Yncke Posted December 1, 2018 Posted December 1, 2018 Welke van deze twee achtercovers vind jij de 'beste'? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. Dus ook de indiener mag zijn of haar backcover zoveel als nodig uitleggen en verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A De Gezellen van de Schemering (deel 3) - De laatste zang van de Malaterres (François Bourgeon) Hier vormen voorkant, achterkant en rug één doorlopende tekening. Het is eigenlijk een boek met twee voorkanten. Vergelijk het met de Beatles-single "Penny Lane/Strawberry Fields Forever". Die had ook twee A-kanten (en geen B-kant). Theodoor B Voor mijn 2de inzending ga ik toch maar weer voor eentje uit mijn eigen collectie. Deze achtercover is trouwens de voorcover bij de franstalige editie. Zeker niet iconisch zoals enkele andere cover want slechts voor 1 enkel album gebruikt maar wel heel mooi. En door het feit dat Henk Kuijpers zich voor een keer houdt aan een strakke lijn zonder al te veel details ook wel een van de sterkste van deze reeks vind ik. Mzee yncke.be
esteban² Posted December 8, 2018 Posted December 8, 2018 Ik heb mijn stem nu reeds twee maal gewijzigd ... Eentje die ik wat ga laten bezinken, denk ik. Can't choose. Beide ken ik niet, beide zijn OK op hun eigen manier. STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
Ambreville Posted December 8, 2018 Posted December 8, 2018 Is 1 niet een cover die de voorcover verder zet? Dat was indertijd een uitgave met een vrij losse flap. In ieder geval weer een keuze tussen twee darlings. Het Stylisme van Franka of de sfeer en authenticiteit van Bourgeon. Maar voor Bourgeon gegaan. Uit de voetbal hebben we geleerd dat tournooien leuker zijn als de hollanders er snel uit zijn
Vittorio Posted December 8, 2018 Posted December 8, 2018 41 minuten geleden, Ambreville zei: Uit de voetbal hebben we geleerd dat tournooien leuker zijn als de hollanders er snel uit zijn Leuker? Braver bedoel je Maar in dit geval is de Hollander een showvoetballer die steeds net naast schiet. A. dus. Sowieso zijn die WV-selectalbums van Bourgeon hebbedingen en ze kosten ook nog eens geen fluit. Je mist veel moois als je je geld in de integrale steekt (eigenlijk geldt dat voor alle integrales).
Vittorio Posted December 8, 2018 Posted December 8, 2018 Er moet wel een Gele Hesjes-beweging tegen barcodes komen:
Madam Kito Posted December 8, 2018 Posted December 8, 2018 Dat geel van B doet pijn aan mijn ogen. Desondanks vind ik het een intrigerendere tekening dan A. Ik wil meteen meer weten over het daarbijhorende verhaal. Dus kies ik voor B.
esteban² Posted December 8, 2018 Posted December 8, 2018 Moet wel gezegd dat zo'n geel wel enorm kan schelen in 't echt tegenover op een scherm. Al vaak ondervonden. Ik heb overigens beslist ook voor B te gaan. STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
Waldorf Posted December 10, 2018 Posted December 10, 2018 Bourgeon. Natuurlijk Bourgeon. Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
156 Posted December 10, 2018 Posted December 10, 2018 B. Daar kan direkt een mooie zeefdruk van gemaakt worden.
Tweetie Posted December 10, 2018 Posted December 10, 2018 Op 8/12/2018 om 19:31, Tom B zei: Dat geel van B doet pijn aan mijn ogen. Wat heb je toch tegen geel? Ben je een Green Lantern?
Recommended Posts