Ga naar inhoud

[Tweede Ronde (10)] winkel 15 vs. winkel 26


Yncke

Welke van deze winkels vind jij de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... ?  

61 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van deze winkels vind jij de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... ?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 30-01-22 at 08:00

Recommended Posts

Tweede ronde.

 

Welke van deze winkels vind jij de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... ?

Kortom, welke van deze twee winkels verdient het voor jou om dit duel te winnen?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

 

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag diens winkel zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

Droomboeken.jpg.c7a1ae5824b3545c7fec363c

Eén van de centrale boekenwinkels van Buchhaim in "Die Stadt der Träumende Bücher" (Walter Moers en Florian Biege). Daar zou ik graag rondwandelen.

 

Lestat

 

 

B

 

stevensterkladyadelfine.jpg.9eb7c8334ad2

Een bescheiden krantenkiosk uit een strip van Steven Sterk : Lady Adel Fine, getekend door François Walthéry, geschreven door Peyo en Yvan Delporte.

 

Cartoonesk

Link naar reactie
  • Bonte pinned this topic
  • Yncke unpinned this topic
13 uren geleden, Boekenmagazijn zei:

In de Franse versie is het blijkbaar ook Robbedol, wat dan weer vreemd is voor een Vlaams blad.

1590983279_Schermafbeelding2022-01-23om19_50_30.png.b8a3aa4f167f0dec85dda04af8fc42f4.png

In "Une vie en dessins" van Walthéry staat een uitvergroot kader van deze pagina. Het weekblad dat Benoît/Steven vraagt heet "Spilotin" (=Robbedol). De gehele pagina staat hier echter niet in dus heb ik geen antwoord op je eerste vraag.

Link naar reactie

Naast zijn wekelijkse Robbedol, is het tijdschrift dat Steven bij de kiosk koopt, waarop te lezen is dat Mevrouw Adolphine (zie album 2) het boevenpad is opgegaan, ondanks een eerder intro, het begin van een groot avontuur!

Lady Adel Fine is mijn favoriete Steven Sterk-album en ook mijn eerste (nostalgie komt hier weer om de hoek kijken). Het is een goed voorbeeld van Walthéry's talent om komische actiescènes te tekenen.

 

steven-sterk-6-lady-adel-fine.jpg

Link naar reactie
58 minuten geleden, cartoonesk zei:

Kan zijn dat Peyo wel lay-outs van pagina's had getekend maar alles is toch echt door Walthéry getekend. De strips die hij eerder voor Peyo al tekende waren Jakke en Silvester.

 

Ik dacht altijd dat Peyo op zijn minst de mannekes tekende in de strips met zijn naam op de cover.

 

Link naar reactie
1 uur terug, cinco zei:

 

Ik dacht altijd dat Peyo op zijn minst de mannekes tekende in de strips met zijn naam op de cover.

 

Yeah right, zoals Vandersteen en Jef Nys zeker?

En als er nu één reeks is waar je het tekenen van de mannekes zo vlug mogelijk wil overlaten aan je medewerkers is het wel De Smurfen.

Link naar reactie
Zojuist, TDPB zei:

En als er nu één reeks is waar je het tekenen van de mannekes zo vlug mogelijk wil overlaten aan je medewerkers is het wel De Smurfen.

 

Tegenwoordig is er toch behoorlijk wat variatie tussen de verschillende smurfen kwestie kledij.

Ook al hebben ze bijna allemaal hetzelfde gezicht, dat is ook het geval bij de Jommekesclub.

Scheer het haar af van Annemieke, Rozemieke, Jommeke en Filiberke en je kunt niet meer zijn aan de kopjes wie wie is.

En als je het verder doortrekt, ze hebben ook quasi hetzelfde gezicht als Kuifje, Suske en WIske.

Link naar reactie
17 minuten geleden, cinco zei:

 

Tegenwoordig is er toch behoorlijk wat variatie tussen de verschillende smurfen kwestie kledij.

Ook al hebben ze bijna allemaal hetzelfde gezicht, dat is ook het geval bij de Jommekesclub.

Scheer het haar af van Annemieke, Rozemieke, Jommeke en Filiberke en je kunt niet meer zijn aan de kopjes wie wie is.

En als je het verder doortrekt, ze hebben ook quasi hetzelfde gezicht als Kuifje, Suske en WIske.

Het is bij de smurfen niet enkel het gezicht, he. Altijd weer diezelfde figuurtjes tekenen, dat steekt héél vlug tegen.

Link naar reactie
14 minuten geleden, TDPB zei:

Het is bij de smurfen niet enkel het gezicht, he. Altijd weer diezelfde figuurtjes tekenen, dat steekt héél vlug tegen.

 

De smurfen die in de verhalen dragende rollen krijgen, zijn toch meestal diegenen met afwijkende uiterlijkheden/kledij.

 

Op onderstaande pagina zie je achtereenvolgens Boeresmurf, Grote Smurf, Brilsmurf, Lolsmurf en Knutselsmurf.

Enkel Lolsmurf is degene die de standaard smurf-look heeft. De anderen hebben allemaal accessoires, beroepseigen kleren ed.

afbeelding.thumb.png.eddb6835fa6b5a6dae7f65abfd50459f.png

Link naar reactie

Die accessoires maken het verschil niet hoor. Het blijven dezelfde vormen die je iedere keer moet tekenen. En in de decors zit er ook al niet veel variatie. Altijd diezelfde boszichtjes. Prima reeks om door de medewerkers te laten tekenen.

(waar is de tijd dat ik ooit nog scenario's schreef voor de smurfen. ik vergeet dat altijd omdat het zo kortstondig was )

Link naar reactie
18 uren geleden, cinco zei:

 

Geen albumvullend verhaal dus. Jammer.

Ik zou wel eens willen zien wat je met die smurfenzandbak zou doen en op welke figuren je de focus zou leggen.

Zandbak?

Ik vermoed dat de Smurfen een van die reeksen is die heel sterk van bovenaf gestuurd wordt.

Link naar reactie
38 minuten geleden, TDPB zei:

Zandbak?

Ik vermoed dat de Smurfen een van die reeksen is die heel sterk van bovenaf gestuurd wordt.

 

Mwah, die verhalen zijn toch behoorlijk uiteenlopend. Naast wat (Middeleeuwse) avonturenverhalen worden met die micro-samenleving ook regelmatig kenmerken van onze maatschappij op de korrel genomen. En dan dat wijd gamma aan personages met elk hun eigen karaktereigenschappen en onhebbelijkheden.

Link naar reactie
11 minuten geleden, TDPB zei:

Ik bedoelde daarmee dat de makers niet veel mogelijkheden voor eigen inbreng hebben

 

Geen idee. Maar dit zei Jeroen De Coninck in een interview door Stripgids in 2016:

"Er is tussen scenaristen en tekenaars een voortdurende wisselwerking: we beïnvloeden elkaar. Als er iets wringt, overleggen we. Zoals een architect en een aannemer samen aan een bouwwerk. Omdat ik graag weet waar het verhaal naartoe gaat, dring ik er altijd op aan voldoende tekst te krijgen..."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...