Ga naar inhoud

Prijsstijging Vanaf 1 Januari 2017


Gast Kontiki

Recommended Posts

In Leuven parkeer ik altijd met parkeerschijf. Soms moet ik dan wel tot 2x toe terug naar de auto gaan om daar eens aan te draaien, maar dat heb ik er voor over. Alhoewel, in de zomer, met twee zakken boeken, helemaal nat van het zweet... plezant is anders.

Officieel mag je een parkeerschijf niet draaien. Je hoort uit het vak te rijden. Mochten ze kwaad willen, dan ......

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Als ik me niet vergis is dat op een bepaald moment in Spanje gebeurd door de enorme toevloed aan goud en zilver uit de Spaanse Zuid-Amerikaanse kolonies.

De kwestie is de geldhoeveelheid genoeg te laten stijgen zodat er meer wordt gekocht, maar niet zo veel dat prijzen te hoog worden.

Dat heeft inderdaad plaatsgevonden, onder het bewind van Isabella en haren compagnon de route uit Aragon. Als ik me niet vergis.

En het is inderdaad een evenwichtsoefening dat men tracht te handhaven om altijd koopkracht over te hevelen van het individu naar de overheid, maar niet teveel omdat men anders in een spiraal van inflatoire krachten komt en dat nefast zou zijn voor de gehele maatschappij.

 

Men hangt er altijd een moraal aanvast om zowel belastingen en inflatie te verrechtvaardigen: het maatschappelijk welzijn, middelen nodig voor openbare werken enz...

Sommigen trachten het zelfs als een natuurwet te verpatsen aan hun medemens. De sukkels.

 

 

Kijk:

 

15541898_1427623100598688_44799112090242

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik koop online geen strips meer. Uit principe. Ik heb graag dat mijn stripboeren een fysieke winkel aanbieden waar ik in het materiaal kan neuzen. Ik weet dat ik dan errug veel betaal, maar dat geeft me dan weer het gevoel errug rijk te zijn. Which is nice.

En parkeergeld betaal ik nooit in Gent. De boetes, die slechts zelden komen, wegen niet op tegen de hoge parkeergelden.

Economie is niet te benaderen als fysica omdat er een extra factor is: menselijk gedrag. En menselijk gedrag is irrationeel.

Volgende!

1) Goed voor u. Zolang winkeliers dit financieel haalbaar zien, zul jij strippies kunnen aanschaffen in een fysieke winkel.

2)Ik ook niet. Belastingen zijn diefstal. Vooral parkeergeld. Maar ook alle andere belastingen.

3) Economie is fysica. Econofysica, thermo-economie. Thermodynamica is van toepassing op alles wat leeft op deze planeet. Wie dat weigert in te zien zal altijd falen in economische analyses. Menselijk gedrag kan almaar meer bepaald worden via quantumfysica, probabiliteitsleer, complexiteit. Binnen afzienbare tijd hebben we AI/supercomputers/quantumcomputers die het economisch calculatieprobleem van een compleet ecosysteem zoals de wereldpopulatie kunnen helpen oplossen om nog betere allocatie van middelen te hebben.

 

Nog iets?

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Het zou mij verbazen mocht Keynes inflatie en hyperinflatie over dezelfde kam gegooid hebben.

't Is niet omdat je ziek wordt van 5 flessen water echter mekaar leeg te drinken, dat het slecht is om elke dag een beetje water te drinken.

Ah ok, dus het is moralistisch verantwoord om ipv iemand compleet te bestelen zodat hij geen rotte bal meer heeft, slechts elke maand een 100 à 200 euro te ontnemen? Daarvan sterf je niet of word je niet ziek, hé, van het niet meer hebben van die 100 of 200 euro. En wil je toch die 100 of 200 euro, dan moet je maar meer werken.

 

 

Link naar reactie

Ik koop online geen strips meer. Uit principe. Ik heb graag dat mijn stripboeren een fysieke winkel aanbieden waar ik in het materiaal kan neuzen. Ik weet dat ik dan errug veel betaal, maar dat geeft me dan weer het gevoel errug rijk te zijn. Which is nice.

En parkeergeld betaal ik nooit in Gent. De boetes, die slechts zelden komen, wegen niet op tegen de hoge parkeergelden.

