eriktex Posted August 27, 2021 Posted August 27, 2021 Volgens mij had deze beurs nog geen eigen draadje? En het is nog maar iets van 60 nachtjes slapen... Laten we hopen dat deze beurs door kan gaan. Moeilijk te zeggen nu, ik schat de kansen 50/50. Maar als-ie doorgaat - welke repers komen er dan? Is er verder al iets aangekondigd door het Stripschap? HUM! zal er graag aanwezig zijn met een karrevracht aan nieuwe uitgaven en beursedities. Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl
dutch lines Posted August 28, 2021 Posted August 28, 2021 Als het doorgaat dan ga ik. In de laatste nieuwsbrief van het Stripschap staat: Zoals iedereen inmiddels wel weet, worden De Stripdagen dit jaar gehouden op 30 en 31 oktober in de Broodfabriek in Rijswijk. We hebben voor deze locatie gekozen omdat het voor ons bekend terrein is en we dus goed kunnen inspelen op de mogelijke coronamaatregelen waar we dan rekening mee moeten houden. De voorbereidingen zijn inmiddels vergevorderd en het aantal standhouders neemt dagelijks toe. Aanmelden kan nog steeds via ton@stripschap.nl. Zoals bekend zijn dan alle Stripschapprijzen voor dit jaar al uitgereikt. Er zal sprake zijn van programmering maar niet zo uitgebreid, ook vooral vanwege de maatregelen. Het gaat ons er vooral om dat we alle ruimte beschikbaar willen stellen aan standhouders en signerende stripmakers. Quote Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.
eriktex Posted August 29, 2021 Author Posted August 29, 2021 3 uren geleden, tuinmantvkijken zei: Ik kom als bezoeker Wat nu? Geen 10 strekkende meter kraam?! Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl
Lecram Posted August 30, 2021 Posted August 30, 2021 23 uren geleden, tuinmantvkijken zei: Nee andere x weer Hebben ze na al die tijd weer eens een beurs en steun nodig................ Quote
Tweetie Posted August 30, 2021 Posted August 30, 2021 On 8/28/2021 at 3:37 PM, dutch lines said: Als het doorgaat dan ga ik. Dat geldt ook voor mij. Lekker een festival waar ik niet ver voor hoef te reizen. On 8/28/2021 at 3:37 PM, dutch lines said: "Zoals bekend zijn dan alle Stripschapprijzen voor dit jaar al uitgereikt." Waarom is de uitreiking niet op de Stripdagen? Is het Stripschap bang dat het toch niet door zal gaan? Quote
tuinmantvkijken Posted August 30, 2021 Posted August 30, 2021 Meerdaagse beurzen bleken afgelopen jaren niet rendabel gelukkig geen steun nodig gehad van Pinokkio Quote
tuinmantvkijken Posted August 30, 2021 Posted August 30, 2021 1e beurs Deventer kerk 1 kraam wegens al het gesleep Quote
dutch lines Posted August 30, 2021 Posted August 30, 2021 5 uren geleden, Tweetie zei: Waarom is de uitreiking niet op de Stripdagen? Is het Stripschap bang dat het toch niet door zal gaan? Dat heeft meegeteld, een andere reden is om de uitreiking een prominenter podium te geven. In dit geval krijgt Gerben Valkema de Stripschapprijs uitgereikt tijdens de opening van de expositie van zijn werk bij Storyworld in Groningen. Quote Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.
AHMO Posted August 31, 2021 Posted August 31, 2021 16 uren geleden, Tweetie zei: Waarom is de uitreiking niet op de Stripdagen? Is het Stripschap bang dat het toch niet door zal gaan? De reden zijn de huidige Corona regels Je moet (officieel) nog steeds 1,5 meter uit elkaar staan en dat konden ze op de beurs niet voor elkaar krijgen daarvoor zijn, alleen dit jaar, de verschillende prijsuitreikingen op verschillende dagen en locaties Ook aanstaand weekend wordt de receptie, na de Stripschap prijsuitreiking, in tweeën gedeeld omdat anders te veel mensen op één kluitje staan Quote
Lecram Posted September 4, 2021 Posted September 4, 2021 Ik krijg melding op facebook dat de stripdagen geannuleerd zijn? Zou dat kloppen? Ook op programma agenda van Broodfabriek zie ik het niet meer staan. Quote
AHMO Posted September 5, 2021 Posted September 5, 2021 Gisteren bij de prijsuitreiking geweest Iedereen van het bestuur en de beurs organisator gesproken Zolang er niets vanuit de overheid veranderd Gaat de feest gewoon door Quote
Lecram Posted September 5, 2021 Posted September 5, 2021 5 uren geleden, AHMO zei: Gisteren bij de prijsuitreiking geweest Iedereen van het bestuur en de beurs organisator gesproken Zolang er niets vanuit de overheid veranderd Gaat de feest gewoon door Top, dan zal facebook wel abuis zijn Quote
eriktex Posted September 5, 2021 Author Posted September 5, 2021 8 uren geleden, Lecram zei: Top, dan zal facebook wel abuis zijn Die boef van een Lecram zit gewoon fake news te verspreiden hier! Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl
