Ga naar inhoud

Leesplaneet


Recommended Posts

In Een Paar Zinnen

 

* Nero red tweemaal het leven van een groot Moefti en krijgt daardoor een ring.

* Aan de ring hangt een harem vast die Nero constant in de problemen brengt.

* Zoon Adhemar vind een kogelvrij vest uit dat Nero constant draagt.

* Nero word het doelwit van een vijand genaamd Jaap Berenbijter.

* Nero gaat naar de Arabische wereld en zelfs naar Mars.

 

https://www.deleesplaneet.be/strips/nero/nero-en-co-21-30/29-de-ring-van-de-moefti

 

 

20240103_190208.jpg

 

Link naar reactie
  • Jim Beta changed the title to Leesplaneet
3 uren geleden, cinco zei:

 

Op klaarlichte dag en met wel heel snel werkende chloroform.

 

Wat overigens levensgevaarlijk is en in werkelijkheid niet werkt. Meestal duurt het een tijdje voor iemand bewusteloos geraakt. Als je wil dat dat meteen gebeurt moet je zo'n hoge dosis gebruiken dat er veel kans is dat de persoon in kwestie het niet zou overleven.

Ontvoeringen met chloroform is typisch een filmding. Net als huwelijken op boten door kapiteins.

En al zeker met chloroform op zakdoeken, want je kan dat langs geen kanten correct doseren. 

Link naar reactie

In het vb met Fanny is het natuurlijk wel zo dat ze het opsnuift, i.t.t. chloroform op een zakdoek. En om haar met twee man te ontvoeren hoeft ze ook niet per se volledig verdoofd te zijn. Gedesoriënteerd is al genoeg om het gemakkelijker te hebben.

Maar verder ben ik wel geneigd je gelijk te geven.

Link naar reactie
1 uur geleden, linthout zei:

Het gebruik van chloroform om iemand te verdoven is volgens mij een soort dichterlijke vrijheid. Bij humoristische strips is er zoveel dat niet klopt met de realiteit... Bewegingslijntjes bestaan ook niet echt. Wat maakt het uit...

Ik dacht dat ook, bij Kiekeboe had ik een molen die omgebouwd was naar een helikopter., wat maakt het inderdaad allemaal uit, het mooie aan een strip is dat er kan wat niet kan want het is een andere wereld. En daar kunnen zulke dingen wel.
Er zullen wel realistischere strips bestaan ook, die mogelijkheid bestaat er, ik ken ze enkel niet zo. Een strip is nog altijd een soort van fantasie wereld in mijn ogen waar alles, in lijn van de bepaalde strip kan. Ik denk zelfs dat op een gegeven ogenblik Urbanus sterft in 1 van de albums en dan is hij opeens weer gewoon terug. Kan dat? Moet dat? Ik weet dat allemaal niet. Ik vind ook van niet

Link naar reactie
26 minuten geleden, Jim Beta zei:

Ik dacht dat ook, bij Kiekeboe had ik een molen die omgebouwd was naar een helikopter., wat maakt het inderdaad allemaal uit, het mooie aan een strip is dat er kan wat niet kan want het is een andere wereld. En daar kunnen zulke dingen wel.
Er zullen wel realistischere strips bestaan ook, die mogelijkheid bestaat er, ik ken ze enkel niet zo. Een strip is nog altijd een soort van fantasie wereld in mijn ogen waar alles, in lijn van de bepaalde strip kan. Ik denk zelfs dat op een gegeven ogenblik Urbanus sterft in 1 van de albums en dan is hij opeens weer gewoon terug. Kan dat? Moet dat? Ik weet dat allemaal niet. Ik vind ook van niet

Hij is er niet gewoon opeens terug.

Link naar reactie
1 uur terug, linthout zei:

Hij is er niet gewoon opeens terug.

Ja sorry dat weet ik dan allemaal niet zo goed meer, ik dacht eens dat hij op het einde van een verhaal geplet werd en het volgende verhaal er weer was. Zal dan toch verkeerd zijn. Moet 30 jaar terug in de tijd...

Link naar reactie
13 uren geleden, Jim Beta zei:

Ja sorry dat weet ik dan allemaal niet zo goed meer, ik dacht eens dat hij op het einde van een verhaal geplet werd en het volgende verhaal er weer was. Zal dan toch verkeerd zijn. Moet 30 jaar terug in de tijd...

