Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (13)] achtercover 6 vs. achtercover 3


nobody

[Eerste Ronde (13)] achtercover 6 vs. achtercover 3  

64 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke achtercovercover vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 20-12-18 at 07:00

Recommended Posts

Welke van deze twee achtercovers vind jij de 'beste'? 

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar backcover zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

6.jpg.087feb7afa7cfe65745a076d354bb563.j

 

En de Wezentrein (het afscheid) omdat de tekening op de achterkant het afscheid weergeeft 🙂


Raytheman

 

 

B

 

kuifje.jpg

 

Deze Kuifje achtercover is echt pure nostalgie voor mij.
Ik denk dat ik persoonlijk deze backcover nog hoger waardeer dan de Sus en Wis.

 

sanderg

 

Link naar reactie

Het opzet van de Kuifje backcover is charmant. Maar mijn aandacht gaat voortdurend naar het feit dat de zeerot dubbel zo groot lijkt te zijn dan onze reporter. De prof is dan wel plots héél klein, de afstand in beschouwing genomen. Dat wringt allemaal nogal. Toch gaat deze alsnog met mijn stem lopen. Al is het maar voor Kwik en Flupke. De tegenstander doet het namelijk niet voor mij.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
1 hour ago, Vittorio said:

Op B. gestemd omdat het, voor zover ik weet, de enige jeugdboekenreeks is met een fles whisky en een blikje opium op de achterzijde.

 

Voorbeeld lijkt me wel weer ongelukkig gekozen, met het wel erg smalle kader en de 1-koloms titellijst. Dan liever zo:

 

81ca0e40-f7dc-012d-2b09-0050569428b1.jpg

Deze versie is inderdaads nog mooier! Kan het door mij ingediend plaatje misschien nog worden gewijzigd voor deze variant? Dank :-)

 

Heb overigens voor B gekozen 😉 Mijn onderbouwing staat al vermeld. Het is wat mij betreft een zeer mooie backcover- prachtig getekend, ontzettend mooie compositie, allemaal elementen uit de verschillende verhalen (wat uitnodigt om ook de andere delen te lezen) en inderdaad! - een fles whisky, een blikje opium en nog een pijp bovendien 😄 

Vroeger deed men niet zo krampachtig moeilijk als vandaag de dag  

Link naar reactie
3 uren geleden, esteban² zei:

Het opzet van de Kuifje backcover is charmant. Maar mijn aandacht gaat voortdurend naar het feit dat de zeerot dubbel zo groot lijkt te zijn dan onze reporter. De prof is dan wel plots héél klein, de afstand in beschouwing genomen.

Haddock ziet er idd nogal groot uit, maar de verhoudingen Kuifje, Zonnebloem, J&J klopt perfect met het perspectief.

Link naar reactie
3 uren geleden, sanderg zei:

Deze versie is inderdaads nog mooier! Kan het door mij ingediend plaatje misschien nog worden gewijzigd voor deze variant? Dank :-)

 

 

Misschien is de onderstaande uit de jaren veertig nog wel mooier, qua belettering. De titellijst is niet chronologisch, er boven staat 'verschenen of te verschijnen' (zoek het m.a.w. zelf maar uit als lezer 🤔 ) en dan nog die rare toevoeging 'ENZ....ENZ...' Enzovoorts enzovoorts? Wat dan? En hoeveel dan? Daarmee laat je je lezertjes wel heel erg verlangen naar iets dat er misschien helemaal niet is....

 

b8f8cca0-7e30-012f-dd00-00505694738d.jpg

 

Link naar reactie
1 minute ago, Vittorio said:

Misschien is de onderstaande uit de jaren veertig nog wel mooier, qua belettering. De titellijst is niet chronologisch, er boven staat 'verschenen of te verschijnen' (zoek het m.a.w. zelf maar uit als lezer 🤔 ) en dan nog die rare toevoeging 'ENZ....ENZ...' Enzovoorts enzovoorts? Wat dan? En hoeveel dan? Daarmee laat je je lezertjes wel heel erg verlangen naar iets dat er misschien helemaal niet is....

 

b8f8cca0-7e30-012f-dd00-00505694738d.jpg

 

Dat enz. enz is echt briljant! Het doet je verlangen naar meer (Misschien zijn er, behalve de gekende, nog wel 30 andere voor het publiek altijd verborgen gebleven kuifje albums! ;-) en nodigt je uit tot onderzoek in de (strip)boekenwinkel naar die andere titels

Bij deze backcover vind ik de letters "door Herge" overigens ook prachtig.

Ja- dit is mijn ultieme versie van de beste backcover ooit :-) Zou deze versie mijn definitieve inzending kunnen worden?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...