Suske Geplaatst: 22 februari 2014 Share Geplaatst: 22 februari 2014 Met de veiling bedoel ik gewoon om centjes binnen te krijgen, niet m'n sus en wis boeken verkopen. De originele boeken heb ik al maar ik zie graag z/w uitgaven op groot formaat op basis van de originelen, ik hoop dus dat ze het deze keer goed doen. Dat zal moeilijk zijn, want de originelen zitten niet allemaal bij één en dezelfde persoon. Quote Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986 Link naar reactie
blacktiger Geplaatst: 22 februari 2014 Share Geplaatst: 22 februari 2014 Nieuwe reeks luxes Blauwe Reeks en Tijl UilenspiegelIn maart gaat er een schitterende reeks uitgaven van start. Namelijk de 8 blauwe reeks verhalen én 2 Tijl Uilenspiegel verhalen.Ze verschijnen op groot formaat en zijn vergelijkbaar met de Kaartendans uitgave van Bernaerts Veilingen. Zie o.a. deze link: http://veiling.catawiki.nl/kavels/69065-suske-en-wiske-de-kaartendans-hc-met-linnen-rug-2013 (let op deze serie wordt niet gesigneerd). Oplage: 100 exemplaren Omslag: harde kaft met linnen rug Binnenwerk: afwisselend bruin/wit en blauw/wit De in totaal 10 albums verschijnen verdeeld over een periode van 3 jaar, waarvan eind maart het eerste deel Het Spaanse Spook verschijnt. Er wordt zoveel mogelijk gebruik gemaakt van afwijkende covers, zoals die van de Kuifje magazines. Prijs per deel: € 299,00 en u kunt deze schitterende reeks NU bij ons reserveren!De serie wordt enkel als volledige reeks aangeboden, dus geen losse delen en is ook niet tussentijds opzegbaar. Na dat uw inschrijving is bevestigd door ons ontvangt u ter ondertekening een bestelformulier. Uiteraard hoeft u het totaalbedrag van € 2990,00 niet in één keer te voldoen, maar kunt u per elk nieuw verschenen album betalen. Verzendkosten per deel: € 7,95 voor Nederland en € 9,95 voor België. Uw zending wordt aangetekend, verzekerd en zeer goed verpakt verzonden. Uiteraard kunt u eventueel zoals u van ons gewend bent andere uitgaven zonder meerprijs laten meesturen.Reserveren kan t/m woensdag 26 februari. De oplage is zeer beperkt, het kan zijn dat er geloot moet worden ivm teveel inschrijvingen. In dat geval geldt de volgorde van inschrijving en uw status als klant (brons, zilver of goud). Uiteraard wordt u op de hoogte gehouden.Reserveren kan via info@suskeenwiskeshop.com. Vergeet niet uw volledige gegevens te vermelden (Naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres). Quote Link naar reactie
vik Geplaatst: 22 februari 2014 Share Geplaatst: 22 februari 2014 kijk, tis simpel. ofwel koop je ze en zaag je niet over de prijs ofwel koop je ze niet en zaag je niet over de prijs al de rest ertussen is geneuzel. for the record : ik koop ze niet. o ja, een derde categorie : nu niet kopen en volgend jaar zagen dat ze nu 400 euro staan en die dan aan 300 euro wensen te kopen ? ze bellen alle stripwinkels af, die dan allen naar hun leverancier bellen die dan zegt "ik heb er geen meer, en tis voor "XXX" zeker ? heeft ook al gebeld naar winkel "x", "y" & "z". jaja strips zijn fun! Quote Link naar reactie
Gilles Geplaatst: 22 februari 2014 Share Geplaatst: 22 februari 2014 Ik zaag niet over de prijs. Wat ik me wel afvraag is wanneer ze eindelijk eens een voorbeeld aan de Amerikanen gaan nemen en eens goedkope bundels uitgeven met materiaal dat al jaren niet meer verkrijgbaar is. Ik denk aan de Bessy, ik zie die strips best nog verkopen als ze dat zouden bundelen en verkopen aan een prikje. Standaard brengt (of bracht) wel jaarlijks een bundel uit met tien verschillende strips uit hun arsenaal. Waarom gebruiken ze die techniek niet om dingen uit te geven die nog niet honderd keer zijn verschenen? Nuja het is een volledig andere discussie... Wat jouw categorie drie betreft, ik kan me goed voorstellen dat iemand ze misschien wel wil kopen maar gewoon momenteel niet in staat is dat geld op tafel te leggen. Ik heb me net ook een stuk van 350 euro besteld, maar het verschijnt pas volgend jaar. Moest ik het maar een maand voordien kunnen bestellen zou ik ook een stuk voorzichtiger zijn. Quote Link naar reactie
