Jump to content

Lestats Tekentafel

Lestat

Recommended Posts

Posted

Hallo allen,

Nieuw jaar en dus nieuwe voornemens. En hopelijk slaag ik er in om voor 2022 weer wat vaker potlood en tekenpen vast te nemen. De zin is er, de tijd ontbreekt vaak (door drukke job en bijberoep), maar ik wil er het beste van maken.

Ik heb altijd al wat getekend voor zover ik me herinner, en krijg wel wat bescheiden lof in mijn omgeving. Dus misschien is het ook eens tijd om het wat meer te delen.

Let wel: ik ben een amateur. Op geen enkel moment heb ik lessen gevolgd in tekenen of iets gelijkaardigs, behalve wat je in het lager en het middelbaar leert. Dus alle opmerkingen over fouten in perspectieven, verhoudingen, etc. zijn compleet terecht. Maar ik hoop voldoende bij te leren in de toekomst!

En hopelijk kan ik hier om de zoveel tijd iets posten.

Posted

Dus hier gaan we voor een eerste bijdrage. In november 2021 kreeg ik het idee om een kort kerstverhaal te tekenen, dus met deadline 25 december. Na even denken besloot ik 'Dream Child' op papier te zetten.

'Dream Child' is een bewerking van een kortverhaal van Paul O' Neill (1956-2016), uitgebracht in 1998 op 'The Christmas Attic'. Het zijn 6 korte pagina's, in het Engels omdat dit de enige taal is waarin ik het verhaal vond.

En er is een soundtrack bij: https://www.youtube.com/watch?v=dFW8wzVs_VU

Dream Child 1-min.jpg

Dream Child 2-min(1).jpg

Dream Child 3-min.jpg

Dream Child 4-min.jpg

dream-child-5-min_optimized.jpg

Dream Child 6-min.jpg

Posted

Bedankt! Ik zal mijn best doen :)

Ik heb een brede voorliefde voor allerlei strips, maar de stijl van Ledroit is toch wel een paar niveaus boven mijn kunnen (ooit wel geprobeerd hoor).

Posted

Het tekenen is niet echt van de grond gekomen wegens corona (gelukkig al aan de beterhand). Er is door die toestand wel een kleine cartoon voortgekomen gisteren, doordat mijn beste vriendin ook besmet raakte en ik haar eens wou doen lachen.

Karen en Corona.jpg

Posted