Ga naar inhoud

Bashdrive Tekent Zomaar Wat...


Recommended Posts

Ik zie dat jij wel zo slim geweest, om de versies met brush tip aanteschaffen.

Ik heb nu de classics... maar die brushtips zijn fijner om kleuren mee te "blenden"...

Nu ik weet welke kleuren ik vaker gebruik, denk ik er over om daar wat voor te gaan sparen...

Mooi werk ook weer :-)

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie

Ik had eerst ook een potje opaque white van copic, maar die was uitgedroogd (of over tijd..?)

Later toffe gel-pen van de Hema. Maar die hebben ze niet meer. :-(

Een gelijkend alternatief heb ik nog niet gevonden (internet nog niet gekeken..)

Voor de highlights...

Tips? Vooral voor het kleinere werk...

post-587-0-06493800-1487083954_thumb.jpg

post-587-0-64403400-1487083979_thumb.jpg

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie

Ik vind het persoonlijk een combinatie van Vandersteen, Cambré en Munuera, maar ik ken daar eigenlijk niet zoveel van :)

 

Dat zijn overdreven complimenten :) Cambré en Munuera ben ik wel zwaar fan van, maar aangezien ik niet tot aan de enkel van beide heren reik, kan ik niet zeggen dat dat directe invloeden zijn. Ik doe feitelijk maar wat hoor :) Ik zou echt niet kunnen zeggen: door die tekenaar of dat album teken ik nu graag. Misschien dan inderdaad Vandersteen (en Geerts) nog het meest, omdat ik dat als kind het meest gelezen heb.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Als ik niet goed weet hoe ik iets zou tekenen, probeer ik het in 3 woorden samen te vatten, en zoek ik het op op google afbeeldingen, met daarachter het woord 'cartoon'. En daarna maak ik het een beetje complexer. Dus misschien momenteel nog het meest beïnvloedt door google afbeeldingen :D

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Als ik niet goed weet hoe ik iets zou tekenen, probeer ik het in 3 woorden samen te vatten, en zoek ik het op op google afbeeldingen, met daarachter het woord 'cartoon'. En daarna maak ik het een beetje complexer. Dus misschien momenteel nog het meest beïnvloedt door google afbeeldingen :D

Herkenbaar ;)

Link naar reactie

Dat zijn overdreven complimenten :) Cambré en Munuera ben ik wel zwaar fan van, maar aangezien ik niet tot aan de enkel van beide heren reik, kan ik niet zeggen dat dat directe invloeden zijn. Ik doe feitelijk maar wat hoor :) Ik zou echt niet kunnen zeggen: door die tekenaar of dat album teken ik nu graag. Misschien dan inderdaad Vandersteen (en Geerts) nog het meest, omdat ik dat als kind het meest gelezen heb.

Het zijn misschien geen directe invloeden geweest, maar er zijn (in de ogen van mij als lezer) zeker gelijkenissen tussen het werk van u en de namen die ik eerder heb opgenoemd.

Ik heb wel een album waardoor ik ben beginnen tekenen, de Hoed van Geerard de Duivel, maar ik word eigenlijk constant beïnvloedt door alles wat ik lees.

Link naar reactie

Ik heb wel een album waardoor ik ben beginnen tekenen, de Hoed van Geerard de Duivel, maar ik word eigenlijk constant beïnvloedt door alles wat ik lees.

 

Voila, da's de basis. Je steelt eigenlijk constant van alles wat je leest of ziet, en de dingen die je het meest aanstaan, probeer je je eigen te maken. En zo ontwikkel je langzamerhand een eigen stijl.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Mooie kleuren ook. Is dat met stift bereikt? 

 

Jup, met Copics. Op een simpel printerpapierke van op het werk. Dekt nog het best van alle (soms dure) papieren die ik hier thuis heb liggen.

 

 

Ik vind het mooi hoe je in je fanart karakters herkenbaar weet weer te geven terwijl je ook je eigen stijlkenmerken behoudt.

 

Ik wou het oorspronkelijk feitleijk echt een beetje in de stijl van Franquin doen. Maar zodra ik begin te inkten zie je dat direct niet meer. Persoonlijk vind ik het meer op Tillieux lijken, maar ik denk dat dat blauwe kostuum mij aan Guus Slim doet denken :)

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

 

 

Ik wou het oorspronkelijk feitleijk echt een beetje in de stijl van Franquin doen. Maar zodra ik begin te inkten zie je dat direct niet meer.

Herkenbaar.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...