Bonte Geplaatst: 22 februari 2014 Share Geplaatst: 22 februari 2014 De prijs vind ik eigenlijk best meevallen, zo'n boek kost makkelijk 100 euro om te drukken alleen al. Quote Link naar reactie
Gilles Geplaatst: 22 februari 2014 Share Geplaatst: 22 februari 2014 De prijs vind ik eigenlijk best meevallen, zo'n boek kost makkelijk 100 euro om te drukken alleen al. Aangenomen, het gaat mij eigenlijk totaal niet om de prijs van die boeken. Gewoon het idee dat strips meer en meer voor een beperkt publiek worden is waar het mij over gaat. Deze uitgave is daar nog maar eens een voorbeeld van. Maar zoals ik eerder zei, daarmee wijk ik serieus af Quote Link naar reactie
Hamirubi Geplaatst: 22 februari 2014 Share Geplaatst: 22 februari 2014 De prijs vind ik eigenlijk best meevallen, zo'n boek kost makkelijk 100 euro om te drukken alleen al. Hoeveel geld houdt zo'n vereniging er van over? Ik hoop dat zo'n luxeversie er niet enkel is, louter en alleen om snel veel winst te maken. Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link naar reactie
Bonte Geplaatst: 22 februari 2014 Share Geplaatst: 22 februari 2014 Hoeveel geld houdt zo'n vereniging er van over? Ik hoop dat zo'n luxeversie er niet enkel is, louter en alleen om snel veel winst te maken. Dat weet ik niet maar winkel en verdeling is al een hap en dan nog de rechten en restauratie. Ze gaan er uiteraard genoeg aan verdienen maar het is zeker geen woekerwinst. Quote Link naar reactie
Bonte Geplaatst: 22 februari 2014 Share Geplaatst: 22 februari 2014 Dat denk ik niet, anders begint de Standaard er niet aan. De winst moet wel iets meer zijn. Vraag dan zelf maar eens een offerte, je mag me dan dat adres eens doorgeven waar het zo goedkoop kan. Quote Link naar reactie
Bonte Geplaatst: 22 februari 2014 Share Geplaatst: 22 februari 2014 Ik heb ooit zelf voor een uitgeverij/drukkerij gewerkt (niet de Standaard). Ze doen het echt niet voor uw mooie oogjes, er moet iets aan vasthangen. Dat noemen ze profit preview. Welja, procentueel is het minder maar het blijven dure boeken dus een mooi bedrag op het einde, het is geen non-profit, dat heb ik ook niet beweerd. Vind het gewoon een eerlijke prijs voor dergelijke boeken van dat formaat en oplage. Quote Link naar reactie
Suske Geplaatst: 22 februari 2014 Share Geplaatst: 22 februari 2014 Ik heb er totaal geen idee van, maar wat kost het aan auteursrechten om bv een boek van Suske en Wiske uit te geven? Speelt ook de soort uitgave een rol in de prijs van de rechten? (superdeluxe uitgave, of een eerder bescheiden uitgave) Quote Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986 Link naar reactie
Bonte Geplaatst: 22 februari 2014 Share Geplaatst: 22 februari 2014 Ik heb er totaal geen idee van, maar wat kost het aan auteursrechten om bv een boek van Suske en Wiske uit te geven? Speelt ook de soort uitgave een rol in de prijs van de rechten? (superdeluxe uitgave, of een eerder bescheiden uitgave) Dat wordt allemaal afzonderlijk onderhandeld, er is niet zo een percentage op te plakken denk ik. Zelf zou ik ook wel eens iets ouds en speciaal willen uitgeven van Suske en Wiske maar dan moet het weer zo'n luxe zijn en daar heb ik geen zin in, als ik het al zou mogen doen. Gelukkig is er nog genoeg ander mooi materiaal om uit te geven. Quote Link naar reactie
Zwendel Geplaatst: 22 februari 2014 Share Geplaatst: 22 februari 2014 Waarom zijn ze niet in de oorspronkelijke kleuren gedrukt? Dat was waarom die albums zo speciaal waren (afgezien van de 'gedwongen' herstyling van de personages en het meer verzorgde tekenwerk). Quote Link naar reactie
