Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (14)] Plaatje 21 Vs. Plaatje 45


Yncke

  

53 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk plaatje vind jij het 'beste'?

    • A
      31
    • B
      22


Recommended Posts

Welk van deze twee plaatjes vind jij het beste, leukste, belangrijkste, enz...?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Zeg voor wie je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. De indiener van het plaatje mag natuurlijk zoveel mogelijk uitleg geven, en zijn of haar keuze verdedigen. :)

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde.

De verliezer valt af.

 

A:

 

21.jpg

 

Uit "De terugkeer van Cromwell Stone"

 

Aaltomuoto

 

B:

 

45.jpg

 

Als tweede plaatje gekozen voor een tekening van één van mijn favoriete tekenaars/series, Munuera/Betoveringen: prinses Blanche die ten strijde trekt tegen het Rijk van de Duisternis:

 

 

JJL

Link naar reactie

Vreemd, ik had verwacht dat A veel meer indruk op mij zou maken. Zeker als A-dept. (nu ja soort van) Maar uiteindelijk is het B die mij toch meer bijblijft. De sereniteit maar tegelijkertijd toch dat gejoel, en dat gevoel voor het epische. Om nog maar te zwijgen van eh...die schone jongedame. Een prachtige plaat. Dat doet mij denken: ik moet Betoveringen nog eens verder kopen.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Waarom ik plaatje B nomineerde:

 

Naast het prachtige tekenwerk van Munuera en de eveneens schitterende inkleuring door Sedyas, is het vooral de sfeer die dit plaatje uitademt die mij trof: de stilte voor een (naar verwachting) hevige storm: Prinses Blanche trekt in het vroege ochtendgloren ten strijde tegen het Rijk van de Duisternis.

 

Uit het plaatje spreek naar mijn mening enerzijds een gevoel van onzekerheid bij de manschappen over de afloop van de veldslag, die zeker zal gaan komen. Anderzijds ademt het plaatje ook een soort bewondering die de soldaten hebben voor hun prinses, die het initiatief neemt om (tegen beter weten in?) de strijd met het kwaad aan te gaan.

Link naar reactie

Waarom ik plaatje B nomineerde:

 

Naast het prachtige tekenwerk van Munuera en de eveneens schitterende inkleuring door Sedyas, is het vooral de sfeer die dit plaatje uitademt die mij trof: de stilte voor een (naar verwachting) hevige storm: Prinses Blanche trekt in het vroege ochtendgloren ten strijde tegen het Rijk van de Duisternis.

 

Uit het plaatje spreek naar mijn mening enerzijds een gevoel van onzekerheid bij de manschappen over de afloop van de veldslag, die zeker zal gaan komen. Anderzijds ademt het plaatje ook een soort bewondering die de soldaten hebben voor hun prinses, die het initiatief neemt om (tegen beter weten in?) de strijd met het kwaad aan te gaan.

 

2... 

 

B vloeit over van epiek, voor wie daar gevoelig aan is geeft dat de doorslag.  A is een hoogstaand voorbeeld van technisch kunnen, maar minder mijn ding.

Link naar reactie

En terug: Munuera for the win! Prachtige plaat uit een prachtige reeks!

 

Even opfrissen voor mezelf: trekt Blanche niet ten strijde tegen de legers van Kradok hier? Het rijk van de Duisternis komt haar toch te hulp de volgende strip?

Tijd om ze nog eens te herlezen en weer te genieten in elk geval ...

Link naar reactie

Met het volle hart en verstand gekozen voor Cromwell Stone gekozen. Die tekening is een meesterwerk én past perfect binnen het verhaal. Die plaat met de versplinterende spiegel was zo overweldigend toen ik die voor het eerst zag...

Link naar reactie

Het gaat wat mij betreft bij zowel A als bij B om het laten zien hoe goed de tekenaar kan tekenen. Op striptechnisch gebied hebben ze veel minder toe te voegen, A misschien nog iets meer dan B want door de vele spiegelingen merk je dat het om een spiegel gaat die in stukken valt. Ik heb in A wel eens gekeken of ik een foutje kon vinden maar dat is niet gelukt. Ik heb uiteraard voor A gekozen.

Link naar reactie

Soms is de randomness van die zogeheten 'computer' zo oneerlijk. Zetten ze twee flutplaatjes naast elkaar, de andere keer twee kleppers.

Ik wacht op verdediging van beide voorstellers.

 

Hmm, ik vind eigenlijk dat een beeld op zichzelf moet kunnen staan, zonder dat ik er met woorden allerlei extra lading aan ga geven.

Maar...

Deze plaat maakte een enorme indruk op me toen ik Cromwell Stone voor het eerst las en is nog altijd verpletterend zowel in de context van het verhaal (de opbouw naar deze plaat met de steeds grilligere kaders is erg mooi gedaan) als als losstaand beeld.

Link naar reactie

Ik heb geen van beide strips gelezen, ik kan dus slechts de plaatjes an sich beoordelen. Andreas is technisch volmaakt maar steriel, Munuera is een beetje cliché naar mijn gevoel. Het doet me allebei niet veel. Mijn vrouw stemt toch voor Andreas.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...