Yncke Posted January 17, 2023 Share Posted January 17, 2023 Eerste kwartfinale Welke van deze feestmalen vind jij de smakelijkste, feestelijkste, uitbundigste,... ? Kortom, welke van deze twee feestmalen verdient het voor jou om dit duel te winnen? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. Dus ook de indiener mag diens banket zoveel als nodig uitleggen en verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A Blutch en Chesterfield in een weeshuis waar de warmte gezocht wordt rond de eettafel. Buiten is het koud en regenachtig (en oorlog), maar binnen kan dat allemaal even vergeten worden. cinco B La grande traversée 1975 p.44 Prologtec yncke.be Link to comment
sjaakie Posted January 18, 2023 Share Posted January 18, 2023 Dit had de finale mogen zijn. Jammer dat ze elkaar nu al tegen komen. Link to comment
TDPB Posted January 18, 2023 Share Posted January 18, 2023 Ik weet niet waarom, maar bij A krijg ik iedere keer het gevoel dat iedereen daar stil zit, alsof ze poseren voor een foto. Plus dat dat me gewoon een dagelijks maal lijkt te zijn ipv een feestmaal. Link to comment
cinco Posted January 18, 2023 Share Posted January 18, 2023 11 minuten geleden, TDPB zei: Plus dat dat me gewoon een dagelijks maal lijkt te zijn ipv een feestmaal. Naar hedendaagse normen misschien een dagelijks maal, maar voor weeskinderen tijdens de Amerikaanse Burgeroorlog niet zo vanzelfsprekend. Link to comment
TDPB Posted January 18, 2023 Share Posted January 18, 2023 19 minuten geleden, cinco zei: Naar hedendaagse normen misschien een dagelijks maal, maar voor weeskinderen tijdens de Amerikaanse Burgeroorlog niet zo vanzelfsprekend. Probleem is dat je niet echt ziet wat ze eten. Warme bouillon, bonen en brood? Link to comment
cinco Posted January 18, 2023 Share Posted January 18, 2023 2 uren geleden, TDPB zei: Probleem is dat je niet echt ziet wat ze eten. Warme bouillon, bonen en brood? Alvast iets dat met passie is bereid waardoor je zo goed als zeker nog een extra bord ervan wil eten. esteban² 1 Link to comment
esteban² Posted January 18, 2023 Share Posted January 18, 2023 Beide staan voor mij op gelijke hoogte, aan elkaar gewaagd. 't Is echt stemmen op het buikgevoel van 't moment. En dat is nu in het voordeel van A. STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
sanderg Posted January 18, 2023 Share Posted January 18, 2023 A vind ik erg sfeervol.. B is een standaard Asterix en Obelix feestmaal waarvan we er al veel hebben... A gekozen dus Rik 1 https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
Yncke Posted January 19, 2023 Author Share Posted January 19, 2023 15 hours ago, esteban² said: 't Is echt stemmen op het buikgevoel van 't moment. Als er één toernooi is waar dat toepasselijk is, dan is 't wel dit. esteban² and Tanuki 2 yncke.be Link to comment
cinco Posted January 19, 2023 Share Posted January 19, 2023 Er is één mannetje in die eerste prent die de voorlopige resultaten van de poll in het oog heeft en er niet happy mee is. Link to comment
Tanuki Posted January 20, 2023 Share Posted January 20, 2023 Van de Asterix-inzendingen vind ik de simpele boterhammen de beste. Als die in de finale zou uitkomen tegen deze Blauwbloezen... ideaal! Link to comment
Daan Posted January 22, 2023 Share Posted January 22, 2023 Gaat Munuera echt al zo vroeg sneuvelen? Zonde! Bij schrijven staat-ie 5 stemmen achter (25-30). Link to comment
cinco Posted January 24, 2023 Share Posted January 24, 2023 Elk feestmaal kent een einde... Link to comment
Recommended Posts