TDPB Geplaatst: 22 februari 2014 Share Geplaatst: 22 februari 2014 Ik hoop dat zo'n luxeversie er niet enkel is, louter en alleen om snel veel winst te maken. Waarom zou dat niet mogen? Quote Link naar reactie
Hamirubi Geplaatst: 22 februari 2014 Share Geplaatst: 22 februari 2014 Waarom zou dat niet mogen? Dat heb ik nergens geïmpliceerd. Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link naar reactie
marioboon Geplaatst: 22 februari 2014 Share Geplaatst: 22 februari 2014 Dankzij het "gepush" van Hergé heeft Vandersteen zijn mooiste werk gemaakt. Bob de Moor! Quote Link naar reactie
Bonte Geplaatst: 23 februari 2014 Share Geplaatst: 23 februari 2014 Ik denk niet dat Bob De Moor zich dat toen al kon permiteren, dat zal Georges zelf wel gezegd hebben. En toch zou het Bob De Moor zijn die aan de Blauwe reeks heeft gewerkt, de eerste pagina's van Het Spaanse Spook werden zelfs hertekend voor de albums omdat Hergé ze te volks vond. http://suskeenwiske.ophetwww.net/albums/blauw/het_spaanse_spook.php Quote Link naar reactie
Bonte Geplaatst: 23 februari 2014 Share Geplaatst: 23 februari 2014 Ik vraag me nu wel af welke versie ze in die luxes gaan opnemen. Quote Link naar reactie
marioboon Geplaatst: 23 februari 2014 Share Geplaatst: 23 februari 2014 Ik denk niet dat Bob De Moor zich dat toen al kon permiteren, dat zal Georges zelf wel gezegd hebben. Hergé was idd de art drector, maar het was Bob die getekend heeft. Vandersteen kon gewoonweg zo goed niet tekenen. Kijk maar naar de decors van de Gezanten van Mars! Quote Link naar reactie
Suske Geplaatst: 23 februari 2014 Share Geplaatst: 23 februari 2014 Waar heeft Bob De Moor dan de tijd gehaald? Hij had toch zijn handen vol met Kuifje, Barelli en Snoe & Snolleke? Quote Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986 Link naar reactie
marioboon Geplaatst: 23 februari 2014 Share Geplaatst: 23 februari 2014 Waar heeft Bob De Moor dan de tijd gehaald? Hij had toch zijn handen vol met Kuifje, Barelli en Snoe & Snolleke? Tja, Bob die kon dat En Kuifje stond na de oorlog op een laag pitje. De tekenaars van de studio werkten vooral aan hun eigen series als Hergé er -weer eens- niet was. Quote Link naar reactie
TDPB Geplaatst: 23 februari 2014 Share Geplaatst: 23 februari 2014 Tja, Bob die kon dat En Kuifje stond na de oorlog op een laag pitje. De tekenaars van de studio werkten vooral aan hun eigen series als Hergé er -weer eens- niet was. Toch nog niet in 1948-49, toen Vandersteen zijn eerste blauwe reeks-album tekende. (De Moor werkte toen zelfs nog niet eens voor Hergé). Vandersteen gebruikte voor zijn Blauwe reeks-albums voornamelijk de twee Karels. Karel Verschuere, die volgens Vandersteen geweldig, technisch knap kon tekenen en Karel Boumans, die verantwoordelijk was voor de inkting en inkleuring van De Schat van Beersel tot Het Gouden Paard. Ik vermoed dat je de term inkting zéér ruim mag interpreteren. Bob de Moor heeft naar eigen zeggen "de achtergrond getekend op enkele platen van Het Spaanse Spook en de cover van Tijl Uilenspiegel in inkt gezet". Hij zou volgens de biografie van Studio Vandersteen ook meegewerkt hebben aan de decors van Fort Oranje, net als Tibet overigens. Over andere albums is nergens sprake van. Quote Link naar reactie