Economie is niet te benaderen als fysica omdat er een extra factor is: menselijk gedrag. En menselijk gedrag is irrationeel.

Volgende!

 

Het is niet irrationeel, het is gewoon geen gedrag van niet denkende eenheden.

Een komeet die op aarde neerstort, vernietigt zichzelf. Maar hij kan dat niet weten, en zal dus niet proberen om zijn baan te wijzigen.

Een mens kan wel reageren op situaties, en dus zijn gedrag wijzigen.

Alleen is dat niet altijd zoals wordt verwacht, omdat de wensen van die mensen niet altijd in overeenstemming zijn met de wensen van de overheden die het gedrag willen sturen.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Het is niet irrationeel, het is gewoon geen gedrag van niet denkende eenheden.

Een komeet die op aarde neerstort, vernietigt zichzelf. Maar hij kan dat niet weten, en zal dus niet proberen om zijn baan te wijzigen.

Een mens kan wel reageren op situaties, en dus zijn gedrag wijzigen.

Alleen is dat niet altijd zoals wordt verwacht, omdat de wensen van die mensen niet altijd in overeenstemming zijn met de wensen van de overheden die het gedrag willen sturen.

2!

 

En nu is het wachten op de gelovigen die uit hun holen zullen komen gekropen om te kunnen blèren dat een overheid moreel superieur is tov het individu en een overheid beter weet aan wat de middelen/belasting moeten gespendeerd worden.

Link naar reactie

Ik koop online geen strips meer. Uit principe. Ik heb graag dat mijn stripboeren een fysieke winkel aanbieden waar ik in het materiaal kan neuzen. Ik weet dat ik dan errug veel betaal, maar dat geeft me dan weer het gevoel errug rijk te zijn. Which is nice.

En parkeergeld betaal ik nooit in Gent. De boetes, die slechts zelden komen, wegen niet op tegen de hoge parkeergelden.

Economie is niet te benaderen als fysica omdat er een extra factor is: menselijk gedrag. En menselijk gedrag is irrationeel.

Volgende!

Zelf koop ik ook geen strips online, behalve een eventuele catawiki of bobbedoesveiling.

 

Wel ga ik op zoek om, in een fysieke winkel, mijn strips zo voordelig mogelijk aan te kopen. Meestal zal het Alex zijn, al is het wel een serieuze afstand (gent-Berchem), dankzij de klantenkaart en de signeersessies in de winkel.

Mijn tweedehandsjes komen meestal van bij Pierke.

En af en toe eens een aankoop in een warenhuis, zoals onlangs de 2+1 in Carrefour of de actie nu in Makro.

Maar dan gaat het om albums die ik eigenlijk later in 2dehands wou kopen.

 

Dat strips eigenlijk best wel goedkoper kunnen bewijst Ballon Media mijn inziens door met hun verkoopsstand in diverse winkels ,waar je het eerste album van grote reeksen kan aankopen voor 2,99 €

 

En Waldorf, de controle op het parkeerticket is enkele versnellingen hoger geschakeld

Doen ze nu vaak met 4 controleurs per straat.

Link naar reactie

40 km mag vandaag de dag toch geen belemmering meer zijn?

Bereikbaarheid speelt toch wel een rol. Leuven is vlot bereikbaar, kortbij en voldoende parkeergelegenheid niet te ver van de winkels.

 

Brussel of Antwerpen zijn ook niet zo ver, maar ik denk er niet aan om alleen voor strips mij daar in het verkeer te gaan ergeren.

Link naar reactie

En Waldorf, de controle op het parkeerticket is enkele versnellingen hoger geschakeld

Doen ze nu vaak met 4 controleurs per straat.

 

Idd, ik zou wel 'ns willen weten waar in Gent je het momenteel nog kan riskeren om niet te betalen. Op de meest afgelegen plekken staan tegenwoordig parkeermeters. Onlangs had ik me uit frustratie op de Blaarmeersen gezet. Ik trok toch wel grote ogen dat ik daar lang niet de enige was die in z'n auto de krant zat te lezen of achter z'n pc zat, en 't was niet voor 10 minuutjes.