Ik weet het ook niet meer, maar als ze echt dood waren, wat nu en dan eens gebeurde, gaf ik altijd een uitleg aan hun wederopstanding. 🙂

 

Link naar reactie

Nee het was op het einde dacht ik, het laatste stripvakje was het einde vakje maar dan het einde waar tussen Urbanus geplet werd. Zo herinner ik het mij maar misschien heb ik het dan gedroomd. Ik herinner mij vaag ook dat die strip nog absurder was dan de meeste andere, maar ik was een kind, het is zeer lang geleden, misschien kom ik de strip binnenkort tegen ;)

Link naar reactie
19 uren geleden, linthout zei:

Het gebruik van chloroform om iemand te verdoven is volgens mij een soort dichterlijke vrijheid. Bij humoristische strips is er zoveel dat niet klopt met de realiteit... Bewegingslijntjes bestaan ook niet echt. Wat maakt het uit...

Hier een voorbeeld uit een wat “realistischer” universum


p.s. Het verschil tussen chloroform en ether is mij nog onduidelijk.

maar maakt mij wel nieuwsgierig. 

 

IMG_0452.jpeg

IMG_0453.jpeg

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie
20 uren geleden, linthout zei:

Het gebruik van chloroform om iemand te verdoven is volgens mij een soort dichterlijke vrijheid. Bij humoristische strips is er zoveel dat niet klopt met de realiteit... Bewegingslijntjes bestaan ook niet echt. Wat maakt het uit...

 

Natuurlijk hoeft dat niet te kloppen, zeker niet in dat soort strips. Ik gaf het enkel mee ter informatie. Dat is iets wat zo vaak in fictie (niet alleen strips, maar ook films en tv-series) gebruikt wordt, dat iedereen dat als waar aanneemt, maar het eigenlijk niet is.

Net als drijfzand waarin je kan verdrinken.

 

19 uren geleden, Peter Motte zei:

Toch wel hoor. Ik val altijd over die bewegingslijntes.

Ik val erover als ze achterstevoren staan, met de grote krul eerst en de kleine krul op het einde.

Het slaat nergens op, ik weet het, want die dingen bestaan niet. Net zoals diagonale strepen op een raam niet bestaan, maar toch stoort het me als tekenaars dat verkeerd overnemen (beetje alsof een tekenaar plots horizontale strepen op een raam zou tekenen).

 

Of bewegingslijntjes die vóór een personage staan. Brrrr!

Link naar reactie
Op 8/1/2024 om 14:10, TDPB zei:

Wat overigens levensgevaarlijk is en in werkelijkheid niet werkt. Meestal duurt het een tijdje voor iemand bewusteloos geraakt. Als je wil dat dat meteen gebeurt moet je zo'n hoge dosis gebruiken dat er veel kans is dat de persoon in kwestie het niet zou overleven.

 

 

Tot zo ver ervaringsdeskundige Tom.

 

image.thumb.png.f81b246316b4879c941064b8c9a54426.png

Link naar reactie
56 minuten geleden, TDPB zei:

 

Natuurlijk hoeft dat niet te kloppen, zeker niet in dat soort strips. Ik gaf het enkel mee ter informatie. Dat is iets wat zo vaak in fictie (niet alleen strips, maar ook films en tv-series) gebruikt wordt, dat iedereen dat als waar aanneemt, maar het eigenlijk niet is.

Net als drijfzand waarin je kan verdrinken.

 

Ik val erover als ze achterstevoren staan, met de grote krul eerst en de kleine krul op het einde.

Het slaat nergens op, ik weet het, want die dingen bestaan niet. Net zoals diagonale strepen op een raam niet bestaan, maar toch stoort het me als tekenaars dat verkeerd overnemen (beetje alsof een tekenaar plots horizontale strepen op een raam zou tekenen).

 

Of bewegingslijntjes die vóór een personage staan. Brrrr!

Kun je niet in drijfzand verdrinken? Wat gebeurt er dan?

 

Link naar reactie
12 minuten geleden, linthout zei:

Kun je niet in drijfzand verdrinken? Wat gebeurt er dan?

 

Wat ik altijd las is dat het ergens stopt. Je zinkt niet echt diep, maar je geraakt er niet gemakkelijk uit wegens de zuigkracht van de modder. Alleszins niet echt prettig zo'n situatie. 