Bonte Geplaatst: 23 februari 2014 Share Geplaatst: 23 februari 2014 Toch nog niet in 1948-49, toen Vandersteen zijn eerste blauwe reeks-album tekende. (De Moor werkte toen zelfs nog niet eens voor Hergé). Vandersteen gebruikte voor zijn Blauwe reeks-albums voornamelijk de twee Karels. Karel Verschuere, die volgens Vandersteen geweldig, technisch knap kon tekenen en Karel Boumans, die verantwoordelijk was voor de inkting en inkleuring van De Schat van Beersel tot Het Gouden Paard. Ik vermoed dat je de term inkting zéér ruim mag interpreteren. Bob de Moor heeft naar eigen zeggen "de achtergrond getekend op enkele platen van Het Spaanse Spook en de cover van Tijl Uilenspiegel in inkt gezet". Hij zou volgens de biografie van Studio Vandersteen ook meegewerkt hebben aan de decors van Fort Oranje, net als Tibet overigens. Over andere albums is nergens sprake van. Wie heeft het dan wel getekend? Dit stukje op de SSZ geeft je wel gelijk, toch vind ik het absoluut niet de stijl van Vandersteen, die kon zo niet tekenen volgens mij. http://www.stripspeciaalzaak.be/Wedstrijd_BobDeMoor.htm welke klassieke stripreeks Bob De Moor nooit heeft meegewerkt, is in feite Suske en Wiske, maar de lezers van de biografie zullen er ook in kunnen lezen dat De Moor Willy Vandersteen eventjes uit de nood hielp door mee te helpen aan de decors van Het Spaanse Spook. Quote Link naar reactie
marioboon Geplaatst: 23 februari 2014 Share Geplaatst: 23 februari 2014 Toch nog niet in 1948-49, toen Vandersteen zijn eerste blauwe reeks-album tekende. (De Moor werkte toen zelfs nog niet eens voor Hergé). Vandersteen gebruikte voor zijn Blauwe reeks-albums voornamelijk de twee Karels. Karel Verschuere, die volgens Vandersteen geweldig, technisch knap kon tekenen en Karel Boumans, die verantwoordelijk was voor de inkting en inkleuring van De Schat van Beersel tot Het Gouden Paard. Ik vermoed dat je de term inkting zéér ruim mag interpreteren. Zeker! Maar in de eerste 4 jaar na de oorlog zat Karel Verschuere in de gevangenis wegens landverraad en pas in 1952 kwam hij bij Vandersteen werken. En Boumans zal wel mee geïnkt hebben maar toch herken ik meer de fijne lijnvoering van Bob de Moor (zeker in de decors ). Het zou interessant zijn om nog meer vergelijkingen te zien tussen de verschillende suske en wiskes en de tijdlijn van de verschillende publicaties Ik denk dat men om contractuele redenen nooit de ware hoeveelheid van de samenwerking van Bob de Moor bekend heeft gemaakt. Quote Link naar reactie
TDPB Geplaatst: 23 februari 2014 Share Geplaatst: 23 februari 2014 Maar in de eerste 4 jaar na de oorlog zat Karel Verschuere in de gevangenis wegens landverraad en pas in 1952 kwam hij bij Vandersteen werken. En Boumans zal wel mee geïnkt hebben maar toch herken ik meer de fijne lijnvoering van Bob de Moor (zeker in de decors ). Ik denk dat men om contractuele redenen nooit de ware hoeveelheid van de samenwerking van Bob de Moor bekend heeft gemaakt. Die boeken van Grossey zijn zeer verwarrend qua chronologie. Maar hij beweert wel dat Boumans Verschuere opvolgde. En Verschuere volgde François-Joseph Herman op, die vanaf 1949 (tot 1952) voor Vandersteen werkte. De periode van Het Spaanse Spook dus. Wat zouden die contractueel redenen geweest kunnen zijn? Waarom zou BdM dan wel een deel van de samenwerking bekend maken, maar niet alles? Quote Link naar reactie
vik Geplaatst: 23 februari 2014 Share Geplaatst: 23 februari 2014 als ervaringsdeskundige -ik heb al een paar luxes uitgebracht en er zit er alweer eentje in de pijplijn- het is geen vetpot voor degene die het doet. De standaard heeft daartentegen direct hun geld maar natuurlijk, het is ook hun product/portefeuille/bestaansreden... dus... Quote Link naar reactie