 

P.S.: ik pendel regelmatig (2à3x/wk) naar Gent en dien daar dan zo'n 3u te blijven. Heen/Terug = ca. 40min, 3u is dus nogal kort om nog 'ns over-en-weer te rijden. Dus ideaal om een ssz binnen te stappen en iets te drinken/eten en nog wat te werken ook waar er free wifi is. Oplossing: 10min rijden naar bv. Merelbeke en daar iets gaan drinken (zou de horeca het daar gaan voelen dat hun omzet stijgt? Vermoedelijk niet, want er zullen er niet zo veel in mijn situatie zijn denk ik...). Helaas geen ssz daar.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Dat heeft inderdaad plaatsgevonden, onder het bewind van Isabella en haren compagnon de route uit Aragon. Als ik me niet vergis.

En het is inderdaad een evenwichtsoefening dat men tracht te handhaven om altijd koopkracht over te hevelen van het individu naar de overheid, maar niet teveel omdat men anders in een spiraal van inflatoire krachten komt en dat nefast zou zijn voor de gehele maatschappij.

 

Men hangt er altijd een moraal aanvast om zowel belastingen en inflatie te verrechtvaardigen: het maatschappelijk welzijn, middelen nodig voor openbare werken enz...

Sommigen trachten het zelfs als een natuurwet te verpatsen aan hun medemens. De sukkels.

 

 

Kijk:

 

15541898_1427623100598688_44799112090242

 

Grappig dat iemand die mijn linkjes naar het CBS en Nibud als nietszeggend omschrijft zelf met zijn verhaal ondersteunt met meme grapjes.

Link naar reactie

Ik koop online geen strips meer. Uit principe. Ik heb graag dat mijn stripboeren een fysieke winkel aanbieden waar ik in het materiaal kan neuzen. Ik weet dat ik dan errug veel betaal, maar dat geeft me dan weer het gevoel errug rijk te zijn. 

 

Weet iemand hoeveel de winstmarges zijn van een stripwinkel? 

Hoeveel omzet zouden ze moeten draaien om ervan te kunnen leven?

Dat heb ik mij nu eens altijd al afgevraagd  :e005:

Link naar reactie

En dat pretentieuze geneuzel dat iemand niks online koopt, want veel uitgeven in de ssz betekent je rijk voelen?? Ik heb toch al een hoop onzin gelezen online maar dit slaat alles.

 

Voor Nederlandstalige uitgaven is dat vrij voor de hand liggend. Vanwege de vaste boekenprijs zijn die online toch niet goedkoper te krijgen. 

 

Engelstalig is anders. Daar kan Amazon met veel grotere kortingen stunten dan allerlei stripwinkels. Zou me niet verbazen als een SSZ veel US uitgaven goedkoper bij Amazon kan krijgen dan bij z'n eigen distributeur.

Link naar reactie

Vraag cijfers op bij kvk kunje al een hoop wijzer worden op nieuw zit een kleine 30% marge voor de winkelier in het algemeen hoeveel een winkel nodig heeft om winst temaken is van vele factoren afhankelijk

Dat lijkt mij weinig want op stripbeurzen geven ze soms al 20% korting op nieuwe uitgaves.

 

Stel dat je 4000 euro netto wilt overhouden als zaakvoerder (hier moet je dan nog belastingen op betalen). Dan zou je 13000 euro(30´%winstmarge) omzet moeten draaien aan een gemiddeld prijs van 13€/strip zijn dat 1000 strips per maand!

Met 20 werkdagen per maand zijn dat 50 strips per dag. Ik weet niet of dit haalbaar is??

Link naar reactie

Ik koop online geen strips meer. Uit principe. Ik heb graag dat mijn stripboeren een fysieke winkel aanbieden waar ik in het materiaal kan neuzen.

!

Idem.

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Ik denk wel wat meer dan dat.

Ik zie bij de ssz engelstalige boeken tegen exorbitante bedragen liggen. Tot 50 procent meer dan de retail! prijs online. En dat pretentieuze geneuzel dat iemand niks online koopt, want veel uitgeven in de ssz betekent je rijk voelen?? Ik heb toch al een hoop onzin gelezen online maar dit slaat alles.

 

Ik geloof niet dat jij mijn rekening moet maken. Dat is pas pretentieus.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Ik denk wel wat meer dan dat.