eriktex Posted September 5, 2021 Author Posted September 5, 2021 Nou vooruit, een eerste aankondiging dan maar: Als De Stripdagen doorgaan komt André Taymans zijn nieuwe reeks "Eden" in Rijswijk signeren. En dus komt er weer zo'n mooie beurseditie aan - de reguliere editie is een softcover, de gelimiteerde beurseditie een hardcover met linnen rug, alternatieve cover en prent (€ 24,95). Vooraf reserveren bij de uitgeverij is aanbevolen. Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl
Gerb-Art Posted September 6, 2021 Posted September 6, 2021 On 9/5/2021 at 3:48 PM, Lecram said: Top, dan zal facebook wel abuis zijn Ik kreeg de annulatie ook te zien... maar is een annulering van een evenement (met dezelfde naam) dat aangemaakt was door een privepersoon! Quote
fazerco Posted September 6, 2021 Posted September 6, 2021 Meestal druipt het negativisme eraf in dit topic. Het valt nu nog mee. Misschien zijn ze naar Facebook gegaan Quote
Hoedan Posted September 6, 2021 Posted September 6, 2021 Klopt, maar gezien de geschiedenis van de stripdagen is een zeker gebrek aan vertrouwen niet raar. En U weet : vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Quote
Lecram Posted September 6, 2021 Posted September 6, 2021 6 uren geleden, Gerb-Art zei: Ik kreeg de annulatie ook te zien... maar is een annulering van een evenement (met dezelfde naam) dat aangemaakt was door een privepersoon! gelukkig, ik heb er zin in Quote
AHMO Posted September 18, 2021 Posted September 18, 2021 Stond op Facebook (van Het Stripschap) Nieuws over De Stripdagen 2021 op 30 en 31 oktober in De Broodfabriek in Rijswijk Na de persconferentie van 14 september, waarin o.a. is aangekondigd dat de 1,5 mtr maatregel wordt losgelaten en er een CoronaCheck wordt ingevoerd binnen de horeca, heeft de organisatie van De Stripdagen overleg gehad met De Broodfabriek in Rijswijk en is tot de volgende afspraken gekomen: - voor het bezoek aan De Stripdagen is GEEN CoronaCheck nodig (omdat het een doorstroomlocatie betreft) - bij de horecapunten in het pand wordt dat wel gevraagd, indien men plaats neemt aan een tafel - bij afhalen is het ook niet nodig - er kunnen nu 45 extra kramen geplaatst worden door de vrijgekomen ruimte De organisatie hoopt dat er op deze manier een geslaagd evenement kan plaatsvinden. Vanaf zaterdag 25 september is het mogelijk om online kaartjes te reserveren voor De Stripdagen via www.destripdagen.nl Voor vragen, opmerkingen, kraamhuur of andere zaken aub contact opnemen met Ton Mackaaij, evenementencoördinator van Het Stripschap: tonapestaartjestripschap.nl Quote
Lecram Posted September 18, 2021 Posted September 18, 2021 Dat is goed nieuws en aangezien er al bijna twee jaar geen groot stripevent is geweest in Nederland zou het zomaar kunnen dat er een prima opkomst is. Quote
Hoedan Posted September 18, 2021 Posted September 18, 2021 Wat betekent hier een ' doorstroom locatie' ? Quote
Daan Posted September 18, 2021 Posted September 18, 2021 41 minuten geleden, Hoedan zei: Wat betekent hier een ' doorstroom locatie' ? Dat er een soort eenrichtingsverkeer wordt aangehouden binnen. Quote
mpmmvm Posted September 18, 2021 Posted September 18, 2021 Doorstroomlocaties zijn publieke plaatsen die op een manier zijn ingericht die het rondlopen van publiek uitnodigt en waar dit ook daadwerkelijk gebeurt. Quote
AHMO Posted September 19, 2021 Posted September 19, 2021 Denk aan een markt Iedereen loopt daar rond en blijft op bepaalde plekken even staan en het publiek schreeuwt niet. tegenovergestelde is, zijn concerten Iedereen blijft ongeveer op de dezelfde plek staan en zingt (schreeuwt) mee. Quote
Lecram Posted September 19, 2021 Posted September 19, 2021 14 uren geleden, Hoedan zei: Duidelijk...het is onduidelijk. Het is duidelijk, tenzij je hier in dit topic vooral wilt zeuren op de stripdagen, de regering, het corona beleid of op alles, dan vindt je het onduidelijk. Wat maakt het nu uit, er is gewoon een festival zonder veel beperkingen (alleen tafelen in horeca), dus prima toch dat dit weer mogelijk is. En na het festival kunnen we conclusies trekken. Quote