TDPB Geplaatst: 23 februari 2014 Share Geplaatst: 23 februari 2014 Wie heeft het dan wel getekend? Dit stukje op de SSZ geeft je wel gelijk, toch vind ik het absoluut niet de stijl van Vandersteen, die kon zo niet tekenen volgens mij. Twee dingen: - als je Het Spaanse Spook bekijkt zie je dat de stijl geleidelijk veranderde, en niet van de ene pagina op de andere. - Vandersteen was goed in het aftekenen van anderen. Dat doet me vermoeden dat het toch hoofdzakelijk zijn werk was en dat hij gewoon héél goed naar voorbeelden als Hergé en Jacobs keek. Vandersteen had in die periode toch ook wel al wat realistische verhalen getekend, dus hij wist wel hoe hij juiste verhoudingen en beter uitgewerkte decors moest tekenen. Het kwam er gewoon op neer om een stijl te vinden die ergens tussenin zat. Volgens De Totale Tabel tekende Vandersteen het album helemaal op zijn eentje, maar aangezien die tabel het inktwerk van zijn toenmalige vrouw niet vermeldt, kunnen we niet zeker zijn van de correctheid van de overige gegevens. Wat ik wel niet besefte is dat Het Spaanse Spook nog maar het 10 verhaal van S&W was. Ik heb altijd gedacht dat de reeks op dat moment al wat langer liep. Quote Link naar reactie
Bonte Geplaatst: 23 februari 2014 Share Geplaatst: 23 februari 2014 Die boeken van Grossey zijn zeer verwarrend qua chronologie. Maar hij beweert wel dat Boumans Verschuere opvolgde. En Verschuere volgde François-Joseph Herman op, die vanaf 1949 (tot 1952) voor Vandersteen werkte. De periode van Het Spaanse Spook dus. Wat zouden die contractueel redenen geweest kunnen zijn? Waarom zou BdM dan wel een deel van de samenwerking bekend maken, maar niet alles? Verschuere kan er voor iets tussen zitten, in 1952 is hij officieel beginnen werken voor Vandersteen maar voordien ook al zonder contract door z'n oorlogs-straf. Hij kwam in 1948-49 vrij dus perfect op tijd om aan de blauwe reeks te werken. Quote Link naar reactie
Bonte Geplaatst: 23 februari 2014 Share Geplaatst: 23 februari 2014 Twee dingen: - als je Het Spaanse Spook bekijkt zie je dat de stijl geleidelijk veranderde, en niet van de ene pagina op de andere. - Vandersteen was goed in het aftekenen van anderen. Dat doet me vermoeden dat het toch hoofdzakelijk zijn werk was en dat hij gewoon héél goed naar voorbeelden als Hergé en Jacobs keek. Vandersteen had in die periode toch ook wel al wat realistische verhalen getekend, dus hij wist wel hoe hij juiste verhoudingen en beter uitgewerkte decors moest tekenen. Het kwam er gewoon op neer om een stijl te vinden die ergens tussenin zat. Ik weet niet, geen enkele van die realistische verhalen was echt in die stijl en sommige hebben echt wel de stijl van Verschuere, het is een rommeltje om dat nadien nog uit elkaar te halen. Quote Link naar reactie
Bonte Geplaatst: 23 februari 2014 Share Geplaatst: 23 februari 2014 Via gesprekken met tekenaars weet ik ook dat Verschuere zeer veel scenes natekende van amerikaanse tekenaars, hij wachtte soms tot iedereen weg was om dat te doen. In de oude Vandersteen verhalen zie je duidelijk scenes uit Prins Valiant en dat is dus voor een deel Verschuere's z'n werk en stijl die al erg vroeg meewerkte met Vandersteen. http://www.cobra.be/cm/cobra/boek/1.1424913 Quote Link naar reactie
Bonte Geplaatst: 23 februari 2014 Share Geplaatst: 23 februari 2014 Ondertussen is onze Administrator zijn centjes aan't tellen en aan't nadenken hoe hij het aan zijn prachtige vrouw kan verkopen dat het vakantiebudget weeral in strips zit. Weeral een beetje meer in't zwart om die 3.000 Euro goed te maken. (Grapje uiteraard moesten de gasten van de belastingen meelezen). Alvast niet via Catawiki, daar gebeurd alles via facturen en dat vind ik best zo. Quote Link naar reactie
Bonte Geplaatst: 23 februari 2014 Share Geplaatst: 23 februari 2014 Alle gekheid op een stokje, ze hebben 100 mensen gevonden die er hun Euro's aan willen geven. Everebody happy. Toch heb ik zeer grote twijfel of het een goede investering is, het is al de zoveelste "limited edition". Uiteindelijk gaan die toch op de markt komen, en als ge dan uw investering terug hebt moogt ge blij zijn. Daar ben ik persoonlijk al tevreden mee, zolang het maar mooie boeken zijn. Quote Link naar reactie
