Ga naar inhoud

Argonautjes


Gast Ben

Recommended Posts

Opnieuw uitgegeven zag ik, niet gekocht maar ik hoor links en rechts wat mindere berichten hierover. Zelfs de stripwinkelier vond het niet mooi gedaan (waardeer die eerlijkheid wel)

Heeft iemand het gekocht en wat vond men ervan?

Link naar reactie

Ik heb ze gekocht, zonder in te kijken (stom, stom), want ik dacht dat Paul Rijperman mooie boeken maakte. De covers van Gerben Valkema zijn mooi, maar de binnenwerken zijn gewoon regelrechte kopieën uit de Pep. De kleuren zijn vaal en je ziet de rasters van de scans in de kleuren terug (moiré). Voor ruim 18 euro per deel vind ik dit een gemiste kans. Ik zal hiervan geen nieuwe delen meer kopen.

Link naar reactie

De oorspronkelijke bedoeling was om het in zwart-wit uit te geven. Daarna werd er gelobbyd om het toch in kleur te doen want anders voegde het niets toe aan de bestaande albums die al in zwart-wit waren. Jammer dat er onkundig te werk gegaan werd voor die kleurenuitgaven.ik heb ze zelf nog niet gezien, moeten nog in Vlaanderen verdeeld worden.

Link naar reactie

Waarom zou je exact dezelfde albums heruitgeven als je ze ook als een nieuwigheid, in kleur dus, kan presenteren? De meeste lezers lusten nog steeds geen zwart-witstrips, dat weet je best. Kleur is in dit geval de toegevoegde waarde en zou het verkoopargument moeten zijn, maar blijkbaar is het resultaat niet mooi.

Maar bovenal vond ik die strips zelf indertijd te druk. In kleur hielp het wat structuur scheppen.

Link naar reactie

Ik vond het indertijd zeer leuke strips.

Het verbaast me dat Rijperman lelijke boeken uitbrengt.

Hij heeft vroeger nog zeer mooie dingen op de markt gebracht. Altijd zeer verzorgd.

 

Trouwens: iemand die Sheriff Teddy boeken van Boumaar al binnenin gezien?

Er zit plastiek rond...Dus ze zijn binnenin niet te bekijken. Maar ik vermoed dat ze in hetzelfde bedje ziek zijn.

Link naar reactie

Ook ik heb ze niet aangeschaft vanwege inferieure kwaliteit. Het lijkt werkelijk dat ze pagina's gewoon gescand hebben en dan nog niet eens goed ook. Wazige lijnen, veel bloedende kleuren, niet mooi! Erg jammer, maar binnenkort zullen ze wel voor weinig gedumpt worden, wellicht dat ik hem dan wel oppik.

Link naar reactie

Ook ik heb ze niet aangeschaft vanwege inferieure kwaliteit. Het lijkt werkelijk dat ze pagina's gewoon gescand hebben en dan nog niet eens goed ook. Wazige lijnen, veel bloedende kleuren, niet mooi! Erg jammer, maar binnenkort zullen ze wel voor weinig gedumpt worden, wellicht dat ik hem dan wel oppik.

 

Ik had me erg op deze uitgave verheugd, maar om dezelfde redenen ook niet gekocht. 

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie

Wij als verspreider van De Argonautjes hebben de uitgeverij ook aangesproken op de kwaliteit van kleurenpagina's.

 

De uitgever heeft scans gebruikt van de Oberon uitgave voor "Het Orakel van Delphi", en scans gebruikt van de Franse uitgave van "De Onderwereld".

Sommige pagina's waren best redelijk, maar ik moet toegeven dat ik over een aantal pagina's ook teleurgesteld was.

Ik heb bij de uitgeverij erop aangedrongen dat de volgende edities opnieuw ingekleurd moeten worden. Er zijn geen andere kleuren edities voor handen en de PEP inkleuring zijn door de rotatiedruk helemaal ongeschikt om te gebruiken voor reproductie. 

De uitgever is momenteel al met de voorbereiding bezig voor de volgende twee boeken, MET nieuwe inkleuring

 

De hoogte van de verkoopprijs heeft alles te maken met de lage oplage waardoor de kostprijs per boek ook hoog is.

Ik zal de uitgever ook nog gaan vragen of hij de volgende editie als gebonden editie kan uitgeven.