eriktex Posted September 19, 2021 Author Posted September 19, 2021 Naast André Taymans komt er in ieder geval nog een buitenlandse tekenaar signeren bij HUM!: De Italiaan Luca Salvagno signeert het album "Cocco Bill en Co". Luca was de vaste assistent van Jacovitti en tekende na diens dood nog enkele verhalen. Speciaal voor het HUM!-album tekende hij wederom een nieuw avontuur, ditmaal op scenario van Ger Apeldoorn. Van "Cocco Bill en Co" verschijnt een speciale beurseditie: het album met een bijzondere stofomslag (cover getekend door Salvagno) en een prentenbijlage - € 34,95. Reserveren bij de uitgeverij aanbevolen. Bovenstaande is de cover van de reguliere editie. De cover van de luxe editie wordt over een week of twee vrijgegeven. Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl
Hoedan Posted September 20, 2021 Posted September 20, 2021 Op 19/9/2021 om 13:09, Lecram zei: Het is duidelijk, tenzij je hier in dit topic vooral wilt zeuren op de stripdagen, de regering, het corona beleid of op alles, dan vindt je het onduidelijk. Wat maakt het nu uit, er is gewoon een festival zonder veel beperkingen (alleen tafelen in horeca), dus prima toch dat dit weer mogelijk is. En na het festival kunnen we conclusies trekken. Dit item ging over een doorstroom locatie. Niet meer en niet minder . Als je leest zie je 2 verschillende reacties niet meer en niet minder. Als je het breder wil maken dan het item waarom het gaat mag dat maar schuif dat niet af op mij. Ik weet helaas nog steeds niet wat dat doorstroom betekent. ik ben blij met Rijswijk. En daarom hoop ik op de nodige informatie. Quote
Noël Posted October 8, 2021 Posted October 8, 2021 Een beetje als vanouds is het wel: over 3 weken zijn De Stripdagen, maar dat is dan ook het enige dat vermeld is op de site https://destripdagen.nl/ Quote
alexmarvel Posted October 8, 2021 Posted October 8, 2021 weet iemand om hoe laat de beurs open gaat eigenlijk? Quote
AHMO Posted October 8, 2021 Posted October 8, 2021 Op facebook staat wat info Maar helaas niet veel .... Beurs gaat normaal op beide dagen om 10:00 uur open en om 17:00 uur dicht Quote
Cabrini Posted October 12, 2021 Posted October 12, 2021 Van facebook: We kunnen de eerste stripmakers bekend maken die tijdens De Stripdagen op 30 en 31 oktober in Rijswijk signeren: Patrick Van Oppen Josh Bone Rutger Gret Dinie de Zeeuw Leon Verhoeven Robin Mies Wilbert van der Steen Vick Debergh Dinesh van den Berg Marq van Broekhoven Gerben den Heeten Yan Gevuld Ron Schuijt Irene Berbee Hennie Vaessen André Taijmans Luca Salvago Merel Moonen Kimberly Geelen Henrieke Goorhuis Tim Artz Robert van der Kroft Martin Lodewijk Romano Molenaar Robbert Damen Eric Heuvel Gerard Leever Hans van Oudenaarden Fred de Heij Gerben Valkema Eric Hercules Aloys Oosterwijk Kenny Rubenis Ed van der Linden Willem Ritstier Willem Vleesschouwer Anco Dijkman Johan Neefjes Meer namen volgen snel. Quote
eriktex Posted October 17, 2021 Author Posted October 17, 2021 Even alle beursedities op een rijtje: Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl
Johan Posted October 18, 2021 Posted October 18, 2021 Dat mankeer ik toch...een overzicht waar iedereen zit... Gelukkig weet ik nu al één geplande naam : bedankt eriktex Quote
Hoedan Posted October 26, 2021 Posted October 26, 2021 Op 18/9/2021 om 13:23, AHMO zei: Stond op Facebook (van Het Stripschap) Nieuws over De Stripdagen 2021 op 30 en 31 oktober in De Broodfabriek in Rijswijk Na de persconferentie van 14 september, waarin o.a. is aangekondigd dat de 1,5 mtr maatregel wordt losgelaten en er een CoronaCheck wordt ingevoerd binnen de horeca, heeft de organisatie van De Stripdagen overleg gehad met De Broodfabriek in Rijswijk en is tot de volgende afspraken gekomen: - voor het bezoek aan De Stripdagen is GEEN CoronaCheck nodig (omdat het een doorstroomlocatie betreft) - bij de horecapunten in het pand wordt dat wel gevraagd, indien men plaats neemt aan een tafel - bij afhalen is het ook niet nodig - er kunnen nu 45 extra kramen geplaatst worden door de vrijgekomen ruimte De organisatie hoopt dat er op deze manier een geslaagd evenement kan plaatsvinden. Vanaf zaterdag 25 september is het mogelijk om online kaartjes te reserveren voor De Stripdagen via www.destripdagen.nl Voor vragen, opmerkingen, kraamhuur of andere zaken aub contact opnemen met Ton Mackaaij, evenementencoördinator van Het Stripschap: tonapestaartjestripschap.nl Is het plaatje met de zaal indeling nog niet compleet? Ik zie verre van 45 kramen laat staan 45 extra. Quote
fazerco Posted October 26, 2021 Posted October 26, 2021 Stripverzamelbeurs 29 minuten geleden, Hoedan zei: Is het plaatje met de zaal indeling nog niet compleet? Ik zie verre van 45 kramen laat staan 45 extra. Stripverzamelbeurs. Quote
Recommended Posts