelijk dit jaar deel 3? Er zijn echt wel veel sterke nieuwe reeksen uitgekomen de laatste jaren. En deze is één van mijn favorieten geworden. Er is binnenkort een expo Bonhomme bij Maghen. Spring in een Delorean en begin twintig jaar geleden te sparen. Hij is goed, maar de prijzen zijn wel erg hoog voor iemand van die leeftijd. Quote
Waldorf Geplaatst: 19 januari 2023 Geplaatst: 19 januari 2023 Het derde deel zou in het Frans in mei verschijnen. En er komt een vierde deel. Which is nice. sanderg en lukoste 2 Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
cinco Geplaatst: 19 januari 2023 Auteur Geplaatst: 19 januari 2023 4 uren geleden, Waldorf zei: Het derde deel zou in het Frans in mei verschijnen. En er komt een vierde deel. Which is nice. Fijn, al moeten we dan wel nog langer wachten om haar afdaling in de waanzin te aanschouwen. Quote
cinco Geplaatst: 19 februari 2023 Auteur Geplaatst: 19 februari 2023 Benieuwd of de Nederlandse vertaling nog een zekerheid zal zijn, want dit werd tevoren onder het ter ziele gegane Blloan-fonds gepubliceerd. Quote
Waldorf Geplaatst: 19 februari 2023 Geplaatst: 19 februari 2023 Je moet niet zo’n doemdenker zijn. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
Daan Geplaatst: 20 februari 2023 Geplaatst: 20 februari 2023 23 uren geleden, cinco zei: Benieuwd of de Nederlandse vertaling nog een zekerheid zal zijn, want dit werd tevoren onder het ter ziele gegane Blloan-fonds gepubliceerd. Dat gold ook voor Een Godverdomse Klootzak waarvan het derde deel onlangs uitkwam onder het SU-label (Standaard Uitgeverij). Quote
cinco Geplaatst: 9 maart 2023 Auteur Geplaatst: 9 maart 2023 De vertaling van deel 3 verschijnt in juni. Koen Claeys, Waldorf en lordofindifference 3 Quote
Recommended Posts