Ga naar inhoud

Dutch Comic Con 28 & 29 Maart 2015


Imajica

Recommended Posts

Gast Gerb-Art

Net terug van een eerste dag DCC. Kan niet anders concluderen dan dat het een gigantisch succes is, ongelooflijk lange wachtrijen voor de ingang zorgden ervoor dat de deuren eerder opengingen, enorm veel volk, cosplay, energy.. In de dealerruimte waar ik zit is was het zo druk dat de brandweer een looprichting moest instellen. De ruimte naast ons, grote hal met games, acteurs, photoshoots, filmauto's, en de Eppo stand die vrij rustig oogde (itt een reguliere stripbeurs) Meerdere keren werd er vergeleken met FACTS qua 'beursgevoel' en grootte en drukte. Ondanks alle negatieve voorberichten en doemscenario's heeft de organisatie toch een mega-event van de grond gekregen. Ben benieuwd wat de zondag doet.

Link naar reactie

Net terug van een eerste dag DCC. Kan niet anders concluderen dan dat het een gigantisch succes is, ongelooflijk lange wachtrijen voor de ingang zorgden ervoor dat de deuren eerder opengingen, enorm veel volk, cosplay, energy.. In de dealerruimte waar ik zit is was het zo druk dat de brandweer een looprichting moest instellen. De ruimte naast ons, grote hal met games, acteurs, photoshoots, filmauto's, en de Eppo stand die vrij rustig oogde (itt een reguliere stripbeurs) Meerdere keren werd er vergeleken met FACTS qua 'beursgevoel' en grootte en drukte. Ondanks alle negatieve voorberichten en doemscenario's heeft de organisatie toch een mega-event van de grond gekregen. Ben benieuwd wat de zondag doet.

 

Fantastisch om te merken dat een dergelijk festival ook in Nederland bestaansrecht heeft. Morgen zelf maar eens ervaren.

Link naar reactie

RW viert al een feestje na 1 dag. Geweldige dag, kan niet anders zeggen. Fikse verkoop, enorm gat in onze voorraden, we hadden misschien dubbele bij ons moeten hebben.
Morgen de verkoop van gesigneerde 'De Vijfde Beatle', daarnaast een voorraad oude DC Comics voor een schappelijke prijs. Verwacht weer een hectische maar leuke dag.

 

Nu eindelijk thuis (na twaalven dus ;) )

 

Ik moet morgen iets hebben om mijn keel fiks te smeren daar ik nog meer dan gebruikelijk honderduit gepraat - wat dus héél veel is. Tevens wil ik vrouwelijke cosplayers een tipje meegeven... als je vroeg komt is het nog best fris in de hal...

 

274945_20131224114228_large.jpg

 

Tevens het 'Nieuwtje van de Dag': er is net besloten om Watchmen uit te geven in hetzelfde formaat als Before Watchmen. Jawel, een derde vertaling in het Nederlands dus wat mede door onze Europese uitbreiding naar Finland & Denemarken tot het rijk der mogelijkheden ging behoren. Wat het inhoudelijk zal worden, de Absolute of de Deluxe edition of een andere optie? Dat wordt nog even afwachten maar dit wil ik absoluut even kwijt - vooral omdat wij hier eerst geen ruimte voor zagen.

 

Inmiddels blijkt dat de drukker eens een foutje in ons voordeel heeft gemaakt - veel meer posters gedrukt dan besteld dus nu geven we bij iedere aankoop de 'Kaart van het Multiversum' weg. Daar bijna niemand wegloopt met slechts 1 exemplaar qua aankopen ziet het er meer uit dat ik qua boeken moet zeggen op=op ivp de poster ;)

Link naar reactie

De combistand van DDB en Silvester had het ook goed druk.

Jammer voor Silvester dat het hun tekenaar niet gelukt was om naar Nederland te komen.

 

Bij de Eppo stand viel de belangstelling tegen.

Misschien omdat ze hun loop ruimte te vol met boekenrekken hadden gezet? Wie weet

A Veces Angel - A Veces Demonia - Pero Siempre Yo !

Link naar reactie

Ja, Eppo had zich niet zo handig opgesteld, spijtig. Inschattings fout van meters? Om zes uur - of eigenlijk erna, moest nog wel de bezemwagen erdoor want toen waren er nog wel vrij veel mensen, ook daar.

 

Bij thuiskomst glad vergeten dat zomertijd ingaat op zondag... dus vééééél te laat gemaakt. Ik voel me eigenlijk net zo brak als ik wegging dus wanneer jullie een zombie treffen dan is de kans groter dat het géén cosplayer is, maar ondergetekende die enkel nog op stuiptrekkingen doorgaat :)

Link naar reactie

Ik heb het gisteren goed naar mijn zin gehad op DCC. De deuren waren eerder open gegaan waardoor ik om kwart voor 10 direct zonder wachten naar binnen kon. De zalen waren toen al goed gevuld met bezoekers, maar zo rond 12 uur werd het echt goed druk. Het publiek was zeer divers en er hing een goede sfeer.

