Ga naar inhoud

Lestats Tekentafel


Lestat

Recommended Posts

Hallo allen,

 

Nieuw jaar en dus nieuwe voornemens. En hopelijk slaag ik er in om voor 2022 weer wat vaker potlood en tekenpen vast te nemen. De zin is er, de tijd ontbreekt vaak (door drukke job en bijberoep), maar ik wil er het beste van maken.

Ik heb altijd al wat getekend voor zover ik me herinner, en krijg wel wat bescheiden lof in mijn omgeving. Dus misschien is het ook eens tijd om het wat meer te delen.

 

Let wel: ik ben een amateur. Op geen enkel moment heb ik lessen gevolgd in tekenen of iets gelijkaardigs, behalve wat je in het lager en het middelbaar leert. Dus alle opmerkingen over fouten in perspectieven, verhoudingen, etc. zijn compleet terecht. Maar ik hoop voldoende bij te leren in de toekomst!

 

En hopelijk kan ik hier om de zoveel tijd iets posten.

Link naar reactie

Dus hier gaan we voor een eerste bijdrage. In november 2021 kreeg ik het idee om een kort kerstverhaal te tekenen, dus met deadline 25 december. Na even denken besloot ik 'Dream Child' op papier te zetten.

 

'Dream Child' is een bewerking van een kortverhaal van Paul O' Neill (1956-2016), uitgebracht in 1998 op 'The Christmas Attic'. Het zijn 6 korte pagina's, in het Engels omdat dit de enige taal is waarin ik het verhaal vond.

En er is een soundtrack bij: https://www.youtube.com/watch?v=dFW8wzVs_VU

 

 

Dream Child 1-min.jpg

Dream Child 2-min(1).jpg

Dream Child 3-min.jpg

Dream Child 4-min.jpg

dream-child-5-min_optimized.jpg

Dream Child 6-min.jpg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Inderdaad. Ik had toen iets gelezen over de Maya-demon Camazotz, en vond zo'n vleermuisdemon wel eens iets origineels. Uit beeldjes blijkt die ook een hoefijzerneus te zijn (https://en.wikipedia.org/wiki/Camazotz), en heb ik dus wat meer afbeeldingen van het beestje gezocht (want op de Maya-beelden kan je niet voldoende afgaan).

Daarom ook de kraag, zoals Camazotz deze ook heeft.

Link naar reactie

Amper terug echt beginnen tekenen en ik heb een kleine opdracht. Een hele reeks van mijn vrienden zijn geschiedenisleerkrachten, en ik heb dus de vraag gekregen iets te doen voor hun lessen.

Vele jaren geleden heb ik ooit eens op school een overzicht gemaakt van heel de geschiedenis van Perzië, enkel met potlood en op minderwaardig papier (wegens geen geld voor goed papier). Nu ben ik het dus voor enkele lessen aan het herwerken. Ik heb kopies gemaakt op beter papier, zet het in inkt, en retoucheer /herteken waar nodig. En dat is vaak nodig want toen maakte ik wel heel wat fouten.

 

Het is niet mijn beste werk, maar het begint er wel deftig uit te zien. Hieronder pagina 1 en 2. Als ik wat meer tijd heb, zal ik er wat meer schakering in zwart en grijs aan toebrengen.

Perzië 1.1.jpg

Perzië 2.1.jpg

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Twee laatste cartoons rond circulaire economie die de publicatie niet gehaald hebben, maar ze hadden er sowieso maar twee nodig en die heb ik hierboven gepost. De eerste hieronder vonden ze minder goed dan de andere over de R-ladder, en de tweede zat blijkbaar "iets te dicht bij de waarheid".

 

 

R-ladder 1.jpg

Smeltoven.jpg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 1/6/2022 om 13:12, Lestat zei:

afbeelding.thumb.png.46e987638155d9f7b7d239daea44c4de.png

 

De passagiers van een lijnbus die hun final destination tegemoetgaan.

 

Ik zie het al voor me dat die bus deze halte voorbijrijdt en vanuit het oogpunt van een passagier zie je een glimp van dit figuur, net genoeg om te gaan twijfelen of het een hersenspinsel was of niet, om dan plots de bus wild naar links te voelen zwenken voordat alles zwart wordt.

 

 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Lang geleden dat ik hier postte, maar ik had vakantie en ben met enkele evenementen van het werk bezig.

 

In tussentijd de cover van een ouder werk: Karen in Wonderland. De Karen in kwestie is mijn beste vriendin, en ons favoriete boek als kind was Alice in Wonderland. Voor haar verjaardag lang geleden maakte ik daarom eens een korte parodie met haar in de hoofdrol.

104660956_2611032305802844_7358708092765823546_n.jpg

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...