 

De volgende uitgave wordt gegarandeerd beter! Gelukkig heeft de doorverkoop van deze boeken nog niet erg veel te leiden onder bovenstaand commentaar, bestellingen blijven bij ons binnen komen.
De vraag is of we voldoende voorraad hebben totdat de laatste boeken ook zijn uitgegeven. Ik verwacht niet dat een herdruk van deze twee reeds verschenen delen op de planning staat, op is dan ook echt op. 
Ik verwacht dat we, ondanks de iets mindere start, straks een prachtige Dick Matena Collectie op de plank hebben staan, met eerst De Argonautjes, en daaropvolgend Grote Pyr, Kleine Pier en Ridder Roodhart.

En die covers van Gerben Valkema, die zijn echt top, ik heb zelf de originelen ervan aangeschaft tijdens de Haarlemse Stripdagen :) 

Meer op onze Facebook pagina.

Link naar reactie
  • 1 year later...

Ik heb begrepen van de uitgeverij dat deze niet meer op de planning staan terwijl het voorbereidend werk al klaar was. Door de tegenvallende verkoopcijfers die waarschijnlijk te danken zijn aan de tegenvallende kwaliteit van de boeken, maar ook de hogere financiële vergoedingen voor de tekst en tekenwerk die de rechten hebbende eisten, gaan deze boeken niet meer verschijnen

Meer op onze Facebook pagina.

Link naar reactie

Ik reken op Haarlem 2016 maar zeker weten doe ik dat uiteraard niet.

 

Inmiddels achterhaald door de post van Van Ditmar....

 

 

Deel 2: 'De Olympische vlam + De held van Sparta + De zware jongens'

 

Deel 4: 'De kwelling van Tantalus + Het Labyrint'

 

 

Deze albums stonden aangekondigd voor 16 augustus 2015 maar werden uitgesteld.

 

Ik vergat het te vragen toen ik Paul Rijperman zag in Breda.

 

 

En dan is er ook nog het aangekondigde uitbrengen van (deel 7:) Het water van de Styx (Jan van Haasteren collectie) bij Uitgeverij Favoriet.

 

Duimen maar.

Link naar reactie

Ik heb begrepen van de uitgeverij dat deze niet meer op de planning staan terwijl het voorbereidend werk al klaar was. Door de tegenvallende verkoopcijfers die waarschijnlijk te danken zijn aan de tegenvallende kwaliteit van de boeken, maar ook de hogere financiële vergoedingen voor de tekst en tekenwerk die de rechten hebbende eisten, gaan deze boeken niet meer verschijnen

Dat is jammer nieuws, Weer een onvolledige reeks erbij..

Link naar reactie

Ik vond het wel ontzettend stom dat ze met een interval van een paar weken (?) verschenen waardoor er twee keer verzendkosten betaald moesten worden. Ik heb he ndaarop aangesproken zodat ik een gecombineerde verzending had kunnen bekomen, maar geen antwoord gekregen.

Link naar reactie

En dan is er ook nog het aangekondigde uitbrengen van (deel 7:) Het water van de Styx (Jan van Haasteren collectie) bij Uitgeverij Favoriet.

 

Duimen maar.

Hiervan heb ik een berichtje van de uitgever zelf

 

----------------------

Bij uitgeverij Favoriet verschijnt binnenkort weer een deel in de reeks van de Jan van der Voo collectie – nr. 12 Ketelbinkie – Het glazen schip / De zwarte gieren.

 

Eind eerste kwartaal 2016 zal er een album verschijnen van de reeks Børge Ring collectie nr. 9 Distel en Henkie.

 

Halverwege volgend jaar 2016 zal het album verschijnen van de reeks Jan van Haasteren collectie – nr.8 - De Argonautjes – Het water van de Styx.

Link naar reactie

Het stomme is dat het voorbereidend werk allemaal al gedaan is, alleen de achtergrond informatie en de covers moesten nog, de rest van de opmaak was al kant en klaar.

Jammer dat de rechtenhebbende ineens meer geld willen zien, nu krijgen ze niets omdat de boeken niet opnieuw worden uitgegeven en dat terwijl ze er helemaal niets voor hoeven te doen. Spijtig!

Meer op onze Facebook pagina.

Link naar reactie

Het stomme is dat het voorbereidend werk allemaal al gedaan is, alleen de achtergrond informatie en de covers moesten nog, de rest van de opmaak was al kant en klaar.

Jammer dat de rechtenhebbende ineens meer geld willen zien, nu krijgen ze niets omdat de boeken niet opnieuw worden uitgegeven en dat terwijl ze er helemaal niets voor hoeven te doen. Spijtig!