 

Organisatorisch is er zeker het een en ander nog te verbeteren (een logischere indelling van de zalen, op sommige plekken was het erg donker in een hal, er stond maar één medewerkster bij de verkoop balie voor de fotoshoots, die rij blokkeerde flink de doorstroming), maar voor een eerste keer zeker niet slecht. Af en toe waande je je op FACTS, en dat is een groot compliment naar de organisatie.

 

Ik heb veel bekende gezichten gezien en gesproken en eind vande middag met een prachtige tekening van Romano en een handtekening van Samantha Fox naar huis gegaan. :)

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie

Zaterdag geweest, was rond 9.30 aanwezig, en de deuren gingen snel open (eerder dan 10.00 uur), prima.

Zeer snelle en goed entree controle.

 

Het was heel erg druk en eigenlijk nu al een groot succes te noemen. De sfeer was inderdaad prima en echt heel veel jeugd aanwezig. Vergelijk dit eens met de trieste uitvoering van Gorinchem dit jaar.

Mooie stand van Silvester/DDB, alleen jammer dat zij toch weinig tot geen tekenaren konden regelen (natuurlijk wel pech gehad met Adlard, overmacht).

 

De afzeggingen of gemis van diverse (comic) tekenaren waren wellicht vervelend voor een klein aantal, maar hier had de grote menigte geen boodschap aan, misschien alleen aan de afmelding van de actrice van Arrow....veel Arrow cosplay gezien... :e005:  :e005:

Ik heb mij prima vermaakt, heb diverse fotos/handtekeningen van acteurs gekregen/gekocht, tekeningen van Miller, Jorg en Heuvel en nog wat los oud speelgoed gevonden. 

Tevens is het gewoon rondlopen en kijken naar alle cosplayers vreselijk leuk.

 

Pluspunten: prima goed bereikbare locatie (beter als Gent met die dramawegen, files en parkeerproblemen er omheen), veel publiek, prima relaxte sfeer en veel acteurs.

Minpunten: te weinig tekenaars (dat is in Gent natuurlijk beter), slechte communicatie vooraf door vreemde "ruzie" en inderdaad kan de hal indeling nog verbeteren (al was er wel genoeg ruimte).

 

   

 

 

 

 

post-150-0-90519500-1427626433_thumb.jpg

post-150-0-11003700-1427626435_thumb.jpg

post-150-0-83709900-1427626435_thumb.jpg

post-150-0-61872300-1427626436_thumb.jpg

post-150-0-76871200-1427626508_thumb.jpg

post-150-0-50195600-1427626541_thumb.jpg

post-150-0-61144300-1427626573_thumb.jpg

Link naar reactie

net terug was druk mooie stand van ddb en silvester

bij de strips met humor was het erg rustig

de beurs heeft mogenlijk heden

 

 

Bedoel je 'de beurs heeft mogenlijk toekomst' ? 

 

Ik denk dat Tuinman de cosplayers heeft aangezien voor kostgangers van vreemde mogendheden  :P

 

En dan heeft de beurs zeker potentie!!

Link naar reactie

Ik begrijp je ook niet helemaal, Tuinman, mogelijkheden???....., er waren tienduizenden bezoekers.....wil je er een bananendoosfestijn van maken met strips met humor??

En Kitt? A-team?....man, je slaat Swiebertje nog over

 

Tuinman zoekt naar spijkers op laag water. Een beetje zielig....

 

DCC was een succes en gaat de komende jaren alleen maar groter worden is mijn stellige overtuiging.

Link naar reactie

http://www.nu.nl/boek/4020995/organisatie-dutch-comic-con-in-utrecht-tevreden-eerste-editie.html

 

Lees met name de laatste regel over het aanwezige tekenaars potentieel.

 

Heel goede samenvatting. 

 

Het ging vooral om de cosplayers. En ook nog om de acteurs. En de tekenaars? Wie maakt zich daar nou druk om........

 

DCC wordt in de toekomst vast nog een veel groter succes, maar of de liefhebbers van strips daarvan meeprofiteren? 

Link naar reactie

Al eventjes thuis, spullen uitgepakt en nu wat foto's aan het verwerken, en klaar voor de eindrekening. Mijn Italiaanse collega had in etappes al wat afgeroomd dus ik moet afwachten wat in financieel opzicht het resultaat is maar het zou me niet verwonderen als we voorgaande beurzen allemaal verslaan. Ik heb minder materiaal mee  naar huis genomen als restant dan dat ik op voorhand mee nam als restant van eerdere akties.

 

Één van mijn collega's had hetzelfde idee als ik en vanochtend hebben we onze persoonlijke voorraad geplunderd zodat we weer wat extra vulling hadden (we kunnen nu éénmaal niet op en neer naar Italie in 1 nacht...) maar dat was na enkele uren al niet meer duidelijk. Meer en meer gaten ontstonden en van drie rijen dik gingen we naar twee en werd 1 tafel volledig gebruikt om 'De Vijfde Beatle' te showen. Uiteindelijk ben ik met 41!!!! boeken naar huis gegaan. Hadden we meer kunnen verkopen? Zeer zeker wel. Justice, Fables, Saga (1 & 2), Superman For Tomorrow, All Star Superman, Batman Jaar Een gingen als warme broodjes. Multiversity, schoon op. Had graag deel 2 gehad, ik weet zeker dat die ook als sneeuw voor de zon zouden zijn verdwenen.

