Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (8)] achtercover 31 vs. achtercover 35


Yncke

Welke achtercover vind jij de 'beste'?  

61 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke achtercover vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 15-12-18 at 07:00

Recommended Posts

Welke van deze twee achtercovers vind jij de 'beste'? 

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar backcover zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

1093389827_Achterkant-GezellenvandeSchem

 

De Gezellen van de Schemering (deel 3) - De laatste zang van de Malaterres (François Bourgeon)

Hier vormen voorkant, achterkant en rug één doorlopende tekening.  Het is eigenlijk een boek met twee voorkanten.  Vergelijk het met de Beatles-single "Penny Lane/Strawberry Fields Forever".  Die had ook twee A-kanten (en geen B-kant).

 

Theodoor

 

 

B

 

924152959_FrankaBackSucces.jpg.ec817768f

 

Voor mijn 2de inzending ga ik toch maar weer voor eentje uit mijn eigen collectie.

Deze achtercover is trouwens de voorcover bij de franstalige editie.

Zeker niet iconisch zoals enkele andere cover want slechts voor 1 enkel album gebruikt maar wel heel mooi.

En door het feit dat Henk Kuijpers zich voor een keer houdt aan een strakke lijn zonder al te veel details ook wel een van de sterkste van deze reeks vind ik.

 

Mzee

Link naar reactie

Is 1 niet een cover die de voorcover verder zet? Dat was indertijd een uitgave met een vrij losse flap.

In ieder geval weer een keuze tussen twee darlings. Het Stylisme van Franka of de sfeer en authenticiteit van Bourgeon. Maar voor Bourgeon gegaan. Uit de voetbal hebben we geleerd dat tournooien leuker zijn als de hollanders er snel uit zijn ;)

 

 

 

Link naar reactie
41 minuten geleden, Ambreville zei:

Uit de voetbal hebben we geleerd dat tournooien leuker zijn als de hollanders er snel uit zijn ;)

Leuker? Braver bedoel je 😎

 

Maar in dit geval is de Hollander een showvoetballer die steeds net naast schiet. A. dus. Sowieso zijn die WV-selectalbums van Bourgeon hebbedingen en ze kosten ook nog eens geen fluit. Je mist veel moois als je je geld in de integrale steekt (eigenlijk geldt dat voor alle integrales). 

Link naar reactie
  • Yncke locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...