Ik zie bij de ssz engelstalige boeken tegen exorbitante bedragen liggen. Tot 50 procent meer dan de retail! prijs online. En dat pretentieuze geneuzel dat iemand niks online koopt, want veel uitgeven in de ssz betekent je rijk voelen?? Ik heb toch al een hoop onzin gelezen online maar dit slaat alles.

Niet online kopen is niet zomaar geneuzel.

Er is een bepaalde grote online winkel (ik noem geen namen vanwege risico's op rechtszaken) die al jaren zwaar stunt om de concurrentie kapot te krijgen en daarna alles in handen te hebben. En dan de prijzen optrekken, natuurlijk.

Ik koop ook niet zo veel online, doorgaans alleen tweedehands.

Nieuw zoek ik inderdaad soms online op (Stripspeciaalzaak.be), om het dan bij de boekhandel in de buurt te bestellen.

Die lage online-prijzen zijn trouwens verdacht.

 

Overigens zijn die lagere online prijzen alleen maar interessant als je ofwel heel veel koopt, ofwel heel hoge kortingen krijgt. Voor een eurootje verschil moet je het niet doen. Er komen bijna altijd verzendingskosten bij, je moet op je pakje wachten (na betaling), je bent niet 100% zeker dat alles goed verloopt, en het kost je soms onredelijk veel tijd om een euro of twee voordeel te hebben. Als je iets wilt besparen, is het vaak verstandiger om niet te kopen.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Niet online kopen is niet zomaar geneuzel.

Er is een bepaalde grote online winkel (ik noem geen namen vanwege risico's op rechtszaken) die al jaren zwaar stunt om de concurrentie kapot te krijgen en daarna alles in handen te hebben. En dan de prijzen optrekken, natuurlijk.

Ik koop ook niet zo veel online, doorgaans alleen tweedehands.

Nieuw zoek ik inderdaad soms online op (Stripspeciaalzaak.be), om het dan bij de boekhandel in de buurt te bestellen.

Die lage online-prijzen zijn trouwens verdacht.

 

Overigens zijn die lagere online prijzen alleen maar interessant als je ofwel heel veel koopt, ofwel heel hoge kortingen krijgt. Voor een eurootje verschil moet je het niet doen. Er komen bijna altijd verzendingskosten bij, je moet op je pakje wachten (na betaling), je bent niet 100% zeker dat alles goed verloopt, en het kost je soms onredelijk veel tijd om een euro of twee voordeel te hebben. Als je iets wilt besparen, is het vaak verstandiger om niet te kopen.

Maar eens hij een hoop concurrenten uit de markt heeft geprijsd, wat belet dan weer nieuwe spelers om die markt binnen te komen en eveneens scherpe prijzen te hanteren, waarbij die speler die net een gunstige positie heeft behaald, met zwaar te stunten en dan zijn prijzen denkt te kunnen optrekken waardoor hij dan hetzelfde mag ondervinden door de komst van die nieuwe spelers?

Link naar reactie

Niet online kopen is niet zomaar geneuzel.

Er is een bepaalde grote online winkel (ik noem geen namen vanwege risico's op rechtszaken) die al jaren zwaar stunt om de concurrentie kapot te krijgen en daarna alles in handen te hebben. En dan de prijzen optrekken, natuurlijk.

Ik koop ook niet zo veel online, doorgaans alleen tweedehands.

Nieuw zoek ik inderdaad soms online op (Stripspeciaalzaak.be), om het dan bij de boekhandel in de buurt te bestellen.

Die lage online-prijzen zijn trouwens verdacht.

Overigens zijn die lagere online prijzen alleen maar interessant als je ofwel heel veel koopt, ofwel heel hoge kortingen krijgt. Voor een eurootje verschil moet je het niet doen. Er komen bijna altijd verzendingskosten bij, je moet op je pakje wachten (na betaling), je bent niet 100% zeker dat alles goed verloopt, en het kost je soms onredelijk veel tijd om een euro of twee voordeel te hebben. Als je iets wilt besparen, is het vaak verstandiger om niet te kopen.

Maar ik koop ook praktisch all Nederlandstalige albums bij de ssz.

 

Voor de anderstalige is het wat anders. Daar heb je bijna enkel de veelverkochte comics en sommige heel bekende strips beschikbaar.

 

De rest is op bestelling als ze al bestelbaar zijn met dikwijls een onbestemde leveringstermijn en/of prijs.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...