 

Raar dat een uitgever al een hoop werk erin stopt. terwijl hij nog niet alle rechten geregeld heeft. 

 

Hopelijk komt er ooit een mooie uitgave van dit materiaal, liefst in een integrale uitgave. Wat mij betreft zelfs een integrale van al het materiaal van Nederlandse tekenaars uit het Pep tijdperk, dus met de Argonautjes, maar ook met Joris PK, Blook, etc. 

Link naar reactie

Raar dat een uitgever al een hoop werk erin stopt. terwijl hij nog niet alle rechten geregeld heeft. 

 

Hopelijk komt er ooit een mooie uitgave van dit materiaal, liefst in een integrale uitgave. Wat mij betreft zelfs een integrale van al het materiaal van Nederlandse tekenaars uit het Pep tijdperk, dus met de Argonautjes, maar ook met Joris PK, Blook, etc.

Was ook mijn gedachte: waarom niet meteen als integrale(s) uitgeven??

 

Had veel voordeliger en ook interessanter kunnen worden dan de losse albums.

 

Maar wie weet komt er nog een herkansing, hoewel de 'markt' nu wel een beetje 'verpest' is door de losse uitgaven, dus wat is wijs??

Link naar reactie

Raar dat een uitgever al een hoop werk erin stopt. terwijl hij nog niet alle rechten geregeld heeft. 

 

Hopelijk komt er ooit een mooie uitgave van dit materiaal, liefst in een integrale uitgave. Wat mij betreft zelfs een integrale van al het materiaal van Nederlandse tekenaars uit het Pep tijdperk, dus met de Argonautjes, maar ook met Joris PK, Blook, etc. 

 

De rechten werden per album geregeld. Omdat de rechthebbende gelijk geld wil zien zodra de rechten geregeld waren, dan moet je in alle albums tegelijk investeren en dat geld is er soms niet. Nu werd het per album geregeld maar werd het percentage ineens verhoogd. Ach, misschien moet ik het zelf maar eens oppakken om die serie af te ronden, het is toch zonde om dat niet te doen.

Meer op onze Facebook pagina.

Link naar reactie

De rechten werden per album geregeld. Omdat de rechthebbende gelijk geld wil zien zodra de rechten geregeld waren, dan moet je in alle albums tegelijk investeren en dat geld is er soms niet. Nu werd het per album geregeld maar werd het percentage ineens verhoogd. Ach, misschien moet ik het zelf maar eens oppakken om die serie af te ronden, het is toch zonde om dat niet te doen.

Doen!!!

Link naar reactie

Mijn steun heb je ook!!!

 

 

De rechten werden per album geregeld. Omdat de rechthebbende gelijk geld wil zien zodra de rechten geregeld waren, dan moet je in alle albums tegelijk investeren en dat geld is er soms niet. Nu werd het per album geregeld maar werd het percentage ineens verhoogd. Ach, misschien moet ik het zelf maar eens oppakken om die serie af te ronden, het is toch zonde om dat niet te doen.

Link naar reactie
  • 1 year later...

Uitgeverij Favoriet brengt De Argonautjes van Jan van Haasteren uit, ziet er wel mooi uit. 

-------------------

Er komt een nieuw album uit bij uitgeverij Favoriet

 

Met trots kondigen we de eerste uitgave van de Jan van Haasteren Collectie aan.

Te verwachten week 26.

 

Serie:                Jan van Haasteren Collectie - nr. 1

Titel :                De Argonautjes – Het water van de Styx

Tekst:                Patty klein

Tekeningen:      Jan van Haasteren

Blz.:                  48

Uitvoering:       sc

Verkoopprijs:   € 12,50

ISBN:               978 94 91987 04-5

Oplage:             250 exemplaren

 

Het verhaal is voor gepubliceerd geweest in het weekblad Pep

Nr. 3 d.d. 18-01-1974 tot en met nr. 21 d.d. 24-05-1974.

 

In dit verhaal van De Argonautjes gaan zij op zoek naar het water van de Styx,

dat Koning Midas kan genezen van zijn pijnlijke rug. Castor, Pollux en de neef

van Koning Midas komen op deze zoektocht allerlei historische en mythologische

figuren tegen en raken hierdoor van het ene in het andere avontuur verzeild.

Of deze zoektocht goed afloopt en het water van de Styx zijn helende werking

ook werkelijk prijsgeeft, kan je lezen in dit spannende album.

Argonautjes01cvrSC_LR.jpg

pagina a.jpg

pagina b.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...