Bonte Geplaatst: 23 februari 2014 Share Geplaatst: 23 februari 2014 Ondertussen is onze Administrator zijn centjes aan't tellen en aan't nadenken hoe hij het aan zijn prachtige vrouw kan verkopen dat het vakantiebudget weeral in strips zit. Dat zeggen aan m'n vrouw, ben je zot? Binnensmokkelen noemen we dat. Quote Link naar reactie
Zwendel Geplaatst: 23 februari 2014 Share Geplaatst: 23 februari 2014 Ik zou ze eigenlijk wel gaag als facsimile hebben, alhoewel 299 euro per stuk toch wel een beetje teveel lijkt. Quote Link naar reactie
Bonte Geplaatst: 23 februari 2014 Share Geplaatst: 23 februari 2014 Niet echt, enkel slechte reproducties uit de jaren '80 en opnieuw ingekleurde bij de Klassiek reeks, dan nog kleine boekjes die gratis bij de gewone albums zaten. De oude versies zijn dan nog niet compleet ook, in Kuifje zijn er soms meer blz verschenen, de beste versies zijn van Vermeire en die kosten nog meer. http://www.catawiki.nl/catalogus/strips/series-helden/suske-en-wiske/31262-het-gouden-paard Quote Link naar reactie
Zwendel Geplaatst: 23 februari 2014 Share Geplaatst: 23 februari 2014 Kijk even op Ebay, ze smijten ermee naar onze kop. Je bedoelt de bibliofiele herdruk? Die heb ik, maar dat zijn hardcovers. Ik zou ze graag met de oorspronkelijke softcovers hebben. Quote Link naar reactie
156 Geplaatst: 23 februari 2014 Share Geplaatst: 23 februari 2014 Ze zijn ondertussen uitverkocht dus er is uiteraard een publiek voor, ik hoop alleen dat het mooie reproducties worden op basis van de originelen, ze zijn al menig keer herdrukt maar nog nooit op een goeie manier. Huh? Wat is er dan niet goed aan de groot fomaat boeken van de blauwe reeks die er al zijn? Mooier dan de kleuren versie van het Spaanse Spook van De Baeke kunnen ze nooit worden. En vermits het om blauw/rood drukken gaat zie ik niet goed in hoe ze beter zouden kunnen zijn dan de versies in de trilogieen en de Middelkerke uitgaves. Quote Link naar reactie
Bonte Geplaatst: 23 februari 2014 Share Geplaatst: 23 februari 2014 Huh? Wat is er dan niet goed aan de groot fomaat boeken van de blauwe reeks die er al zijn? Mooier dan de kleuren versie van het Spaanse Spook van De Baeke kunnen ze nooit worden. En vermits het om blauw/rood drukken gaat zie ik niet goed in hoe ze beter zouden kunnen zijn dan de versies in de trilogieen en de Middelkerke uitgaves. Is de hele blauwe reeks zo verschenen? Het Spaanse spook was alvast in kleur en de Middelkerke boeken hebben echt lelijke kaften. Maar het blijft een luxe product, om te lezen moet je die niet kopen. Quote Link naar reactie
Gast Natte aap Geplaatst: 24 februari 2014 Share Geplaatst: 24 februari 2014 Bij de Standaard Uitgeverij denken ze : "oké, daar zijn we ook weeral vanaf. Wat gaan we nu uitvinden om verder te melken, misschien een uitgave op 10 exemplaren ? NOG exclusiever en NOG duurder, hoera !" Een straatje zonder eind. of je zou kunnen zeggen, wat gaat SU nu doen om de liefhebbers en verzamelaars blij te maken. Ik denk dat SU nu 100 verzamelaars blij heeft gemaakt. Sorry 101, die ene is blij dat ie nog eens een forum heeft om er op te mogen afgeven ik mag hopen voor de liefhebbers en de verzamelaars dat het straatje nog niet eindigt. Dat is die mensen hun hobby en zolang ze er geen autoradio's voor moeten pikken, gun ik ze dat. (Zeg toch maar voorlopig best niet tegen Bonte waar je je auto geparkeerd hebt ) Quote Link naar reactie
156 Geplaatst: 24 februari 2014 Share Geplaatst: 24 februari 2014 Ik vind eerste drukken verzamelen gewoon logischer, die moet ge maar één keer kopen. Jaja, todat je die éne eerste druk die je al hebt in een nog mooiere staat tegenkomt. Dan koop je hem ook opnieuw. Dat is dus even (on)logisch. Quote Link naar reactie
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.