 

Naderhand plannen gemaakt voor komende beurzen want blijft altijd weer wat over om te verbeteren.

Link naar reactie

Moest ik ook kostelijk om lachen :)

 

Konden zeker de naam Benitez niet spellen :)

Ja, namen van tekenaars kennen ze niet echt. Ik vraag me nog steeds af wie Paul Renauld is. :-p

Benitez zat trouwens in een een heel kleine artist alley ruimte vanachter met een 10-tal tekenaars die allemaal op elkaar gepropt zaten aan eenvoudige tafeltjes.  Dit terwijl de inkleding van de uitgevers, dealers, guests stands allemaal tip top in orde waren.

Link naar reactie

Ja, namen van tekenaars kennen ze niet echt. Ik vraag me nog steeds af wie Paul Renauld is. :-p

Benitez zat trouwens in een een heel kleine artist alley ruimte vanachter met een 10-tal tekenaars die allemaal op elkaar gepropt zaten aan eenvoudige tafeltjes.  Dit terwijl de inkleding van de uitgevers, dealers, guests stands allemaal tip top in orde waren.

 

Die "artist alley" werd om 10 uur nog voor mijn neus opgebouwd. Daar was blijkbaar iets goed mis gegaan. De tekenaars gingen gelaten met de situatie om aangezien het de eerste editie was. 

 

Ik denk dat Strip 2000 ook goede zaken heeft gedaan. Zo stond er een flinke rij bij Kenny Rubenis.

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie

Beetje sneue opmerking van die bananendozen. Ik zie hier niets stoffigs in, het zijn gewoon strips voor een doelgroep die voor niet al te veel geld wel wat wil kunnen lezen. Dat de striphobby dankzij deze beurs wat aandacht krijgt is alleen maar mooi meegenomen, maar dit is natuurlijk geen stripboekenbeurs. Er zitten genoeg striplezers bij, maar het zwaartepunt ligt bij cosplay, films & series en merchandise. 

Link naar reactie

Die "artist alley" werd om 10 uur nog voor mijn neus opgebouwd. Daar was blijkbaar iets goed mis gegaan. De tekenaars gingen gelaten met de situatie om aangezien het de eerste editie was. 

 

 

tsja. Dealers wilden meer tafels en zonder te vragen hebben ze tafels van de Artist Alley weggesnaaid.

Dus dan maar nood-tafels

 

De klassieke stripbeurzen hebben een oubollig imago en die bananendozen staan daar een beetje symbool voor.  De nieuwe generatie stripliefhebbers zal meer aan zijn trekken komen op zulke geek-fests à la F.A.C.T.S.

bananendozen hebben ook charme. Maar punt is dat op deze beurs (dit soort beurzen) de ratio ' anders ' is dan op andere beurzen :)

En dat is goed!! Voor ieder wat wils!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me geweldig vermaakt heb, veel beter dan op de laatste stripbeurzen.

Nu ben ik, naast strips, ook dol op TV series, merchandise en cosplay (kijken...haha :e005: ), dat zal meespelen. 

En het is natuurlijk weer eens wat anders.......

 

OK, als dedie-jager heb je er niet veel te zoeken (of je moet je Eppo=tekenaars collectie willen aanvullen), maar de dynamiek, de sfeer en de jeugd maken het leuk.

Ook wel eens lekker om maar niet steeds in een rij hoeven te staan bij een tekenaar..... :e012:  

 

Van de oude stripwereld toch gezien Buddy's, Eppo, Strip 2000, DDB, Silvester en nog een bekende striphandelaar (wiens naam mij even ontschoten is). En volgens mij zag ik ook nog ergens een kraam met veel Suske en Wiske. Wellicht heb ik er nog een paar over het hoofd gezien. Ik heb geen idee of zij een goede omzet gehad hebben.

Ik kan mij wel voorstellen met al dit publiek en de prima sfeer dat er volgend jaar meer standhouders interesse zullen hebben. 

Het is inderdaad geen strippubliek, maar misschien een taak van de uitgeverijen en stripmakers om te proberen een link te leggen naar dit publiek.

 

Mooi zou natuurlijk zijn om een combinatie te maken, Gent doet dat al een beetje, tussen de twee werelden.  

Link naar reactie

terwijl DDB/Strip2000/RW een recordomzet zagen...

 

Ik heb bij DDB/Silvester op zondag in een lange rij voor de kassa gestaan. Dit terwijl er maar 1 tekenaar in hun stand bezig was.

De meeste van deze aankopen hadden dan ook niets met deze tekenaar te maken.

 

Hun beslissing om een gedeelte van hun hardcover assortiment voor 9,90 euro te verkopen was overduidelijk een goede keuze.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...