 

Ik was ooit eens in het riet met 1 been flink diep in de modder geraakt. Dan moest ik toch goed trekken om mijn been terug vrij te krijgen. En die smurrie erna! 😬

Link naar reactie
29 minuten geleden, linthout zei:

Kun je niet in drijfzand verdrinken? Wat gebeurt er dan?

 

Je kunt niet verdrinken in drijfzand

Sowieso zul je nooit verder dan je middel wegzakken in drijfzand. De dichtheid van drijfzand is, net als dat van zout water, groter dan water. Je blijft er dus makkelijk in drijven. Je benen zakken door hun hoge dichtheid misschien wel naar beneden, maar door de luchtinhoud van je longen blijf je gewoon dobberen. Het is dus zo goed als onmogelijk om in het zand te verdrinken. De angst dat je verzwolgen wordt door drijfzand, zoals je in tekenfilms vaak ziet, is ongegrond.

 

Iemand uit drijfzand trekken is onmogelijk

Is je wandelmaatje weggezakt in het zand? Dan heeft het geen zin om die in je eentje eruit proberen te trekken. Daarvoor is ongeveer dezelfde kracht nodig als waarmee je een middenklasse auto optilt. Hoe red je je dan uit drijfzand? Draai cirkeltjes met je been om een soort watertunnel te creëren. Vervolgens kun je, als het goed is, je been langzaam uit het drijfzand trekken. Lukt dit niet? Manoeuvreer jezelf dan op je rug met je benen wijd. Nu kun je voorzichtig naar de kant peddelen.

 

 

 

Link naar reactie
4 uren geleden, Jim Beta zei:

Nee het was op het einde dacht ik, het laatste stripvakje was het einde vakje maar dan het einde waar tussen Urbanus geplet werd. Zo herinner ik het mij maar misschien heb ik het dan gedroomd. Ik herinner mij vaag ook dat die strip nog absurder was dan de meeste andere, maar ik was een kind, het is zeer lang geleden, misschien kom ik de strip binnenkort tegen ;)

 

het Oeuvre van Hors d'Oeuvre

 

342203.jpg.b4778a7fec76061f8416c7fb46955e49.jpg

 

En het daaropvolgende album handelt over hun terugkeer van de hemel naar de aarde.

 

342205.jpg.40dcbbd65c61db45d2c7757e26430781.jpg

 

 

Link naar reactie
2 uren geleden, TDPB zei:

Ik val erover als ze achterstevoren staan, met de grote krul eerst en de kleine krul op het einde.

 

Bewegingskunstenaars kunnen wel eens eerst zichzelf een fikse rotatie en zwaai geven alvorens zich met een vaart naar voren storten. Voor deze beweging is dit bewegingslijntje wel geschikt.

 

2 uren geleden, TDPB zei:

Of bewegingslijntjes die vóór een personage staan. 

 

Idem dito, dus weerom talentvolle dansers die zich met een vaart naar achter werpen, bv. in een voorstelling.

 

Ik weet het, de modale persoon doet zoiets meestal niet (of ze hebben een paar fysieke problemen erna). Maar schrijf deze zeldzamere bewegingslijntjes niet zomaar af! Bewaar ze zorgvuldig in je lade voor het geval dat ... 🙂  

Link naar reactie
3 minuten geleden, sporoi zei:

 

Bewegingskunstenaars kunnen wel eens eerst zichzelf een fikse rotatie en zwaai geven alvorens zich met een vaart naar voren te storten. Voor deze beweging is dit bewegingslijntje wel geschikt.

 

 

Idem dito, dus weerom talentvolle dansers die zich met een vaart naar achter werpen, bv. in een voorstelling.

 

Ik weet het, de modale persoon doet zoiets meestal niet (of ze hebben een paar fysieke problemen erna). Maar schrijf deze zeldzamere bewegingslijntjes niet zomaar af! Bewaar ze zorgvuldig in je lade voor het geval dat ... 🙂  

Ik denk nu heel specifiek aan een tekenaar die van die haakjes rond bewegende figuren tekent, maar hij doet dat niet alleen aan de kant van waar ze komen, ook aan de kant waarin ze lopen of vallen. En voor mij komt dat dan over alsof ze ter plekke wat weg en weer wiebelen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...