Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (15)] Plaatje 48 Vs. Plaatje 17


Yncke

  

51 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk plaatje vind jij het 'beste'?

    • A
      16
    • B
      35


Recommended Posts

Welk van deze twee plaatjes vind jij het beste, leukste, belangrijkste, enz...?

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.
Zeg voor wie je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. De indiener van het plaatje mag natuurlijk zoveel mogelijk uitleg geven, en zijn of haar keuze verdedigen. :)
De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde.
De verliezer valt af.

A:
1000_______7340.jpg

en natuurlijk Andreas (zoek de kleurenversie nog op)

bazarov

B:
17.jpg

Geen rasterlijntjes dus het telt als één plaatje! :D
Een plaatje uit één van de beste stripreeksen ooit gemaakt.

Chimichanga

Link naar reactie

In de strips van Andreas staan tal van mooie, mooie plaatjes maar deze is wat mij betreft toch nog een klasse apart. Zelden heb ik actie zo mooi uitgebeeld gezien: de opbouw, de explosie en het tot rust komen. Het is allemaal zo helder en duidelijk, de pagina-opbouw is bovendien zo dynamisch dat je meegesleept wordt in het moment.

 

De grote klasse van Andreas vind ik niet zijn uiterst verzorgde tekenstijl maar zijn talent om innovatieve en complexe pagina's op te bouwen zonder dat de lezer er door in de war geraakt. Op een of andere bizarre manier weet je hoe je die platen moet lezen.

 

 

Sommige platen van Andreas vind ik nog mooier dan deze plaat -maar ik vind ze mooier als tekening, niet als striptekening. Deze plaat is ontegenzeggelijk een stripplaat én ze is prachtig.

Link naar reactie

Ik verdenk die zogeheten "computer" steeds meer van valsspelerij. Ook hier zijn het twee gelijkaardige plaatjes. Boven is de "dansscène" een vechtchoreografie. B is losser, wat onschuldiger, maar beiden proberen ze beweging op een zo natuurlijk mogelijke manier weer te geven. 

A zou de Quentin Tarantino-versie zijn, B eentje uit de jaren '30, de  topjaren van de film.

Dit wordt alweer een moeilijke keuze. Wat jammer dat de verdediger van plaatje B de strijd nu al opgeeft.

Ik geef de strijd niet op, maar ik moet toegeven dat ik A gewoon beter vind, ik ben daar gewoon eerlijk in.

En het is niet omdat ik op A stem, dat ik B geen schitterende plaat meer vindt. Casper en Hobbes blijft een mooi één van mijn lievelingsstrips. Maar ik heb gewoon objectief beoordeeld.

Link naar reactie

Opvallend is dat je in de motiveringen veel A-depten ziet, maar dat de stille meerderheid voor B kiest.

Hoe breng je onder woorden hoe een woordloze strippagina je muziek kan doen horen? Hoe accuraat de sérieux op hun gezichten in de eerste tekening, de plechtige tevredenheid in de laatste, op papier staat? Hoe de haarzuivere keuze van het moment een volledige beweging suggereert? Hoe creatief de verschillende dansjes wel zijn? Hoezeer het samenspel tussen de twee personages je doet denken aan hoezeer kinderen effectief in hun droomwereld op kunnen gaan?

 

Niet.

 

Je stemt B en gaat dan nog wat van de tekening genieten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...