Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (6)] doeninkske 20 vs. doeninkske 10


Yncke

Welke van deze doeninkskens vind jij de schoonste, gezelligste, origineelste, huiselijkste, ... ?  

55 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van deze doeninkskens vind jij de schoonste, gezelligste, origineelste, huiselijkste, ... ?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 05-01-24 at 08:00

Recommended Posts

Welke van deze doeninkskens vind jij de schoonste, gezelligste, origineelste, huiselijkste, ... ?

Kortom, welke van deze twee woningen verdient het voor jou om dit duel te winnen?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

 

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag diens woning zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

Marsupilami.jpg.a572587e60dd65918282a3d5

Het nest van de Marsupilami.

 

JPAR

 

 

B

 

personages_krimson2.jpg.45a75eadff41268f

Omdat modernistische villa's nu eenmaal mijn ding zijn: de woning van Krimson in Het rijmende paard. Grote ramen, met een goed uitzicht over de omgeving, want het woongedeelte is boven. Ik ben daar zot van.

 

Waldorf

Link naar reactie
  • Yncke pinned this topic

Mijn hart zegt A

(prachtig, maar ook voor de haarloze mens?)

Mijn hoofd zegt B

(Ook hier valt een nestje van te maken, met eventueel nageslacht)

gelukkig hoef je meteen te beslissen.


P.s.
Het huis van B lijkt volgens de principes van Le Corbusier en het nieuwe wonen gebouwd te zijn.


'vijf punten van een nieuwe architectuur':

Les pilotis: de kern van het gebouw moet op zuilen vrij van de grond staan.

Le toit-jardin: het platte dak wordt als buitenruimte ingericht, daktuinen

Le plan libre: vrije indeling op elk niveau dankzij skeletbouw

La façade libre: de gevels zijn geen dragende muren

La fenêtre en longeur : het horizontale panoramaraam

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie

De lange staart van de marsupilami is net een sloopkogel.

En kan door een façade heen breken.

maar alleen niet door een draagmuur.

Daar zijn moderne technieken onmisbaar, voor een snellere en efficiëntere manier om het striplandschap om te vormen.

En teamwork is bij zo’n project onontkoombaar.

pff even ventileren 😉

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie
41 minuten geleden, Waldorf zei:

Een nest is geen huis, natuurlijk, hoe mooi ik Franquin’s creatie ook vind. Een nest is voor dieren, terwijl een moderne villa van 65 jaar oud tijdloos mooi kan zijn.

Welke van deze doeninkskens vind jij de schoonste, gezelligste, origineelste, huiselijkste, ... ? Kortom, welke van deze twee woningen verdient het voor jou om dit duel te winnen?

Nergens in de opgave is sprake van een huis. Een woning  is een bouwwerk waarin gewoond kan worden. Een nest lijkt me aan die definitie te voldoen.

Link naar reactie
1 uur terug, TDPB zei:

Welke van deze doeninkskens vind jij de schoonste, gezelligste, origineelste, huiselijkste, ... ? Kortom, welke van deze twee woningen verdient het voor jou om dit duel te winnen?

Nergens in de opgave is sprake van een huis. Een woning  is een bouwwerk waarin gewoond kan worden. Een nest lijkt me aan die definitie te voldoen.


Ik vind het huis huiselijker dan het nest. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Of de tekenaar nu al dan niet een foto, schilderij of zijn fantasie gebruikt om zich op te baseren speelt in deze volgens mij geen rol...  en of de concurrentie nu Franquin, Hergé of Tard is zou ook geen invloed mogen hebben op de keuze...

 

Voor mij is B een potentiële winnaar van het toernooi, het gaat hem om het gebouw...

(uiteraard ben ik vooringenomen en bedwelmd door nostalgie... Die Gen-Xers toch hé :) )

Link naar reactie
18 minuten geleden, sjaakie zei:

Praten over gen- is zo niet 2024 of je moet uit je hoofd kunnen zeggen welke gen- er was in 1866, 1903 en komt in 2071 dan geloof ik dat gen- ook maar iets inhoudt behalve een loze kreet om mensen in een hokje te duwen.

 

Bedankt voor je input... ik zal er dan ook langs geen kanten rekening mee houden :) 

Couldn't care less of iets nu 2024 is of prehistorisch...  Deel mij maar bij de dinosauriërs in... of de onzin... :)

 

Link naar reactie
  • Yncke unpinned this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...