Ga naar inhoud

Lestats Tekentafel


Lestat

Recommended Posts

Hallo allen,

 

Nieuw jaar en dus nieuwe voornemens. En hopelijk slaag ik er in om voor 2022 weer wat vaker potlood en tekenpen vast te nemen. De zin is er, de tijd ontbreekt vaak (door drukke job en bijberoep), maar ik wil er het beste van maken.

Ik heb altijd al wat getekend voor zover ik me herinner, en krijg wel wat bescheiden lof in mijn omgeving. Dus misschien is het ook eens tijd om het wat meer te delen.

 

Let wel: ik ben een amateur. Op geen enkel moment heb ik lessen gevolgd in tekenen of iets gelijkaardigs, behalve wat je in het lager en het middelbaar leert. Dus alle opmerkingen over fouten in perspectieven, verhoudingen, etc. zijn compleet terecht. Maar ik hoop voldoende bij te leren in de toekomst!

 

En hopelijk kan ik hier om de zoveel tijd iets posten.

Link naar reactie

Dus hier gaan we voor een eerste bijdrage. In november 2021 kreeg ik het idee om een kort kerstverhaal te tekenen, dus met deadline 25 december. Na even denken besloot ik 'Dream Child' op papier te zetten.

 

'Dream Child' is een bewerking van een kortverhaal van Paul O' Neill (1956-2016), uitgebracht in 1998 op 'The Christmas Attic'. Het zijn 6 korte pagina's, in het Engels omdat dit de enige taal is waarin ik het verhaal vond.

En er is een soundtrack bij: https://www.youtube.com/watch?v=dFW8wzVs_VU

 

 

Dream Child 1-min.jpg

Dream Child 2-min(1).jpg

Dream Child 3-min.jpg

Dream Child 4-min.jpg

dream-child-5-min_optimized.jpg

Dream Child 6-min.jpg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Inderdaad. Ik had toen iets gelezen over de Maya-demon Camazotz, en vond zo'n vleermuisdemon wel eens iets origineels. Uit beeldjes blijkt die ook een hoefijzerneus te zijn (https://en.wikipedia.org/wiki/Camazotz), en heb ik dus wat meer afbeeldingen van het beestje gezocht (want op de Maya-beelden kan je niet voldoende afgaan).

Daarom ook de kraag, zoals Camazotz deze ook heeft.

Link naar reactie